Wat eten we vandaag?

28-09-2010 12:40 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren

Vertel ons hier wat je vandaag gaat eten, en kom inspiratie opdoen!

Het vorige topic is hier na te lezen:

En wat eten we vandaag?
quote:GeorgieBrown schreef op 28 november 2010 @ 16:17:

Ik eet zelf geen vlees, dus ik ben ws niet de aangewezen persoon om te antwoorden, maar ik denk dat het opzich wel kan.

Maar als je wel boter in huis hebt, en knoflook en wat kruiden (misschien wat peterselie of bieslook evt. in de vriezer), kun je natuurlijk ook zelf even kruidenboter maken.Dank je GB, ik heb nog welk wat knoflook in huis, en mss wat gedroogde kruiden. Dacht zelf dat paturain wat te melkachtig is.
Ben aan het koken en heb opeens nog een moment Lieveke. Ik heb weleens ergens 'stilton boter' voor gebruikt. Dus kaas gemengd met boter. Bij gebrek aan verse kruiden zou je misschien ook wat van de Paturain met boter kunnen mengen.
Ik denk eigenlijk dat het wel kan Lieveke, paturain bij de biefstuk. Zou t wel pas op t laatste moment erop leggen, zodat het mooi smelt.
Ik denk dat het ook prima kan, maar zoals Teig zegt; pas op het laatst. Ik doe het trouwens nooit bij biefstuk.

Ik ga zo uit eten en naar de film met een vriendin.
zelf gemaakte preitaartjes staan hier in de oven.
Ik zal het eens gaan proberen, allemaal hartelijk bedankt.

Eetsmakelijk straks
biefstukreepjes, roerbakgroente, woksaus, noodles
stampot andijvi en warme appelkruimel met ijs na :-)
quote:desteny schreef op 28 november 2010 @ 17:42:

zelf gemaakte preitaartjes staan hier in de oven.

Hier ook!

Maak er wederom tomatensalade bij, want de tomaten moeten op. Koop hierna ook geen tomaten meer. Slaat eigenlijk nergens op, maar moesten ergens in...
ik vries er een stel in, zodat ik later nog iets makkelijks heb.
Lukt dat goed, quiche invriezen? Hoe ontdooi je dat? Ik heb er nu 2 gemaakt, de andere eet ik morgen.
@GB: ik vries ook wel vaak quiche in, is altijd te veel voor twee personen. Ik doe het gewoon in van die bakjes die in de vriezer kunnen (je weet wel, je hebt ze van Ikea, Hema, Tupperware, enz). Dan opwarmen in de magnetron of in de oven, en klaar!

Overigens ben ik op dit moment gluhwein aan het maken, mijn huis ruikt heerlijk!
Ik heb een kleine springvorm voor 2 personen, en ook kleintjes voor 1 persoons taartjes. Ik had het recept nu door de helft gedaan en 2 kleine taartjes gemaakt. Maar had er natuurlijk ook 4 kunnen maken en dan invriezen. Ik ga het eens proberen. Doe je dat dan ook met taartjes met een bladerdeeg bodem?

Het zou met dit taartje denk ik wel kunnen, want deze heeft helemaal geen deeg.
Boterzachte Kalfslever met ontbijtspek, uien, stoofpeertjes, bloemkool en aardappelpuree. Jammiejammie.
Hmmm, geen idee, heb nog nooit een bladerdeegbodem ingevroren voor zover ik me kan herinneren. Maar ik denk dat het wel zou moeten kunnen (ik ben heel makkelijk hoor, vries vrijwel alles in).
Tjee, ben even een dagje niet online en dan wordt er zoveel geschreven.

Heb niet de energie om alles terug te lezen helaas.

Vanmiddag te horen gekregen dat ik toch weer de medische molen in moet bij de cardioloog..... Pfff ben even goed van slag om eerlijk te zijn.

Eten is nog steeds een drama helaas. Moet mezelf echt dwingen om te eten.... So not like Winnie....

Sorry meiden, moest even mijn hart luchten (hahaha leuke woordspeling). Hoe'st verder met iedereen?
Bah Winnie, dat klinkt heel naar voor je. Kan me voorstellen dat je van slag bent en dat mag ook, dit is geen nieuws waar je vrolijk van wordt.

Probeer wel wat te eten, je lijf heeft brandstof nodig. Ook al smaakt het je niet, je lichaam kan het wel gebruiken!
Ja het is best wel even naar weer, maar goed het is niet anders. Been there done that. Had alleen gehoopt na mijn operatie vorig jaar dat ik er van af was. Vanmiddag weer in het ziekenhuis geweest, net als al 2 keer eerder in de afgelopen 2 weken. Ben blij dat ze nu verder gaan zoeken, want het is wel handig om te weten wat de oorzaak is van de klachten.

Eten doe ik ook wel, maar kost gewoon veel moeite. Terwijl ik normaal echt een genieter ben als het op eten aankomt.
Hè bah Winnie! Hopelijk levert het uiteindelijk wel iets op dan. Hart luchten mag hier ook altijd.
Wat eng Winnie! Hoop dat het niks ernstigs is en dat je eraan geholpen kan worden.

Vandaag pasta carbonara en salade met tomaat, feta en rucola (Yes! Zomaar een bak rucola gevonden hebben ze hier gewoonlijk alleen gemengd met andere babysla)
bladerdeeg kan je ook invriezen en dan de taartjes ff in een warme oven oppiepen.desnoods afdekken met alufolie tegen Te bruin worden.

ik maak meestal kleine taartjes,maar dan met zelfrijzendbakmeel.gaat ook prima,ook het naderhand oppiepen.
Winnie.sterkte voor straks.al die ZH dingen zijn niet prettig!!
Ze hebben wel een vermoeden wat het is. Waar ik eerst aan geopereerd ben kan teruggekomen zijn of er is nog een "restje" aanwezig. Is in principe goed te behandelen. Baal er gewoon van dat ik weer klachten heb. Het ging juist zo goed.
Wat naar voor je Winnie. Heel veel sterkte!

Vandaag bij schoonouders gegeten.

Tarhana soep (speciale soep, ben er niet zo gek op).

Gekookte spagetti, groentemix van bloemkool,snijboon,wortel,aardappel met groentesaus en hele lekkere vis.
Thanks lieve meiden!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven