Wat eten we vandaag?

28-09-2010 12:40 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren

Vertel ons hier wat je vandaag gaat eten, en kom inspiratie opdoen!

Het vorige topic is hier na te lezen:

En wat eten we vandaag?
Gisteren uit eten geweest: gemarineerde kabeljauw, wilde rijst, boontjes met knof en verse kruiden en salade met maanzaaddressing.

Vandaag grootse plannen. Als voorgerecht gemarineerde aubergine met verse mozzarella en zelfgebakken flatbread (naan-achtig plat brood), als hoofdgerecht ambachtelijke Italiaanse worst - van de halalslager . risotto en gemengde salade met o.a. repen gegrilde paprika, feta, zonnebloempitjes en pestodressing. Toe fudgebrownies die de meiden gaan bakken en French coffee.
@GB: ja het is inderdaad fijn! Maar toch had ik niet gedacht dat het zo snel zou wennen om op mezelf te wonen... Moet hier natuurlijk rekening houden met de andere mensen in huis. En mis mijn katten best wel, ondanks dat ik ze iedere dag eten geef. Maar goed, eerst maar eens opknappen.

Klinkt goed, je curry-gerecht!

Lekker Boebele, boerenkool.... Hmmmm daar kan ik echt zo van genieten he...

@ Yette: oh oh oh wat zie ik weer een lekkere dingen voorbij komen in jouw post! Krijg spontaan weer trek....
Zojuist de pasta met courgette en ricotta van Elynn gegeten. Had er als extraatje broccoli bij gedaan, verder het recept gevolgd. Hij blijft wat mij betreft op het menu staan, maar er moet heel wat minder citroen in. Het was nu echt te overheersend qua citroensmaak, ik proefde zelfs de knoflook niet meer. Dus ik maak een kleine aanpassing, maar verder vond ik het lekker.

Ik blijf in Viva-sferen deze dagen, want morgen maak ik de witlofstamppot met gerookte zalm van GB. Vriend is niet thuis dus ik kan aan de witlof .

Winnie, fijn he, af en toe bij je ouders eten. Ik begrijp dat jij er nu wat vaker bent en dan zul je ook wel weer terugverlangen naar je eigen huisje (en de katten inderdaad!).
@Teig: ik ben nu even meer bij mijn ouders dan thuis... Heb heel veel last van hyperventilatie dus dan ben ik niet graag alleen.

Maar goed, het lijkt op het moment iets beter te gaan, dus misschien later deze week weer het grootste deel in mijn eigen huisje.

Ik ga het recept van die witlofstamppot ook maar eens opzoeken. Klinkt erg lekker.
Zelfgemaakte pizza met tomatensaus kaas en champignons.
Boerenkool met worst. Was erg lekker.
Teig, je hebt echt met recht opgeschept: je stoofpotje was ontzettend lekker en blijft zeker in het 'assortiment'!
Vandaag op verlate bayram visite borek (bladerdeeggebak) met gehakt, gevulde druivenbladeren, natte cake gegeten.

Thuis bij schoonouders tomatensoep en patat.

Net een broodje filet american. Met heel veel ui. Lekker.
Afgelopen weekend bij familie geweest. Daar gisteravond ook gegeten: tafel vol losse snaai (olijven, cashewnoten, toastjes met garnalensalade en komkommersalade) vooraf, daarna lamsfilet, geroosterde aardappelen met rozemarijn, harcicots verts en witlof.

Dessert was heel simpel en vreselijk lekker:

Oven voorverwarmen op 220 graden. Eén banaan per persoon erin. Bananen zwart laten worden (ja, je leest het goed: zwart laten worden, en niet een beetje maar heul zwart). Bananen uit de oven halen en op borden leggen. Gasten aan tafel de banaan open laten snijden en ze er rum en zelf geklopte room in/op laten schenken/scheppen.

Ben normaal gesproken niet zo van de toetjes maar heb hier mijn vingers bij afgelikt.
Hé Elynn, dat doen wij als bbq-toetje! Nou ja, bijna hetzelfde ... bananen in schil op het rooster tot ze zwart zijn, aan de holle kant insnijden, er wat bruine basterd en rum indoen en lekker leeglepelen.

En ook ik ben niet van de toetjes
Jynta, voor jou:

Fijne dag vandaag!

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag, Jynta!

Vandaag maak ik dit recept uit de laatste Allerhande: Kerriekip met bloemkool. Voor de "Indiase kerriesaus" gebruik ik een pot ( ) Patak's Tikka Masala. Ben benieuwd.
Gisteren zalm met wokgroenten en rijst gegeten.

Vanavond spaghettie met verse rode/groente saus en voor erna een tiramisu ( als het allemaal lukt )
vandaag lekker nasi (morgen ook) ik neem een kliekje mee naar me werk (soort extra koopavond) dan hoef ik gelukkig niet zo een vieze kant en klaar maaltijd te eten
Dan nu echt gefeliciteerd Jynta!!

Gefeliciteerd Jynta!

Vandaag wortelstamp met rookworst hier.Heb ik zin in met dit druilerige weer.
Jynta, G E F E L I C I T E E R D ! ! ! met je verjaardag!

OT: Vanavond uit eten.

Nog geen idee waar.
Dank jullie allen!!!

Wij eten vanavond in Carré en daarna gaan we naar Guido Weijers.

Voor schoonmoeder en kind staat er nu een lasagna in de oven met gehakt, paprika, ui en courgette, hoeft ze alleen even op te warmen vanavond.
Taco's met gehakt, mais, tomaat, ui, gerapste kaas en zure room. Verheug me er nu al op.
quote:_maris_ schreef op 21 november 2010 @ 19:59:

Morgen wil ik een pastagerecht maken, ga nog even op zoek naar een lekker recept. Wil iets met vis.

Het wordt verse tagliatelle met spinazie, zalm, garnalen en cherrytomaatjes. Erbij een salade en nog een stukje focaccia van gisteren.

Toe: vanilleyoghurt met verse bramen en frambozen.
Jynta, heppie bursdeei! En veel plezier vanavond.
Hier vanavond lekker simpel, paksoi (helft gewokt, helft rauw), tilapiafilet wokken met mihoen en een beetje woksaus. Door elkaar husselen en klaar!
Jynta, nog een keer dan van harte en veel plezier vanavond!

Gistermiddag geborreld bij de buurtjes. Ze hadden lekkere hapjes en daar blijven hangen. Niet meer hoeven eten 's avonds.

Het kliekje bedoeld voor gisteravond, net opgegeten
@GB: vanavond jouw recept voor witlofstamppot met gerookte zalm gegeten, erg lekker!! Had meteen voor twee keer gekookt dus er gaat een bakje de vriezer in.
Jynta, van harte met je verjaardag. Fijne avond!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven