Wat eet je op dit moment deel 22

24-01-2023 11:32 3010 berichten
Alle reacties Link kopieren
Alweer ruim tien jaar geleden begonnen in telegramstijl; inmiddels zijn eten en drinken hier min of meer bijzaak geworden. De titel dekt de lading dan ook niet helemaal meer, maar tradities zijn er om in ere gehouden te worden! :cheer2:

Uiteraard is iedereen van harte welkom om mee te komen schrijven!

Hier komen we vandaan: eten/wat-eet-je-op-dit-moment-deel-21/l ... ges/483571
Alle reacties Link kopieren
Goedemiddag,

Coetje,
Hoe is het met je neefje? Gezellig, dat hij komt logeren.

De pijn zakt al meer bij de middelste. Fijn, ze moet nog wel vloeibaar eten, maar het gaat al stukken beter.


Vanochtend de middelste yoghurt met gepureerd fruit gegeven. Ik zit nu bijna alles te pureren voor haar, haha. Voor ons gewoon een boterhammetje.
S'middags ook gewoon een boterham gemaakt en wat toastjes zalm.
Nu net de kinderen van school gehaald en wat thee gedronken met een plakje cake.

Vanavond ga ik weer apart koken. Heb weer een pureersoep gehaald en de rest heeft gewoon aardappelen, groente en vlees. Ook ga ik zo beginnen een smoothie te maken. Is lekker voor de middelste en wij vinden het ook allemaal lekker.

------------------------------------------------------------------------
Recept smoothie voor ong. 5bekers:

Benodigheden:
- ongeveer 30 aardbeien
- 1 1⁄3 banaan
- een aantal stukjes mango, wij doen nooit zo veel
- melk, als je het zoet wilt niet te veel, minder zoet best veel melk. Melk maakt het ook minder dik.

Hoe te bereiden:
- Snij al het fruit in kleine stukjes
- Doe het fruit in de blender.
- Als het fruit goed klein is doe dan de melk erbij.
- Serveer het in een mooi glas.

Gouden tips:
- Je kunt het ook serveren als dipsaus, we hebben er weleens fruit in gedipt zoals appel.
- Het is ook lekker om de melk te vervangen door yoghurt.
- Wij hebben ook weleens hier een klein beetje van over de yoghurt gegoten, mmm!
-------------------------------------------------------------------------------------------------------

Veel plezier vandaag!
Er is al genoeg discussie, ruzie en oorlog in de wereld,
dus laten we het nu gezellig houden.
Alle reacties Link kopieren
Klinkt heerlijk milkshake..

De zon schijnt de hele dag al het gaat de goeie kant op .moet straks nog even wat administratie doen .bank controleren wat er bij en af gegaan is .en nog wat kleine dingetjes .
Net iets hartigs gegeten plakjes salami met zoete ananaskaas. .vanavond hutspot met n gehakt bal .
Nog steeds geen plannen voor het weekend .moet nog iets bedenken ,
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren
Chris,ik merk dat de medicijnen helpen maar vandaag toch weer 2x spuitje onder de tong moeten nemen.
Pas bij 3x moet ik bellen,er staat sowieso donderdag weer een afspraak.

Neefje is onderweg,we eten straks samen frietjes met stoofvlees,zijn met 9en vanavond
Als neefje naar bed gaat ga ik gelijk mee denk ik😂

Milkshake,fijn dat de pijn wat minder wordt! Lekker hoor een smoothie,gaat op het lijstje voor morgen.
Alle reacties Link kopieren
chrisjoh schreef:
09-02-2023 21:52
Neem aan dat je weer moe bent coetje .lekker gaan slapen, nog een dag werken en dan heb je gelukkig weekend .lekker uit rusten .

Ik kook nooit Joyanne .mijn man is de kok wel maak ik vaak wat sausjes en salades .
Toevallig vanmiddag n johma kip mango salade mee genomen .dat is de enige van de Johma die ik lekker vind .
Tonijn .Zalm rubdvlees salade maak ik liever zelf ..

Vandaag gewoon in huis wat gedaan even n paar boodschappen .en dat was het .
Fijne avond :hug:
Ik vind de ei-bieslooksalade van de Lidl erg lekker :)
Vitakrone heet dat merk dacht ik.

Voor tonijnsalade kwam ik een recept tegen voor die van la place dat was bij de V&D toen. Die wil ik wel eens proberen.

Coetje, veel plezier met je neefje die komt logeren!!

Milkshake2023, heb het recept gekopieerd en geplakt en naar mezelf toegemaild :) dus heb hem opgeslagen, dank je wel! Goed dat hij ook met yoghurt kan. Met een staafmixer ook denk ik? Heb ooit een blender gehad, dat was echt een crime om schoon te maken.

Nu thee met een neo-koekje (Oreo van de Lidl, zijn erg lekker moet ik zeggen!)
Alle reacties Link kopieren
Nou,neefje slaapt eindelijk!
Hij had natuurlijk volle bak aandacht hier van iedereen dus hij was een beetje overprikkeld en hartstikke druk.

JoyAnna,die tonijn van La Place is de moeite waard om te maken.
Ik vind de meeste kant en klare salades niet lekker maar ik ben natuurlijk verwend door de salades van mijn werk,onze tonijn lijkt op die van La Place.

Ik duik lekker mijn bed in,beetje saai zo op de vrijdag maar neefje zal wel vroeg wakker zijn.
Truste en tot morgen!
Alle reacties Link kopieren
De tonijn saldade recept van la place ken ik niet .kan ik wel opzoeken .
Zo als ik m maak vind ik ook lekker en ook de ei salade van mij zelf . En de kip sate .niks culinairs gewoon wat ik in huis heb ,al moppert mijn man over het te veel aan mayo wat ik gebruik , van hem moet in de mayo dunner maken met water .is mij gewoin te veel gedoe ,in n schaaltje roeren of kloppen wordt vaak n smeerboel ,dus soms doe ik het stiekem niet maar hij proeft het toch ,🤫
Maar coetje de kip mango van Johma is lekker ,.voor het overige geen kant em klare salades op mijn tafel ,
Fijne avond en voor straks lekker slapen .😴😴
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren
Goedemiddag,

Neefje was al vroeg wakker,samen ontbijt gegeten en daarna naar de bakker gelopen en naar mijn ouders.Ik had warme appelflappen meegenomen.
Nu ligt ie weer te slapen,heb ik even tijd voor mezelf.

Jullie nog plannen voor het weekend?
Alle reacties Link kopieren
Goedemiddag,

Coetje,
Lekker die warme appelflappen! En ja, als de kleintjes slapen heb je ook af en toe tijd voor jezelf. Ook even lekker. Ik ben net met de kinderen wezen shoppen. Ze wilden al nieuwe kleren voor het najaar kopen. Altijd gezellig.

JoyAnna,
Fijn dat je het recept zo lekker leek! Ik heb het zelf nog nooit geprobeerd met een staafmixer, maar ik denk dat het wel moet lukken. En ja, dat schoonmaken is altijd zo'n werk...

Vanochtend lekker uitgeslapen. Heerlijk ontbeten met een croissantje en Jus d'orange. Met de middelste gaat het al weer beter met de beugel, we gaan morgen proberen normaal te eten. Nu had ze een yoghurt met geperst fruit. En ze heeft ook wat Jus d'orange gedronken.
We hebben heerlijk geluncht in de stad, want we waren aan het shoppen voor nieuwe kleren. Ik had een broodje gezond, mijn man soep. De kinderen hadden tosti's. De middelste had soep, we hadden wel gevraagd om de soep extra goed te pureren.
Nu echt net thuis van het shoppen. Net even een kopje thee en een plakje cake gegeten.
Vanavond eten we aardappelpuree met groente. De middelste krijgt dan aardappelpuree en ze ging de groente proberen. Even kijken hoe dat gaat!
Er is al genoeg discussie, ruzie en oorlog in de wereld,
dus laten we het nu gezellig houden.
Alle reacties Link kopieren
Wat gezellig klinkt dat Milkshake .ben ook dol op shoppen en dan lunchen ergens ik ga meestal met vriendinnen man wil nooit ergens zitten .m
Ik wel. kan uren op n terras zitten zomers .ook wel alleen hoor .
Gaat nog redelijk snel dat wennen voor je dochter lijkt mij.

Nou coetje ik wil van alles vandaag ook en ik doe niks .Morgen maar weg gaan ben erg saai momenteel .
Het weer is hier mmmm de zon komt er door nu .had ie eerder moeten doen .

Ga straks wat restantjes opmaken . Eet tussendoor n mandarijn .en zo kijken in de kast wT daar nog ligt ..
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren
chrisjoh schreef:
11-02-2023 15:41
Wat gezellig klinkt dat Milkshake .ben ook dol op shoppen en dan lunchen ergens ik ga meestal met vriendinnen man wil nooit ergens zitten .m
Ik wel. kan uren op n terras zitten zomers .ook wel alleen hoor .
Gaat nog redelijk snel dat wennen voor je dochter lijkt mij.

Nou coetje ik wil van alles vandaag ook en ik doe niks .Morgen maar weg gaan ben erg saai momenteel .
Het weer is hier mmmm de zon komt er door nu .had ie eerder moeten doen .

Ga straks wat restantjes opmaken . Eet tussendoor n mandarijn .en zo kijken in de kast wT daar nog ligt ..
Vond ik ook Chrisjoh. Ze wilde alleen zo graag weer normaal eten. Daarom heb ik het even voorgesteld om het te proberen, dan kunnen we kijken hoe het gaat.
Er is al genoeg discussie, ruzie en oorlog in de wereld,
dus laten we het nu gezellig houden.
Alle reacties Link kopieren
Kleine hapjes,dan zal het vast goed gaan Milkshake.

Hier is het maar grijs Chris.Ben nog even naar de speeltuin geweest met neefje,ze komen hem zo weer halen.Volgende week komt ie weer😀
Wij eten straks biefstukje met champignons en voor vanavond is er stokbrood met salade's.
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat je dochter toch kekker en graag wil eten milkshake .dan maak je met plezier iets extras voor haar.
Coetje. Wat n gezelligheid met z.n kleintje maar wat zal je moe zijn nu.lekker bijtijd naar bed.
Wens jullie allemaal n fijne avond en tot morgen 😴😴😴
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren
Chrisjoh, heb je een recept voor je kipsate-salade? Shoppen doe ik graag online, maar op een terras zou ik zo aanschuiven :) Dat vind ik wel gezellig! Lekker lunchen, wat drinken...

Coetje: lekker, verse warme appelflappen!! Fijn dat het gezellig is geweest met jullie logee. Maar kan me voorstellen dat je moe bent!

Flesje koude spa-rood, grote dorst. Mijn vriend bevriest namelijk altijd dus het is hier echt bloedheet... kan daar helemaal niet tegen, ogen zijn kurkdroog (lenzen) en heb een barstende hoofdpijn.
Alle reacties Link kopieren
Heel gewoon JoyAnne verwacht vanmij geen culinaire hoogstandjes ..ik bak n kipfileetje snij ik in blokjes .
Maak de satesaus van wijko ..die maak ik warm .en doe daar veel ketjap door en chilisaus .mooi vloeibaar niet te dik en niet te dun . Laten afkoelen en meng de kip erdoor.
Ik vind altijd heel fijn gesneden appel erdoor lekker .kunt er ook extra uien door doen .maar doe niet meer zo veel kan mijn man slecht tegen .
Ben de laatste tijd erg gek op de smaak van ketjap. Doe ik soms iets te royaal mee .
Dus simpel en snel klaar .
Lekker op n stokbroodje .
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren
Ik zou goed met jouw vriend samen kunnen wonen .ik heb het ook altijd koud .
De hoofdpijn is natuurlijk minder .ik kan heel goed tegen warmte .heerlijk .
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen,

Ik was inderdaad heel moe gister😀
Maar die kleine brengt zoveel liefde en gezelligheid dat ik dat er graag voor over heb.🥰

Ik ga straks mijn nieuwe vloerkleed ophalen,ben heel benieuwd hoe dat gaat staan.Verder wat huishoudelijke dingen.
Ontbijt koffie en warme worstenbroodjes.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen .kaasuien stokbrood van de echte bakker erg lekker met kruidenkaas en salami en ik had nog n paar plakjes mortadella .ook op nu .
Plus koffie .
Schiet zo even onder de douche .weet niet wat ik aan moet dat maar eerst klaarleggen .
Fijne Zondag . :hug:
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen,

Lekker uitgebreid ontbeten. Een gebakken eitje, fruit en een broodje. De middelste wilde geen broodje, maar het eitje ging makkelijk naar binnen. Het fruit ook, maar dat had ik wel even fijn geprakt.

Vanmiddag gewoon simpel geluncht. Gewoon 2 boterhammen. (1 met kaas 1 met kipfilet)

Om 15.15 lekker een fruithapje gemaakt voor iedereen. Dat houd in, gewoon een schaaltje met allerlei soorten fruit. Ik had appel, mandarijn, banaan, peer en mango gebruikt. Bij degene die dat lekker vonden er een lepel yoghurt overheen. Voor de middelste had ik het ook gepureerd.

Vanavond gewoon een pasta denk ik. Pennen, groente, gehakt en een sausje, prima! De middelste kan weer proberen en anders yoghurt, fruit en dan maak ik nog een soepje.

Geniet allemaal nog even lekker van het weekend!
Er is al genoeg discussie, ruzie en oorlog in de wereld,
dus laten we het nu gezellig houden.
Alle reacties Link kopieren
Twee slagroom soesjes gegeten nu spijt .
Straks sla met gebakken aardappels klein stukje rundvlees er er is nog n balletje gehakt .mandarijn na .
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren
Waren ze lekker Chris? Dan geen spijt hebben hoor,je leeft maar 1 keer😀

Wij eten straks een kliekje frietjes die over waren van vrijdag,sla en ik had van mijn werk een rollade van rundvlees meegenomen en champignonsaus.
Alle reacties Link kopieren
Klinkt lekker allemaal! En Chrisjoh, Coetje heeft gelijk, je leeft maar 1 keer dus lekker van genieten!

Ik ga zo koken. Zoals ik zal zei het wordt een pasta. De middelste gaf aan dat ze graag een soepje wilde en een beetje pasta dus dat gaan we dan doen. Ik ga zo aan het snijwerk beginnen, altijd een klusje.

Ik heb ook lekker ijs gehaald voor vanavond. Krijgen ze allemaal 1,5 bolletje die ze kunnen versieren met fruit en een beetje hagelslag. Meestal ons Zondagse toetje. :-D Voor de middelste doe ik als toetje fruit, ijs en wat melk in de blender. In een leuk glas en dat ziet er dan ook heel gezellig uit!
Er is al genoeg discussie, ruzie en oorlog in de wereld,
dus laten we het nu gezellig houden.
Alle reacties Link kopieren
Lieve dames slaap lekker voor straks 😴😴😴
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen,

Druk vandaag! Ben al aan het werk en rond 13.30 vertrek ik met oudste naar Amsterdam voor het concert van Robbie Williams🥰
Ontbijt thuis koffie en zometeen 2 crackers.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen,
Lekker ontbeten met fruit, noten en yoghurt. Ging bij onze beugelaar ook goed naar binnen!
Ik ga vandaag naar mijn werk, ik moet zo gaan. Drukke dag weer vandaag!
Er is al genoeg discussie, ruzie en oorlog in de wereld,
dus laten we het nu gezellig houden.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen. Milkshake en coetje al aan het werk .

coetje heel veel plezier vanavond .is n inhaal concert om dat de vorige niet door ging he? Vond het sl zon vreemde avond de maandag .
Doe Robbie de groeten 😍

Hoor en lees weinig van Lieveke en Liz momenteel

Zijn ook beide nog werkende .
Zullen zich hopelijk wel weer melden .kunnen ook te druk zijn of problemen met het W.W.kan allemaal maar zo
Kan tegenwoordig slecht in slaap komen dus ik mag nog even blijven liggen maar ga zo wel opstaan .wil niet dat mijn slaapritme straks in de war raakt .hoor man al bezig aan het rommelen en rondlopen .gebeurt niet vaak hij is hier de langslaper ..
Fijne dag :hug:
Zwaai naar Liz Lieveke Viva JoyAnna cookie lover . dat ze zich snel weer melden .
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven