Wat eten we vandaag?

28-09-2010 12:40 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren

Vertel ons hier wat je vandaag gaat eten, en kom inspiratie opdoen!

Het vorige topic is hier na te lezen:

En wat eten we vandaag?
Teig; ik ben vast een zeikerd maar ik kom er net achter dat de hyves wel te vinden is via de zoekfunctie en met (een stukje van) jouw post van 19:02 is iemands privacy dan wellicht redelijk makkelijk te achterhalen?! Misschien even je eerste zin even verwijderen uit voorzorg.

Ik heb me in elk geval ook aangemeld; denk dat de eigenaar van de hyve wel weet wie ik ben
Het wordt nog gezellig druk op de hyves zeg! Leuk . En ladies, je weet het, fotootje is verplicht en aanwezigheid bij een meet ook .

Morgen eet ik overigens weer makreel- en bloemkoolcurry (had vorige week voor twee gekookt). Vriend is morgenavond niet thuis, dus ik kan heerlijk genieten. Naanbrood erbij en I'm happy!

@suuz: ik heb wijzigingen aangebracht in de delen waarvan ik vermoed dat je het er misschien over kunt hebben (beetje vaag maar ik wist niet precies welke zin je bedoelde). Is het zo beter? Overigens, de hyve is besloten toch? Dus je ziet dat het bestaat, maar je ziet verder niet wie lid zijn enzo?
Goedemorgen!

Ik heb maar even een speciale twijfelmeid-hyve aangemaakt. Ik ben dus zoekbaar op hyves onder die naam zometeen

Ik lees zo af en toe wat er op de rest van het forum gebeurt, ik begrijp lang niet alles en vraag me af of ik ook wel alles wil weten. Ik duik wel gewoon onder op de eten pijler. Hier wordt (haast) nooit gereld, lekker rustig!

On topic: vanavond komen vrienden eten. Ik maak de kip parmezaan (voor het eerst! ben benieuwd!), aardappeltjes uit de oven en worteltjes. Ik moet nog iets bedenken om met de wortelen te doen, tips zijn welkom! Toe slagroomvla, niet heel culinair verantwoord maar wel erg lekker...

Fijne dag allemaal!
Oh....ik ben een domme muts...

Koreveen en WtP, ik heb jullie per ongeluk met mijn RL hyves een vrienduitnodiging gestuurd ipv met mijn twijfelmeid account...*moet ook eerst koffie drinken en dan nadenken en dan pas dingen doen*

Willen jullie die uitnodiging gewoon weggooien alsjeblieft???
Goedemorgen,

ik eet vanavond verste pasta met pesto en sla met paprika en tomaatjes en peynir!

Twijfelmeid gezellig dat vrienden komen eten, veel plezier!

Ik heb mij aangemeld met mijn RL-Hyves
Twee vragen

- Wat is peynir?

en belangrijjker:

- Wat zal ik vanavond eten? Ik heb geen zin om boodschappen te doen, ik eet vanavond alleen. In de keuken heb ik nog: verse spinazie / halve paprika / bacon / vriezer-vis / kaas / standaard dingen als rijst pasta couscous etc.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
quote:EvyBlissy schreef op 28 september 2010 @ 13:40:

[...]

On-topic: ik eet vanavond bij een vriendin die heerlijk kan koken, en vooral ook lekkere taarten en toetjes maakt, ben benieuwd.

Self-quote

Gisteren bij vriendin trouwens roti gegeten, fantastisch! (Zij is half Surinaams, dus dan zit je goed) Kip, kousenband, ei, aardappel, en heel veel roti-kokossaus. Flesje rosé erbij. Mjam.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Teig; je hebt precies weg gehaald wat ik bedoelde. De hyve is besloten in de zin dat je er niet zomaar lid van kunt worden maar je kunt wel zien wie er lid zijn en ook wie de beheerder is van de hyve (als je dus geen lid bent), vandaar mijn opmerking Je kunt overigens ook de hyve zodanig instellen dat hij niet te vinden is via de zoekfunctie en ook dat je niet op je persoonlijke hyve kunt zien dat je er lid van bent, zeg maar helemaal verborgen. Wellicht is dat nog een idee dan?

Evy Bliss als je toevallig nog een potje currypasta en kokosmelk hebt staan zou ik zeggen vis stoven met curry, kokosmelk, vis, paprika en op het laatst de spinazie erbij met rijst!

Ik duik zo de vriezer in want manlief is weer aan het werk vanavond dus even bekijken wat we nog hebben liggen!
Hé gezellig, een nieuwe topic alweer!

Vanavond eet ik de rest van de koolrolletjes van gisteravond en ik heb nog wat gehakt en kool over, dus ik maak ook nog wat nieuwe. Man, wat vind ik die dingen lekker!
EvyBlissy Peynir is een turkse kaas, ook wel turkse feta genoemd. Maar pas op! Je mag het geen 'feta' noemen als er een Turks persoon bij is

Gisteren heb ik heerlijke verse pasta met pesto gegeten. paar stukjes bruin stokbrood om de pesto mee op te dippen, en een salade erbij met gorgonzola, peer en pecannoten. Dressing gemaakt van olijfolie, wittewijnazijn en een drupje balsamicoazijn. African Pepermix erbij, snufje suiker en wat gedroogde italiaanse kruiden.

Was lekker!

Vanavond eet ik in Utrecht, want ik ga met mijn broer naar het NFF. Grote kans dat we daar in het paviljoen eten, of bij Pasta to Go.
Peynir zie ik als de turkse feta, zie ik dat goed? Heel lekker in ieder geval Agentl maakt volgens mij ook tosti's met peynir!
Agentl jij was me net voor! Hoe maak jij de verse pesto? Mijn potje peper-mix is alweer leeg, 5 weken geleden gekocht geloof ik. Dank je wel voor de tip, hij is heerlijk!
quote:Lampje2204 schreef op 29 september 2010 @ 10:20:

Hé gezellig, een nieuwe topic alweer!

Vanavond eet ik de rest van de koolrolletjes van gisteravond en ik heb nog wat gehakt en kool over, dus ik maak ook nog wat nieuwe. Man, wat vind ik die dingen lekker! [afbeelding]ws heb ik hem gemist maar kun je me even melden waar ergens ik het recept kan zoeken vinden? Begin er nieuwsgierig naar te worden!

Ik vind Peynir een soort feta maar dan met pit. Manlief is er tegenwoordig dol op, hoef met gewone 'witte kaasblokjes' niet meer aan te komen

In mijn vriezer gevonden een 1 pers portie tikki massala met brocco/kip/paprika waarvoor de rijst nu kookt en een bakje met een prutje met kikkererwten, zoete aardappel met spekjes,peterselie en pijnboompitjes. Ik ben zo nederig dat manlief mag kiezen wat ie meeneemt!
quote:suuz83 schreef op 29 september 2010 @ 11:29:

[...] ws heb ik hem gemist maar kun je me even melden waar ergens ik het recept kan zoeken vinden? Begin er nieuwsgierig naar te worden!Dit is het recept, Suuz: koolrolletjes met Indisch kipgehakt en garnalen. Het is best een aardige klus om ze te maken, vind ik, maar oefening baart kunst en onderhand ben ik wel wat handiger geworden in de logistiek. Om de handen vrij te hebben, zou ik je mannen maar ff naar de bouwmarkt sturen...

Jouw kikkererwtenprutje klinkt ook erg goed overigens...
Hoi allemaal,

over die peynir,zit dat in die grote blikken bij de turk?

Moet ik toch eens halen dan als jullie het allemaal zo lekker vinden!

Heb het eten voor vandaag al klaar,gehakt met groente en noedels uit de wok met ketjap en 5 spice kruiden.Heb wat meer gemaakt want mijn vader eet mee vanavond.

Age die salade van jou klinkt ook erg lekker,maar ja ik ben een gorgonzola liefhebber!
Dolfje dat klopt je hebt hele grote blikken en een tussenmaat.

Dolfje maak je dat al zo vroeg klaar en dan warm je het weer op?
Wij gaan naar de macdonalds,tja als je de hele middag met

2meiden op pad moet om kleren te kopen heb je geen zin meer om te koken.
Zuurkoolstampot met draadjesvlees. Daar heb ik nou echt weer eens zin in.
quote:Lampje2204 schreef op 29 september 2010 @ 11:55:

[...]

Dit is het recept, Suuz: koolrolletjes met Indisch kipgehakt en garnalen. Het is best een aardige klus om ze te maken, vind ik, maar oefening baart kunst en onderhand ben ik wel wat handiger geworden in de logistiek. Om de handen vrij te hebben, zou ik je mannen maar ff naar de bouwmarkt sturen...

Jouw kikkererwtenprutje klinkt ook erg goed overigens...

De bouwmarkt goed idee!

Euhm jouw link leidt me alleen naar een quote van mijn eigen tekst dus volgens mij iets niet helemaal goed gegaan Is het een AH recept?
quote:suuz83 schreef op 29 september 2010 @ 12:39:

[...]

De bouwmarkt goed idee!

Euhm jouw link leidt me alleen naar een quote van mijn eigen tekst dus volgens mij iets niet helemaal goed gegaan Is het een AH recept?Lekker handig... Het is inderdaad een AH recept, deze dus.
quote:Hightea schreef op 29 september 2010 @ 12:28:

Dolfje dat klopt je hebt hele grote blikken en een tussenmaat.

Dolfje maak je dat al zo vroeg klaar en dan warm je het weer op?

Ja want als ik om half 6 thuis kom heb ik er meestal geen zin meer in.En soms loopt mijn werk wat uit en dan is de zin helemaal weg.

Ik heb de groente er op het laatst door gegooid en toen de pan van het fornuis gehaald.
wij eten vanavond zelfgemaakte pizza met tomaat en brie.

die turksekaas is idd heerlijk!!! we kopen ze hier in grootverpakking
Ik ga nú naar werk en heb geen idee wat ik daar ga koken. Ik aaifoon het zo wel even door .
quote:dolfje schreef op 29 september 2010 @ 13:44:

[...]

Ja want als ik om half 6 thuis kom heb ik er meestal geen zin meer in.En soms loopt mijn werk wat uit en dan is de zin helemaal weg.

Oh grappig, ik werk minimaal tot 18u, ben momenteel tegen 18:15u thuis of 18:30u als ik boodschappen ga halen maar ga daarna nog uitgebreid koken

Zin om te koken heb ik altijd

Recept voor verse pesto (weet even niet meer wie het vroeg) staat nog in het oude topic, heb het recept pas sinds zondag, dus heb het maandag gepost geloof ik.

Zit nu op m'n werk en het recept staat op m'n laptop. Even zelf zoeken dus
Update van gisteren.

Citylief kwam met een ontzettend mooie boeket aanzetten erg attent (had geen verwachtingen hihi) Daarna zijn we dus naar gezellige Grandcafe gegaan, het was best druk.

Als voorgerecht had ik gegratineerde scampi's met ui, paprika,lente uitjes in kruidenboter met een schijfje citroen en lief had pittige tomatensoep afgemaakt met een klontje creme fraiche. Als hoofdgerecht had ik kalfsoester op een bedje van groene asperger, champignons, paprika en een bolletje rijst. Citylief had biefstukpuntjes met garnalen en kreeftensaus.

Helaas niet aan het toetje toegekomen omdat lief zich niet meer lekker voelde ivm zijn verkoudheid.

Al met al een geslaagde avond

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven