Geld & Recht alle pijlers

Baby ziek, man meldt zich af op werk

24-10-2021 20:07 466 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen,

Mijn man en ik hebben samen twee kinderen (peuter en baby), waarvan de baby nu ziek is. Morgen kan ze dus niet naar het kinderdagverblijf. Mijn man werkt, ik ben bezig met mijn master (+ onderzoeksstage). De kinderen gaan drie keer in de week naar het kinderdagverblijf, waardoor ik zoveel mogelijk in die drie dagen moet 'proppen'. De twee andere dagen kan ik niet werken aan mijn stage of studie, want dan ben ik met de kinderen (ze kunnen zichzelf ook niet even bezig houden). In het weekend is het voor mij heel lastig om te studeren: ik ben vaak doodmoe en man ook. Daarnaast hebben we een gezin. Ik studeer dan alleen als ik echt moet (tentamenweek of heel belangrijke deadline bijv.), maar dat vind ik ontzettend zwaar.

Normaal gezien doen man en ik het om en om: dan meldt hij zich af, dan ik, of we zoeken een alternatief. Hij heeft zich nu één keer eerder afgemeld. Voor mij is afmelden ook niet heel makkelijk: dat houdt in dat ik meteen een achterstand heb met mijn taken en inhalen is vanwege de vermoeidheid en de weinig vrije studie-uren niet 'even gedaan' of zelfs blijvend. Daarom neemt mijn man ook de verantwoordelijkheid voor de kinderen. Het is in ons belang dat ik van de zomer kan afstuderen en daarna ook kan werken. Tot zo ver context.

Ik heb dus morgen ook weer mijn stage en in de middag moet ik naar de universiteit. Onze baby is ziek. Mijn man heeft op zijn werk laten weten dat de baby ziek is en daarom helaas niet naar werk kan komen. Nu schreef zijn manager terug dat hij morgen echt nodig is op het werk en of zijn vrouw (ik dus) niet thuis voor de kinderen kan zorgen. Vervolgens heeft hij contact gehad met HR en liet haar hetzelfde weten, maar dat hij probeert te zoeken naar een alternatief. Ze liet weten dat het fijn is dat hij iets gaat regelen, gezien ze morgen echt iemand op kantoor nodig heeft.