Wie eet hier ook altijd laat?
donderdag 4 december 2008 om 18:11
donderdag 4 december 2008 om 19:01
Ik heb wel een kind maar wij eten nooit voor acht uur, gewoon omdat ik dat gewend ben en kind ook. Nu moet ik zeggen dat wij allebei avondmensen zjin en kind nooit voor 9 uur op bed ligt. Al zou ik om zes uur eten dan slaapt hij nog niet voor 9 uur en ik ben het al gewend om laat te eten dus die hou ik er gewoon in. Kind is niet moe ofzo, hij is bijna 5 en is niet anders gewend.
donderdag 4 december 2008 om 19:02
Dat laat eten niet goed voor de maag is, is overdreven.
Het is niet goed voor je spijsvertering, en dan niet in de zin dat het schadelijk is.
Maar dat je het eten dan gewoon niet verbrandt omdat je niet beweegt, de meesten dan, die zitten over het algemeen toch lekker op de bank te genieten van een avondje.
Dus voor de lijn is het niet goed.
(Wij eten ook tussen 18:00 en 19:00 uur)
Ik vind laat eten gewoon zonde van mijn avond, ik zie avondeten als eind van de middag of begin van de avond, hoe je het noemen wilt en als dat dan zo laat is verkort ik daarmee mijn avond, voor mijn gevoel, dan heb ik om half elf echt het idee van "zo! alweer zo laat, heb net gegeten man..."(wat dan natuurlijk ook zo is... maar het 'klopt' dan op de een of andere manier niet.)
Het is niet goed voor je spijsvertering, en dan niet in de zin dat het schadelijk is.
Maar dat je het eten dan gewoon niet verbrandt omdat je niet beweegt, de meesten dan, die zitten over het algemeen toch lekker op de bank te genieten van een avondje.
Dus voor de lijn is het niet goed.
(Wij eten ook tussen 18:00 en 19:00 uur)
Ik vind laat eten gewoon zonde van mijn avond, ik zie avondeten als eind van de middag of begin van de avond, hoe je het noemen wilt en als dat dan zo laat is verkort ik daarmee mijn avond, voor mijn gevoel, dan heb ik om half elf echt het idee van "zo! alweer zo laat, heb net gegeten man..."(wat dan natuurlijk ook zo is... maar het 'klopt' dan op de een of andere manier niet.)
donderdag 4 december 2008 om 19:06
@lonki, dan zijn wij waarschijnlijk gezegend, ik heb een BMI van 20 en zoon zit net onder het gemiddelde qua gewicht en verder eten wij overdag gewoon normaal, ontbijt, lunch en tussendoortjes. Ik leef al 33 jaar zo en zoon al 5 jaar... ik moet er wel bij zeggen dat wij niet van zoet houden dus tussendoortjes zijn vaak hartig, ham en kaas en zo, maar is ook niet even gezond. Maar das weer een andere discussie...
donderdag 4 december 2008 om 19:12
quote:Teigetje29 schreef op 04 december 2008 @ 19:06:
@lonki, dan zijn wij waarschijnlijk gezegend, ik heb een BMI van 20 en zoon zit net onder het gemiddelde qua gewicht en verder eten wij overdag gewoon normaal, ontbijt, lunch en tussendoortjes. Ik leef al 33 jaar zo en zoon al 5 jaar... ik moet er wel bij zeggen dat wij niet van zoet houden dus tussendoortjes zijn vaak hartig, ham en kaas en zo, maar is ook niet even gezond. Maar das weer een andere discussie...
Als het gewoon goed werkt bij jou, is er niets aan de hand toch?
De lijners krijgen zeker wel het advies om na achten niet meer te eten.
Als het gewoon goed werkt bij jou, is er niets aan de hand toch?
De lijners krijgen zeker wel het advies om na achten niet meer te eten.
donderdag 4 december 2008 om 19:14
@zus, zoals ik al zei, ik was er eerst ook bang voor (slaaptekort) maar ik heb het uitgeprobeerd en hij heeft dus nergens last van, hij is net als ik. En daarbij kan ik hem wel om 7 uur op bed leggen maar dan is hij tot 9 uur aan het keten, hij gaat dan spelen enzo maar waarom zou hij niet af en toe bij mij zijn. Ik stuur hem ook wel eens om 7 uur naar zijn kamer (omdat ik rust wil) en dan gaat ie spelen of lezen maar voordat hij slaapt is het vaak 9 uur tot half tien, ik was vroeger ook zo...
donderdag 4 december 2008 om 19:45
quote:JohnnyCake schreef op 04 december 2008 @ 18:19:
Ik heb ook altijd begrepen dat laat eten niet goed is voor je maag. Als jij gaat slapen, moeten je ingewanden nog keihard doorwerken om het eten te verteren.
De rest wereld eet ook warm om 1 uur 's middags. En doet daarna een dutje.
Je spreekt jezelf hier wel tegen.
Laatst was er op de radio een vent met een nieuw boek die onderzoeken had gedaan naar voedingsgewoonten. Hij vertelde dat het niets uitmaakt, maar dat veel mensen slecht slapen met een volle maag. Voor de vertering zou het zelfs beter zijn, omdat je darmen in rust beter zouden werken.
(Er waren meer van zulke dingen: koffie is een van de belangrijkste anti-oxidanten tegenwoordig)
Ik heb ook altijd begrepen dat laat eten niet goed is voor je maag. Als jij gaat slapen, moeten je ingewanden nog keihard doorwerken om het eten te verteren.
De rest wereld eet ook warm om 1 uur 's middags. En doet daarna een dutje.
Laatst was er op de radio een vent met een nieuw boek die onderzoeken had gedaan naar voedingsgewoonten. Hij vertelde dat het niets uitmaakt, maar dat veel mensen slecht slapen met een volle maag. Voor de vertering zou het zelfs beter zijn, omdat je darmen in rust beter zouden werken.
(Er waren meer van zulke dingen: koffie is een van de belangrijkste anti-oxidanten tegenwoordig)

vrijdag 5 december 2008 om 10:39
Nou ik ben toch wel tamelijk van de structuur, dit komt met name doordat ik zeeer gevoelige darmen heb... Als ik om 20u nog geen avondeten heb gehad raken mn darmen echt van slag en heb ik de hele avond last.
Dus: ontbijten rond 8.30 u, rond 10en een tussendoortje, 12.30u lunch, rond 15.00 tussendoortje, en vóór 18.30 uur avondeten!
Dus: ontbijten rond 8.30 u, rond 10en een tussendoortje, 12.30u lunch, rond 15.00 tussendoortje, en vóór 18.30 uur avondeten!
vrijdag 5 december 2008 om 13:42
Ik eet meestal doordeweeks tussen 20.30 en 21.30, het weekend wat later
Ik kom rond 18.30 thuis van werk, dan nog het huishouden, ff lekker zitten en koken, daar ben ik toch wel veel tijd mee kwijt.
Ik woon in Frankrijk, en hier is het normaal zo laat te eten. Tussen de middag eet ik trouwens ook altijd warm, dus heb ook niet zoveel trek om 6 uur.
Voor mij is het ook niet slecht, ik woon hier nu alweer 5 jaar (vroeger in NL at ik altijd rond 19.00 bij m'n ouders) en heb nog steeds een maat 36
Ik kom rond 18.30 thuis van werk, dan nog het huishouden, ff lekker zitten en koken, daar ben ik toch wel veel tijd mee kwijt.
Ik woon in Frankrijk, en hier is het normaal zo laat te eten. Tussen de middag eet ik trouwens ook altijd warm, dus heb ook niet zoveel trek om 6 uur.
Voor mij is het ook niet slecht, ik woon hier nu alweer 5 jaar (vroeger in NL at ik altijd rond 19.00 bij m'n ouders) en heb nog steeds een maat 36

vrijdag 5 december 2008 om 13:45
Ik ben nogal traditioneel ingesteld (en opgevoed); het eten staat rond 18.00 op tafel. Maar dat heeft er ook mee te maken dat ik een kind heb, en een vriend die dan met berehonger uit zijn werk komt. Bovendien heb ik zelf vaak al eerder honger.
Als kind er niet is, is het allemaal losser, dan eten we wanneer we zin hebben.
Als kind er niet is, is het allemaal losser, dan eten we wanneer we zin hebben.

vrijdag 5 december 2008 om 17:34
quote:zwabberbats schreef op 04 december 2008 @ 18:47:
Wij eten rond half 8. Zou best vroeger mogen van mij (ik eet overdag niets dus heb tegen die tijd behoorlijke honger) maar vriend kookt en vindt dat hij daarom ook mag beslissen hoe laat we eten. Maar ach, niet hoeven koken is me heel wat waard, dus ik laat het maar zo. iek... doe eens niet zo eng.. . haha, dat houd ik niet vol. Als ik niets eet heb ik voor 11 uur minimaal 3 collega's afgebekt en lig ik aan mijn bureaublad te sabbelen
Wij eten rond half 8. Zou best vroeger mogen van mij (ik eet overdag niets dus heb tegen die tijd behoorlijke honger) maar vriend kookt en vindt dat hij daarom ook mag beslissen hoe laat we eten. Maar ach, niet hoeven koken is me heel wat waard, dus ik laat het maar zo. iek... doe eens niet zo eng.. . haha, dat houd ik niet vol. Als ik niets eet heb ik voor 11 uur minimaal 3 collega's afgebekt en lig ik aan mijn bureaublad te sabbelen
vrijdag 5 december 2008 om 17:41
Ligt aan de dag: op dagen dat ik sport kom ik pas na 9enen thuis en eet ik dan. Andere dagen zo tussen 7 en 9, ligt er helemaal aan wanneer ik zin heb om te beginnen met koken. De dagen dat ik sport eet ik trouwens wel vaak warm tussen de middag (kliekjes van de dag ervoor ofzo).
Als ik bij mijn ouders ben voor een aantal dagen kan ik nooit wennen aan het feit dat ze klokslag 6 uur eten, ben het echtontwend. Bovendien heb ik dan om 8 uur alweer honger, haha.
Als ik bij mijn ouders ben voor een aantal dagen kan ik nooit wennen aan het feit dat ze klokslag 6 uur eten, ben het echtontwend. Bovendien heb ik dan om 8 uur alweer honger, haha.
vrijdag 5 december 2008 om 18:00
vrijdag 5 december 2008 om 18:10
quote:blumpke schreef op 04 december 2008 @ 19:45:
[...]
Ik heb het ook niet als wetenschap verkondigd! Maar hoezo spreek ik me tegen? Een dutje is wat anders dan 8 uur slapen..of bedoelde je wat anders?
Weet je wat het is, elke maand is er weer een nieuwe 'inzicht' over wat nou wel of niet gezond is.
[...]
Ik heb het ook niet als wetenschap verkondigd! Maar hoezo spreek ik me tegen? Een dutje is wat anders dan 8 uur slapen..of bedoelde je wat anders?
Weet je wat het is, elke maand is er weer een nieuwe 'inzicht' over wat nou wel of niet gezond is.
vrijdag 5 december 2008 om 19:20

dinsdag 5 februari 2013 om 15:02
Het topic lijkt op dit moment niet echt actief, maar ik ben ook een echt avondmens net als mijn vriend. Wij eten ook altijd ergens tussen 20.30 en 22.30. Een heel enkele keer is het nog later.
Wij vinden het ook erg irritant dat veel restaurants hun keuken vroeg sluiten. Dat je geen tafeltje meer kunt reserveren rond negen/tien uur op vrijdag of zaterdag, terwijl je ook nog een borrel hebt gehad. Hebben anderen hier misschien nog tips voor late-night-dining in de randstad?
Wij vinden het ook erg irritant dat veel restaurants hun keuken vroeg sluiten. Dat je geen tafeltje meer kunt reserveren rond negen/tien uur op vrijdag of zaterdag, terwijl je ook nog een borrel hebt gehad. Hebben anderen hier misschien nog tips voor late-night-dining in de randstad?