Wat eten we vandaag?

28-09-2010 12:40 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren

Vertel ons hier wat je vandaag gaat eten, en kom inspiratie opdoen!

Het vorige topic is hier na te lezen:

En wat eten we vandaag?
Ik heb een beetje rode kool, paprika, een beetje boter en een tomaat gestolen van mijn schoonouders Die rode kool en paprika gewokt, mie gekookt en soja saus eroverheen en die tomaat gewoon in stukjes gesneden als een soort van wannabe salade.

Het was trouwens best lekker
Gelukkig Ruza, geen honger lijden!

Het is Veggie Burrito geworden. Prutje gemaakt met ui, prei, pepers, champignons, oesterzwammen, gepelde tomaten en kidneybeans. Flink veel djinten erdoor en verse koriander en peterselie. In een wrap in de oven met (bij gebrek aan iets anders in huis) parmezaan erover. Nog een soort van guacamole geflanst van een halve avocado, een fijngesnipperd uitje en wat kwark met een beetje limoensap, zout, djinten en tabasco. Leg er nog wat little gem onder. Uit eindelijk nog best fancy geworden. En meteen genoeg voor morgen. Ook fijn.

Edit: Het was ontzettend lekker. Ben niet zo van het Mexicaans normaal, maar dit ga ik vaker maken.
anoniem_64cf6f24eb981 wijzigde dit bericht op 05-12-2010 19:21
Reden: aanvulling
% gewijzigd
Uit een flesje sri?! Foei!
Ha Ruza, fijn dat je nog wat eten gevonden hebt...

Vandaag hutspot gegeten. Morgen vieren wij sinterklaas en komen er tien mensen eten...ik heb net twee enorme pannen wortel-koriandersoep gemaakt. Morgen wat brood afbakken en klaar.

Toe eten we pepernoten, maar als ik zie wat Teigera allemaal aan snaaigoed op tafel zet dan heb ik echt te weinig...*morgen nog maar een banketletter halen*
En ja hoorrrrrr! Daar ben ik weerrrrr!

Was even heel druk met werk, en daardoor afgekickt van het forum. Wel fijn, maar nu BZV op tv kon ik niet laten. Het forum & BZV zijn voor mij onlosmakelijk verbonden.

Vandaag gegeten: duku met cha siew.

Ik maakte de duku (chinese rijstcake in plakken, gebakken met chinese kool en varkensvlees) en Lief maakte de cha siew. Erg lekker!!

Gisteren: Stamppot andijvie met gebakken chorizo en sjalotjes erdoor, biefstukje erbij.
Héééé Age! Leuk dat je er weer bent.

Ik vraag me trouwens af of ik de enige ben die hieraan moet denken bij jouw binnenkomer:

Haha Georgie! Wie weet! Ik niet in ieder geval

Morgen eten we trouwens weer bij vrienden, en ik maak het toetje: een maanzaadtaart!
Ik post hier bijna nooit, maar ééns moet de eerste keer zijn.

Koken is niet mijn grote hobby; ik heb er vaak genoeg een hekel aan, maar het moet gewoon. Maar ondanks dat wil ik weleens een keer wat bijzonders klaarmaken.

Gisteren heb ik een ovengerecht gemaakt, lasagne. Ik volgde het recept grotendeels op, maar ik wou er ook wat extra groente bijvoegen.

Vroeger heb ik wel vaker lasagne gemaakt, maar ik ben ermee gestopt, toen mijn medebewoner (die sinds juni vertrokken is) diagnose coeliakie kreeg. Sinds hij weg is, kan ik koken wat ik wil.

Ik ga ook een keer lasagnette klaarmaken. Lijkt op lasagne, maar het verschil is dat je geen lagen saus hebt, gescheiden door bladerdeeg, maar je heb kleine stukjes bladerdeeg die je door de saus roert. Dat geheel (klaargemaakt) in de braadpan giet je dan in een ovenschaal.
World of Warcraft: Legion
Dat is geen bladerdeeg Hans in de lasagne en lasagnette maar deeg net als pasta.

Eten bij schoonouders was ok, ik maak zelf Mexicaans altijd wat pittiger.
*zwaait naar Age* maanzaadtaart? Klinkt goed!

Oh, en ik ken dat poppetje dat GB post ook niet... het is een Muppet, toch?

@GB: ja, ik had snaai genoeg!! Heb na vanavond ook wel stukjes speculaastaart meegegeven hoor! En het restant van de banketletter gaat morgen mee naar werk. Van de pepernoten is niet veel over, maar ik had bewust maar kleine zakjes gekocht. Het eten was allemaal goed gelukt en het was erg gezellig.

@twijfelmeid: veel plezier morgen met Sinterklaas vieren! Ja, ik hou van Sinterklaassnoepgoed, en heb altijd liever te veel dan te weinig. De soep en het hoofdgerecht gingen schoon op, evenals de gluhwein, verder had ik van alles wel wat (maar niet veel) over.

@sri: uit een flesje? Dat je dat hier durft te posten .

@hans: lasagnette is lekker, kun je ook prima extra groentes aan toevoegen.
Nee, dat is Ome Joop uit de Dik Voormekaar Show. Dat was een radioprogramma, later ook weleens op tv. Erg flauw, maar wel grappig. En dat begon altijd met iets van Jááááá Hóóóóóóór!!!!! Daar gaan we wéééér! Vandaar mijn associatie. Maar soms vergeet ik gewoon dat ik natuurlijk véél ouder bent.

Ik hoop alsnog op enige bijval. Wie red me?

(de Muppets zijn trouwens wel véél leuker).

OT: hetzelfde als gisteren dus, maar dat is geen straf.
Oh Teig, leuke dingen gekregen?
Je bent niet oud hoor GB! (herkent het overigens niet, dat zinnetje...maar de Muppets zijn wel cool!)

Teigera, bedankt dat je dat even meldt...ik ga straks nog maar even langs de winkel...als het goed is is sinterklaasspul nu ook afgeprijsd

*zwaait naar Age*
Heb trouwens één van de pannen soep voor vanavond gisteren op het balkon gezet vanwege plaatsgebrek in de koelkast. Hoop dat dat goed gaat!!!
GB, dat was een pijnlijke constatering....

Ik herkende hem ook niet

Hans, welcome!

TM, dat wordt diepgevroren soep.

Moeders gaf me gisteren een flinke bak ingevroren erwtensoep mee! Joepieeee!

We aten heerlijke varkenshaas, gevuld met mosterd, kaas, kruiden en veel knof en ingepakt in bladerdeeg met sperziebonen net gekaramelliseerde ui en pasta. Mjum!

Vanavond de stoofpeertjes met hertebiefstuk en aardappelpuree (die vrijdag gepland was). Ik moet nou Koos Werkeloos nog ff overhalen om die 2 kg te gaan schillen.....
ik heb het topic even gemeden gisteren wegens een acute buikgriep en misselijkheid. Slechts twee beschuitjes binnen kunnen houden. Kids even uitbesteed tijdens Sinterklaas en zelf te bedde gegaan dus gelukkig vandaag een stuk beter (tijdens de nachtvoeding van de heertjes zo'n honger dat ik twee crackers naar binnen heb staan schransen ) Merk nu gelijk dat gebroken nachten en BV die gewoon doorgaat je weerstand niet ten goede komt Ik had zelfs koorts en das echt uniek voor mij!
Wauw, Teigera, dat klinkt goed wat je gisteren allemaal gemaakt hebt!

Dank je, Kuzu, ik had jouw roti recept gezien inderdaad en ik had het al opgeslagen bij de roti recepten die ik aan het verzamelen ben. Moet alleen nog moed verzamelen om het eens te gaan maken.

Ik herken mopperende Ome Joop, GB! Ik had zijn zinnetje niet direkt aan Age gelinkt, maar je bent in elk geval niet alleen...

Wat vervelend dat je je zo ellendig voelde met koorts en alles erop en eraan, Suuz! Gaat het vandaag wat beter?

Ik wok vandaag kip met rode paprika, paksoi, courgette, prei, rode ui, knoflook en cashewnoten. Beetje sambal erdoor voor de pit en klaar.
Vanavond boerenkoolstamppot met worst
Zoals gewoonlijk heb ik weer eens geen inspiratie(oftewel te lui om te koken en boodschappen te doen ).

Ik heb van alles in de diepvries maar daar natuurlijk geen zin in.

Zal toch maar even naar buiten naar de winkel gaan en een frisse neus halen misschien schiet me er dan iets te binnen.

Beterschap Suuz,hopelijk voel je je vandaag weer goed.

En is de soep die buiten stond bevroren Twijfelmeid?
Ik kan me wel voorstellen dat je die associatie hebt Georgie (en ook al ben ik jonger, ik ken de Dik Voormekaarshow ook wel!)

Maanzaadtaart lijkt goed gelukt!

Hier is het recept:

quote:Recipe Poppi Seeds Cake

Ingredients:

150g of poppi seeds

3 eggs

200g of butter

10 spoons of flour (140 gram)

5 spoons of sugar (70 gram)

half a bag of baking powder

around 100ml of milk

topping:

150g of dark chocolate

around 20ml of milk

2 spoons of Rum

Preparation:

1. Leave the butter outside of the fridge till it gets nice and soft.

2. Preheat oven to 160 degrees C

3. In a large bowl, mix egg yolks, flour, sugar and baking powder. Add milk to soften the dough. Add the poppi seeds.

4. Beat egg whites until stiff and add it to the dough carefully, without destroying it's consistency.

5. Bake it for around 50min or until a toothpick inserted into the cake comes out clean. Let it rest for at least two hours.

Topping:

1. Melt the chocolate au bain marie and add the rum. Add the milk to get a smooth consistency.

2. Spread the topping in whichever shape wanted and take the cake to the fridge for at least an hour.

Ik heb zelfrijzend bakmeel gebruikt ipv bloem&bakpoeder. Hij staat nu te 'rusten', over een uurtje maak ik de topping en gaat 'ie nog even in de koelkast.

En nu moet ik écht écht écht even gaan werken!
Ik wilde boeuf bouvignon (mijn versie van bouef bourgugnon) gaan maken, maar ik kwam erchter dat ik al rijkelijk te laat was (want moet zoveel uur marineren en stoven). Morgen weer een kans!
@Age: pas je op dat je niet high wordt van de maanzaad-taart?
quote:dolfje schreef op 06 december 2010 @ 13:07:

En is de soep die buiten stond bevroren Twijfelmeid?Hij staat nog steeds op het balkon, ben vergeten er vanochtend voor ik naar mn werk ging naar te kijken...
Wat eten we vandaag: rijst met stukken saucijs en pompoen, want ik heb na mijn pompoensoep nog een halve pompoen over.
quote:winniethepooh schreef op 06 december 2010 @ 15:20:

@Age: pas je op dat je niet high wordt van de maanzaad-taart?

Kan dat?

Ik heb 'm wel eens eerder gegeten, hij is goddelijk! Maar nog nooit zelf gemaakt... Speaking of... ik ga weer eens de keuken in om te kijken hoe het gaat & om de topping te maken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven