Cadeaubonnenpraat
zondag 3 augustus 2025 om 20:14
woensdag 6 augustus 2025 om 08:24
woensdag 6 augustus 2025 om 08:25
Ja, mee eens.
Maar ik merk dat veel mensen het heel normaal vinden om niet te zeggen wat ze denken en ook van anderen precies te begrijpen wat ze eigenlijk bedoelen.

Ik heb daar allemaal geen zin in en daarom heb ik een diagnose: ASS.
Terwijl de rest van de wereld gek is.

When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning
woensdag 6 augustus 2025 om 08:26
Het idee dat dat soort dingen migraine veroorzaken is achterhaald hè.happyapple schreef: ↑06-08-2025 08:24Ik vind het ook altijd wel lastig, want ik krijg op zich wel graag een cadeautje, maar ik ben wel zo'n 'ondankbaar kreng' dat vervolgens eigenlijk niet blij wordt van de standaardcadeaus chocolade en wijn (want ik krijg van beide migraine)
Dus ja dan is een cadeaubon (vaak) wel beter![]()
Maar dat terzijde.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning
woensdag 6 augustus 2025 om 08:40
Ja, taal en communicatie is nou eenmaal veel meer dan de woorden die je zegt. Maar meestal kun je wel een beetje inschatten wie wat zegt.Solomio schreef: ↑06-08-2025 08:25Ja, mee eens.
Maar ik merk dat veel mensen het heel normaal vinden om niet te zeggen wat ze denken en ook van anderen precies te begrijpen wat ze eigenlijk bedoelen.![]()
Ik heb daar allemaal geen zin in en daarom heb ik een diagnose: ASS.
Terwijl de rest van de wereld gek is.![]()
Maar voor collega’s en bredere familie zijn sommige dingen lastiger te interpreteren en dan is het makkelijker om toch maar te zorgen dat je niet (als enige) per ongeluk met lege handen staat, al zegt iemand geen cadeaus te willen. Liever iets dat de ontvanger in de kliko gooit, of een bon die niet wordt ingezet dan het onhandige gevoel om niets te kunnen geven.
Zelf vind ik het toneelstukje dat je dan als ontvanger van een flutcadeau dan weer speelt niks, en het gevoel van het vinden van een oude verlopen bon is ook niet zo tof. Maar ach, zo is het leven.
woensdag 6 augustus 2025 om 08:53
Geen idee. Van pure chocolade heb ik het toch echt al gemerkt hoor, dat ik er migraine van kreeg. Het omgekeerde, dat ik zin kreeg in chocolade omdat er een aanval zat te wringen, komt ook zeker wel voor hoor, maar het voorbeeld wat ik nu bedoelde was een lieve, maar beetje opdringerige oma die me maar chocolade bleef voorzetten.

Wijn vind ik trouwens sowieso niet echt lekker en chocolade kan ik ook beter maar niet te lekker gaan vinden, want ik ben zo ook al wel te dik.

Maar goed het wordt zo een beetje off topic geloof ik
woensdag 6 augustus 2025 om 09:02
Haha ja daar ben ik dus niet zo goed in, doen of ik blij ben met een cadeautje waar ik niks mee kan. Ik zal heus wel dank je wel zeggen, maar dat toneelstukje lukt me niet goed.
woensdag 6 augustus 2025 om 09:21
Daar ben ik het mee eens, maar bij die TO destijds (niet heel lang geleden) die voelde zich behoorlijk voor schut staan als énige zonder cadeau op dat feestje. Dat hoeft ze zich niet aan te trekken natuurlijk, ze heeft immers precies gedaan wat die vriendin vroeg, maar ik denk dat veel mensen líever het risico nemen dat de ander een "gemaakt dankbaar toneelstukje" uitvoert bij het overhandigen van een plant/fles wijn/cadeaubon/envelop met 100 euro erin omdat die denkt: "hell godverdomme, wat moet ik híer nou weer mee, ik pleur alles ongezien in de eerste de beste container" maar intussen een gemaakt blij gezichtje opzet van: Ooooh wat lief, een kaartje, nou dat had echt niet gehoeven hoor, maar toch écht wel heel erg attent van je"
.. dan dat mensen het risico nemen met lege handen te komen, omdat er echt geen cadeau nodig was, maar dan een teleurgesteld gezicht zien omdat ze de opmerking "Nee hoor, cadeaus hoeven niet, ik vind het geven van een feestje gewoon leuk en ben blij als jij erbij bent" letterlijk hebben genomen terwijl ze stiekem denken: "Tssss, ze heeft wérkelijk niets meegenomen! Ze snapt de ongeschreven regels van beleefdheid dus niet..."
Om dat laatste te voorkomen nemen mensen een risico met het eerste en zullen in zo'n geval toch een envelopje met geld of een cadeaubon geven, mét risico dat het misschien ongezien wordt weggeflikkerd.
woensdag 6 augustus 2025 om 09:26
Ik denk wel dat je in dit geval in het voordeel bent als je daadwerkelijk van een héleboel dingen oprecht blij wordt. Dan hoef je nooit een toneelstukje op te voeren.
Zeker als dat een beetje de standaard dingen zijn waar mensen mee aankomen op je verjaardag of een feestje. '
Je hebt het dan lastiger als je voor alle bloemen, planten en douchefoams allergisch bent. Geen alcohol drinkt. Alleen één specifieke theesoort drinkt. Je sokken alleen bij díe ene winkel koopt. Geurkaarsen allemaal vindt stinken. Geen chocola wil want je bent net met een dieet gestart.
Dan kun je beter blij zijn met (bijna) alles.
Zeker als dat een beetje de standaard dingen zijn waar mensen mee aankomen op je verjaardag of een feestje. '
Je hebt het dan lastiger als je voor alle bloemen, planten en douchefoams allergisch bent. Geen alcohol drinkt. Alleen één specifieke theesoort drinkt. Je sokken alleen bij díe ene winkel koopt. Geurkaarsen allemaal vindt stinken. Geen chocola wil want je bent net met een dieet gestart.
Dan kun je beter blij zijn met (bijna) alles.
woensdag 6 augustus 2025 om 09:42
Mijn kerstpakket van mijn bijbaantje was altijd leuk, daar zat veel snoep in.Dala schreef: ↑05-08-2025 14:31Oh, juist voor een kerstpakket vind ik een bon dan weer niet zo heel leuk. Bij de ene organisatie kregen we altijd elk jaar zoiets als Pluim of Tinteling en daar ben ik 1 keer van naar de sauna geweest en de andere keren heb ik het geld aan een goed doel geschonken. Maar bij de huidige organisatie krijgen we een pakket met etenswaar en een spel erin, altijd in een bepaald land-thema en dat vind ik echt heel leuk.

Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in