Geld & Recht alle pijlers

Fiets tegen raam

10-11-2016 20:13 279 berichten
Hallo dames en heren, ik lees al een tijd mee en heb toch maar besloten zelf een account aan te maken.

Het zit zo:

We wonen in rijtjes huis waar het raam direct aan de stoep vast zit. Nu zet er een man telkens zijn fiets tégen het raam aan. We hebben al meerdere keren gevraagd of hij dit niet wilde doen aangezien de kans dat de ruit kapot gaat aanzienlijke vergroot word. We hebben geprobeerd dit aan hem uit te leggen maar hij wuifte dit weg. Hij blijft ook telkens zijn fiets tegen het raam aan zetten. Als hij zijn fiets nou op de standaard zou zetten voor het raam, was het geen enkel probleem geweest.

Nu net kwam hij zijn fiets weer ophalen en we hoorde dat hij de fiest echt 4x tegen het raam liet vallen voordat hij hem echt oppakte en ermee weg liep. Ik dacht eerst dat er iemand aanklopte en mijn vriend ging dus naar de deur toe. Bleek het weer die man te zijn!

Mijn vraag nu is, in welk recht sta ik, om die man te vragen om hem niet tegen het raam te zetten maar ervoor?

Het gaat mij puur om het fysieke contact, niet dat er een fiets staat.
quote:Amand schreef op 10 november 2016 @ 23:11:

[...]

Dat je zus zich -in jouw ogen- nog kon verschuilen achter anonimiteit/overmacht door getallen terwijl het echt nergens om gaat.Voor jou in jouw wereld misschien. Genoeg figuren die voor minder een raam ingooien. Leuk voor figuren aan de onderkant van de samenleving maar de meeste mensen hebben dingen te doen zoals werk, studie, boodschappen. Twee keer in 1 week een kapot raam en zeg maar dag tegen een paar verlofdagen.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben hier ook last van, maar dan met auto's die pertinent voor onze oprit geparkeerd worden. Ik moest tijdens mijn zwangerschap met redelijke spoed naar het ziekenhuis, kon niet weg, auto geblokkeerd. Bij een paar buren aangebeld, niemand wist wie de eigenaar was.

Politie gebeld, was niet belangrijk genoeg, kwamen niet, deden niks. Gelukkig kon mijn moeder snel komen, anders was het waarschijnlijk een ambulance geworden. Vogel was gevlogen toen ik thuiskwam.

Dit gebeurd meerdere keren per week, verschillende auto's, ik heb nog geen oplossing. Buren hadden hetzelfde probleem, maar die hebben nu een tweede auto die ze van pure ellende zelf maar voor de oprit zetten.

Wij hebben briefjes geplakt en hebben eigenaren weleens aangesproken als we ze toevallig zagen, maar het helpt niks.

O, en de buurpubers gebruiken onze carport vaak om te zoenen met hun verkering, staan ze lekker droog en hun ouders kunnen ze niet zien
Je hebt trouwens jullie eigen voortuin niet veranderd in een tegelplaat zodat er meer parkeerruimte is in de wijk, maar om jullie auto op te kunnen parkeren.
quote:Enn schreef op 10 november 2016 @ 23:25:

[...]

Je hebt echt behoefte om van mij te horen dat er op de auto waar ik de briefjes heb geplakt ze aan de buitenkant van de auto zaten?

Ok.

Ze zaten in mijn geval aan de buitenkant van het autoraam dat gevestigd is in het linker zij portier, aan de buitenkant van het autoraam dat gevestigd is in het rechter zij portier, en op het voor -en achter-raam van de auto. Ik hoop hiermee mogelijke verwarring te hebben kunnen voorkomen.Dank je. Nu klopt mijn wereld weer
Ik vraag mij vooral af waarom meneer zijn fiets juist bij jullie tegen het raam zet. Denkt hij dat jullie wel op zijn fiets letten of dat de fiets dan minder snel gejat wordt? Hier zet alleen bezoek de fiets voor het raam (op de standaard) en voor e rest niemand en het zou niet in mij opkomen om mijn fiets bij een ander voor de deur te zetten tenzij daar een lantaarnpaal/verkeersbord staat waar ik mijn fiets aan vast kan zetten. Kan hij um niet aan een lantaarnpaal, hek of tegen een ander raam kwijt?
glasscherven onder het raam leggen
quote:Amand schreef op 10 november 2016 @ 23:05:

Oprechte vraag hoor, aangezien jullie het jezelf om deze schokkende gebeurtenis voor de rest van jullie leven moeilijk willen maken door zo'n optrekhek te plaatsen, wat je elke keer moet gaan gebruiken wanneer je met je eigen auto de oprit verlaat. Elke keer weer wegrijden, uitstappen, hek omhoog trekken, op slot doen, instappen, spiegels checken en wegrijden. En bij het thuiskomen; veilig stoppen, uitstappen, naar je optrekhek lopen, sleutel in het slot steken, hek omlaag laten, terug naar de auto lopen, instappen, veilig weer optrekken en daarna pas je auto kunnen parkeren.

Kan hoor, dat je daar gelukkig van wordt. Kan.

Het hekje is omdat mensen dus doodleuk parkeren op onze oprit, of beter gezegd op privéterrein, in mijn voortuin. Wij krijgen er onze eigen twee auto's op en we haddden onze aanhanger er staan. Met verjaardagen of bezoek rolden we de aanhanger weleens in de resterende tuin en dan passen er twee autos als een alto en 106 bij onze eigen autos. We zetten ze er dan zelf even op, het is nogal smal onze eigen grote auto heeft 20 cm speling in de breedte. Stapvoets, stoep , als we samen weggaan staat de ene op de stoep voor de veiligheid en de ander rijdt de auto eraf.

We hebben autos laten wegslepen op kosten van de eigenaar. We hebben de politie erbij gehad. Er zijn waarschuwingen uitgedeeld, boetes aan mensen die het vaker doen. Er is een niet parkerenvlak voor onze oprit geschilderd. Nu hebben we een vergunning onze oprit ontoegankelijk te maken. De gemeente is het handhaven moe, alle buren met oprit hebben deze vergunning gekregen.

De kerende buren komen rustig met 20 achteruit tussen twee geparkeerde autos door en hebben nul komma nul zicht op de stoep die tussen de tuin en weg ligt.

En hoewel we buiten kantoortijden mogen parkeren bij een bedrijf drie straten verderop is het best wel van de zotte om anderhalve kilometer verderop te parkeren omdat iemand in mijn tuin staat. Dat doet diegene dan maar.
Nu gaat het weer om parkeren op jullie oprit. Dat is daadwerkelijk iets waar je last van hebt.

Daarnet ging het om keren en het beschadigen van jullie eigendommen. Daar begon je mee. Jullie nieuwe buren. Heb je dat schadeformulier nou samen met ze ingevuld of niet?
quote:lemoos2 schreef op 10 november 2016 @ 21:32:

Mijn zus heeft ooit dit probleem gehad in Den Haag. Ze heeft toen de fiets van die grote meneer met nog grotere bek versierd met stickers van my little pony. En er nog zo'n plastic bloemetjesslinger omheen gedrapeerd, op diverse plekken vastgezet met tiewraps. De fiets/man nooit meer gezien.Jaaa! Doen!
quote:Amand schreef op 10 november 2016 @ 23:41:

Nu gaat het weer om parkeren op jullie oprit. Dat is daadwerkelijk iets waar je last van hebt.

Daarnet ging het om keren en het beschadigen van jullie eigendommen. Daar begon je mee. Jullie nieuwe buren. Heb je dat schadeformulier nou samen met ze ingevuld of niet?

We hebben last van beide. En ja ze hebben betaald. Maar vandaag of morgen rijden ze dwars door de pui heen. Of ze rijden iemand dood. En ik vraag me af hoe leuk jij het vindt als iemand om de haverklap in jouw voortuin zit. Het openbare terrein houdt echt eerder op dan mijn muur. Ze hebben er niks te zoeken.

Je klinkt trouwens als iemand die doodleuk andermans tuin gebruikt voor je eigen gemak.

Afijn, morgenavond als ik uit mijn werk weerkom nog 1 berichtje.
quote:petra123456 schreef op 10 november 2016 @ 23:47:

[...]

We hebben last van beide. En ja ze hebben betaald. Maar vandaag of morgen rijden ze dwars door de pui heen. Of ze rijden iemand dood. En ik vraag me af hoe leuk jij het vindt als iemand om de haverklap in jouw voortuin zit. Het openbare terrein houdt echt eerder op dan mijn muur. Ze hebben er niks te zoeken.

Je klinkt trouwens als iemand die doodleuk andermans tuin gebruikt voor je eigen gemak.

Afijn, morgenavond als ik uit mijn werk weerkom nog 1 berichtje.Jaaa ik ben heel benieuwd hoe het afloopt, zeker nu ik hoor hoeveel gezeur jullie hier al mee gehad hebben!
quote:closednote schreef op 10 november 2016 @ 23:35:

Ik vraag mij vooral af waarom meneer zijn fiets juist bij jullie tegen het raam zet. Denkt hij dat jullie wel op zijn fiets letten of dat de fiets dan minder snel gejat wordt? Hier zet alleen bezoek de fiets voor het raam (op de standaard) en voor e rest niemand en het zou niet in mij opkomen om mijn fiets bij een ander voor de deur te zetten tenzij daar een lantaarnpaal/verkeersbord staat waar ik mijn fiets aan vast kan zetten. Kan hij um niet aan een lantaarnpaal, hek of tegen een ander raam kwijt?Ik denk eerder dat het gemakzucht is en het hem verder niet boeit als onze ruit kapot gaat door zijn fiets. Er is nog plek bij een lantarenpaal, tegen het gebouw zelf en om de hoek een groot terein waar niemand komt. Op die plekke neer zetten kost net wat meer moeite om het goed neer te zetten zodat je fiets niet omvalt.
quote:petra123456 schreef op 10 november 2016 @ 23:47:

[...]

Afijn, morgenavond als ik uit mijn werk weerkom nog 1 berichtje.Is een grote bloembak (beton) een idee? Zo een die je alleen s'avonds ziet als je weet dat hij er ligt?
Flinke geveltuin maken of grote bloembakken voor het raam zetten.
Of de fiets een paar keer wegzetten, dan valt bij veel mensen wel het kwartje.

Maar geveltuin/bloembakken is de beste oplossing, als er dan nog een fiets wordt geplaatst, staat die tenminste niet direct tegen het raam.
Bordje "Gratis mee te nemen" bijzetten.

Of de fiets 100 meter verslepen. Klachten? Jij weet van niets.
quote:lemoos2 schreef op 10 november 2016 @ 21:32:

Het bordje 'te koop/gratis af te halen' vind ik wel leuk. Persoonlijk zou ik in deze fase er gewoon een ander slot op zetten. Iedere keer weer. En lekker variëren in snelheid als de deurbel gaat. Soms de deurbel uitzetten.

Mijn zus heeft ooit dit probleem gehad in Den Haag. Ze heeft toen de fiets van die grote meneer met nog grotere bek versierd met stickers van my little pony. En er nog zo'n plastic bloemetjesslinger omheen gedrapeerd, op diverse plekken vastgezet met tiewraps. De fiets/man nooit meer gezien.
Wat een aso. Ik zou een bordje met 'wegsleepregeling van kracht' voor het raam zetten en de fiets 3 straten verderop parkeren. Als hij terugkomt liefjes lachen en wijzen naar het bord. Eens kijken wie de langste adem heeft. Is hij nou helemaal......
Bordje "gratis meenemen" lijkt mij de beste oplossing: je sloopt de fiets niet en zit niet ongevraagd aan de eigendommen van een ander. Hij kiest er zelf voor om z'n fiets bij dat bord te plaatsen
quote:Tickel schreef op 10 november 2016 @ 22:08:

[...]

Google eens op woonplaats + geveltuin. In heel heel steden stimuleren ze mensen juist om een geveltuin aan te leggen.

Bij ons mag je wel een geveltuin, maar de gemeente haalt de tegels eruit, en zet er van die hoge stoeprandjes in. 1 telefoontje en een paar dagen later heb je je tuintje. Maar zelf tegels eruit halen = boete, want de rest van de stoep kan dan verzakken, als je de tegels niet goed opsluit.

Leve de bureaucratie
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
Hier zijn er ook een paar aso's die het maar blijven flikken, ook met motoren en scooters. Ik ga er tegenwoordig niet eens meer over in discussie. Is het een 'nieuweling', dan gaat er eerst een keurig briefje op. Is het kreng een paar uur later nog niet weg en nog brutaler, briefje eraf getrokken, dan laat ik beide banden leeglopen. Laatst een enorme scène op straat met de logé (!) van een buurman die vond dat ze het wel mocht, die vervolgens het briefje wegflikkerde en d'r fiets weigerde te verplaatsen. Ze stond dagenlang met twee sloten VASTgeklonken aan ons huis (nog gevaarlijk ook, er zijn hier ook al eens motoren in de fik gevlogen/gezet), want bij haar eigen adres vond ze het blijkbaar in de weg staan, heel typisch. Banden dus leeggelaten en nóg weigerde ze het rotding weg te halen. Wij weer langs bij haar. Ze werd compleet hysterisch terwijl mijn man juist heel rustig bleef. We hebben haar even op de zeer duidelijke VVE-regels gewezen en toen droop ze eindelijk af. Bi-zar.
Nog een reden om dit soort overlast aan te pakken: de menselijke geest heeft nogal kudde-drang. Helaas uit ervaring moeten constateren dat, zodra je één fiets toelaat, het binnen twee dagen volstaat met nóg meer fietsen, motoren, scooters, en een minder assertieve buur heeft nu voortdurend een aanhangkar tegen zijn huis aangeplempt. Als je mensen 1 vinger geeft, pakken ze je hele arm en bijten er nog in ook. Je begrijpt niet hoe mensen zo aso kunnen zijn, maar zo werkt het helaas wel bij een bepaald slag mensen.

Vind het heel vervelend om eigenhandig Rijdende Rechter spelletjes te spelen, maar ik heb, in elk geval in deze wijk, gemerkt dat het lef en gebrek aan fatsoen van sommigen stuitend is, wanneer je hen daar niet, met soms harde maatregelen, op wijst.

Eén buuf knalde één dag nádat het grof vuil was opgehaald, d'r oude bankstel bij mijn andere buur tegen ZIJN hoekmuur. Want in haar eigen tuin stond die in de weg natuurlijk, vond ze. Binnen no time zat die bank vol met blowende en drinkende hangjongeren die tegen zijn muur aanpisten, politie erbij, toestanden. Wat je natuurlijk wel van tevoren kunt bedenken wanneer je een bank onder een soort afdak zet, op loopafstand van een middelbare school...
quote:handigmetgeld schreef op 11 november 2016 @ 11:03:

[...]

Bij ons mag je wel een geveltuin, maar de gemeente haalt de tegels eruit, en zet er van die hoge stoeprandjes in. 1 telefoontje en een paar dagen later heb je je tuintje. Maar zelf tegels eruit halen = boete, want de rest van de stoep kan dan verzakken, als je de tegels niet goed opsluit.

Leve de bureaucratie Hier zie je vaak dat de verwijderde tegels gebruikt worden om een "randje" rond het tuintje te maken.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
ja de my little pony stickers, gewoon alle hobby meuk die je toch nooit gebruikt erop los laten

strikjes erom knopen, van die leuke gekleurde rammel dingen op de spaken, ballonnen eraan
Lorem Ipsum
quote:anoniem1011201611 schreef op 10 november 2016 @ 20:29:

[...]

Kijk, in NL is echt alles geregeld

Uit welke verordening/ wet komt dit?Gelukkig maar. Stel je voor dat er ergens geen regeltje voor is. :-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven