Wat eten we vandaag?
dinsdag 7 december 2010 om 18:11
@suuz: beterschap! Vervelend, dat je niet kunt eten en je zo beroerd voelt.
Vanavond maakt vriend een prutje met broccoli-tomaat-rundergehakt-paprika-feta en een soort van kaassaus. Erbij gebakken aardappeltjes.
NB: "prutje" klinkt heel oneerbiedig, maar zo is het niet bedoeld, want het is altijd heel lekker . Maar ik weet er geen goed ander woord voor... een mengseltje?
Vanavond maakt vriend een prutje met broccoli-tomaat-rundergehakt-paprika-feta en een soort van kaassaus. Erbij gebakken aardappeltjes.
NB: "prutje" klinkt heel oneerbiedig, maar zo is het niet bedoeld, want het is altijd heel lekker . Maar ik weet er geen goed ander woord voor... een mengseltje?
dinsdag 7 december 2010 om 19:37
ik citeer mijn echtgenoot die pasta met mijn lekkere zelfgemaakte Bolognese saus met gehaktballetjes aan het eten is vanavond:"deze saus is eigenlijk meer passend bij wat sperziebonen en rijst; het is zo'n lekker prutje"
je steekt er jaren energie in maar soms komt die eet-barbaar toch weer bovendrijven
ik wil morgen echt gewoon weer aan het werk dus heb het bij een beschuitje gehouden! Morgen nieuwe rondes, nieuwe kansen!
je steekt er jaren energie in maar soms komt die eet-barbaar toch weer bovendrijven
ik wil morgen echt gewoon weer aan het werk dus heb het bij een beschuitje gehouden! Morgen nieuwe rondes, nieuwe kansen!
dinsdag 7 december 2010 om 20:02
dinsdag 7 december 2010 om 20:58
woensdag 8 december 2010 om 07:49
Oke, sperciebonen dus, ook een goede en goedkoper dan peultjes. Kook je die eerst nog even voor? Tomaat hou ik niet van... Dus dan wordt het paprika, champs, sperciebonenen en winterwortel, erbij naanbrood of rijst. Check.
Dit hele menu schuift naar morgen. Ik stond net keurig om 6.45u op werk, blijk ik een late dienst te hebben ipv een vroege ... Vanavond eet ik dus op werk en eten vriend en dochter erwtensoep uit de vriezer.
Dit hele menu schuift naar morgen. Ik stond net keurig om 6.45u op werk, blijk ik een late dienst te hebben ipv een vroege ... Vanavond eet ik dus op werk en eten vriend en dochter erwtensoep uit de vriezer.
woensdag 8 december 2010 om 08:26
Jeetje Jynta, dat is balen....nou ja, je hebt nog wel wat aan je dag nu, zullen we maar zeggen...
Ik doe trouwens ook wel vaak bloemkool in de curry, en aardappel.
Suuz, hoe gaat het nu? Voel je je goed genoeg om weer aan het werk te gaan?
Vanavond eet ik alleen en ik haal iets uit de vriezer. Ik hoop dat er nog een bakje pindasoep in ligt!
Ik doe trouwens ook wel vaak bloemkool in de curry, en aardappel.
Suuz, hoe gaat het nu? Voel je je goed genoeg om weer aan het werk te gaan?
Vanavond eet ik alleen en ik haal iets uit de vriezer. Ik hoop dat er nog een bakje pindasoep in ligt!
woensdag 8 december 2010 om 10:51
Suuz, eetbarbaar I know....
Hoest met je? Al beter?
Age, goed om te horen dat de taart in de smaak viel.
Jynta, high tea, dat is zooo lekker. Ik zit meestal op de aaifeun te forummen en zie de avatars dan niet, dusse als ik weer eens via de laptop inlog kan ik je nieuwe bewonderen.
Wij eten vanavond weer peertjes. We hebben nog een flinke pan over. Nu met een tartaartje.
Gister zou ik gaan sporten, moe en laat thuis, geen zin meer *foei* en heb ontbijtkoek zitten eten met als toetje speculaaspop van het werk. Weer heel culinair verantwoord
Hoest met je? Al beter?
Age, goed om te horen dat de taart in de smaak viel.
Jynta, high tea, dat is zooo lekker. Ik zit meestal op de aaifeun te forummen en zie de avatars dan niet, dusse als ik weer eens via de laptop inlog kan ik je nieuwe bewonderen.
Wij eten vanavond weer peertjes. We hebben nog een flinke pan over. Nu met een tartaartje.
Gister zou ik gaan sporten, moe en laat thuis, geen zin meer *foei* en heb ontbijtkoek zitten eten met als toetje speculaaspop van het werk. Weer heel culinair verantwoord
woensdag 8 december 2010 om 16:13
Gisteren uit tijdgebrek bij IKEA gegeten: zweedse balletjes met friet.
Straks komt vader van Lief eten, ik maak een curry. Niet met een potje van Patak, maar een potje curry die ik bij Marqt gekocht heb. Gooi er denk ik linzen, aardappel, bloemkool, chinese kool (want dat ligt hier nog ), tomaat en cashews doorheen. We eten het met naanbrood.
Zal vast boodschappen doen en alles opzetten...
Straks komt vader van Lief eten, ik maak een curry. Niet met een potje van Patak, maar een potje curry die ik bij Marqt gekocht heb. Gooi er denk ik linzen, aardappel, bloemkool, chinese kool (want dat ligt hier nog ), tomaat en cashews doorheen. We eten het met naanbrood.
Zal vast boodschappen doen en alles opzetten...
woensdag 8 december 2010 om 18:05
Oh, Jynta, dat is balen inderdaad!! Heb ik ook weleens gehad toen ik nog onregelmatig werkte, dan sta je echt even raar te kijken. Lange dag vandaag dus! Ik zou de sperziebonen wel even voorkoken, tenzij je gebroken sperziebonen uit de vriezer neemt, die zijn niet helemaal rauw meer. Maar als je verse neemt, zou ik ze idd vijf minuutjes voorkoken en daarna pas in de curry doen tot ze goed beetgaar zijn.
Vanavond gaan lief en ik gourmetten. We hebben garnalen met rode peper-knoflook marinade, kip in sate-marinade, en twee soorten gehaktballetjes (Marokkaanse kruiden en Indiase kruiden). Verder stokbrood, champignons, courgette, komkommer, tomaat, paprika en sla. Lekker glaasje wijn erbij, komt vast goed.
Vanavond gaan lief en ik gourmetten. We hebben garnalen met rode peper-knoflook marinade, kip in sate-marinade, en twee soorten gehaktballetjes (Marokkaanse kruiden en Indiase kruiden). Verder stokbrood, champignons, courgette, komkommer, tomaat, paprika en sla. Lekker glaasje wijn erbij, komt vast goed.