Geld & Recht alle pijlers

Alimentatie niet aan kind besteden

24-06-2012 21:02 209 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik heb een vraag- mijn man betaalt elke maand 245 euro alimentatie voor zijn dochter van 7. Haar moeder heeft vorig jaar besloten te stoppen met werken en heeft met haar nieuwe partner twee nieuwe kinderen.

Ze hebben net een nieuwe grote auto gekocht, een grote nieuwe caravan, hebben plannen om deze zomer weer vier weken op vakantie te gaan. Allemaal prima natuurlijk maar ze komt regelmatig bij mij klagen dat ze zo weinig geld heeft. Dat zien we dus ook terug in hoe de dochter van mijn vriend gekleed gaat- veel te korte kleding, eigenlijk allemaal een maatje (of twee) te klein.

In het gesprek gaf ze aan dat ze niets aan zichzelf en de kinderen uitgeeft. Geen kleren, geen uitjes (maar wel erg vaak weekendjes weg!), geen boeken of speelgoed.

En daar doet het dus een beetje pijn bij m'n man- hij betaalt elke maand met liefde voor z'n dochter maar daar ziet ze dus erg weinig van terug.

Hebben jullie misschien tips om hiermee om te gaan?

Dank!

Ranja
quote:amand1969 schreef op 24 juni 2012 @ 21:54:

[...]

Naast welke andere rechten precies?Recht om jezelf te mogen bevlekken. En om onzin uit te kramen. En er een eigen spelling op na te houden. En meer van dat soort rechten.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 24 juni 2012 @ 21:58:

[...]

Recht om jezelf te mogen bevlekken. En om onzin uit te kramen. En er een eigen spelling op na te houden. En meer van dat soort rechten.Niets dus.
Zeg Dramand open anders weer een eigen topic, veel gezelliger.
quote:amand1969 schreef op 24 juni 2012 @ 21:59:

[...]

Niets dus.

Stel je niet aan, zeg.

En stop inderdaad eens met elk van dit soort topics naar je toe te trekken.

Google anders eens op " Dwaze Vaders ".
quote:blijfgewoonbianca schreef op 24 juni 2012 @ 22:01:

[...]

Stel je niet aan, zeg.

Google anders eens op " Dwaze Vaders ".Woef.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 24 juni 2012 @ 22:01:

[...]

Stel je niet aan, zeg.

Google anders eens op " Dwaze Vaders ".Woef.
Denk dat velen mensen zich vergissen in wat KA inhoudt en wat je daarvan allemaal kan doen.

Vooral de ex-partner heeft altijd het gevoel dat hij/zij teveel betaalt met wat ze zien hoe het uitgegeven wordt.

Waar vroeger onder elkaar werd besproken dat de ''moeder'' een aantal uren minder zou werken of zou stoppen wordt na een scheiding eenmaal schijnbaar minder belangrijk voor een ex-partner want dan wordt er verlangt dat zij weer gaat werken en daar dient dan de KA niet meer voor.

Waarom is dat dan minder belangrijk terwijl beiden er eerst wel voor kozen, mag daar dan niet op terug gekomen worden en rekening mee worden gehouden ?
@hekje & dubiootje

Dank voor het begrip, het is gewoon een beetje balen. En dit topic heeft me gelopen om het met anderen te delen en het weer van me af te laten glijden.

Ook wel eens fijn om te horen dat mensen het een rotstreek vinden hoe het allemaal is gekomen. Dat heeft diepe wonden getrokken, bij m'n man, m'n schoonfamilie en zijn vrienden. Aan mij om met 'the aftermath' om te gaan.

Hoe oud je ook bent- je weet niet precies waar je instapt als je een relatie met een partner + kind aangaat. Ik was 30, voor diegene die erom vroeg.
God, blaft ie nou ook al? Arme Man
http://www.dwazevaders.nl/
Wat een ingewikkelde posting Lavendel
quote:amand1969 schreef op 24 juni 2012 @ 22:02:

[...]

Woef.Je vervalt in herhaling. En hij was de eerste keer al niet leuk.
Misschien gewoon wat leuke passende (beetje ruimvallende dus voorlopig goedzittende) outfits voor dat meisje kopen met haar? Maak er een (half)jaarlijks meidenmiddagje van en iedereen happy. En niet hardop uistpreken dat ze er armoedig bijloopt maar maak er gewoon een verwendingetje van.

Of zeg ik nu iets heel stoms?
quote:Ranja2008 schreef op 24 juni 2012 @ 22:03:

@hekje & dubiootje

Dank voor het begrip, het is gewoon een beetje balen. En dit topic heeft me gelopen om het met anderen te delen en het weer van me af te laten glijden.

Ook wel eens fijn om te horen dat mensen het een rotstreek vinden hoe het allemaal is gekomen. Dat heeft diepe wonden getrokken, bij m'n man, m'n schoonfamilie en zijn vrienden. Aan mij om met 'the aftermath' om te gaan.

Hoe oud je ook bent- je weet niet precies waar je instapt als je een relatie met een partner + kind aangaat. Ik was 30, voor diegene die erom vroeg.Ik kan het me heel goed voorstellen dat je dat niet weet, waar je instapt. En ook dat je man behoorlijk gekwetst is toen ze verhuisde. Ik moet er niet aan denken dat ik zou scheiden en dat mijn man dan met mijn kind zou verhuizen.
Inderdaad lekker met dochter gaan shoppen en ijsje eten en de moeder vertellen dat ze niet moet zeuren om geld.
quote:sabbaticalmeds schreef op 24 juni 2012 @ 22:03:

God, blaft ie nou ook al? Arme ManMitz!
Robin- dat is precies wat we doen! Een damesdag/papadag in de schoolvakantie. Soms shoppen, soms een museum...
TO ik denk wel dat het een goed idee is om de zakelijke overeenkomst omtrent de scheiding bij vader en moeder te laten. Dus als moeder weer tegen jou begint over te weinig geld/alimentatie, dan zou jij kunnen zeggen dat je je daar heel onprettig bij voelt en dat je liever hebt dat ze dit met haar ex man bespreekt zodat jullie een gewone normale relatie kunnen hebben in het belang van dochterlief.
quote:Ranja2008 schreef op 24 juni 2012 @ 22:08:

Robin- dat is precies wat we doen! Een damesdag/papadag in de schoolvakantie. Soms shoppen, soms een museum...

Dat zijn hele belangrijke dingen, koop je lekker kleding samen.

Let wel op dat er een gevaar aan zit (overkomt mij nl. altijd, zelfde situatie) dat ze de kleding zo leuk vind dat ze die aan wilt houden en je ze nooit meer terug ziet
@waarbij- dank. De volgende keer ga ik het sneller afkappen, me niet laten verleiden het allemaal aan te horen.
quote:waarbij schreef op 24 juni 2012 @ 22:03:

Wat een ingewikkelde posting Lavendel

Vind je ?

vertel me wat er zo ingewikkeld aan is ?
@ Ranja; klinkt dan allemaal prima en zolang dat meisje niet weet dat jij andere keuzes zou maken over uitgaven dan haar eigen moeder dan is er weinig aan de hand.

De dingen waar de moeder het geld aan uitgeeft is in elk geval wel iets waar die meid ook plezier aan heeft en gelukkig niet aan de shagverslaving of welnessweekendjes van mams alleen.

Een samengesteld gezin is altijd anders, en gelukkig blijft ze ook nog wel koffie drinken bij de overdracht en wordt dochter niet voor de deur uit auto gezet omdat ouders elkaar niet kunnen luchten.

Geniet van alles dat wel goed gaat en maak er samen het beste van.
Dank Robin en alle anderen voor de reacties en moeite!
Ik krijg hier toch een beetje het idee dat er met 2 maten gemeten wordt. Als ik dit verkeerd zie dan hoor ik het graag! In het geval van TO betaalt de vader netjes de alimentatie. Als de vader niet blij is met de manier waarop dit besteedt wordt: ach dan koop je zelf toch nog wat kleren bij. Dat moeder niet werkt is ook in het belang van het kind etc. etc. Maar wat als de moeder hier nou kwam klagen over vader die het vertikt om alimentatie te betalen. Dan moet moeder maar (meer) gaan werken om de kinderen dan in haar eentje te kunnen onderhouden.

Dus als de vader netjes betaalt, dan kan hij ook best meer betalen. En als de vader niet betaalt dan moet moeder het maar helemaal alleen opknappen?
Ik denk dat je het verkeerd begrepen heeft. Iedereen zegt niet zeuren over de alimentatie en dat ex zelf moet weten hoe ze het uitgeeft. Nergens staat dat vader meer moet gaan betalen.

Als vader niet blij is met de kleding, koopt ie zelf wat bij. Opgelost.

Hoe moeders verder uitgeeft gaat hem niets aan als dochter het verder goed doet, en dat doet ze.

Als moeder komt klagen als vader niet betaald (niet van toepassing hier) dan kan ze daar tegenaan blijven schoppen, of er aan haar kant iets aan doen zodat ze niet afhankelijk is. Opgelost.

Als de vader helemaal niet betaald en zijn verantwoording niet neemt is dat heel erg oneerlijk, onterecht etc etc, maar dan is moeders verantwoordelijk dat de kinderen niets tekort komen.

Er is in deze geen sprake van meten met twee maken of eerlijk/oneerlijk. Er is sprake van wat goed is voor het kind. Van daaruit kan iets heel onrechtvaardig voelen en mss zelfs zo zijn, neemt niet weg dat moet gebeuren wat goed is voor kind.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven