Bruiloft cadeau: geld
woensdag 15 mei 2019 om 11:01
woensdag 15 mei 2019 om 18:27
Nonkel en tante in de schoonfamilie waren 50 jaar getrouwd en er stond ook een envelop op de uitnodiging voor het feestje. Vind ik al bijzonder om op die leeftijd nog geld te vragen! Neven en nichten legden samen voor 1 envelop....100 € de man, dus 200 € per koppel. Veel te veel naar mijn mening!
woensdag 15 mei 2019 om 18:33
Gelukkig hebben mij Belgische vrienden daar nooit iets van laten blijken. Ik kende de regel niet en heb minder gegeven.NienkeNon7 schreef: ↑14-05-2019 16:24Exact dit als Belgische. Onder de 50 euro pp gaan is NOT DONE, en ook de kinderen moeten worden meegerekend.
Misschien zijn de huwelijksfeesten bij ons heel anders? Geen idee.
woensdag 15 mei 2019 om 20:20
Dat zou ik ook nooit geven. Ze hebben 50 jaar kunnen sparen voor die dagPoker schreef: ↑15-05-2019 18:27Nonkel en tante in de schoonfamilie waren 50 jaar getrouwd en er stond ook een envelop op de uitnodiging voor het feestje. Vind ik al bijzonder om op die leeftijd nog geld te vragen! Neven en nichten legden samen voor 1 envelop....100 € de man, dus 200 € per koppel. Veel te veel naar mijn mening!
“Don’t look back – you’re not going that way.”
woensdag 15 mei 2019 om 21:53
Vandaag de dag redden de meeste koppels die 50 jaar niet, dus misschien is een grotere gift meer op zijn plaats. En juist mensen die wat ouder zijn hebben vaak al alles wat ze nodig hebben, maar willen misschien nog een keer een dure verre reis maken, of een traplift en senoirenbadkamer installeren. Dat ze geld vragen vind ik niet raar. Maar ook hier zou ik zeggen geef wat je wilt geven en kunt missen, ongeacht wat het feest kost.
woensdag 15 mei 2019 om 22:22
Cadeau hangt in mijn ogen niet samen met de kosten van een bruiloft. Zij geven een feest en nodigen je uit. Zij bedenken wat ze voor feest geven, wie ze uitnodigen, hoe groot/klein ze het maken, of ze er budget voor hebben. Cadeau (geld of iets materieels) kan je geven om ze te feliciteren. Ik zou voor geld 80,- als gezin een prima bedrag vinden.CarrieAddison schreef: ↑06-05-2019 16:13Ik ben een trouw aan het organiseren en heb mijn ogen nogal opengetrokken van wat dat kost... Met €40pp heb je zelfs nog niet je drank alleen betaald. Dat is dus erg weinig... 200 lijkt me gepast als gezin.
woensdag 15 mei 2019 om 22:32
Van een broer of zus zou ik juist geen geld willen maar wellicht een cadeau met betekenis. Geld vind ik zo onpersoonlijk. Ik zou dan weer niet van iedereen een materieel cadeau willen, dit staat los van geld, maar meer dat ik niet zoveel spullen hoef te krijgen
Ik vind gezamenlijke cadeaus in de vorm van geschreven A4tjes die een map met herinneringen vormen of een fotoboek van je vriendenclub ook veel leuker dan geld.
Hoe er verwacht wordt in België dat je bijdraagt aan een feest vind ik bizar. Als ik moet bijdragen wil ik ook wel inspraak
donderdag 16 mei 2019 om 14:38
Ik vind dat zo hebberig van een bruidspaar om een enveloppe op de uitnodiging te zetten.
Een cadeaulijst vind ik leuk. Ik koop graag een cadeau. Maar geld geven? Nee, daar doe ik met mijn gezin niet aan.
Het is nu niet meer zo druk, maar er zijn tijden geweest dat we ieder weekend naar een huwelijk konden.
Waarom zou ik geld geven aan een bruidspaar? Zij willen trouwen, zij kiezen voor de invulling van de dag. Dat betaal je maar lekker zelf.
Het is zo lachwekkend om weleens verhalen te lezen van bruidsparen die samen na het feest nog geld gaan tellen. Wat ben je dan een hebberd, vreselijk.
Een cadeaulijst vind ik leuk. Ik koop graag een cadeau. Maar geld geven? Nee, daar doe ik met mijn gezin niet aan.
Het is nu niet meer zo druk, maar er zijn tijden geweest dat we ieder weekend naar een huwelijk konden.
Waarom zou ik geld geven aan een bruidspaar? Zij willen trouwen, zij kiezen voor de invulling van de dag. Dat betaal je maar lekker zelf.
Het is zo lachwekkend om weleens verhalen te lezen van bruidsparen die samen na het feest nog geld gaan tellen. Wat ben je dan een hebberd, vreselijk.
donderdag 16 mei 2019 om 16:51
Toen mijn man en ik trouwden, hadden we allebei al een volledig ingericht huis. Toen e gingen samenwonen hebben we al heel veel spullen weggegeven of opgeslagen. We wilden niet nog meer spullen, maar juist een bijdrage van onze gasten om een mooi groot ding te kopen als aandenken aan deze dag, in plaats van peper- en zoutstelletjes, wcrolhouders, juskommen en andere goedbedoelde spullen waar we geen plek voor zouden hebben. Dus een envelopje op de kaart, met ook het doel van de gift er bij.
Misschien maakt dat verschil; zomaar een envelopje of een bruidspaar dat aangeeft te sparen voor..... ?
Twee of drie jaar geleden was er naar aanleiding van de decemberfeestdagen een onderzoek naar wat mensen graag geven en krijgen. Mensen geven graag “ een met liefde uitgezocht persoonlijk cadeau, maar mensen krijgen het liefs geld of een cadeaubon omdat die persoonlijke cadeaus toch vaak de plank misslaan.
Misschien maakt dat verschil; zomaar een envelopje of een bruidspaar dat aangeeft te sparen voor..... ?
Twee of drie jaar geleden was er naar aanleiding van de decemberfeestdagen een onderzoek naar wat mensen graag geven en krijgen. Mensen geven graag “ een met liefde uitgezocht persoonlijk cadeau, maar mensen krijgen het liefs geld of een cadeaubon omdat die persoonlijke cadeaus toch vaak de plank misslaan.
donderdag 16 mei 2019 om 17:40
Wij kregen ene heel mooi fotoboek wat als gastenboek is gebruikt en een camera. Van het geld van de gasten hebben we een, toen nog heel dure, lcd tv gekocht. Was toen net een beetje z'n opmars aan het maken en echt veel te duur om "zomaar" aan te schaffen.otis schreef: ↑15-05-2019 22:32Van een broer of zus zou ik juist geen geld willen maar wellicht een cadeau met betekenis. Geld vind ik zo onpersoonlijk. Ik zou dan weer niet van iedereen een materieel cadeau willen, dit staat los van geld, maar meer dat ik niet zoveel spullen hoef te krijgen
Ik vind gezamenlijke cadeaus in de vorm van geschreven A4tjes die een map met herinneringen vormen of een fotoboek van je vriendenclub ook veel leuker dan geld.
Hoe er verwacht wordt in België dat je bijdraagt aan een feest vind ik bizar. Als ik moet bijdragen wil ik ook wel inspraak. Heb begrepen dat het in Twente ook zo gaat qua geld cadeaus. Klopt dat?
“Don’t look back – you’re not going that way.”
donderdag 16 mei 2019 om 18:23
Ik zou niet weten wat ik op een kadolijst zou moeten zetten. Als ik geld krijg kan ik dat bij elkaar leggen en één kunstwerk oid kopen.Hatchi schreef: ↑16-05-2019 14:38Ik vind dat zo hebberig van een bruidspaar om een enveloppe op de uitnodiging te zetten.
donderdag 16 mei 2019 om 21:00
Zoiets is ook leuk, een doel erbij en een aandenken aan je bruiloft. Maar dat staat dan ook los van ‘je komt met vier man die de hele dag eten en drinken nuttigen dus dan moet je cadeau minstens.. zijn’.AnAppleADay schreef: ↑16-05-2019 18:23Ik zou niet weten wat ik op een kadolijst zou moeten zetten. Als ik geld krijg kan ik dat bij elkaar leggen en één kunstwerk oid kopen.
Een envelop op de uitnodiging hebben wij ook niet gedaan. Een cadeau geven is vrijblijvend en aan eenieder om invulling aan te geven en aan te besteden wat hij of zij passend vindt. Mijns inziens..