uit eten in rotterdam centrum.

15-02-2010 23:52 65 berichten
Alle reacties Link kopieren
hey dames,

dit weekend doen vriend en ik een shopdag rotterdam en willen daarna uit eten gaan, dus ben ik op zoek naar een restaurant in het centrum waar we met zijn 2en voor ongeveer 50 euro kunnen eten(we drinken geen alcohol en nemen ook bijna nooit een nagerecht, dus dat scheelt) alvast bedankt
Prijs/kwaliteit technisch zijn de Japanse all you can eat sushi restaurants een aanrader. Een van mijn favorieten is Shabu Shabu op de West-Blaak.

Voordeel van Shabu Shabu is dat ze ook veel andere warme gerechten hebben naast Sushi.
quote:Sophiepapa schreef op 16 februari 2010 @ 02:00:

Hee BGB jij ook hier? Ook Rotterdamse he...
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
BGB, klein wereldje.
Napoli op de Meent vind ik zelf heel goed te doen.

Pompiedoe waarom ben jij er niet weg van?
quote:Very Cherry schreef op 16 februari 2010 @ 00:28:

Ik ga altijd alleen maar naar Stalles om te zuipen KW-tje Heb nog nooit gegeten daar. Dat is toch boven tegenwoordig? Hoe is t eten daar??

Zuipen kan daar prima, inderdaad. Ik vind het eten daar uitstekend. Goede prijs-, kwaliteitverhouding ook. Ze hebben ook waanzinnige pizza's, voor 6 euro ongeveer. Die kun je alleen bestellen op maandag en dinsdag volgens mij.. Maar buiten pizza hebben ze ook andere fijne gerechten. De kaart is niet zo groot, maar wisselt wel regelmatig en bovendien hebben ze een dagmenu. Lijk wel van het promo-team.

Boven zitten de toiletten en de rookruimte. Eten en het welbekende zuipen gebeurt beneden. Althans, dat was een maand geleden nog zo. Misschien heb ik een gigantische verbouwing gemist.
Eigenlijk, ben ik een enorme burgertrut!!
Dino's, bbq&grill eetcafe en

Betty Beer,

beide restaurants op de Karel Doormanstraat tegenover Pathé Schouwburgplein.

(Betty Beer ligt meer in het centrum dan Brutus Beer aan de Boompjes.)
Dudok op de meent is inderdaad wel leuk, alleen is de bediening niet altijd optimaal en is het ook niet echt romantisch.

Furore op de kruising van de Meent, Goudsesingel en de Jonkerfransstraat is ook erg leuk, onbeperkt allerlei hapjes uit de hele wereld voor 20 euro per persoon. De kaart is pas vernieuwd en zeker een aanrader voor dat budget.

Aan de overkant van de straat zit daar De Smaak van Afrika, afrikaans eten, bijzonder en niet duur.
syf is idd leuk en niet duur, vorige week nog gegeten bij lulu, aan de van vollenhove straat.Wel ietsjes duurder,maar wel lekker.Als je van oosters eten houd. Maar er zijn zo veel eet tentjes,dat je gewoon na het winkelen kunt gaan kijken waar je eten wilt.

Veel plezier!
Het niveau en de sfeer zijn niet spetterend, maar als je goedkoop wilt eten, kan dat op het Stadhuisplein, midden in het centrum, daar zit een hele rij met eetcafés. Maar daar moet je wel van houden.

Je kan heel goedkoop pizza (alles 7,50 ofzo) eten bij Rafaelo's, op de Hoogstraat. Of een klein stukje lopen, pizza bij O'Pazzo.

Ook nog een paar betaalbare tentjes bij het Oostplein, zoals De Stoep / Struijsenburg en de Kleine Ondeugd.

Veel plezier!
quote:Sophiepapa schreef op 16 februari 2010 @ 02:31:

Napoli op de Meent vind ik zelf heel goed te doen.

Pompiedoe waarom ben jij er niet weg van?

Ik vind het mwah. De zaak ziet er nu wel stukken beter uit dan toen met de traditionele stijl .

Ik vind de prijs/kwaliteitverhouding niet heel zuiver. Het is te eten, absoluut! Maar voor sommige speciale hoofdgerechten vragen ze prijzen dat ik bij La Vilette betaal, alleen bij Vilette krijg ik ook een hele goede smaakverhouding voor terug. Dat mis ik bij Napoli vaak. De simpele gerechten zijn goed, dat is ook hun sterke punt. De moeilijke gerechten gewoon niet en ik denk dat ze dat ook niet moeten willen; ze maken de verwachting ten aanzien van de prijs niet waar.

Als ik moeilijk Italiaans wil eten, dan ga ik liever naar La Stanza. Ik betaal ongeveer hetzelfde, maar eet 100x lekkerder.
quote:QQelleQ schreef op 16 februari 2010 @ 08:27:

Dudok op de meent is inderdaad wel leuk, alleen is de bediening niet altijd optimaal en is het ook niet echt romantisch.

Bij Dudok moet je idd geen haast hebben.
quote:odi schreef op 16 februari 2010 @ 09:33:

Ook nog een paar betaalbare tentjes bij het Oostplein, zoals De Stoep / Struijsenburg en de Kleine Ondeugd.

Veel plezier!Leuke tentjes bij Oostplein. Alleen ligt Oostplein alweer een heel stuk verder weg van het centrum. Lijkt me niet handig voor TO.
De Satebar van Indonesia (klein stukje voorbij V&D, tussen Sorbonne en BED in zo'n beetje) is erg goed te doen. Verder blijf je voor dat budget toch hangen in de meeste eetcafe's, de beer bij de bioscoop, de verschillende eetcafe's op het stadhuisplein, vind zelf Big Ben daar nog wel goed te doen. Of de Argentijn op de Hoogstraat (volgens mij) als je vanhet stadhuisplein afkomt, naar rechts en dan is het aan je linkerhand, niet heel ver de traat in. Ziet er een stuk minder gelikt uit dan Gauchos, maar is veel goedkoper en het eten is er lekkerder.
Ja, Sijf is idd een aanrader! Gezellig en niet duur, goede verhouding prijs-kwaliteit.

Als je van Dim Sum houdt, kun je naar Grand Palace (Schouwburgplein). Heerlijk eten, wel een grote tent en niet bepaald een aardige bediening. Maar de smaak maakt veel goed!

Als je van Mexiacaans houdt: popocatepetl (Spaanse poort, vlakbij Oudehaven): http://www.popocatepetl.nl/

Verder is De Hofnar een leuk eetcafe, waar het eten net wat beter is dan in een 'gemiddeld' eetcafe (tenminste, dat vind ik ): http://www.dehofnar.nl/

Achter het Centraal Station zit Dunya, een mengeling van Turks/ mediterraans: http://www.dunyalokanta.nl/. Lekker, niet duur, mooi restaurantje en aardige bediening. Wel even reserveren!

Tegenover Dunya zit een Brazillliaans tapasrestaurant, da's ook wel oke.

Veel plezier en smakelijk eten.
quote:QQelleQ schreef op 16 februari 2010 @ 08:27:

Aan de overkant van de straat zit daar De Smaak van Afrika, afrikaans eten, bijzonder en niet duur.Ja, die is inderdaad bijzonder, niet duur en erg lekker. Jammer dat ik er de laatste keer naast een groep met een stuk of 15 christelijke alleluja-zangers zat.... Die gingen echt de hele avond door en ik kon geen woord meer wisselen met mijn tafelgenoot.... Maar sfeervol was het wel.... hahaha!
Mijn favorieten voor weinig geld:

Pavarotti (korte lijnbaan 9b) (italiaans)

Dino's (Karel Doormanstraat 280) is een aanrader, zeker de spareribs!
quote:satire schreef op 16 februari 2010 @ 14:14:

Ja, Sijf is idd een aanrader! Gezellig en niet duur, goede verhouding prijs-kwaliteit.

Als je van Dim Sum houdt, kun je naar Grand Palace (Schouwburgplein). Heerlijk eten, wel een grote tent en niet bepaald een aardige bediening. Maar de smaak maakt veel goed!

Als je van Mexiacaans houdt: popocatepetl (Spaanse poort, vlakbij Oudehaven): http://www.popocatepetl.nl/

Verder is De Hofnar een leuk eetcafe, waar het eten net wat beter is dan in een 'gemiddeld' eetcafe (tenminste, dat vind ik ): http://www.dehofnar.nl/

Achter het Centraal Station zit Dunya, een mengeling van Turks/ mediterraans: http://www.dunyalokanta.nl/. Lekker, niet duur, mooi restaurantje en aardige bediening. Wel even reserveren!

Veel plezier en smakelijk eten.

Grand Palace is een ramp en als niet Chinees wordt je nog net niet weggekeken. Als je wilt dim summen loop dan een stukje door naar Tai Wu. Een stuk goedkoper en ook lekkerder. (let op de hele kaart van dim sum is maar tot 17.00 uur, daarna maar een paar items). Je had aan de overkant van Tai Wu een hele goede Chinees, echt hun dim sum de allerlekkerste van Nld. Maar helaas de goede man had alleen maar illegalen in dienst en nu is het al een paar jaar gesloten .

Dino is idd leuk om te eten, is van dezelfde eigenaar als Sumo. Een pittig omloopsnelheid van het eten bij beide, dus je eet daar vaak supervers.
quote:Pompiedoe schreef op 16 februari 2010 @ 14:38:

[...]

Grand Palace is een ramp en als niet Chinees wordt je nog net niet weggekeken. Als je wilt dim summen loop dan een stukje door naar Tai Wu. Een stuk goedkoper en ook lekkerder. (let op de hele kaart van dim sum is maar tot 17.00 uur, daarna maar een paar items).Dat maakt niet uit. Tegen chinezen zijn ze ook niet vriendelijk, tenzij het vaste klanten of bekenden zijn.
Nee, aardig zijn ze zeker niet. Eerst vond ik het storend, maar ik vind de dim sum goed genoeg om me daar even overheen te zetten... Maar voor een knus/ romatisch etentje zou ik daar op zich ook niet heen gaan. Tis maar wat je wilt.
Trouwens, Pompiedoe, bij Tai Wu ben ik nog niet geweest... dus, ookal ben ik niet de TO, bedankt voor de tip!
quote:Sophiepapa schreef op 16 februari 2010 @ 14:49:

[...]

Dat maakt niet uit. Tegen chinezen zijn ze ook niet vriendelijk, tenzij het vaste klanten of bekenden zijn.

Kan, ik heb alleen goede ervaring met eten in gezelschap van een Chinees wiens moeder een restaurant had in Rdam, dus het personeel kende hem. Moet zeggen ik heb toen zo zwaar lekker gegeten en alleen maar dingen die niet op de kaart stonden!!!

Helaas daarna niet meer zo'n gastvrij ontvangst gehad, want verloor die Chinees uit het oog... *neemt zich voor om die Chinees op te snorren, gewoon om daar weer echt verwend te worden*.
quote:satire schreef op 16 februari 2010 @ 14:56:

Trouwens, Pompiedoe, bij Tai Wu ben ik nog niet geweest... dus, ookal ben ik niet de TO, bedankt voor de tip!

Leuk ben benieuwd wat je ervan vindt. Ik vind Tai Wu de beste Chinees van R'dam en het personeel spreekt beter Nlds dan personeel van Grand Palace.

Weekenden rond een uur of 12.00 tot 17.00 uur altijd reserveren (dan eten de Chinezen daar massaal met vrienden/familie en dan is het lang wachten op een tafel). Nu ik erover nadenk het is daar altijd druk, dus reserveren is sowieso een optie (afgezien dat heul veul Chinezen daar komen, komen buitenlanders die afkomen op de diverse festiviteiten in de stad daar ook vaak eten)

Niet te veel in één keer bestellen, want alles wordt tegelijkertijd of heel snel achter elkaar geserveerd. Als je voor de eend met pannekoekjes en hoisinsaus gaat, altijd vragen of ze extra vlees aan het vel willen laten zitten (van origine is het gerecht enkel met vel, maar dat vind ik niet te pruimen en voor niet Chinezen maken ze uitzondering door vlees aan het vel te laten).

De eerste paar keer betaal je de volle pond. Als ze je beter kennen, dan word je vaak gematst (rekenen ze de potten thee niet etc.). Ze geven altijd de standaardkaart, dus vraag om de dim sum kaart (die is uitgebreid). Als je de grote baas wat beter leert kennen (grote glimlachende Chinees, lijkt een beetje op Boeddha met zijn eeuwige glimlach) en je vertrouwt hem dan zou je hem kunnen vragen om voor jullie te bestellen. Gegarandeerd dat je dan gerechten krijgt die niet op de kaart staan.
quote:satire schreef op 16 februari 2010 @ 14:14:

Als je van Mexiacaans houdt: popocatepetl (Spaanse poort, vlakbij Oudehaven):

Verder is De Hofnar een leuk eetcafe,

Achter het Centraal Station zit Dunya,

Ja, maar ja. TO gaat een dagje shoppen (in een voor haar onbekende stad vlgs mij) en wil daarna denk ik lekker neerploffen. Om dan de Oude Haven in te gaan (waar ik woon overigens, dus ja, ik wéét dat het vlak bij het centrum is maar je moet dan wel eerst die dooie Hoogstraat door en dan nog een end verder), of naar de Hofnar te lopen, ook buiten het centrum, en Dunya, achter het CS en dan nog een end verder.....

Als ik in een vreemde stad ben wil ik neervallen naast een glas wijn met mijn aankopen, en niet eerst het centrum verlaten om daarna bij een matig (Hofnar) eetcafe aan te komen met een rughernia.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Very Cherry slaat de spijker op zijn kop.
quote:Pompiedoe schreef op 16 februari 2010 @ 16:15:

[...]

Leuk ben benieuwd wat je ervan vindt. Ik vind Tai Wu de beste Chinees van R'dam en het personeel spreekt beter Nlds dan personeel van Grand Palace.

Weekenden rond een uur of 12.00 tot 17.00 uur altijd reserveren (dan eten de Chinezen daar massaal met vrienden/familie en dan is het lang wachten op een tafel). Nu ik erover nadenk het is daar altijd druk, dus reserveren is sowieso een optie (afgezien dat heul veul Chinezen daar komen, komen buitenlanders die afkomen op de diverse festiviteiten in de stad daar ook vaak eten)

Niet te veel in één keer bestellen, want alles wordt tegelijkertijd of heel snel achter elkaar geserveerd. Als je voor de eend met pannekoekjes en hoisinsaus gaat, altijd vragen of ze extra vlees aan het vel willen laten zitten (van origine is het gerecht enkel met vel, maar dat vind ik niet te pruimen en voor niet Chinezen maken ze uitzondering door vlees aan het vel te laten).

De eerste paar keer betaal je de volle pond. Als ze je beter kennen, dan word je vaak gematst (rekenen ze de potten thee niet etc.). Ze geven altijd de standaardkaart, dus vraag om de dim sum kaart (die is uitgebreid). Als je de grote baas wat beter leert kennen (grote glimlachende Chinees, lijkt een beetje op Boeddha met zijn eeuwige glimlach) en je vertrouwt hem dan zou je hem kunnen vragen om voor jullie te bestellen. Gegarandeerd dat je dan gerechten krijgt die niet op de kaart staan.Pompiedou, dank voor de tips. In rotterdam ga ik altijd supergraag bij Tai Wu eten, zo lekker! En ik vind de sfeer echt super, ik ben dol op zo'n locatie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven