Geld & Recht alle pijlers

Aangetekende brief verhoging kinderalimentatie

13-01-2011 19:04 138 berichten
Alle reacties Link kopieren
Meiden, bedankt voor jullie adviezen, ik zag vandaag dat hij de brief toch opgehaald heeft nadat deze al bijna twee weken op het postkantoor lag.
Het feit dat hij de brief niet ophaalt doet niets af aan het feit dat jij hem op de hoogte hebt gebracht
Bij even googlen vond ik deze link.

Lijkt er dus op dat de vader zich niet kan beroepen op het feit dat hij van niks weet.
Mag ik vragen waarom je alimentatie vraagt aan een man die ongewenst vader is geworden?
Dus jij dwingt die arme man om vader te zijn terwijl hij dat helemaal niet wil en vervolgens knijp je hem nog even financieel uit? Jij hebt toch gekozen om het kind te houden. Zorg dan ook voor je eigen financiën!
quote:isolde55 schreef op 13 januari 2011 @ 19:18:

Dus jij dwingt die arme man om vader te zijn terwijl hij dat helemaal niet wil en vervolgens knijp je hem nog even financieel uit? Jij hebt toch gekozen om het kind te houden. Zorg dan ook voor je eigen financiën!Dat was de vraag niet.
Wat een rare reacties. Hij had toch ook zijn piemel in zijn broek kunnen houden? Condooms gebruiken? Sorry maar als je seks hebt weer je dat dit een risico is en heb je je verantwoordelijkheid maar te nemen.
Je moet t rechterlijke uitspraak met daarop het stempel van de koningin naar het LBIO sturen. Zij schrijven daarop de vader aan, reageert hij niet wordt er dacht ik een deurwaarder ingeschakeld. Die kosten zijn voor de vader en gaan niet af van de KA. Op de site van het LBIO staat de hele werkwijze beschreven!
quote:nummerzoveel schreef op 13 januari 2011 @ 19:13:

Mag ik vragen waarom je alimentatie vraagt aan een man die ongewenst vader is geworden?Volgens gaat het hier niet om, maar om wat anders.

Mag ik vragen waarom je alimentatie vraagt aan een man die ongewenst vader is geworden?

Uhm...ik denk dan aan een stel,al dan niet samenwonend, waarvan de vrouw ongepland zwanger wordt. Man wil kind niet en wil een abortus, vrouw weigert abortus en wil baby laten komen.

Man zegt doei en relatie loopt stuk.

Zoiets ?

Wat betreft de vraag van TO. Aangetekende brief opgestuurd is voldoende. Dat paps de brief niet ophaalt is zijn probleem.

Ik heb een vriendin, die al ruim 6 jaar met dit bijltje hakt. Dan weer de partneralimentie en dan weer de kinderalimentatie.
quote:isolde55 schreef op 13 januari 2011 @ 19:18:

Dus jij dwingt die arme man om vader te zijn terwijl hij dat helemaal niet wil en vervolgens knijp je hem nog even financieel uit? Jij hebt toch gekozen om het kind te houden. Zorg dan ook voor je eigen financiën!Dit dus.. (scheelt mij weer typen )
Isolde55,

lekker kort door de bocht! Als hij geen kind wilt dan had hij een condoom moeten gebruiken of geen seks. Het is ook geen geld voor haar, maar voor haar kind en die heeft daar recht op!!
is dat nou echt relevant? Wij kennen de voorgeschiedenis toch niet...voor hetzelfde geld wilde hij haar aanvankelijk wel steunen, maar later ineens niet.

Ontopic: qua alimentatie weet ik het niet helemaal, maar volgens mij kan hij er niet aan ontkomen door gewoon de aangetekende brief te negeren. Dat zou lekker makkelijk zijn. Als jij je rekeningen niet betaald, komen ze het op een dag ook gewoon halen en dan kan je honderd keer zeggen dat je nooit een brief hebt gezien. Daar trappen ze mooi niet in.
och och... it takes 2 tot tango...

Je kan ook nog een brief (niet aangetekend) nasturen.. die valt zoiezo in de postbus..

En dan dat doen wat al eerder is vermeld..

Maar tis niet zomaar opgelost natuurlijk..
Ziet de vader het kind ooit? Niet dat alimentatie kijkgeld is, maar ik vraag het me gewoon even af.

Mag ik vragen waarom je alimentatie vraagt aan een man die ongewenst vader is geworden?Ja, daar ben ik ook wel benieuwd naar. Ik vind het, gezien de problemen met de betaling van de alimentatie en de bereikbaarheid (en bereidheid tot betaling) van de vader ook een relevante vraag.

Dat mag je vragen maar die discussie ga ik niet meer aan. Ik heb alle tegenargumenten zorgvuldig afgewogen, ik snap ze ook en kan er ook echt begrip voor opbrengen maar uiteindelijk heb ik voor deze weg gekozen.

(de rest van mijn post weggehaald ivm privacy)
quote:Gabje33 schreef op 13 januari 2011 @ 19:20:

[...]

Uhm...ik denk dan aan een stel,al dan niet samenwonend, waarvan de vrouw ongepland zwanger wordt. Man wil kind niet en wil een abortus, vrouw weigert abortus en wil baby laten komen.

Man zegt doei en relatie loopt stuk.

Zoiets ?

Kan ook een kwestie zijn van zwanger van een ONS of een seks vriendje. Vind ik financieel en qua verantwoordelijkheid even een ander verhaal dan een kind dat voortkomt uit een verbroken relatie.

Als je in een dergelijk geval als vrouw de lusten wil (het kind), zou je ook de lasten moeten dragen (de financiële verantwoordelijkheid alleen dragen).
quote:Er ziin twee mensen nodig om een kind te maken, er zijn dus ook twee mensen die onverantwoordelijk bezig zijn geweest wanneer er ongepland een zwangerschap tot stand komt.

Eensch.

quote:

Hieruit volgt dat ik van mening ben dat er daarna ook twee mensen zijn die de verantwoordelijkheid moeten nemen voor het kind dat geboren wordt.

<knip>Oneensch. Er is er maar ééntje die besluit of dat kind er komt en dat is de moeder. Ik (ik dus, geen verwijt, geen aanval, gewoon mijn mening) begrijp ook niet, net als een aantal andere posters, dat je geld vraagt van iemand die dat kind niet wil.
quote:koekkie schreef op 13 januari 2011 @ 19:19:

Je moet t rechterlijke uitspraak met daarop het stempel van de koningin naar het LBIO sturen. Zij schrijven daarop de vader aan, reageert hij niet wordt er dacht ik een deurwaarder ingeschakeld. Die kosten zijn voor de vader en gaan niet af van de KA. Op de site van het LBIO staat de hele werkwijze beschreven!

Ik ken de site, ik wilde het echter graag zonder hen oplossen. Juist omdat dit voor de vader weer allerlei extra kosten met zich mee brengt. Maar mocht hij niet reageren dan zal ik inderdaad naar hun toe gaan.

quote:MEFunny schreef op 13 januari 2011 @ 19:25:

Je kan ook nog een brief (niet aangetekend) nasturen.. die valt zoiezo in de postbus..

En dan dat doen wat al eerder is vermeld..

Maar tis niet zomaar opgelost natuurlijk..

Ik denk dat ik de brief inderdaad nog maar een keer via de gewone post na stuur.

quote:misspoez schreef op 13 januari 2011 @ 19:28:

Ziet de vader het kind ooit? Niet dat alimentatie kijkgeld is, maar ik vraag het me gewoon even af.De vader is op ieder moment welkom, een kind heeft immers recht op beide ouders. Echter komt hij zelf vaak niet opdagen zonder af te zeggen.
quote:misspoez schreef op 13 januari 2011 @ 19:34:

[...]

Eensch.

[...]

Oneensch. Er is er maar ééntje die besluit of dat kind er komt en dat is de moeder. Ik (ik dus, geen verwijt, geen aanval, gewoon mijn mening) begrijp ook niet, net als een aantal andere posters, dat je geld vraagt van iemand die dat kind niet wil.Helemaal mee eens. Als er eenzijdig besloten wordt om het kind te houden dan moet je ook niet je hand ophouden bij de vader
quote:misspoez schreef op 13 januari 2011 @ 19:34:

[...]

Eensch.

[...]

Oneensch. Er is er maar ééntje die besluit of dat kind er komt en dat is de moeder. Ik (ik dus, geen verwijt, geen aanval, gewoon mijn mening) begrijp ook niet, net als een aantal andere posters, dat je geld vraagt van iemand die dat kind niet wil.

Ze vraagt geen geld aan hem, ze eist haar recht op. Het is hier nu eenmaal bij wet geregeld dat mannen en vrouwen samen kinderen maken, en ze dus ook samen de financiele lasten voor die al dan niet gewenste kinderen dienen te dragen.

Als ie geen kind had gewild had ie niet moeten neuken, of zich moeten laten steriliseren. Van sex kunnen nou eenmaal kindjes komen. Ook met anticonceptie, niks werkt feilloos, en dus hebben we een fijne wet hier die vaders dwingt hun financiele verantwoordelijkheid te nemen.
Overigens even voor de duidelijkheid, ik voel me niet aangevallen door de ethische vragen die er gesteld worden.

Ik heb van heel veel mensen hun mening gehoord, allerlei argumenten en voor bijna allemaal valt wel iets te zeggen. Ieder zijn mening!

Ik heb echter uiteindelijk besloten de zaak door te zetten om eerder genoemde reden.
Zoals je schrijft, het zou voor de vader een goedkopere oplossing zijn, dit zonder LBOI op te lossen, het is het proberen waard.

Zou een ultimatum geven in de brief, en anders alsnog LBOI inschakelen.
quote:Biscuitje schreef op 13 januari 2011 @ 19:31:

[...]

Dat mag je vragen maar die discussie ga ik niet meer aan. Ik heb alle tegenargumenten zorgvuldig afgewogen, ik snap ze ook en kan er ook echt begrip voor opbrengen maar uiteindelijk heb ik voor deze weg gekozen.

Er zin twee mensen nodig om een kind te maken, er zijn dus ook twee mensen die onverantwoordelijk bezig zijn geweest wanneer er ongepland een zwangerschap tot stand komt. Hieruit volgt dat ik van mening ben dat er daarna ook twee mensen zijn die de verantwoordelijkheid moeten nemen voor het kind dat geboren wordt. En nee, abortus vond ik in mijn geval geen optie (overigens is dit weer een andere discussie).

Ik heb mijn verantwoording genomen, mijn leven omgegooid en een deel van mijn 'jeugd' (ik was begin 20) opgegeven. Hij kan zijn leven precies zo blijven leven als hij wil, met dit verschil dat hij een kleine financiële verantwoordelijkheid moet nemen. (de kinderalimentatie is relatief laag, een ziektekostenverzekering is tegenwoordig duurder)Goed zo! Opkomen voor je rechten!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven