Wat eten we vandaag?

13-12-2020 09:35 1765 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit is het zoveelste deel van een bestaand topic. Kook , eet en klets gezellig mee.

Het vorige deel :
eten/wat-eten-we-vandaag/list_messages/ ... 1?start=25#

Voor als Viva stopt: https://www.viafora.nl/forum/eten/wat-e ... ?page=2#34. Hier vind je ons 😀

Afbeelding
dolfje wijzigde dit bericht op 10-07-2021 03:45
34.45% gewijzigd
anijsblokje schreef:
07-03-2021 11:22
:mrgreen: Ik stond gisteren ook bij dat schap, in mijn (grote) supermarkt. Op zoek naar natriumarme bouillonblokjes. (ooit moest ik serieus zout minderen - nu op zich niet meer nodig maar ik ben zo gewend aan weinig zout dat ik gewone bouillonblokjes echt te zout vind, zelfs als ik 1/4 blokje ofzo neem) Niet te vinden. Het allergie/bio/hip-schap is intussen eigenlijk gewoon het Glutenvrij-schap geworden hier. Ook nog bij de gewone bouillonblokjes gekeken, niet te vinden. Overigens ook niet gevraagd, doe ik misschien nog wel een keer.
Ik gebruik meestal bouillonpoeder ipv blokjes. Vind ik makkelijker te doseren. En ik trek meestal zelf (groente/kruiden) bouillon waar ik dan een beetje poeder aan toevoeg. Maar ik heb weleens bouillonpoeder gekocht waar geen zout aan toe was gevoegd. Volgens mij bij Odin, of Marqt. Het was in elk geval deze:
Bouillonpoeder zonder zout
Alle reacties Link kopieren
Risotto met gegrilde aubergine, ingelegde citroen en peterselie, lamsworstjes, salade.
Alle reacties Link kopieren
Af en toe voel ik me best een hipster, bij dat schap :mrgreen: en eens, stom van ‘Smaakt’ dat al hun zaden enz. allemaal ‘sporen van’ bevatten.

Voor wie het vroeg: ik kreeg pas laat de diagnose en ineens was het alsof ik nieuwe batterijen had! Ha, niemand houdt mij meer tegen met sporten, daar gaat al jaren al die overtollige (in mijn ogen dan) bonus-energie heen.

Ik maak soms zelf bouillonpoeder, maar dat maak ik vrij zout om het houdbaar te houden. Het is er wel, bij de bio-super, zulk soort zoutarme bouillonblokjes.

Vandaag een hipster-salade ;-) van linzen, quinoa, ingelegde bloemkool, komkommer, azijn, kabeljauwlever + olie, bieslook.

Vanavond een bonenmix met kipgehakt in een wrap van kikkererwtenmeel, cheddar erop, ijbergsla met knoflooksaus, paprika en walnoten ernaast.

Burrito met sla dus eigenlijk :lol: .
Alle reacties Link kopieren
Gisteravond hapjes avond, geïnspireerd door Teigera. En vanmorgen al een grote pan bolognese opgezet. Die staat al een paar uur te pruttelen. Daar maak ik straks lasagne mee en de rest gaat de vriezer in voor een makkelijke doordeweekse spaghetti bolognese.

Bij de hapjes avond onder andere tostada geserveerd met avocado mousse en gerookte zalm. Over tostada's heb ik hier gelezen (dank Mermedina), en die vielen goed in de smaak. Ga ik binnenkort meer mee doen!
Vandaag lekker simpel. Spaghetti met spekjes, room, kaas, cherrytomaatjes en lenteui.
Alle reacties Link kopieren
Bonenstoof met zuurkool en rouille,
Dankjullie voor de bouillon-tips. :thumbsup: Vreemd genoeg heb ik nooit aan bouillonpoeder gedacht. Ga eens kijken als ik binnenkort een keer bij Ekoplaza ben.
Tot nu toe had ik altijd de blokjes van Damhert, maar die kon ik dus niet vinden. Zelf bouillon maken doe ik vrijwel nooit. Dat is ook nog het overwegen waard, inderdaad.

Tostada's heb ik nog nooit gegeten. Ik stel me iets wrap-achtigs voor maar dan geroosterd of hard gebakken, klopt dat?
Leuk dat de hapjesavond in de smaak viel MijnNaamisHaas!

Vanavond pasta met zongedroogde tomaten-saus en groentelarestjes: aubergine, champignons, we hebben nog wat spinazie ook. Zal wel lekker worden.
Alle reacties Link kopieren
Pasta met champignons en rucola van het weekmenu wat ik eerder postte.
Alle reacties Link kopieren
Ik maakte zaterdag een nieuw recept : https://dagelijksekost.een.be/gerechten ... rostomaten

Ik maakte het als hoofdgerecht met Thai black rice erbij en ik deed er meer (6 in totaal) tomaten in. Het viel reuze in de smaak. Dit recept is een blijvertje.

Gisteren aten we een simpele pasta met spinazie, zure room, geraspte kaas en walnoten. Een oud Allerhande-recept. Was lang geleden en opnieuw heel smakelijk.

Voor vanavond wordt het een improvisatie van wat er nog in de koelkast/vriezer te vinden is. Er ligt iig nog een bio rib eye, kerstomaatjes, little gem. En aardappeltjes voor LWP.
Alle reacties Link kopieren
Klinkt goed, Irmaladouce!

Hier vandaag aardappelen met ui & spek uit de oven, boontjes, kabeljauwburgers voor de viseters en een beyondburger voor wie geen vis blieft.
Alle reacties Link kopieren
Tostada’s zijn inderdaad vrij knapperig. Een soort Mexicaanse (mini) mais-pizzabodem. Leuk dat MijnNaamIsHaas het heeft gegeten, jouw combi lijkt mij ook lekker voor een volgende keer.

Ik koop ze kant-en-klaar van LaMorena. Ik selecteer in de ah app op ‘glutenvrij’ en dan kijk ik wat ik kan eten, zo ben ik deze tegengekomen.

Vandaag ouderwetse andijviesla-stamppot met spekjes, zure uitjes, gerookte amandelen en gegrilde kipfilethaasjes.
Gisteren at ik een soort pastitsio met spinazie, champignons en dille. Vandaag wordt het egg fried rice.
Alle reacties Link kopieren
Was effe MIA. M'n kop stond niet naar het forum en nu te lui om bij te lezen....

Zaterdag hadden we weer afhaal. Nu van een 1 Michelinsterren restaurant. Leuk prijsje en was superlekker met verrassende smaken.
Voor: watermeloen met rode en witte radijs, feta en munt en een heerlijke zuurdesembol
Tussen: kabeljauw met thom kha kai soep, zoetzure sjalot
Hoofd: runderbrisket met chimicurry, gepofte quinoa en gestoofde aubergine (mjum)
Toe: chocolade zeezout caramel taartje met sinaasappelsaus

Was voor herhaling vatbaar en minder voorbereiding dan bij andere restaurants.

Zondag kookte lief witlof met ham en kaas uit de oven en gebakken aardappels erbij.

Vandaag worteltortilla's van No Fairytale (erg lekker en minder zwaar op de maag dan echte) met chilibonen, paprika, champignons en mais
Mermedina schreef:
08-03-2021 15:40
Vandaag ouderwetse andijviesla-stamppot met spekjes, zure uitjes, gerookte amandelen en gegrilde kipfilethaasjes.
Persco-menu! :)
Hier gevulde aubergine met "linzengehakt".

Ik heb er wel lol in, om er wat van te maken in de Week zonder vlees. (vanmiddag geluncht met scrambled tofu met harissa en gekaramelliseerde ui) Ik merk dat ik snel naar kaas grijp als vega-optie, dus probeer dat minder te doen bewust deze week.
Alle reacties Link kopieren
Oriander schreef:
08-03-2021 19:03
Persco-menu! :)
Haha, je weet het nog :mrgreen: maar deze keer had ik geen haast. Geen werk of sport rond de tijd vlak voor de persco. We hebben zelfs met twee stuks bestek aan tafel gegeten :) .
Alle reacties Link kopieren
Vandaag eten we dit: https://miljuschka.nl/zoete-aardappelso ... livlokken/
Erbij Libanees flatbread met een soort van Raita/tzaziki-achtige saus.
Alle reacties Link kopieren
Mihoen goreng en oosterserige kip met paprika en ananas.
Het succesrecept voor als je snel wil eten... Pasta a la Norma.
Soep en daarna boerenkoolstamppot met worst en spekjes: aangeschoven bij mijn ouders ivm de oppasdinsdag. Die doen niet zo aan vegetarisch eten :-? .
Alle reacties Link kopieren
Oh, hier is de week zonder vlees ook mislukt vrees ik: pasta met spekjes, champignons en a la carbonara afgemaakt met 2 eitjes.
Alle reacties Link kopieren
Vanwege de week zonder met minder vlees, aten we:

Witte bonen, gedroogde tomaatreepjes met olie, gebakken ui en salami, boerenkool (rozemarijn, knoflook) en aardappelpuree. Erbij tomatensalade met basilicum.

Lunch waren paprika’s gevuld met linzen, pistachenoot, quinoa en een mix van ei, room en feta.
Alle reacties Link kopieren
Wij eten dus Dahl met spinazie en een eitje. Ga ik dadelijk maken zodat ik vanavond alleen eieren hoef te bakken en de spinazie erdoor moet doen.
Man heeft nee gezegd tegen de kikkererwtencurry van morgen dat wordt dus de cherrytomaatjes/fetapasta die laatst een hit was op tiktok. Hij weet niet dat de curry dan volgende week ergens op tafel komt :P
Alle reacties Link kopieren
Lekker Dolfje, dahl!

Ik maak vandaag bulgur met linzen uit le Puy, courgette, tomaat, ui, paprika en haloumi.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven