Wat eten we vandaag?

28-09-2010 12:40 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren

Vertel ons hier wat je vandaag gaat eten, en kom inspiratie opdoen!

Het vorige topic is hier na te lezen:

En wat eten we vandaag?
Jynta, klinkt als een prima verjaardagsavond.

Vissticks maak je me echt niet blij mee. Zelfs niet onder het motto lekker vies.

Wat een toestand, Yette. Er schoten gister, bij het lezen van je verhaal, Columbine-achtige taferelen op m'n netvlies. Maar dat was dus gelukkig niet wat er aan de hand was. Fijn dat de rust weergekeerd is in Suburbia.

Vanavond gegeten: stamppotje van aardappel, rucola, zongedroogde tomaat en oude kaas.
Ik moet de complimenten overbrengen aan diegene die hier het recept van de runderstoofpot had geplaatst (was een paar pagina's terug). Mijn vriendinnen die hier vanavond hebben gegeten, hebben ervan genoten en wilden allemaal het recept.
Wat een verháál Yette. Ik begrijp jouw reactie ook helemaal. Moet wel een beetje lachen om het stopbord gedoe. Dat klinkt idd als verveling.

Hoe was de soep, Lampje?

Wbt die vissticks, ik moet opeens denken aan een experiment van Robo met vissticks. Volgens mij n.a.v. een soort van smerige recepten topic. Als je hiernaast googled kun je het vast vinden. Onder het motto lekker vies had zij het klaargemaakt. Èn opgegeten.

Ik was idd uit eten, en daarna naar de film. (Harry Potter ). Bij eetcafé gegeten. Ik had geitenkaassouffleetjes, met gegrilde groente en salade. Lief had op de huid gebakken heilbotfilet met gestoofde prei en rosevalaardappeltjes. Het was ok, maar niet heel bijzonder. Heb ik dat eetcafé weleens lekkerder gegeten. En we gingen er eigenlijk heen omdat we zin hadden in mosselen (en niet veel tijd ivm film), want die staan er meestal op de kaart. Maar nu net niet.

Heb nog een stuk bloemkool, dus ik denk dat ik vanavond Risotto di Cavolfiore con Pangrattato maak. Met een salade erbij.
Met terugwerkende kracht: Jynta, gefeliciteerd!

Georgie: Hoe was de film? Ik wil hem eigenlijk ook wel gaan zien denk ik...

Yette, grappig om te lezen hoe de Amerikanen soms met situaties om gaan. Goed dat jij als nuchtere hollandse je dochter gewoon mee naar huis hebt genomen!

Vanavond tarly met kip en groenten, waarbij de tarly vervangen wordt door bulghur (want de tarly hadden ze niet meer in de winkel) en de kip door iets anders (want ik ben vergeten kip te kopen). Dat belooft dus wat...
Ik heb alle boeken gelezen en alle films gezien. (nog 1x: haha). De film was goed gemaakt en spannend, maar onaf. Want het laatste boek is in 2 delen verfilmd. En dat wist ik wel, maar toch vond ik het daarom een onbevredigend einde.

Goed bezig. Tarly met kip en groenten, zonder tarly en kip > groenten met bulghur en nogiets.
Leuk, GB, ik wil HP ook zien. Dat zijn de enige films waarvoor ik nog naar de bios ga.

Vanavond zalfilet uit de stoomoven met honingmosterd besmeerd met rozemarijnaardappels uit de oven en Haricots verts.

Zit nu voor een productfotoshoot bij onze fotograaf en zit me misselijk te eten. Hij heeft een enorme schaal met pepernoten, kruidnoten en schuimpjes staan en die roepen 'eet me'
quote:GeorgieBrown schreef op 24 november 2010 @ 08:32:

Heb nog een stuk bloemkool, dus ik denk dat ik vanavond Risotto di Cavolfiore con Pangrattato maak..

Dat klinkt een stuk spannender en exotischer dan "ik eet vanavond bloemkool".

Was laatst met dochter bij een andere film (Briefgeheim) en zag daar de trailer van de nieuwe Harry P. Spectaculair, lijkt me, en best eng. Maar goed, ik ben een watje en vind films al snel eng.

Vanavond op tafel: geroerbakte peultjes, taugé, en surimi met udonnoodles en saus van hoisin en gember.
De soep was heerlijk, GB! Blijft in het assortiment!

Vandaag maak ik gevulde aubergines met knoflook, kastanjechampignons, tomaten, basilicum en het aubergine vruchtvlees met kaas erover.
@GB: hahaha het topic over de vissticks stond me vaag nog ergens bij, heb 'm net even gegoogled.

Een paar vissticks op z'n tijd vind ik geen straf, maar wel de manier waarop Robo ze had klaargemaakt. Getsie, daar gaat je eetlust helemaal van weg. Nu ben ik al niet zo'n fan van champignonnesoep, maar de combi met vissticks slaat echt alles.

Overigens ben ik wel dol op champignonroomsaus..... Heerlijk. Van de week maar weer eens maken (of het mams laten maken... is even afhankelijk van wanneer ik weer helemaal terug ben in mijn eigen huisje).

Eten voor vanavond is hier nog een verrassing. Net ontbeten/gelunched met een tosti en een bolletje met kruidenroomkaas.
@GB: ehhh wat zit er allemaal in die risotto van jou? Die met bloemkool?
Risotto staat ook al weken op mijn lijst... vanavond nog geen idee wat de pot schaft, moeders eet mee en die is herstellende van een buikgriep dus echt spectaculair zal het niet worden

Misschien weer eens iets met mijn stoom-ding, Koor jouw menu klinkt lekker. Hoe lang stoom jij aardappeltjes en groenten? Ik heb een stoomapparaat maar gebruik hem te weinig omdat ik nooit goed weet wat erin te stoppen en vooral hoe lang....dan grijp ik vaak weer naar de oven terug.

Yette wat een gedoe...ik zie gelijk van die Amerikaanse Wild West tafrelen voor me!
'T wordt hutspot vanavond met een runder-hamburger. Mams heeft de hutspot al gemaakt, dus hoeft alleen maar even in de pling.
Lamsstoofpotje met rijst en salade.
Winnie, dit is het Risotto recept. Ik zou het overgetypt hebben, maar het staat in een Jamie Oliver kookboek (Jamie's Italië) dat bij mrG staat. Dus vandaar een link. Risotto ai Cavolfiori con Pangrattato
Het ziet er heerlijk uit GB! Thanks voor het recept!

Weer een recept erbij om uit te proberen. Denk dat mijn mams het ook wel lekker vindt, zij is dol op bloemkool.
Kant en klare zuurkoolschotel uit de oven...
Na regen komt regent, kijk maar in de woordenboek
bami
Bonensoep. En ja, dat vind ik lekker
Home made lasagne met een salade
Not homemade lasagne zonder salade
Het werd een snelle pasta met saus van blik tomatenblokjes, courgette, ui, paprika en gehakt en flink verse basilicum. Een tomatensalade 'on the side'
Suuz, ik ben gek op m'n stoomoven en stoom bijna altijd m'n groenten en aardappels en vaak vis en kip. Rood vlees durf ik niet aan. Had dus wel een kookplaat met maar 2 branders moeten nemen. Meer gebruik ik er niet.

Zalm doe je bv 12 minuten maar op 85 graden dan blijven de eiwitten intact (en dat proef je!). Wat je op 100 graden stoomt moet meestal dezelfde tijd als "normaal" koken.

Hen jij ook een stoomoven of een stoomkoker? Die had ik hiervoor en daardoor ben ik enthousiast geraakt.

Wil wel wat tabellen met tijden en stoomrecepten voor je kopiëren
Vanavond uit eten geweest: vooraf onion bhajee, als hoofdgerecht een flink pittige lamb madras. On the side een peshwari nan, dit alles begeleid door een mango lassie. Koffie toe en ik was een gelukkig mens .

Is het raar als je herkend wordt door de eigenaar van het restaurant als je binnenkomt? Nee he? Toch ? Oke, ik kom er misschien te vaak... ik hou erg van Indiaas eten!
quote:Teigera schreef op 24 november 2010 @ 23:35:

Is het raar als je herkend wordt door de eigenaar van het restaurant als je binnenkomt? Nee he? Toch ? Oke, ik kom er misschien te vaak... ik hou erg van Indiaas eten!Nee, absoluut niet.
Vanavond ga ik naar de film en heb om 7 uur afgesproken. Dus ik haal een bak tomaten/gegrilde paprika soep uit de vriezer. Heb nog brood en een soort paddestoelen spread voor erbij.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven