Wat eet je op dit moment deel 22

24-01-2023 11:32 3010 berichten
Alle reacties Link kopieren
Alweer ruim tien jaar geleden begonnen in telegramstijl; inmiddels zijn eten en drinken hier min of meer bijzaak geworden. De titel dekt de lading dan ook niet helemaal meer, maar tradities zijn er om in ere gehouden te worden! :cheer2:

Uiteraard is iedereen van harte welkom om mee te komen schrijven!

Hier komen we vandaan: eten/wat-eet-je-op-dit-moment-deel-21/l ... ges/483571
Alle reacties Link kopieren
Sorry,
Was even vergeten te schrijven.

Ik heb gister ontbeten met wat yoghurt en noten en s'middags tosti's gemaakt. S'avonds een spinazieschotel met kaas gemaakt.

Vanochtend uitgebreid ontbeten met bananenpannenkoekjes, yoghurt en blauwe bessen. En een lekker kopje thee. :koffie: Ik heb net een boterham met gebakken ei op en zit nu aan een glaasje melk.
Er is al genoeg discussie, ruzie en oorlog in de wereld,
dus laten we het nu gezellig houden.
Alle reacties Link kopieren
Was n gezellige dag vandaag. Lekker gekletst kippepootjes gegeten spek uit de over en lekker belegde broodjes .kleun stukje gebak vanmorgen bij de koffie.
Ben nu moe . Vanavond lekker bijtijd naar bed.en morgen om half 10 bij de tandarts zijn .
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren
Dat klinkt als een fijne middag Chris!
Heb je alleen controle bij de tandarts?

Wij eten zo home made tjap tjoy met rijst.
Alle reacties Link kopieren
Ja alleen controle .denk ook dat er niet veel hoef te gebeuren ..

Ja is altijd wek gezellig zon dagje ,je moet toch af en toe iets doen he.
Vanavond ook niet gegeten .de hele dag door hapjes was genoeg .
Fijne avond 😴😴😴
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren
Coetje, heel veel succes met de onderzoeken :hug:

Chrisjoh, klinkt als een fijne dag met je nichtjes!! En klinkt heerlijk allemaal, mmmm.

Wij hadden eerst barszcz, zondag vers gemaakt door mijn vriend (soep is echt zijn specialiteit). Nu een pizza bianca, ik voor het eerst zelf gemaakt. Valt me niet tegen :)

Morgenavond weer wat bakken, denk dat ik iets met Oreo's ga proberen.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen .ga zo opstaan maar het is nog zo heerlijk warm hier onder mijn donsje.
Tansarts en verder doe ik niet al te veel.ben zenuwachtig en. altijd bang .denk dat ik mij onnodig druk maak.zo als gewoonlijk.
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen,

Chris,ik denk aan je!Succes bij de tandarts :hug: is ook niet mijn hobby dus ik snap je gevoel heel goed.

Ik ga werken,ben rond 13u klaar.
Ontbijt koffie en 2 crackers met rauwe ham.

Fijne dag!
Alle reacties Link kopieren
Succes bij de tandarts Chris!
Werk ze Coetje, lekker alleen een ochtend!

Ontbijt was bruinbrood met leverworst en kaas en een kop thee. Nu 2 crackers kaas en komkommer en een cappuccino.

Fijne dag allemaal.
Alle reacties Link kopieren
Ben weer thuis.al heel lang natuurlijk .moet om half vier terug .heb onder n frame met vier kiezen dat moest vervangen worden .alleen onder nog echte voortanden de rest in nep alleen. De onderkaak dus .
Hoefde verder niks te gebeuren .ben wel blij dat er iets aan dat onderframe gebeurt had al n tijdje last was ook de reden dat ik gebeld had. Ik loop normaal niet zo hard ben en blijf nog altijd angstig . Maar had nu echt last van blaren op het tandvlees bah.
Wel practisch om alles er uit te laten halen .hoef je alleen maar de tanden daar te laten en geen pijn geen verdoving meer.maar zolang de tanden nog gezond zijn gaat geen tandarts ze trekken .
Dus om half vier nog n keer en ben ik voorlopig weer klaar .
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren
Goedemiddag,

Ik heb gister lekker macaroni gegeten. Lekker en makkelijk!

Vanochtend lekker een broodje kaas op en wat yoghurt. Om 11.00 de oudste van school gehaald, om een beugel te laten plaatsen. Ze at thuis mee en ging toen weer naar school. Het moest natuurlijk vloeibaar zijn dus had ik yoghurt met verschillend gepureerd fruit gemaakt. Daarna haar weer naar school gebracht. Ik moet zo nog boodschappen doen voor het avondeten, maar ik weet niet zo goed wat. Zal ik een vloeibare maaltijd maken of 2 aparte maaltijden? Leuke ideetjes zijn welkom, maar wel voor 16.15, want dan ga ik boodschappen doen.
Er is al genoeg discussie, ruzie en oorlog in de wereld,
dus laten we het nu gezellig houden.
Alle reacties Link kopieren
En Chrisjoh,
Nog veel succes bij de tandarts. Altijd vervelend als je weer helemaal terug moet.
Er is al genoeg discussie, ruzie en oorlog in de wereld,
dus laten we het nu gezellig houden.
Alle reacties Link kopieren
Jaaaaa ik ben er weer .na een ochtend het frame er niet is de blaar al zo goed als genezen .en drukt het frame niet meer.wat ben ik opgelucht .

Jou dochter n beugel Milkshake .zal ook best veel klachten geven in het begin .hen nu al met haar te doen .ik ben zelf heel kleinzielig als het om pijn in de mond gaat .
Wens je dochter sterkte . Helemaal terug naar de tandarts is hier niet ver hoor .als het moet kan ik het lopen af .
Ja het eten .puree met worteltjes hapt makkelijk weg. Soep pudding .ze moet natuurlijk wel iets in haar maag hebben .. rijst macaroni..ik noem maar iets op denk dat het eerst toch moeilijk eten is .

Nu n lekker broodje met ham aan het eten . Wat heerlijk weer eten zonder pijn . had vanmiddag alleen nog maar n kommetje soep gehad .
Zo nu de rest van de week plannen .man moet ook nog naar de tandarts vrijdag .zo gaan we de week lekker rond .
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren
Zie het nu pas Milkshake..
Wat voor beugel heeft ze laten plaatsen? Toen jongste zijn beugel kreeg heeft ie een paar dagen op soep,yoghurt en smoothies geleefd..sterkte want het doet echt wel pijn.Dat weet ik van mezelf zelfs nog.😀

Chris,wat schrijf je dat grappig,je tanden bij de tandarts laten😂 hopelijk is het probleem nu verholpen!

Ik was vanochtend begonnen met de nieuwe medicijnen want die kon ik gister pas ophalen,weer een allergische reaktie.Ik was gelukkig al op mijn werk,spuit gezet maar het werd niet echt beter dus baas de ambulance weer gebeld.Stomme toestanden! Gelukkig knapte ik snel op nadat hun 2 spuiten hadden gegeven maar ik moest ter controle toch mee.
Ben ook heel boos op de apotheek,had gister expliciet gevraagd of ik dit mocht slikken,ja zei hij want heel ander medicijn.Nou niet dus!
Ik hang nu wat op de bank,mijn lijf is nog hard aan het werk ofzo,voelt heel onrustig,dat duurt meestal 2 dagen.
Ben echt heel boos en verdrietig!
Alle reacties Link kopieren
He bah coetle wat vervelend weer hoe kan toch .kan mij voorstellen dat je lijf doodmoe is na zo,n aanval .nu maar weer herstellen en de apotheker er op aanspreken .maar de arts die je dat voorschrijft moet dat toch ook weten ,moet in je medisch dossier staan .

Ja coetje zit wel eens te denken om alle tanden er uit te laten halen en dan n complete prothese .maar ik heb hier al gezegd dat geen tandarts gezonde tanden em kiezen gaat trekken. Maar ja ik ben niet zo,n held dus wat zit dat zit .en dan alles eruit en gelijk n prothese erin .dat overleef ik niet erns denk ik,
Ken mensen die er totaal geen last van hebben gehad .maar ken er ook die er maanden last van hebben gehad tot en met hoge koorts aan toe .
Als ik geld genoeg zou hebben nam ik implantaten .maar ook dat doet wel pijn ..
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren
Cardioloog zei mij dat ik dat met de apotheker moest overleggen,hij wist zo niet te vertellen of ik dit mocht,het gaat ook om een simpele maagbeschermer,niks geks aan lijkt me.
Nu staat het uiteraard wel in mijn dossier😡

Ik moet er niet aan denken om mijn al mijn tanden te laten trekken,wat een horror lijkt me dat! Ik vind naar de tandarts gaan ook 1 van de ergste dingen.Brrr!

Vriend had samen met jongste stamppot gemaakt,ik heb ondertussen gedoucht en lig al lekker op bed,het is me iets te druk in de huiskamer😀
Alle reacties Link kopieren
Milkshake2023 schreef:
07-02-2023 12:10
Vanochtend uitgebreid ontbeten met bananenpannenkoekjes, yoghurt en blauwe bessen.
Dat klinkt goed :)

Fijn dat de tandarts achter de rug is en je weer zonder pijn kunt eten Chrisjoh!

Slecht inderdaad van de apotheek Coetje. Fijn lekker gedoucht in bed!

Vanavond pierogi :flirting: :love:
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen,

JoyAnna,wat is pierogi? Wie had dat gedacht dat jij koken nog eens leuk zou vinden😀

Ik ga werken en vanmiddag uitvaart van de buurvrouw van mijn ouders.
Ontbijt was koffie en 2 crackers met rauwe ham.

Fijne dag allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen .ook nog n uitvaart vandaag coetje wel op je zelf passen he..

JoyAnns zal wel weer lekker aan het koken zijn 👍ik moest ook opzoeken wst pierogi is .
Onrbijt was hier n broodje met salami en ham .het eten gaat beter moet nog even wennen dat ik niet te hard doorbijt .msat komt goed .
Ook koffie heb ik al gedronken ,straks nog n mok.en vanmiddag naar de supermarkt .groenteman de tukse want er zitten hier nog weinig groente en fruit zaken ,maar de turkse grooenteman heeft doorsnee prima spullen ,ook zitten er net over de grens meerdere maar denk niet dat ik vandaag in duitsland kom.

Fijne dag :hug:
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren
coetje schreef:
09-02-2023 08:28
Wie had dat gedacht dat jij koken nog eens leuk zou vinden😀
Ik niet hoor :rofl:
Maar dat is het gekke, ik vind het echt helemaal niet erg om te doen :O het gaat zelfs vrij vanzelf, min of meer.
Pierogi is zo lekker, het bestaat met verschillende vullingen, van een soort cottage cheese tot paddenstoelen tot aaardappels en volgens mij zelfs zoet. Mijn favoriet is met vlees. Voor met aardappels heb ik het recept van de moeder van mijn vriend inclusief het deeg zelf maken, maar goed, ik blijf ergens natuurlijk wel gewoon mezelf de makkelijke kok ;-D dus die komt gewoon van de winkel uit de diepvries.

Heb wel een recept voor meer Aziatische dumplings gevonden, die wil ik wel eens proberen maar ook dan gewoon met kant-en klare deegvellen. Heb zelfs online een toko gespot waar ze de mal verkopen om de vorm te maken :) die wil ik wel heel graag hebben, gezien mijn totale gebrek aan alles wat ook maar een heel klein beetje bij het hebben van fijne motoriek in de buurt komt.

Hoe was de uitvaart Coetje :hug: en ben je inmiddels weer een beetje bijgekomen daarna.

chrisjoh schreef:
09-02-2023 11:10
JoyAnns zal wel weer lekker aan het koken zijn 👍
Nou, toen ik thuiskwam eigenlijk meteen begonnen aan rosół (gewoon verse kippensoep. Met bouillonblokjes, dat dan weer wel. Zie mezelf nog niet met mergpijp aan de slag gaan). Dus dat duurt nog wel even, begint nu net te koken en dan moet het nog wel minstens twee uur opstaan.

Had nog twee velletjes bladerdeeg over van gister, dus tussendoor even gauw twee simpele appelflappen in elkaar geflanst.
Alle reacties Link kopieren
Goedemiddag allemaal,

Coetje,
Ze heeft een slotjesbeugel laten plaatsen.

Vanochtend voor iedereen een eitje gebakken en wat brood erbij. (Voor de middelste natuurlijk niet vanwege de beugel, die had wat yoghurt op) Ze mochten wat later naar school dus we hadden even wat meer tijd. Best fijn!
S'middags was ik alleen thuis. Ik had niet zo'n zin in een gewone boterham, dus ik had bij de supermarkt 2 stokbroden gehaald. 1 voor nu, 1 voor vanavond! Lekker in de oven en eten met wat dipjes, mmm!
Vanavond ga ik apart koken. Voor de middelste gewoon soep, maar wel heel goed gepureerd. En wat yoghurt, ik kan ook niet echt betere dingen bedenken... Die milkshake was ook handig, heb net een milkshake gemaakt, die staat nu in de koelkast. Voor de rest heb ik zo'n verspakket van de Albert Heijn gehaald. Ik heb gekozen voor lasagne. We vinden het altijd wel weinig dus we doen er dan de overige soep bij van de middelste en nog een stokbrood.

Ik ga zo beginnen met koken voor vanavond. Moet ik ook niet te lang mee wachten.

Veel plezier vandaag!
Er is al genoeg discussie, ruzie en oorlog in de wereld,
dus laten we het nu gezellig houden.
Alle reacties Link kopieren
Lange dag vandaag,eigenlijk te lang voel ik dus ik houd het kort.Truste en tot morgen.
Alle reacties Link kopieren
Neem aan dat je weer moe bent coetje .lekker gaan slapen, nog een dag werken en dan heb je gelukkig weekend .lekker uit rusten .

Ik kook nooit Joyanne .mijn man is de kok wel maak ik vaak wat sausjes en salades .
Toevallig vanmiddag n johma kip mango salade mee genomen .dat is de enige van de Johma die ik lekker vind .
Tonijn .Zalm rubdvlees salade maak ik liever zelf ..
Vandaag gewoon in huis wat gedaan even n paar boodschappen .en dat was het .
Fijne avond :hug:
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren
Milkshake viel het mee de beugel voor je dochter .of heeft ze pijn ?
Eten zal niet mee vallen . Soep pudding en puree .veel meer kan ik ook niet bedenken .
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen,

Milkshake,hoe is het met je dochter? Zakt de pijn al een beetje?

Ik ben al aan het werk,vanmiddag met buuf naar een tuincentrum en einde middag komt zusje neefje brengen,die komt gezellig een nachtje logeren😍
Thuis koffie gedronken en zometeen 2 crackers met filet americain.

Fijne dag allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Helemaal weer opgeknapt coetje ?

Gezellig je neefje .❤️
Zit te wachten tot man terug is van de tandarts kunnen we ontbijten alles staat klaaar .fijne dag , :hug:
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven