Geld & Recht alle pijlers

Alimentatie niet aan kind besteden

24-06-2012 21:02 209 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik heb een vraag- mijn man betaalt elke maand 245 euro alimentatie voor zijn dochter van 7. Haar moeder heeft vorig jaar besloten te stoppen met werken en heeft met haar nieuwe partner twee nieuwe kinderen.

Ze hebben net een nieuwe grote auto gekocht, een grote nieuwe caravan, hebben plannen om deze zomer weer vier weken op vakantie te gaan. Allemaal prima natuurlijk maar ze komt regelmatig bij mij klagen dat ze zo weinig geld heeft. Dat zien we dus ook terug in hoe de dochter van mijn vriend gekleed gaat- veel te korte kleding, eigenlijk allemaal een maatje (of twee) te klein.

In het gesprek gaf ze aan dat ze niets aan zichzelf en de kinderen uitgeeft. Geen kleren, geen uitjes (maar wel erg vaak weekendjes weg!), geen boeken of speelgoed.

En daar doet het dus een beetje pijn bij m'n man- hij betaalt elke maand met liefde voor z'n dochter maar daar ziet ze dus erg weinig van terug.

Hebben jullie misschien tips om hiermee om te gaan?

Dank!

Ranja
Smerige tiefusstreek is een betere omschrijving.
quote:amand1969 schreef op 24 juni 2012 @ 21:43:

Smerige tiefusstreek is een betere omschrijving.haaa Hamrand, ik zat al te wachten op een faux pas van jouw kant af.
Niet alle reacties gelezen, maar wij hebben een vergelijkbaar uitgavenpatroon als de ex van to's partner...

geven weinig uit aan kleding..maar veel aan dagjes uit etc. wij lopen er dus ook niet bij volgens de laatste mode en zoon ook niet...niks mis mee...
Wat wel belangrijk is, maar ook heel moeilijk, is alle schuld die bij haar ligt los te zien van de alimentatie en de zorg voor dochter. Het is een gevolg van, maar het ene staat los van het andere.

Ook al zit ze raar in elkaar, doe niet moeilijk over dat geld. Het is een wettelijk plicht en de rechter zal nooit meer toewijzen dan waar zij recht op heeft. Maak je daarover dan geen zorgen en laat dat los. Echt waar. Want dit is niet goed voor die meid, als ze aanvoelt hoe jullie over haar denken.
quote:amand1969 schreef op 24 juni 2012 @ 21:43:

Smerige tiefusstreek is een betere omschrijving.

Het is in ieder geval niet de correcte spelling.

Typhus moet het zijn.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 24 juni 2012 @ 21:45:

[...]

Typhus moet het zijn.Ik behoud me alle rechten op eigen spelling voor.
quote:waarbij schreef op 24 juni 2012 @ 21:43:

[...]

haaa Hamrand, ik zat al te wachten op een faux pas van jouw kant af.Ik zie de humor niet.
quote:Ranja2008 schreef op 24 juni 2012 @ 21:38:

@waarbij- ze is destijds 150 km verderop gaan wonen. Om een lang verhaal kort te maken- nee, co-ouderschap is dus geen optie.

Dan was je man ook niet zo gemotiveerd lijkt me, als je niet wil dat je ex de kinderen meeneemt te ver van hun vader kun je dat toch succesvol aanvechten?

Dat ze dat 'ns gewoon verplicht stellen dat ouders binnen 'n straal van 10 km van elkaar moeten blijven wonen tot de kinderen 18 zijn.
Wat ben je toch een enorme tokkie soms Amand. Heel jammer want het lijkt wel alsof je soms zinnige dingen te zeggen hebt. En dan toch.. valt dat laagje fatsoen weg ... zonde.
quote:waarbij schreef op 24 juni 2012 @ 21:47:

Wat ben je toch een enorme tokkie soms Amand. Heel jammer want het lijkt wel alsof je soms zinnige dingen te zeggen hebt. En dan toch.. valt dat laagje fatsoen weg ... zonde.

Dat heb ik bij jou ook.

Oh nee.
quote:amand1969 schreef op 24 juni 2012 @ 21:46:

[...]

Ik zie de humor niet.Dat verbaast me dan ook niets.
quote:amand1969 schreef op 24 juni 2012 @ 21:46:

[...]

Ik behoud me alle rechten op eigen spelling voor.Gelukkig dat rechters over alimentatie gaan. Zou een mooi zooitje worden als mannen zich dat recht ook nog zouden toe eigenen.

[...]

Typhus moet het zijn.Het is tyfus
@rozenstruikje- dit staat precies om die reden bij geld&recht. Wij hebben een relatief goede relatie met elkaar. En ik zeg bewust wij, want ik word ook bij de opvoeding en zorg van m'n stiefdochter betrokken. DIt is een intensief maar dankbaar proces geweest.

Ze is een vrolijk, grappig, sociaal meisje van wie ik blij ben dat ze in m'n leven is. Ik ben ook erg dankbaar dat haar moeder die ruimte geeft om met haar dochter een relatie op te kunnen bouwen. Dat heb ik haar ook eens in een brief geschreven en verteld.

Het gaat in het groter geheel natuurlijk niet om geld- ik wilde gewoon weten hoe jullie er tegen aan keken.
quote:elninjoo schreef op 24 juni 2012 @ 21:49:

[...]

Het is tyfusVoor leken, klopt.
quote:Ranja2008 schreef op 24 juni 2012 @ 21:49:

@rozenstruikje- dit staat precies om die reden bij geld&recht. Wij hebben een relatief goede relatie met elkaar. En ik zeg bewust wij, want ik word ook bij de opvoeding en zorg van m'n stiefdochter betrokken. DIt is een intensief maar dankbaar proces geweest.

Ze is een vrolijk, grappig, sociaal meisje van wie ik blij ben dat ze in m'n leven is. Ik ben ook erg dankbaar dat haar moeder die ruimte geeft om met haar dochter een relatie op te kunnen bouwen. Dat heb ik haar ook eens in een brief geschreven en verteld.

Het gaat in het groter geheel natuurlijk niet om geld- ik wilde gewoon weten hoe jullie er tegen aan keken.Als ik het zo lees hebben jullie een prima warm en veilig nest voor dochterlief. Laat die rotcenten voor wat ze zijn ,koop zelf een leuk jurkje of shirtje,en geniet van het feit dat jullie het zo goed voor elkaar hebben voor het kind. Het kind zelf zal hier veel meer aan hebben als aan een merkjeans en dure schoenen

[...]

Typhus moet het zijn.U scheldt op chic
Ga in therapie!
quote:Ranja2008 schreef op 24 juni 2012 @ 21:49:

Het gaat in het groter geheel natuurlijk niet om geld- ik wilde gewoon weten hoe jullie er tegen aan keken.

Als zij een vrolijk, grappig, sociaal meisje is dan doet haar moeder iets goed in haar opvoeding. Wat de moeder ook goed doet is inderdaad die ruimte gunnen aan jou. Waar je dan ook heel dankbaar voor bent.

Dit betekent dat alles goed gaat. En dat geld waarschijnlijk ook goed besteed wordt, aangezien ze geen tekorten lijdt.

Laat het dan gaan. Maak je dan niet druk om zoiets onbelangrijks.
Als meisje in kapotte, te kleine kleding loopt zou ik er ook van balen hoor TO. Niet om het geld, maar omdat het sneu voor het meisje is. Het lijkt me echter iets wat de ene ouder met de andere ouder moet bespreken.
quote:dubiootje schreef op 24 juni 2012 @ 21:52:

[...]

U scheldt op chic Afkomst verloochent zich niet.
Fijn om te horen dat alles zo harmonieus verloopt. Heeft het topic je tot zover geholpen?
Ga in therapie!
quote:blijfgewoonbianca schreef op 24 juni 2012 @ 21:48:

[...]

Gelukkig dat rechters over alimentatie gaan. Zou een mooi zooitje worden als mannen zich dat recht ook nog zouden toe eigenen.Naast welke andere rechten precies?
@Elninjoo- wat ik van mijn man begreep en van mijn schoonfamilie en vrienden was dat hij hoopte dat ze bij zinnen zou komen, dat ze bij hem terug zou komen. Hij wilde niet de relatie verder op scherp zetten door een gang naar de rechter. Noem het naïef, noem het versteend door de schok. Hij is dol op z'n dochter. De boel nu alsnog naar de rechter trekken zou niet in haar belang zijn en is trouwens kansloos.
quote:amand1969 schreef op 24 juni 2012 @ 21:54:

[...]

Naast welke andere rechten precies?Nee, niet weer een Amand-topic-take-over svp.
tip hiervoor is kijken naar t meisje en er van genieten. Je geeft aan dat ze een vrolijk lief kind is, dan doet de moeder ieg een hoop dingen goed. Qua kleding enzo, is dat altijd zo, of komen de mindere kleren mee naar jullie toe?

Gewoon loslaten en niet op ingaan dus en vanuit jullie kant ook goed voor t meisje zorgen dan is er niks aan de hand.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven