Wat eten we vandaag?
vrijdag 26 november 2010 om 12:44
Ha Winnie, boerenkool staat hier voor komend weekend op het menu! et wordt en jus en zilveruitjes...mjam!
Vanavond (vrijdag visdag) eten we witvisfilet met saffraan-tomaataardappeltjes uit de oven. Laatst een keer gemaakt en vriend vond het erg lekker.
Net anderhalf uur bezig geweest met het bestellen van kaarten voor Lowlands 2011. Wat een gedoe zeg. Heb er honger van gekregen dus ga maar eens lunchen nu...
Vanavond (vrijdag visdag) eten we witvisfilet met saffraan-tomaataardappeltjes uit de oven. Laatst een keer gemaakt en vriend vond het erg lekker.
Net anderhalf uur bezig geweest met het bestellen van kaarten voor Lowlands 2011. Wat een gedoe zeg. Heb er honger van gekregen dus ga maar eens lunchen nu...
vrijdag 26 november 2010 om 12:47
Haha, dat dacht ik zelf ook. Bij mij kan het soms ook teveel worden.
Het is trouwens ook niet zo dat ik vaak uit eten ga omdat ik geen zin heb in koken. Het is vaak een sociaal ding. Vaak is wat je zelf maakt lekkerder. En wat betreft vanavond, het restaurant is niet heel bijzonder. En daarbij komt dat ik deze maand al meer dan genoeg heb uitgegeven.
En ik ga morgen ook weer uit eten.
(conclusie: Ik eet vanavond een broodje)
Het is trouwens ook niet zo dat ik vaak uit eten ga omdat ik geen zin heb in koken. Het is vaak een sociaal ding. Vaak is wat je zelf maakt lekkerder. En wat betreft vanavond, het restaurant is niet heel bijzonder. En daarbij komt dat ik deze maand al meer dan genoeg heb uitgegeven.
En ik ga morgen ook weer uit eten.
(conclusie: Ik eet vanavond een broodje)
vrijdag 26 november 2010 om 12:51
Ik ga helaas niet zo vaak uit eten.... Nou ja helaas... Vind het ook gewoon leuk om zelf een beetje aan te klooien in de keuken.
En op het moment heeft het voor mij ook weinig nut om uit eten te gaan. Het kan zijn dat ik trek heb, maar dat die ineens over is. Zou zonde zijn als ik dan in een restaurant zit.
En op het moment heeft het voor mij ook weinig nut om uit eten te gaan. Het kan zijn dat ik trek heb, maar dat die ineens over is. Zou zonde zijn als ik dan in een restaurant zit.
vrijdag 26 november 2010 om 12:58
GB, idd grappig: jij en geen zin hebben in uit eten
Winnie, mooi moment om naar uit te kijken als je weer op de been bent. Kan je er extra van genieten!
Twijfelmeid, klinkt lekker die saffraan tomaataardappeltjes. Receppie???
Ik ga zo de zalm spinazie lasagne maken. We moeten vanavond vroeg eten om een vriendin die onverwachts in het ziekenhuis is opgenomen, te bezoeken en lief moet daarna weer weg.
Winnie, mooi moment om naar uit te kijken als je weer op de been bent. Kan je er extra van genieten!
Twijfelmeid, klinkt lekker die saffraan tomaataardappeltjes. Receppie???
Ik ga zo de zalm spinazie lasagne maken. We moeten vanavond vroeg eten om een vriendin die onverwachts in het ziekenhuis is opgenomen, te bezoeken en lief moet daarna weer weg.
vrijdag 26 november 2010 om 13:01
Ja heb al tegen mijn moeder gezegd dat we samen een hapje gaan eten als ik daar weer de energie voor en trek in heb.
Er zit in mijn durpje een leuk restaurantje, dus de locatie is al bepaald...
Inderdaad die aardappeltjes Twijfelmeid..... ikke wil ook wel weten hoe en wat.
Oei Koor, vervelend van je vriendin. Is het ernstig?
Er zit in mijn durpje een leuk restaurantje, dus de locatie is al bepaald...
Inderdaad die aardappeltjes Twijfelmeid..... ikke wil ook wel weten hoe en wat.
Oei Koor, vervelend van je vriendin. Is het ernstig?
vrijdag 26 november 2010 om 13:07
U vraagt, wij draaien:
Gebakken vis op saffraan-tomaataardappels
60 ml olijfolie
4 tenen knoflook
250 gr trostomaten, gepeld, in vieren, zaadjes verwijderd
900 gr kruimige aardappelen, geschild, in plakken van 1 cm
300 ml groentebouillon
saffraandraadjes
50 gr ongezouten boter, gesmolten
1 tl verse tijmblaadjes
1 tl verse peterselie
4 dikke stukken witvisfilet zonder vel
over voorverwarmen op 200 graden
Olie in koekenpan, knoflook 1 minuut roerbakken.
Tomaat toevoegen en 2 min. bakken.
Draai het vuur laagm voeg de aardappelen, bouillon, saffraan en 1/2 tl zout toe en laat 15 min. zachtjes koken.
Doe alles in een braadslee/ovenschaal en bestrooi met peper en zout.
Meng in een kom de boter en de gehakte kruiden.
Bestrooi de vis met peper en zout en bedek de vis dan met de kruidenboter.
Leg de vis op de aardappels en schenk de rest van de boter erover.
Bak 10-12 minuten tot de aardappels zacht en de vis net gaar is.
Gebakken vis op saffraan-tomaataardappels
60 ml olijfolie
4 tenen knoflook
250 gr trostomaten, gepeld, in vieren, zaadjes verwijderd
900 gr kruimige aardappelen, geschild, in plakken van 1 cm
300 ml groentebouillon
saffraandraadjes
50 gr ongezouten boter, gesmolten
1 tl verse tijmblaadjes
1 tl verse peterselie
4 dikke stukken witvisfilet zonder vel
over voorverwarmen op 200 graden
Olie in koekenpan, knoflook 1 minuut roerbakken.
Tomaat toevoegen en 2 min. bakken.
Draai het vuur laagm voeg de aardappelen, bouillon, saffraan en 1/2 tl zout toe en laat 15 min. zachtjes koken.
Doe alles in een braadslee/ovenschaal en bestrooi met peper en zout.
Meng in een kom de boter en de gehakte kruiden.
Bestrooi de vis met peper en zout en bedek de vis dan met de kruidenboter.
Leg de vis op de aardappels en schenk de rest van de boter erover.
Bak 10-12 minuten tot de aardappels zacht en de vis net gaar is.
vrijdag 26 november 2010 om 14:18
lekker recept TM!
Koor vervelend van je vriendin!
Wij waren aan het wandelen en hadden het zo koud dat we een tussenstopje bij de super gemaakt hebben en net even échte warme choco hebben gedronken met slagroom
Nu is ie onderweg naar de kust, heb hem mosselen aangeraden maar denk niet dat ze zover komen met 15 mannen en 5 spelcomputers en 2 beamers
Koor vervelend van je vriendin!
Wij waren aan het wandelen en hadden het zo koud dat we een tussenstopje bij de super gemaakt hebben en net even échte warme choco hebben gedronken met slagroom
Nu is ie onderweg naar de kust, heb hem mosselen aangeraden maar denk niet dat ze zover komen met 15 mannen en 5 spelcomputers en 2 beamers
vrijdag 26 november 2010 om 14:21
Ik heb nog geen idee wat ik vanaaf ga eten.
Ik eet alleen dus ik denk dat het restjes worden.
Misschien ligt er nog bladerdeeg in de vriezerT en wat groente in de koelkast dan maak ik een groentetaartje in de oven.
(iemand een idee wat voor verhoudingen ik moet hebben als ik er een melk/ei-mengsel overheen doe?)
Er bij iig nog wat gemengde krulsla en er liggen ook nog wat aardappelpartjes.
Misschien ligt er nog bladerdeeg in de vriezerT en wat groente in de koelkast dan maak ik een groentetaartje in de oven.
(iemand een idee wat voor verhoudingen ik moet hebben als ik er een melk/ei-mengsel overheen doe?)
vrijdag 26 november 2010 om 16:16
vrijdag 26 november 2010 om 16:28
Sterkte met je vriendin Koor!!!
Hoop dat ze snel de oorzaak kunnen vinden.
Hmmm het moment voor boerenkool met worst komt dichterbij. Net aardappels zitten schillen voor mams, scheelt haar alweer en ik ben bezig.
Vanavond even langs oma, heb al een appeltaartje gehaald bij de Appie en een beker geklopte slagroom erbij. Heerlijk!
Hoop dat ze snel de oorzaak kunnen vinden.
Hmmm het moment voor boerenkool met worst komt dichterbij. Net aardappels zitten schillen voor mams, scheelt haar alweer en ik ben bezig.
Vanavond even langs oma, heb al een appeltaartje gehaald bij de Appie en een beker geklopte slagroom erbij. Heerlijk!
vrijdag 26 november 2010 om 18:26
quote:Maja82 schreef op 26 november 2010 @ 14:21:
Beetje laat misschien, maar ik doe op 1 quiche altijd 3 a 4 eieren en een scheut kookroom of yoghurt.
Suuz; de kippenbouten had ik gestoofd in bouillon en ui. Daarvoor even flink gekruid. Vind ik een goede combi met risotto, waar ik helaas bij was uitgeschoten met de knoflook... Niet heul lekker dus...
Zo, ik stap de auto in; lekker uit eten. Wel budget, maar b ij een goede italiaan. Heb er zin in!
Beetje laat misschien, maar ik doe op 1 quiche altijd 3 a 4 eieren en een scheut kookroom of yoghurt.
Suuz; de kippenbouten had ik gestoofd in bouillon en ui. Daarvoor even flink gekruid. Vind ik een goede combi met risotto, waar ik helaas bij was uitgeschoten met de knoflook... Niet heul lekker dus...
Zo, ik stap de auto in; lekker uit eten. Wel budget, maar b ij een goede italiaan. Heb er zin in!
vrijdag 26 november 2010 om 18:56
Herkenbaar GB, wij eten hier minstens een keer per week buiten de deur, het bijzondere gaat er dan wel vanaf.
Helaas is het ook regelmatig zo, dat ik het zelf eigenlijk beter kan (jee, dat klinkt arrogant maar famile en vrienden zeggen het ook). Aan de ene kant best leuk, maar ik hoop als ik buiten de deur eet toch altijd op beter dan thuis, en creatiever en inspirerender. Jammer dat dat niet altijd zo is.
Vandaag viscurry met rijst en komkommerraita. Of uit eten. We zien wel. Eerst kunst kijken in Detroit.
Helaas is het ook regelmatig zo, dat ik het zelf eigenlijk beter kan (jee, dat klinkt arrogant maar famile en vrienden zeggen het ook). Aan de ene kant best leuk, maar ik hoop als ik buiten de deur eet toch altijd op beter dan thuis, en creatiever en inspirerender. Jammer dat dat niet altijd zo is.
Vandaag viscurry met rijst en komkommerraita. Of uit eten. We zien wel. Eerst kunst kijken in Detroit.
vrijdag 26 november 2010 om 20:29
Helemaal mee eens Yette. Het kriterium lekkerder of net zo lekker als wat je zelf kunt wordt regelmatig niet gehaald. Ik ben best kritisch ook. Gelukkig zijn er wel veel goede eettenten bij mij in de buurt.
Veel plezier vanavond Jynta! Italiaans is altijd goed, toch?!
Koreveen, wat rot van je vriendin. Hopelijk valt het allemaal mee.
TM, dat klinkt erg lekker. Ga 't opslaan. Komt binnenkort een keer op het menu.
OT, ik had uit eten kunnen redden, maar ik had idd niet zo'n zin. Ga toch al gezellig stappen, dus kan het uit eten deel wel missen. Zit dus nu aan 2 afbakbroodjes met oude kaas met mosterd en een gekookt eitje. Maar heb nu anderhalf broodje op en zit vol. Eet zo de rest wel op. Moet wel iets in mijn maag hebben voor de wijn die er zometeen bovenop gaat komen.
Veel plezier vanavond Jynta! Italiaans is altijd goed, toch?!
Koreveen, wat rot van je vriendin. Hopelijk valt het allemaal mee.
TM, dat klinkt erg lekker. Ga 't opslaan. Komt binnenkort een keer op het menu.
OT, ik had uit eten kunnen redden, maar ik had idd niet zo'n zin. Ga toch al gezellig stappen, dus kan het uit eten deel wel missen. Zit dus nu aan 2 afbakbroodjes met oude kaas met mosterd en een gekookt eitje. Maar heb nu anderhalf broodje op en zit vol. Eet zo de rest wel op. Moet wel iets in mijn maag hebben voor de wijn die er zometeen bovenop gaat komen.
vrijdag 26 november 2010 om 21:15
quote:suuz83 schreef op 26 november 2010 @ 20:56:
Veel plezier GB!
Maja in een 1 persoons taartje doe ik altijd 1 ei en een scheutje room of crème fraîche, melk is iet bindend dus ik hoop niet dat je dat gebruikt hebt want dan wordt het niet echt lekkerder van!
Ik heb het bij 2 eitjes gehouden.
Ovenschaaltje bekleed met bladerdeeg
stuk prei en rodepaprika in stukjes er in
kaas er over
2 losgeklopte eieren met kruiden er overheen geschonken
+/- 20 min in oven
Jums!
Veel plezier GB!
Maja in een 1 persoons taartje doe ik altijd 1 ei en een scheutje room of crème fraîche, melk is iet bindend dus ik hoop niet dat je dat gebruikt hebt want dan wordt het niet echt lekkerder van!
Ik heb het bij 2 eitjes gehouden.
Ovenschaaltje bekleed met bladerdeeg
stuk prei en rodepaprika in stukjes er in
kaas er over
2 losgeklopte eieren met kruiden er overheen geschonken
+/- 20 min in oven
Jums!
vrijdag 26 november 2010 om 21:20
Nah, hadden we lekker de schotel met vis-saffraanaardappeltjes in de oven staan, zegt één minuut voordat de schotel uit de oven moet de ovenschaal "knap". Oftewel: ovenschaal in duizenden stukjes gebarsten, en ons eten lag daar dus tussenin
Zooo balen, we hadden ook geen zin meer om nog weer opnieuw in de keuken aan de slag te gaan (hadden wel trek inmiddels) dus we hebben vissticks (jaja!), rostirondjes en een pot rode kool gegeten. Jammerrr...
Zooo balen, we hadden ook geen zin meer om nog weer opnieuw in de keuken aan de slag te gaan (hadden wel trek inmiddels) dus we hebben vissticks (jaja!), rostirondjes en een pot rode kool gegeten. Jammerrr...
zaterdag 27 november 2010 om 10:48
TM, balen!!! Is er een vloek op jou keuken uitgesproken ofzo? Pas ook al je servies...
Gister had ik carpaccio, die was te dik gesneden dus dan wordt het wat taai, jammer!
Daarna een pizza gezond quatro stagioni, das gewoon een pizza quatro stagioni met ijsbergsla en een kwak creme fraiche. Die was wel lekker!
Vanavond op werk weer pizza, maar dan zelfgemaakte plaatpizza uit de oven. Doe ik ze (en mezelf) altijd een groot plezier mee .
Morgen weer uit eten. Vervelend...
Gister had ik carpaccio, die was te dik gesneden dus dan wordt het wat taai, jammer!
Daarna een pizza gezond quatro stagioni, das gewoon een pizza quatro stagioni met ijsbergsla en een kwak creme fraiche. Die was wel lekker!
Vanavond op werk weer pizza, maar dan zelfgemaakte plaatpizza uit de oven. Doe ik ze (en mezelf) altijd een groot plezier mee .
Morgen weer uit eten. Vervelend...
zaterdag 27 november 2010 om 12:48
@twijfelmeid: zo, jij gaat hard met je servies de laatste tijd!! Zonde zeg. Je recept klinkt trouwens lekker, van de saffraanaardappeltjes met vis.
Gisteravond had ik met werk een feestje en daarbij zat ook eten. Nu ben ik niet snel teleurgesteld qua eten (hoewel ik yette en GB wel herken in dat je soms denkt dat je het zelf beter / lekkerder zou kunnen) maar gisteravond was het niet goed. Liefdeloos waren zaken uit de verpakking op het bord gekwakt, op smaak brengen zat er niet in, het was gewoon niet lekker. Ook was het heel weinig, had echt nog trek. Daarna doorgegaan met feesten, de nodige biertjes verzachtten ons leed , maar toen ik 's nachts thuiskwam heb ik nog een pistoletje gemaakt want ik had nog honger.
Zo, verder maak ik er geen woorden aan vuil. Vanavond wil ik lekker gebakken aardappeltjes maken, met citroen en tijm, daarbij suddervlees (receptje dat al lang op me ligt te wachten om eens te maken, is met rundvlees) en gekookte broccoli. Vriend raakte helemaal enthousiast van het suddervlees van vanavond, en volgens hem MOET daar frietjes en salade bij. Dus het wordt ovenfrietjes, suddervlees en een salade (sla-komkommer-lekkere vinaigrette). Morgen wil ik couscous maken met Marokkaans gekruide kip en sinaasappel, met broccoli.
Gisteravond had ik met werk een feestje en daarbij zat ook eten. Nu ben ik niet snel teleurgesteld qua eten (hoewel ik yette en GB wel herken in dat je soms denkt dat je het zelf beter / lekkerder zou kunnen) maar gisteravond was het niet goed. Liefdeloos waren zaken uit de verpakking op het bord gekwakt, op smaak brengen zat er niet in, het was gewoon niet lekker. Ook was het heel weinig, had echt nog trek. Daarna doorgegaan met feesten, de nodige biertjes verzachtten ons leed , maar toen ik 's nachts thuiskwam heb ik nog een pistoletje gemaakt want ik had nog honger.
Zo, verder maak ik er geen woorden aan vuil. Vanavond wil ik lekker gebakken aardappeltjes maken, met citroen en tijm, daarbij suddervlees (receptje dat al lang op me ligt te wachten om eens te maken, is met rundvlees) en gekookte broccoli. Vriend raakte helemaal enthousiast van het suddervlees van vanavond, en volgens hem MOET daar frietjes en salade bij. Dus het wordt ovenfrietjes, suddervlees en een salade (sla-komkommer-lekkere vinaigrette). Morgen wil ik couscous maken met Marokkaans gekruide kip en sinaasappel, met broccoli.