Superlekker maar niet meer te koop

13-03-2008 09:14 1706 berichten
De titel zegt het al....wat vond je "vroeger" superlekker en is nu nergens meer te krijgen??

Ik at vroeger ladingen kaasijsjes....waren roomijsjes op een stokje, in de vorm van een kaasblokje met een muis op de verpakking. Echt zo lekker, en dus nergens meer te krijgen.
Alle reacties Link kopieren
En wat dachten jullie dan van honingbeertjes?! Waren stevige gummi beertjes, met gek genoeg eerder een dropsmaak dan een honingsmaak. Van Venco misschien? Vroeger als ik genoeg kwartjes had, dan kocht ik een zakje bij het pompstation en dan at ik dat in een keer leeg. Stiekem natuurlijk, he...
En van die gelei snorkels. In verschillende kleurtjes per stuk te koop. Heel plakkerig en zoet, maart lekkurrr
Ja en?
De ronde kaaskoekjes van de hema in een rol. Later had Tuc nagenoeg dezelfde, nu hebben ze het recept "verbeterd"en smaken ze totaaaal anders. Niet te haggelen meer :(..
Wat ik heel erg mis en nooit meer heb kunnen vinden is maansteengruis. Het waren snoepjes die eruit zagen als steentjes met een hele lekkere smaak (weet niet meer precies hoe of wat maar alleen dat ze erg lekker waren). Als je teveel at, kon je wel je mond soms bezeren. Ze zijn destijds uit de handel genomen, waarschijnlijk omdat ze toch niet heel erg geschikt waren voor kinderen.

Altijd als ik snoep zie dat op kiezels lijkt, koop ik het. Maar ik heb het maansteengruis nooit meer kunnen vinden. En ik ben ervan overtuigd dat ik de smaak meteen herken.
Kikkerjet, soort tickels?

En heb ook wel eens snoepsteentjes gezien dat lijkt op die kleine edelsteentjes/gelukssteentjes. Zijn dat ze?

Wat ik zelf verder ook nog wel mis is de Kervelsoep van Unox. Die was vroeger donkergroen en niet romig. Hele tijd uit de handel geweest en toen weer teruggekomen, maar wel een romige variant en minder lekker.

Die geleisnorkels zegt me nog vaag iets... kon je het vormpje waar die snorkel in zat hergebruiken? Ik kan mij iets herinneren van iets (van snoep) dat we daarna vormpje in de vriezer gebruikten.
@NYC: dat weet ik dus niet meer zo goed ;). Ik kan mij alleen herinneren dat ze van verschillende grootte waren en ook vrij groot waren (maar ik was toen nog een kind dus dat kan heel anders zijn). Maar je inspireert me wel om weer eens een zoektocht te ondernemen!

Wat betreft die geleisnorkels...in het buitenland kun je die nog wel vaak kopen. Ze zitten in een kuipje en je kunt ze inderdaad invriezen.
Getverderrie zeg. Alleen het woord al. Geleisnorkel
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

Lays tzaziki chips! :(
quote:Gisselle schreef op 23 augustus 2012 @ 23:09:

Chocomel met mokka smaak en honingdrop van Klene (kocht ik altijd op de markt)Die chocomel is sinds kort niet meer verkrijgbaar. Ik zie ze in ieder geval niet meer staan. Niet dat ik het zo lekker vond, maar het viel me gewoon op.
Ik mis de ananasthee en Chinese melange (ook thee) van AH
quote:zipje2007 schreef op 23 augustus 2012 @ 11:35:

@suusjesuusje: die raket ijsjes met een chocopuntje, heetten die niet 'spoetnik'? Was volgens mij hetzelfde, maar dan het B-merk.

Was dat niet een potlood ipv een raket???
Chocoladecrunchbolletjes, was broodbeleg..die mis ik :(
Winner Taco ijsjes.
Ik heb ze al een paar keer voorbij zien komen, maar Lays (toen nog Smiths) Cream & Chives. Je hebt nu wel Sour Cream & Chives maar die is het toch net niet.

Kent iemand ook nog ijsjes met de naam Joekels. Waterijs of zuivelijs in een driehoekige verpakking met een aap op de voorkant. RETE lekker!
Lange Jan, de salmiak versie en Donald Duck kauwgom MET plaatje
quote:sitha schreef op 11 september 2012 @ 08:09:

Ik mis de ananasthee en Chinese melange (ook thee) van AH Lipton heeft een thee met ananas, Tahiti. Lekkerrr!
Is Wellness thee van Pickwick ook uit de handel? Ik zie het niet meer in mijn vaste super.
Crunch! Je hebt ze heel soms nog in kruidvatwinkels o.i.d., maar die mis ik wel in het 'graaien bij de kassa vak'
quote:_Druifje_ schreef op 29 augustus 2012 @ 21:06:

De ronde kaaskoekjes van de hema in een rol. Later had Tuc nagenoeg dezelfde, nu hebben ze het recept "verbeterd"en smaken ze totaaaal anders. Niet te haggelen meer :(..Klopt, die van tuc zijn niet meer te (vr)eten! Maar, goed nieuws: ik heb laatst bij de Action wel ronde kaaskoekjes gekocht, smaakten precies zoals vroeger!
Nu het weer kouder wordt mis ik de fire thee van pickwick. Di vond ik zo lekker en ik kreeg het er echt warm van.
Been there, done that, got the T-shirt.
Jodevet!

Misschien al wel genoemd.. niet alles terug gelezen.

De variant van nu vind ik echt smerig.

Kreeg vroeger zo af en toe een gulden om wat lekkers te halen op de weekmarkt, dat was altijd een zakje Jodevet.
Die dikke toverballen bij de Jamin..... Ik ben de vorige keer dat ik in NL was op zoek geweest.... maar niet gevonden!
Vroeger had je van Venz hagelslag met kokos rasp erin.

Was zo lekker, ik heb dit zoveel gegeten op de middelbare school.

Kan zal altijd blijven kijken of het weer in de schappen staat.
quote:snoopylynn schreef op 26 augustus 2012 @ 19:40:

Vroega waren er lollies die apart verpakt zaten en waar een soort plaatje inzat. Na de lollie was er een kauwgom.

Meestal met populaire thema dingetjes zoals bv een voetballer, zangeres of serie.

Kent iemand dit nog?Ja die ken ik nog! Ik heb ze gehad van de Spice Girls en Dragonball Z. Die zie ik inderdaad al een hele tijd niet meer.
quote:snoopylynn schreef op 26 augustus 2012 @ 19:41:

Geen los plaatje maar soort van 3D effect in de lollie zelf.Ow, dat weet ik niet, die waar ik het over had zat een los plaatje in.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven