Zet hier je kerstmenu

25-12-2010 17:29 49 berichten
Alle reacties Link kopieren
Benieuwd wat iedereen naar binnen werkt vandaag (en morgen).

Hier het menu voor 1ste kerstdag, eenvoudig want morgen is ons ECHTE kerstdiner

Vooraf: gevulde champignons en gevulde tomaatjes uit de oven, bereidt door 10 jarige dochter

Hoofdgerecht: Hele kip met cognac en spek uit de oven van Nigella Lawson, partjes aardappel met schil (oven) en gestoofde ui, paprika en venkel, gemaakt door manlief

Nagerecht: soort ijstaart met koekkruimels, karamelsaus, slagroomijs en mango

Dit kerstmenu is wel min of meer afgestemd op de 4 mee-etende kinderen, morgen krijgen we het grote mensen diner.

En...wat eten jullie?
Ik ben zwanger en de hele dag al kotsmisselijk op de bank. Misschien dat ik 3 aardappelkroketjes eet en een lepel rode kool . Meer gaat er niet in en van vlees walg ik momenteel.

Volgend jaar weer culinair.
Schuin spaan en Zee gras planten potjes
Toost met zalm en andere kleine hapjes, met een zachte rode wijn.
Ik prefereer de hemel omwille van het klimaat, maar de hel omwille van het gezelschap.
Wij zijn alledrie ziek op de bank (op vakantie ) ipv gourmetten wordt het dus knakworst, tomatensoep en een stokbroodje. Dochterlief is bijna beter en lust dat allemaal graag, man en ik moeten niet aan eten denken
Ben aan het werk in de crisisopvang en eet hier ook want werk tot 23.00

Hier eten wij diepvriesmaaltijden die de oven in moeten:

Vooraf mosterdsoep

Dan kalkoenmedaillons, aardappelgratin, stoofperen en groentebuideltjes.

Tot slot frambozenbavarois.

En dan hebben wij natuurlijk ook nog vega en halalmaaltijden voor de mensen.

Eet smakelijk allemaal.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Beterschap Mardjen!
Bruin brood met kaas. Heerlijk!

Van mij ook beterschap mardjen!
@Juniper

Weet hoe het voelt, sterkte!

@Mardjen

Beterschap
Thanx! Wat zijn jullie toch lief.

Ondanks de koorts en de keelpijn moet ik er ook wel een beetje om lachen. Wij zitten hier in de achterhoek de verplichtingen te ontvluchten, maar hadden in deze toestand nergens naartoe gehoeven. Het is hier trouwens wel prachtig, van achter het raam al menig fazant en andere vogels gespot!
Beterschap voor allen die ziek/zwak/misselijk zijn

Hier een bijzonder culinair menu verdeeld over de 3 dagen Gourmet, chinees en kaasfondue
quote:Juniper_ schreef op 25 december 2010 @ 17:34:

Ik ben zwanger en de hele dag al kotsmisselijk op de bank. Misschien dat ik 3 aardappelkroketjes eet en een lepel rode kool . Meer gaat er niet in en van vlees walg ik momenteel.

Volgend jaar weer culinair.Yoghurt en rauwkost, anders?
Ik prefereer de hemel omwille van het klimaat, maar de hel omwille van het gezelschap.
Hier nog een zieke (al vanaf dinsdag), erg low key dus.

Ik heb vriend naar de Hema gestuurd voor:

- Rosbief met rode portsaus

- Aardappeltaartje

- Stoofpeertjes

- Kaasplankje

En verder wat kerstchocola.

Daar kunnen we twee dagen van eten, gisteren en vandaag, ik voelde me op het nippertje goed genoeg om er wat van naar binnen te kunnen werken.

Morgen zie ik het wel.

Merry Christmas everybody!
Wij doen nooit aan sjieke diners. Dit jaar zijn we 2 dagen thuis en hebben de kidneren het mogen verzoeken/bedenken.

Vandaag een kerstmenu op verzoek van zoon (3). Minibroodjes hamburger met patatjes en rauwkost en als toetje chocoladefondue met fruit.

Morgen het 'echte' kerstdiner waarbij ook schoonvader aanschuift bedacht door dochter (5) en zij zal ook helpen met voorbereiden/koken. Vind ze geweldig. Dan eten we: Franse uiensoep met daarin een stokbroodje met gesmolten kaas. Als hoofdgerecht een kippetje uit de oven (aan het spit), aardappelkroketjes en gemengde groenten. En als toetje een zelfgemaakte ijstaart (onderkant van brownies, caramelijs, vanille-ijs en dan afgesmeerd met slagroom). Haar eigen ideeen en samen uitvoeren dus. Vandaag de brownies al gebakken en de ijstaart gemaakt, ziet er heerlijk uit (en de brownies waren ook al zo lekker).
Oh ik ook, en wel in pyjama. Als lunch een pot thee en chocola.

Fijne avond!quote:meharis schreef op 25 december 2010 @ 17:35:

Toost met zalm en andere kleine hapjes, met een zachte rode wijn.
Sunemom, wat een super leuk/lief kerstmenu/idee!
quote:meharis schreef op 25 december 2010 @ 17:56:

[...]

Yoghurt en rauwkost, anders?

Yoghurt zal ik vanavond nog wel een beker leeglepelen. En ik heb al een halve komkommer op vandaag. Telt ook een beetje als rauwkost .

Ach ja, komt wel weer goed.
quote:Zwuppeliennn schreef op 25 december 2010 @ 18:00:

Sunemom, wat een super leuk/lief kerstmenu/idee!

Dank je! Het is ook zeer geslaagd tot nu toe. Zoon zat van oor tot oor te stralen aan tafel: 'dit was mijn idee he mama, lekke he.' En dan moet het toetje nog komen, want iedereen moest het eten even laten zakken

En dochter is nu al trots op de ijstaart dus dat kan ook niet meer stuk.
Geweldig! Dat wil ik ook ooit nog eens. Ooit.....zucht. Geniet maar lekker!quote:Sunemom schreef op 25 december 2010 @ 18:04:

[...]

Dank je! Het is ook zeer geslaagd tot nu toe. Zoon zat van oor tot oor te stralen aan tafel: 'dit was mijn idee he mama, lekke he.' En dan moet het toetje nog komen, want iedereen moest het eten even laten zakken

En dochter is nu al trots op de ijstaart dus dat kan ook niet meer stuk.
Morgen komt de hele familie voor een 5 gangen diner!

Amuse van oosterse carpaccio (met ketjap-gemberdressing en lente-ui)

Avocadomousse met grote garnalen

Gevulde varkenshaasjes, hasselback aardappeltjes, salade en haricots verts met pecannoten en salade

In port gestoofde peertjes met kaneelijs

Koffie / thee met chocolade

Wat super Sunemom! Heerlijk om je kind zo blij te zien.....
Sinds gisteravond een hele meute kotsende kinderen hier. Heb amper geslapen en de eerste kerstdag doorgebracht met kinderen douchen en wassen, wassen en wassen. Kerstdiner is uiteindelijke geworden: winterrollade (was eigenlijk voor bij de brunch die nauwelijks is aangeraakt) of knakworst (het enige vlees dat geboren vegadochter eet), doperwten en worteltjes, aardappelschotel of aardappelpuree en sla. En dat in wisselende samenstellingen op de borden. Twee van het stel hebben helemaal niets gegeten. Eentje alleen de rollade.

Leuk hoor kerst... (not).
Botervliegje ik leef met je mee hier ook een ziek kind dag Kerst! Ik eet vanavond soep uit blik heb geen fut om nog iets anders te maken of op te eten
Geen kerstfeest hier in den vreemde, zieke dochter op de bank en kippensoep dan maar als Joodse Penicilline :D Ik ga nog wel op 4e kerstdag kaasfonduen met een hele bups NL vriendinnetjes met vooral veeeeeel witte wijn en stokbrood *burp*
Ik ruil, 1 zieke man tegen 2 zieke kinderen.

Gegeten is hier niets, dus zit nu zelf maar aan de toastjes met lekkertjes.

En drank... veel drank.... heel veel drank.

Proost lieverdjes een zalig kerstfeest.
Hier vlees uit wild-gourmetpakket, kangoeroe en struisvogel enzo. Verder krieltjes uit de oven en een lekker wijntje.

Alleen beetje jammer dat ik alleen op de bank zit (want kind bij ex).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven