Geld & Recht alle pijlers

Betaalde factuur verhogen, mag dat?

21-06-2016 21:44 60 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Zoals zovelen lees ik al een hele tijd mee en is nu de dag aangebroken om zelf een topic te openen. Ik kom er zelf niet meer uit en kan er ook niks over vinden.

Situatie:

In november hebben wij via een vereniging een BHV cursus gedaan. De cursus zou voor leden 25€ Pp kosten en voor niet leden 45€ Pp.

De factuur moest voor aanvang van cursus betaald worden en dit is ook gedaan. Het bedrag op de factuur is het bedrag voor leden, dus 25€ pp.

Echter kregen wij 2 weken geleden een factuur met het verschil bedrag tussen leden en niet leden, omdat wij achteraf gezien dus geen lid bleken te zijn. Bij opgeven van cursus dachten zowel wij als de vereniging dat we lid waren. Ik denk ook dat als we het niet leden bedrag zouden moeten betalen dat we de cursus niet gedaan zouden hebben.

Mag de vereniging dot zomaar doen?

Alvast bedankt voor de reacties.
Tja, je zal wel iets verzwijgen...
Nee hoor chocolol. Ik verzwijg helemaal niks.

Schijnbaar is mijn manier van schrijven niet duidelijk genoeg en komt er een hoop irritatie vrij en daar heb ik weinig zin in! Vandaar dat het wel goed zo is!

En ondertussen ben ik bezig met het inwinnen van juridisch advies. Ik merk namelijk dat voor bijna elk antwoord dat hier gegeven is wel wat voor te zeggen valt! Maar dat Het dus nog niks heeft opgelost! Dus nu maar vragen hoe het volgens de wet moet!
Ben heel benieuwd naar de afloop.
Als ik het goed begrijp, heeft ook zwart op wit gestaan (voor de eerste datum) dat jullie lid waren. Als ik jullie was geweest, zou ik ook van die informatie zijn uitgegaan.

Ik zou nu de reglementen van hen eens goed doornemen, hoe het komt dat jullie zijn uitgeschreven.
Ozo.
goh wat toevallig dat je nu ineens wel reageert
quote:Jasjas schreef op 27 juni 2016 @ 13:19:

..En ondertussen ben ik bezig met het inwinnen van juridisch advies. Ik merk namelijk dat voor bijna elk antwoord dat hier gegeven is wel wat voor te zeggen valt! Maar dat Het dus nog niks heeft opgelost! Dus nu maar vragen hoe het volgens de wet moet!Voor die twintig euro? Je maakt er wel een show van, zeg.
Jullie zijn zelfs geroyeerd? Dat word je maar zo niet natuurlijk. Ik zou maar heel snel de verhoging betalen.
Hoe het volgens de wet moet zal geheel afhangen van het volledige verhaal.
Pffff jeetje. Dit is dus de reden dat ik niet meer reageer. Al die aannames. En negativiteit......:-/

1) het gaat niet om 20€ Maar om

Veel meer.

2) we zijn niet geroyeerd.

3) wat een herrie schoppers zijn sommige zeg!

4) het hele verhaal is eruit. Valt niks meer te vertellen! Waarom zou ik

Iets verzwijgen?

Zodra het afgerond is zal ik dat, voor degene die dat op prijs stellen, hier melden!
Graag, ben erg benieuwd!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven