Wie eet hier ook altijd laat?

04-12-2008 18:11 55 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben gewoon benieuwd... ik eet zelf vaak pas later op de avond, dwz na 21 uur. Voor die tijd ben ik bezig of aan het sporten en eten voor het sporten vind ik niet fijn. Nou ken ik eigenlijk niemand die dat ook doet en mensen kijken me ook altijd heel raar aan als ik vertel dat ik zo laat eet.
Eten doe ik altijd vóór 20.00 uur. Dat heb ik ooit eens zo geleerd van een diëtist en het is blijven hangen dat dat beter zou zijn.

Wij hebben nu al gegeten en mijn dochter zit in bad en gaat zo naar bed om 18.00 uur.



Met een kind is het anders dan zonder, althans voor ons, voordat we een kind hadden aten we dus zo rond 20.00 uur meestal.
Alle reacties Link kopieren
Als ik ga sporten eet ik ook altijd laat. Maar dan eet ik wel 2 boterhammen om een uur of 4 of zo. Anders word ik zo dizzy tijdens het sporten.



Maar ik kan het me voorstellen: sporten met een volle buik is gewoon niet prettig. Vooral niet met buikspieroefeningen, dan heb je het idee dat alles er weer achterstevoren uit komt... whehehe
Alle reacties Link kopieren
Wij eten ook altijd pas na 20-en. Maar dat komt meer omdat ik pas rond 18.15-18.45 uur van mijn werk kom en het lekker vind om eerst even te zitten voordat ik eet.
Alle reacties Link kopieren
Ik loop zelf fanatiek hard en dan kán ik gewoon echt niet eten, want dan word ik tijdens het lopen gewoon misselijk. Meestal ben ik dan om een uur of 20:30 uur thuis, en voordat het eten dan klaar is zijn we zo een half uur of een uur verder.

Maar ik kook wel echt altijd voor mezelf, ga eigenlijk nooit naar de snackbar en kant-en-klaarmaaltijden komen er hier ook niet in.
Alle reacties Link kopieren
Ik eet als het ons uitkomt en als ik honger heb.

Ben geen Hollander die om half 6 de aardappels begint te schillen...

Voor 8 uur eet ik meestal wel
Alle reacties Link kopieren
quote:boebele schreef op 04 december 2008 @ 18:16:



Maar ik kook wel echt altijd voor mezelf, ga eigenlijk nooit naar de snackbar en kant-en-klaarmaaltijden komen er hier ook niet in.Das wel echt goed Boebele! Het is zooooooo verleidelijk om dat iets kant en klaars (lees: snels) te eten.
Alle reacties Link kopieren
Meestal rond 19u, maar 2x per week eet ik na 21u, omdat ik thuis wil eten en tot 21u moet werken.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook altijd begrepen dat laat eten niet goed is voor je maag. Als jij gaat slapen, moeten je ingewanden nog keihard doorwerken om het eten te verteren.



De rest wereld eet ook warm om 1 uur 's middags. En doet daarna een dutje.
Alle reacties Link kopieren
quote:MaddyAlbright schreef op 04 december 2008 @ 18:19:

[...]





Das wel echt goed Boebele! Het is zooooooo verleidelijk om dat iets kant en klaars (lees: snels) te eten.Ja, ik ben ook altijd heel trots op mezelf als ik zo laat nog aan het kokkerellen ben
Alle reacties Link kopieren
In Nederland is laat eten trouwens niet gebruikelijk, maar in zuidelijke landen doen ze niet anders. Dus ik vraag me dan toch af in hoeverre laat eten niet goed voor je maag zou zijn, het lijkt mij eerlijk gezegd een fabeltje.
Alle reacties Link kopieren
Maar Johnny, als je ook later dan de gemiddelde nederlander naar bed gaat, gaat dat verhaal natuurlijk niet op.
Ik eet stipt om 6 uur zoals een echte BEO'er betaamt



serieus, in de jaren BC (before children) aten we vaak rond 7 uur of later. Maar omdat de jongste om 7 uur al naar bed gaat, is het tegenwoordig inderdaad 6 uur.
Alle reacties Link kopieren
Haha, nee.. ik heb na 19.00 altijd zooooveel honger, veel later eten hou ik gewoon niet vol. Meestal is t tussen 18.00-19.00.
Alle reacties Link kopieren
wij schijnen laat te eten voor mensen met kinderen. na half 8.
Alle reacties Link kopieren
Hier hollandse tijden. Gewoon om 18.00 uur aan tafel. Ik zou niet anders willen. Ik heb echt trek om die tijd.
Alle reacties Link kopieren
Ben trouwens ook van het bakkie koffie om 20.00 uur, dus burgerlijker kan bijna niet....
Alle reacties Link kopieren
Voor ik samenwoonde at ik altijd zo rond 19.30u. Vriend vond dat te laat, dus nu is het meestal tussen 18u en 19u. Ergens daar in het midden...
Alle reacties Link kopieren
Wij eten rond half 8. Zou best vroeger mogen van mij (ik eet overdag niets dus heb tegen die tijd behoorlijke honger) maar vriend kookt en vindt dat hij daarom ook mag beslissen hoe laat we eten. Maar ach, niet hoeven koken is me heel wat waard, dus ik laat het maar zo.
Alle reacties Link kopieren
Vroeger dus BC, aten wij rond achten nu met kinderen, ja hoor om 17,30.



Pfff erg he maar ja het is niet anders
Alle reacties Link kopieren
quote:JohnnyCake schreef op 04 december 2008 @ 18:19:

Ik heb ook altijd begrepen dat laat eten niet goed is voor je maag. Als jij gaat slapen, moeten je ingewanden nog keihard doorwerken om het eten te verteren.



De rest wereld eet ook warm om 1 uur 's middags. En doet daarna een dutje.

Dat is echt niet overal meer zo hoor.

Waar ik woonde in Italië was de supermarkt gewoon open van 1 tot 4 en aten ze 's middags een bord pasta en 's avonds een stuk vlees met aardappeltjes. 2 x warm dus.

(En dat was gewoon op het platteland)
Alle reacties Link kopieren
Zwabberbats;eet jij overdag helemaal niets? Als in echt helemaal niets???
Alle reacties Link kopieren
Nope, helemaal niets. Nou ja, bij uitzondering wel eens een afbakbroodje met knoflookboter in het weekend. Maar meestal heb ik gewoon geen honger en staat het idee van eten me tegen.
Alle reacties Link kopieren
ik eet wanneer ik honger/trek krijg. als het 20:00 is geweest dan maak ik geen avondeten meer klaar, vind ik te laat en onnodig aangezien ik 2 uurtjes later in bed lig.
Alle reacties Link kopieren
Ahum... er reageren hier alleen maar mensen die heulemaal niet laat eten!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven