Wat eten we vandaag?

28-09-2010 12:40 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren

Vertel ons hier wat je vandaag gaat eten, en kom inspiratie opdoen!

Het vorige topic is hier na te lezen:

En wat eten we vandaag?
TM, dat is echt ***! Daar zou ik goed chagrijnig van worden.

En Teig, dat klinkt ook niet top.

Uit eten gaat niet door vandaag. Vind ik niet zo erg, want ik heb een kater. Weet nog niet wat ik ga eten, maar 't zal ws iets in de comfortfood sfeer worden. Stamppot ofzo. Of misschien lasagne.
Koelkast is redelijk leeg en heb totaal geen zin om de deur uit te gaan. Vond alleen nog wat sperziebonen. Ik ga dus risotto maken met sperziebonen. En een tomatensalade erbij.
anoniem_64cf6f24eb981 wijzigde dit bericht op 27-11-2010 17:08
Reden: slecht lopende zin
% gewijzigd
Lekker biefstuk met champignons uitje en gebakken aardappels
@GB: ach best lekker toch, jouw avondeten?

Hier vers gebakken broodjes, maar heb niet veel trek.
Vandaag schaft het vissoep.
Het was zeker lekker Winnie. Goed gelukt. Jij toch nog lekker gegeten?
@GB: mooi dat het gesmaakt heeft!

Ik zit, as we speak, een broodje met filet americain en komkommer te eten.... Muizehapjes, maar goed als er maar wat in komt. En net een halve kop chinese tomatensoep naar binnen gelepeld.
Wij hebben kip korma op(pot van patak's zelf in de pan gegooid )
pompoensoep!
Hé ik heb vanmiddag toevallig ook pompoensoep gemaakt! Zelfverzonnen, met een bol geroosterde knoflook erin en een scheut room. Was zeer geslaagd!

Nu even geen zin om te koken, de taco's komen eraan
Vandaag wordt er gewokt en wel met kip, paksoi, rode ui, rode paprika en courgette.
Er wordt maar één keer gewokt vandaag...
Deze pompoensoep was gemaakt door mijn schoonmoeder. Met munt!
Gister op de verjaardag van m'n nichtje geweest. Moeders had een pan broccolisoep gemaakt. Heerlijk.

We zouden 's avonds de restanten van de lasagne eten maar toen we bij het terugrijden langs de Griek in het durp kwamen, riep Lief uit dat hij zooooooooo'n trek had in gyros. Dus teruggereden en bij de afhaal broodjes gyros gehaald.

De lasagne dus vanaaf op het menu.
Allebei de pompoensoepen klinken heerlijk!

Teig, wat zonde van het eten. Als het verder een geslaagd feestje was kan dat een flinke smet op de dag werpen.

GB, kater overleefd?

Zo een lekker stuk wandelen. Prachtig dit winterse landschap! Heeft het gisteren bij jullie ook gesneeuwd?
Ja, KV, ben er gelukkig weer. Voorlopig maar weer even rustig aan, haha, het oude lijf herstelt niet meer zo snel.

Hier gelukkig geen sneeuw. Het is wel koud. Goed dat ik het weet trouwens, moet morgen bij jou in de buurt zijn.

Moet zo nog boodschappen doen. Nog geen idee wat ik ga maken. Iets voor 2 dagen zou wel handig zijn, want ben morgen ws laat thuis.
Voor ik alles vergeet, snel mijn menu van gisteren op papier het scherm. Heb bij een Michelin 1 ster gegeten en hoewel het niet 'spannend' was qua ingrediënten was de bereiding zo goed dat het geen bal uitmaakte (en het was gezellig ook trouwens )

Amuse was een bitterbal van gerookte eend met aardpeer en kalfstartaar met mosterdmouse en krokant uitje

Daarnahet 6 gangen menu:

1) canneloni van gele vin tonijn met wasabi roomsaus, zoete zeewier en sushi rijst en geroosterde sesamzaadjes

2) tartaar van rund met kappertjes-mayomouse, gepocheerde kwarteleitjes en kaviaar

3) op de huid gebakken heekfilet op aubergine-risotto met in bierbeslag gefrituurde langoustine en een sherry-roomsaus

4) kabeljauw op gesudderde ossestaart met knolselderijpuree, lichte kalfsjus en een gebakken ansjovisje

5) rose gebraden eend met twee bereidingen van groene linzen (puree en in wijn gekookt) met een stukje eendenlever en gevogelte fond en tempura aspergetips

6) chocolade brownie met amandelen erin, een kaneelkoekje, vanilleroom, hazelnootijs en portsiroop en perencompote

Need i say more?
Suuz, het water loopt me in de mond!! Klinkt erg goed allemaal. En inderdaad, spannende ingredienten zijn niet het enige dat een goed gerecht maakt, een goede bereiding en goede combinaties zijn minstens zo belangrijk!
Loop ik lekker in bed het forum langs (het is hier 9.30) moet ik eruit wegens acute-niet-meer-te-houden-trek. Bedankt Suuz
GB, er ligt nog wel wat her en der, maar je hoeft de sneeuwschuiver niet mee te nemen....

Suuz, dat klinkt zalig. Welk restaurant was het?
Er staat hier een grote pan kippenbouillon te trekken. Het grootse deel vries ik als basis-bouillon met vlees in (in porties). En wat ik niet invries tover ik vanavond om in pindasoep. De ingevroren bouillon daar maak ik later van alles en nog wat van: ragout, Hollandse kippensoep, pindasoep. Als iemand nog leuke ideeën heeft voor wat ik er verder nog mee kan doen dan hou ik me aanbevolen.
Jeetje suuz, dat klinkt erg lekker!

Gisteren na een heerlijke strandwandeling en de nieuwste Harry Potter - ik vond hem best spannend!! - lekker makkelijk een pizza in de oven gegooid.

Vanavond eten we stamppot boerenkool, met alles er op en er aan: spekjes, rookworst, jus en zilveruitjes! Mjam!
Wauw Suuz! Lijkt me ook wel leuk om een keer bij een sterrenrestaurant te eten. Jouw menu klinkt goed (-vlees).

Net boodschappen gedaan. Maak vanavond preitaart. In het oorspronkelijk recept gaat leerdammer, maar ik doe er deze keer geitenkaas in. En hij wordt helemaal bio, dus goed bezig.
Goedemiddag,

ik heb een vraagje, en om nu een topic erover te openen vond ik ook zowat. Aangezien jullie zo lekker kunnen koken, hoop ik dat jullie het weten.

Wij eten vanavond biefstuk, daar doe ik altijd een stuk kruidenboter bij in de pan. Nu heb ik helaas geen kruidenboter in huis, maar wel paturain, zou dat ook gaan.

BVD grt lieveke
Ik eet zelf geen vlees, dus ik ben ws niet de aangewezen persoon om te antwoorden, maar ik denk dat het opzich wel kan.

Maar als je wel boter in huis hebt, en knoflook en wat kruiden (misschien wat peterselie of bieslook evt. in de vriezer), kun je natuurlijk ook zelf even kruidenboter maken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven