Wat eten we vandaag?

28-09-2010 12:40 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren

Vertel ons hier wat je vandaag gaat eten, en kom inspiratie opdoen!

Het vorige topic is hier na te lezen:

En wat eten we vandaag?
Aii, vervelend van je laptop MV.

Gefeliciteerd met verse baby!!

Vandaag al lekker weekend maar zit nog te twijfelen wat ik nou uiteindelijk wil eten. Wil couscous maken maar heb het nog nooit gedaan..
MV wat balen zeg dat je zolang je laptop kwijt bent.

En wat sneu dat je zo verdrietig bent dat het jouw topic niet meer is.
quote:lacomida schreef op 29 september 2010 @ 22:22:

Perline gevuld met rauwe ham met verse pesto, krullen parmezaanse kaas en wat uitgebakken rauwe ham met wederom een gemengde salade met kerstomaatjes, komkommer, knoflookolijven, pijnboompitten, wat mozzarella en ook wat gebakken rauwe ham. Dressing van olijfolie met basilicum en balsamico.

Dat klinkt heerlijk!

Bedankt voor het idee.
Er is al een niet topic. Ik zal het weekend eens echt gaan bijlezen, sorry dat ik jullie verwaarloosd heb.

Maar goed, ik ben voor 7 mensen een Thaise maaltijd aan het voorbereiden:

Bij de borrel: yakitori spiesjes en een soort garnalen happie van AH excellent.

Main course: Thaise groene curry met kip, en peultjes, Thaise biefstuk salade, varkenshaas in zoete soyasaus, gebakken noodles met ei en tauge en garnalen, chinese fried rice, mango-komkommer salsa en witte rijst.

Toe: chocolade frambozen pavlova natuurlijk!
Sorry hoor Myleen, ik wilde je niet tegen het verkeerde been schoppen en het is spijtig dat dat nu wel gebeurd, maar je kunt ook overdrijven. We gaan nou eenmaal in een hard tempo en het was niet helemaal eerlijk om te wachten met het openen van een nieuw topic tot jij weer tijd had in de bieb. Dit is een openbaar topic dus ik vond het wel gerechtvaardigd dat iemand anders een nieuw topic zou openen. Er staat een link naar het oude topic in, daarmee kun je ook de voorgaande topics vinden dus daar zie ik het probleem ook niet.

Bedankt voor de waarschuwing Blackdress!
Lampje, gefeliciteerd!!

MV, ik kan me voorstellen dat je verdrietig bent dat het je topic niet meer is, maar eigenlijk is het dat natuurlijk wel. Jij bent 'm toch begonnen? En je idee was zo goed dat we er, zelfs als je er even niet bent, gewoon mee verder gaan. Beschouw dit als een nieuw hoofdstuk in je boek. Dat-ie net iets anders heet, ach, wtf. We kunnen het topic toch nog steeds vinden? En het staat nog steeds bovenaan in de lijst. Jouw werk! Cheer up MV, maak vanavond iets extra lekkers, wij duimen intussen voor je laptop.

O ja, on topic (was ik dat niet dan?), vanavond eeehh... eeehhh... geen idee, eerlijk gezegd. Ik zie wel wat ik uit te vriezer trek.
Hiltje klinkt goed wat jij gaat eten vanavond!
quote:AgentL schreef op 30 september 2010 @ 15:44:

Sorry hoor Myleen, ik wilde je niet tegen het verkeerde been schoppen en het is spijtig dat dat nu wel gebeurd, maar je kunt ook overdrijven. We gaan nou eenmaal in een hard tempo en het was niet helemaal eerlijk om te wachten met het openen van een nieuw topic tot jij weer tijd had in de bieb. Dit is een openbaar topic dus ik vond het wel gerechtvaardigd dat iemand anders een nieuw topic zou openen. Er staat een link naar het oude topic in, daarmee kun je ook de voorgaande topics vinden dus daar zie ik het probleem ook niet.

Bedankt voor de waarschuwing Blackdress!

Ik ook wel eens verfrissend, een nieuw plaatje, een nieuwe naam.

Ik ben vóór ( enne Raya is cool )

Smakelijk eten allemaal!
Pangafilet uit de oven met parmaham en kerstomaatjes, verse spinazie (met ei, mjam!) en aardappelkroketjes.
quote:Snoet80 schreef op 30 september 2010 @ 16:34:

[...]

Ik ook wel eens verfrissend, een nieuw plaatje, een nieuwe naam.

Ik ben vóór ( enne Raya is cool )

Smakelijk eten allemaal!

Enne, dat andere topic wat er dan moet zijn met dezelfde naam kan ik nergens vinden...
Groentesoep met 'n roggebroodje gedipt in hummus

& gister pizza (1 euroo)
quote:AgentL schreef op 30 september 2010 @ 17:10:

[...]

Enne, dat andere topic wat er dan moet zijn met dezelfde naam kan ik nergens vinden...

Nee, ik ook niet, zal wel bij Libelle zijn geweest

On topic: Patat met konijn in het zuur, spruitjes met spekjes en appelmoes
Lampje gefeliciteerd met Vers Neefje!

Twijfelmeid; veel plezier met je weekendje weg!

Cherise; ik werk 4 dagen, hebben hier beetje 'omgekeerd' want papa is thuis met de mannen en ze gaan ook 1 dag naar opvang toe

MV Age is een waardig vervanger en de OP kan nog wel aangepast worden toch? Wat vervelend van je laptop weer!

Hiltje; je Thais menu klinkt echt heerlijk!

Manlief staat nu de risotto klaar te maken met ui, bleekselderij en zalm en peccorino. Heb er nu al trek in! Maar nu eerst eens mijn mannen flink knuffelen
@blackdress: dankjewel, heel attent van je.

@Age en M'leen: ik vind dat Age de honneurs goed waargenomen heeft. De volgende open jij gewoon weer M'leen, maar nu kon het even niet anders.

@Lampje: super gefeliciteerd!! Een Vers Neefje, wat superspannend. Ik kan niet wachten tot hier de neefjes en nichtjes gaan komen (van vriendinnen is toch iets anders, kan ik me zo voorstellen. al noemt eentje me wel altijd "tante Teigera", heel schattig).

@hiltje: oh, jouw eten klinkt heerlijk!! En vooral je toetje (note to self: binnenkort weer eens een excuus vinden om de chocoladepavlova te maken).
Lekker makkelijk: boontjes met uitgebakken spekkies, aardappelpuree en een sateh-schnitzel

Had er geen zin in vandaag
Net voor het eerst couscous gemaakt, vond het wel lekker maar de combo rozijnen en hartig vind ik niet zo.Ik heb net zelf een kiprolade gemaakt en die ga ik morgen eten;.
Gefeliciteerd lampje met neefje!

MV hopelijk heb je snel je eigen laptop weer,ik zou ook helemaal in de stress schieten zonder pc en internet hoe erg ik dat ook vind van mezelf...

En Sri wat heb je uit de vriezer gehaald voor vanavond?
lasagne ut een pakje en tomatenkomkommersalade erbij.
Myleen, niet zo overdrijven hoor, er is niks aan de hand. Dat andere topic heet 'wat heb jij vandaag gegeten?'. Is dus anders en verder snap ik het probleem niet zo. Wel vervelend dat je thuis geen internet hebt, ik weet hoe belangrijk het voor je is.
Hi girls,

Hier Winnie weer...

@ Teigera: je hebt het netjes gemeld hoor. Was van mij misschien ook niet zo handig om via het topic te vragen of ik toegang kon krijgen tot de Hyve.

@ Suuz83: Hoe was je eerste werkdag? Klinkt goed, een man in de keuken die risotto maakt.... *winnie droomt even weg*.

@Lampje: gefeliciteerd tante, met de geboorte van je neefje!

@ Twijfelmeid: pfff 90 km fietsen, word al moe als ik er aan denk. Hoelang ben je daar wel niet mee bezig?

@Cherise1981: nog steeds geen sigaret aangeraakt?

@ AgentL: de tapas klinken goed zeg. Smaakt kweepeer hetzelfde als bv een gewone handpeer (doyenne du comice enzo)? Ik moet ook nodig weer eens ergens tapas gaan eten.

@MV: ik sluit me aan bij de rest: je bent en blijft de initiatiefneemster/grondlegster van het topic hier. No worries, we won't forget. Hoop dat je laptop en internet snel weer gefixed zijn. Het topic moet opgefleurd worden met foto's van gerechten!

@ Hiltje: thais... jummie! Nog plaats over aan tafel?

@ Snoet: eet je serieus konijn????

@ alle anderen: klinkt goed alle maaltijden hoor!!

@ all: in welk programma zat die Raya ook alweer? Iets in mij zegt Koffietijd, maar weet t niet zeker meer..

OT: hier boerenkool-stamppot uit de vries gehaald (had vorige week een hele pan gemaakt), stukkie rookworst van de hema erbij... was lekker, maar heb nog meer trek. Moet alleen ff iets vinden wat lekker zacht is... Vanochtend ruim een uur bij de tandarts gelegen.... Kaak is nu toch iets gevoelig van de verdovingsspuiten en het geboor..
Leuke OP Age

Ik heb gisteren tortilla´s gemaakt en vandaag wordt het Mexicaanse maaltijdsoep van de restjes. Toe verse wafels met aardbeien. Een beetje een vreemde combi dus.

MV, ik ben nogal verbaasd over je reactie op Age's OP. Wat maakt het nou uit wie de OP schrijft? Voor mij is dit het topic van de vaste schrijvers. Als Age geen nieuwe had geopend, had ik dat misschien wel gedaan.

Er is hier al sinds ik me kan herinneren een 'Wat eten we' topic. Misschien wel al tien jaar. Vroeger moesten we veel vaker (om de 700 berichten) een nieuwe openen en dat gebeurde gewoon door een willekeurig iemand. Voor mij is dit nog steeds dat topic.

Maar goed, nu ik weet dat je eraan hecht, zal ik er nooit meer een openen.
Ik zit net de laatste post van MV nog even te lezen... Misschien lees of interpreteer ik niet goed, maar volgens mij bedoelt ze het niet zoals het nu misschien op een aantal van jullie overkomt.

Ik ken MV natuurlijk amper, maar ik kan me bijna niet voorstellen dat het haar bedoeling was om reacties op te roepen zoals er nu een aantal staan. No offense naar jullie hoor!
quote:winniethepooh schreef op 30 september 2010 @ 20:01:

@ all: in welk programma zat die Raya ook alweer? Iets in mij zegt Koffietijd, maar weet t niet zeker meer..

..

Ik heb eigenlijk dezelfde vraag,zit al sinds gisteren te denken waar ik haar nou van ken.

Ben te lui om te googelen en eigenlijk wil ik dat het mij ineens te binnen schiet
@ Dolfje: ik was ook te lui om te googlen, maar kon het toch niet langer volhouden om niet zeker te weten van welk programma zij was....

Blijkt inderdaad van Koffietijd te zijn... Hahaha heb ooit ook het genoegen gehad om te zien te zijn in een of andere reportage in Koffietijd... Brr verschrikkelijk om jezelf terug te zien zeg..
Offtopic: Mijn vriend had vorige week voor het eerst boerenkool gegeten. Voordat ie proefde moest ie niets hebben van 'dat vieze Nederlandse goedje' , maar hij heeft wel heel de pan in 1 keer opgegeten. Helaas kan ik het niet zo lekker als mijn vader maken. Haha

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven