Wat eten we vandaag?

13-12-2020 09:35 1765 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit is het zoveelste deel van een bestaand topic. Kook , eet en klets gezellig mee.

Het vorige deel :
eten/wat-eten-we-vandaag/list_messages/ ... 1?start=25#

Voor als Viva stopt: https://www.viafora.nl/forum/eten/wat-e ... ?page=2#34. Hier vind je ons 😀

Afbeelding
dolfje wijzigde dit bericht op 10-07-2021 03:45
34.45% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wij eten vandaag dus boontjes, kip en taugé in een of andere roti saus die man gekocht heeft met gele rijst erbij. Staat al klaar in de koelkast in een kom per persoon met wat meer rijst voor man.
Vanmiddag dienst tot half zes en omdat ik waarschijnlijk de hele middag aan het lopen ben moet ik er op woensdag en vrijdag voor zorgen dat het klaar staat. Bij man weten we nooit hoe laat hij thuis is en de keren dat ik er op rekende dat hij zou koken op zulke dagen was er altijd wat dus laat thuis en ik heb er dan echt de energie niet voor.
Alle reacties Link kopieren
Gisteren aten wij "zelfmaak wraps" vanwege een jarig kind, incl ijsje van de ijssalon na. Was heerlijk voor het eerst weer dit jaar 😋

Vanavond koude pastasalade, ook weer voor het eerst dit jaar, ik heb de lente in mijn bol blijkbaar.
Alle reacties Link kopieren
Wij aten gisteren lasagna met een salade. Vanavond waren het aardappelschijfjes uit de airfryer, vissticks en doperwten/wortels/ boontjes. Een waar kindermenu dus.
Morgen maak ik kipkerrie met paprika en boontjes en rijst. Zure komkommers erbij, lekker!
Alle reacties Link kopieren
MijnNaamIsHaas73 schreef:
03-03-2021 16:17


Vanavond koude pastasalade, ook weer voor het eerst dit jaar, ik heb de lente in mijn bol blijkbaar.
Dat blijkt! Gefeliciteerd nog!
Alle reacties Link kopieren
Midden-oosters geïnspireerde gele linzen-spinaziesoep met zuurdesemstokbrood en smeersels (hummus, truffelboter, tzatziki)
Nog gefeliciteerd MijnNaamisHaas! Klinkt als een feestelijk kindermenu.

Gisteravond bij mijn ouders at ik bobotie, champignonsoep vooraf. En de makreelsalade was idd genieten maandag, ik hou erg van makreel en lief niet dus ik lunch er soms mee. En daarna flink kauwgom :).

Vanmiddag was de lunch pompoenwortelsoep met kastanjechampignons. Tikje uitgeschoten met de ras el hanout proefde ik, was wat kruidiger dan bedoeld. Oh well. Avondeten was orzo met Parmezaan, broccoli en pijnboompitten. Supersimpel maar heel smakelijk.
Alle reacties Link kopieren
Teigera schreef:
03-03-2021 20:25
Avondeten was orzo met Parmezaan, broccoli en pijnboompitten. Supersimpel maar heel smakelijk.
Dankjewel, nu weet ik wat we morgen eten :P maar dan zonder pijnboompitten want die heb ik niet maar met een spinazie kaas rondo.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben na mijn avondwandeling maar eens gaan zitten voor een weekmenu. Merk dat ik dat elke keer snelsnel doe, en daar komen nogal saaie weekplanningen uit voort. Nu ook niet ingewikkeld, maar wel even gezocht naar nieuwe dingen of dingen die wij niet vaak eten (pasta pesto met kip en tomaatjes, pie met kip en paddestoelen, traybake met wortels, courgette, aardappel en feta met couscous).
Heb de bestelling ook al ingevoerd, dus daar hoeven van de week dan alleen de laatste dingen nog bij gegooid te worden.

Nog gefeliciteerd MijnNaamIsHaas!
Alle reacties Link kopieren
Dank voor de felicitaties!

Herkenbaar Jynta dat het helpt om er even de tijd voor te nemen. Ik schrijf het weekmenu ook altijd op en bewaar die briefjes, dan kan ik nog eens terugkijken voor inspiratie. Eigenlijk zou ik ook nog bij moeten houden of een nieuw gerecht in de smaak viel of niet maar zo georganiseerd ben ik dan weer niet :)
Alle reacties Link kopieren
Hm, lasagna! Wat een goed idee. Ik krijg van t weekend een eter en had eigenlijk al half beslist dat het Indiaas ging worden maar wellicht switch ik nog naar lasagna. Met bechamel. Hm.

Ik at bij moeder en kreeg een opgewarmde prak ;-D (ze eten s middags warm) Helaas bestond die uit hutspot (ieuw, of nou ja, één van de weinige dingen waar ik echt niet van hou) en een stukje gepocheerde kabeljauw. Braaf opgegeten (de kabeljauw was prima, daar niet van)

Morgen vrij en nog maar even zien, heb nog niet in de nieuwe groententas gegluurd.
Haha graag gedaan Dolfje :)

Jynta, ik ga ook altijd even rustig zitten voor een weekmenu. Pak er een kookboek of een site bij en verplicht mezelf iets daaruit te gaan koken. Zo hou ik het wat gevarieerder.

Vanavond eten de kinderen en lief chili con carne. Ik heb een late dienst en ga iets bestellen denk ik. Of een maaltijdsalade halen bij de supermarkt, ik zie wel even.
Morgen maak ik een nieuw weekmenu, misschien komt pie met kip en paddenstoelen bij mij er ook wel op, dat klinkt lekker.
Alle reacties Link kopieren
Ik doe dat nooit een weekmenu maken. Ik bestel bij picnic een aantal dingen die ik kan combineren maar heb het nooit voor een week uitgedacht.
Alle reacties Link kopieren
Vandaag maak ik doodgewone bolognese. Maar dan met insecten-fusilli.

Dat laatste heb ik vorig jaar bij de Lidl gekocht in een nieuwsgierige, milieubewuste opwelling. Sindsdien heb ik echter nog geen moed/inspiratie gehad om er iets mee te doen. Voor de pasta vanzelf wegkruipt, maak ik er dus maar iets van dat eruit ziet alsof we het vaker eten. Pasta met rode saus erdoor. En dan vertel ik de rest van mijn gezin morgen wel dat ze buffalowormen lusten :D ;-D

Ik maak trouwens wel altijd een weekmenu in mijn boodschappen-app. Best een handige leidraad, maar in de praktijk denk ik dat ik me maar ongeveer de helft van de week aan die plannen houd. Zo werd deze week de pompoen die ik eigenlijk kocht voor pastasaus, met andere groenten gegrild en een dag later verwerkte ik de kliek daarvan in een quiche die ook al niet op het menu stond.
Alle reacties Link kopieren
Wij eten vanavond stamppot zuurkool met spekkies en een magere rookworst en als toetje luchtige frambozenvla . Heb er trek in nu al want ik heb het koud
Alle reacties Link kopieren
Haha, geinig Yette. Bij mijn werkgever hebben we nu vleesvervangers van sprinkhaan en krekel in het assortiment. Zijn heel lekker! Een burger, ‘pulled sprinkhaan’, en krekelballetjes. En krekelsaucijsjes ook.

Wij hebben een intens saaie groententas deze week, met broccoli, wortel en zoete aardappel. Ik denk dat ik 1 van de broccoli’s en de zoete aardappel maar in een quiche stop zo.
Alle reacties Link kopieren
Hm, quiche goed. t Is dat het toch best wat werk is (en je vooral op tijd moet beginnen, althans, ik doe het wel echt volgens het boekje met deeg zelf maken en blind bakken enzo) anders zou ik het wel vaker eten.
Alle reacties Link kopieren
Veel werk, daar houd ik niet van. Ik knikker liefst alles zo simpel mogelijk bij elkaar en dat vind ik al veel gedoe.

Neem nou pesto stampen: shit zit de knoflookpers al in de vaatwasser en wie heeft dat ding al aangezet, nou ja dan maar meteen in de vijzel, oeps pets olie tegen de muur gevijzeld, had ik andersom moeten doen, eerst knoflook dan de olijfolie. Mijn kaasrasp zit toch niet óók in de vaatwasser?! :mrgreen: Zoiets dus. Alle groenten snijden/koken/stomen. Grillpan onder alle andere zware pannen vandaan vissen.

Op het toetje had ik gisteren al mijn best gedaan: citroen-limoncello-roompudding.

Daarvóór aten we eerst:
Kikkererwten met sesam en andere zaden, ui, komkommer, avocado, zeewier, oosterse dressing en warmgerookte zalm.

En

Krieltjes met pesto, ui, spinazie, champignons en gegrilde kipfilethaasjes.
Alle reacties Link kopieren
Mermedina schreef:
04-03-2021 21:38
Veel werk, daar houd ik niet van. Ik knikker liefst alles zo simpel mogelijk bij elkaar en dat vind ik al veel gedoe.

Ik ook. Vandaar dat ik vaak dubbele porties kook en dus snel klaar ben.
Vandaag taco's met chili con carne ( uit de diepvries) moet alleen dadelijk even verse ijsbergsla halen voor erin.
Alle reacties Link kopieren
dolfje schreef:
05-03-2021 08:05
Ik ook. Vandaar dat ik vaak dubbele porties kook en dus snel klaar ben.
Vandaag taco's met chili con carne ( uit de diepvries) moet alleen dadelijk even verse ijsbergsla halen voor erin.
Die vriezer-truc begin in ook steeds beter toe te passen! Er zit een portie pesto in de vriezer :mrgreen: .
Alle reacties Link kopieren
Wij eten vanavond zelfgemaakte shoarma van kippendij, ui en paprika met pita broodjes en turk brood. Ijsbergsla erbij en sausjes natuurlijk.

Morgen maak ik ook een quiche, maar dan de luie-wijven-variant met bladerdeeg. Het wordt een soort quiche lorraine met vega spekjes, want die lagen nog in de vriezer. Salade erbij.
Alle reacties Link kopieren
Mermedina schreef:
05-03-2021 08:25
Die vriezer-truc begin in ook steeds beter toe te passen! Er zit een portie pesto in de vriezer :mrgreen: .
:yes:
Die citroen-limoncellopudding klinkt lekker Mermedina!

Ik maak vanavond, vanwege het succes vorige week, weer een hapjesdiner. Deze keer Spaans geïnspireerd: knoflookgarnalen, gebakken Manchego-puntjes, rauwkost, patatas bravas, aioli en platbrood (dat is niet Spaans maar dipt wel lekker) en courgettekoekjes.
Alle reacties Link kopieren
Lekker Teig.
Ik zal eens naar buiten gaan, de zon schijnt en van 13:30-17:15 zit ik vanmiddag binnen.
Alle reacties Link kopieren
Lekker Dolf, het is lekker weer idd, wel koud, maar met een zonnetje. Ik ga de laptop ook maar eens dichtklappen. Fijne dag!
Ik ben overigens benieuwd wat jij en je gezinsleden van de fusilli buffalo-style vinden yette! Ik heb jaren geleden weleens insectenburgers gegeten, er zat hier toen een Jumbo (nu niet meer) en die had het in het assortiment. Was best prima maar niet heel bijzonder van smaak vond ik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven