Geld & Recht alle pijlers

Gierige acties deel IX

09-12-2018 21:19 3007 berichten
Alle reacties Link kopieren
De vorige 8 delen waren een groot succes. In deel 9 gaan we weer verder met het delen van gierige acties.

Links naar vorige delen:
* Deel 1
* Deel 2
* Deel 3
* Deel 4
* Deel 5
* Deel 6
* Deel 7
* Deel 8
In this mad house we must all survive
Alle reacties Link kopieren
Dit blijft één van de leukste topics om te volgen ook al heb ik nooit een gierige bijdrage gedaan...
die ik wilde bestaat al...
tvp
Alle reacties Link kopieren
tvp
Alle reacties Link kopieren
Tvp
Alle reacties Link kopieren
Irritant zeg, al die tvp's. Zet het topic gewoon in je favorieten met het sterretje bovenaan als je het wil volgen maar niets zinnigs te melden hebt.
Alle reacties Link kopieren
Oh ja in heel ver verleden heb ik er ook een meegemaakt. De situatie was dat ik rond moest komen van zo’n 200 euro per maand.
Ik had altijd oudere vrienden en vriendinnen, waardoor het kwam dat zij al een rijbewijs hadden. Op een dag gingen we met z’n allen naar het strand. Zij kwamen van buitenaf en ik woonde vlakbij.
Ik was dus met het ov naar dat strand gekomen. Eenmaal daar wilden ze ineens naar een strand een paar km verder op, want dat was leuker. Dus hup ik mee in de auto, want ze stonden erop en anders duurde het lang voordat ik er was. Eenmaal daar auto geparkeerd en we gaan.

Komen we aan het einde van de dag terug, is de auto weggesleept. Dus die vrienden gaan de auto halen en ik ga naar huis met het ov.

Een paar dagen later oppert een van de 3 vrienden dat ik ook mee moet betalen aan de wegsleepboete van 300 euro. Toen voelde ik me wel flink genaaid. Uiteindelijk zagen ze alle drie in dat het onredelijk was om een aandeel van mij te vragen, maar daar zijn wel wat discussies over geweest.
We’re all mad here
Alle reacties Link kopieren
Ik ben laatst met een vriendin gaan winkelen. We gingen koffie drinken, wat lekkers erbij. Ik had nog een cadeaubon van dat tentje liggen, maar daar dacht ik ter plaatse pas aan, dus die lag thuis. Dat zei ik tegen haar. Koffie gedronken, gezellig, rekening gedeeld. Geen problemen. Toen heeft ze gezegd dat ik die bon de volgende keer maar mee moet nemen. En zo heeft ze in de loop van de weken die bon meerdere keren ter sprake gebracht, dat vond ik vervelend. Ik mag toch zelf weten hoe ik mijn eigen cadeaubon spendeer?
Uiteindelijk ben ik met mijn moeder gaan lunchen voor die bon.
Ze vroeg er nog wel naar, en leek een beetje beteuterd toen ik zei dat hij al op was.

(Nu ik dit getypt heb, vraag ik me af of ik het ook niet in het vorige deel al gepost had.....)
Alle reacties Link kopieren
Tvp (want ik kan nu helaas echt even geen bijdrage bedenken)

Oh wat flauw idd van je vriendin om daar steeds naar te vragen, jufjoke
Alle reacties Link kopieren
De dochter van de vriendin van mijn moeder kwam als kraamcadeau met een zakje verwassen babykleding aan (een paar dingen hadden zelfs vlekken). Nu heb ik niets tegen tweedehands kleding, maar als kraamcadeau is het wat vreemd. Toen ze zelf jarig was vroeg ze een lunch bon van een luxe restaurant en toen haar dochter jarig was playmobiel. Tja - dat vond ik best apart.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Gierige actie van mezelf :-o

Openbaar vervoer reed niet / nauwelijks en ik moest mijn vlucht halen. Na iets van een half uur wachten op de bushalte heb ik een Uber opgeroepen, vanwege veel vraag een forse opslag maar het is maar geld en mijn vlucht missen was geen optie. Toen zag ik twee mensen met rolkoffertjes aan komen lopen, dus sprak hen aan met voorstel Uber te delen. Ik gaf hen de inschatting van Uber door en zei hen zelf maar te bepalen wat ze wilden / konden bijdragen. Uiteindelijk was de exacte prijs pas zichtbaar in de app nadat we al afscheid hadden genomen en bleken zij 3/4 van de rit betaald te hebben. Oeps.. Heb nog naar ze uitgekeken op het vliegveld, maar niet meer gezien.
Alle reacties Link kopieren
Ah Erizon dat ging niet expres en ik denk dat zij blij waren dat ze snel weg konden. Dat zou ik in elk geval wel hebben.
Dat hoop ik ook maar. En nee, niet expres.
Is dit gierig?

Pas ging ik savonds met de taxi naar huis en toen ik betaald had en uit wilde stappen, zag ik €50 onder mijn voeten liggen.
Ik vraag of de taxichauffeur geld mist en hij checkt en zegt van niet, waarop ik in alle eerlijkheid toe geef dat het ook niet van mij is.
Waarop hij zegt; 'nou, geef maar aan mij dan!'

Later werd ik erop gewezen dat het én TE eerlijk was van mij, en gierig van hem.
Ik had (volgens vrienden) gewoon moeten zeggen dat het inderdaad van mij was, of hij had het moeten splitten, omdat ik zo eerlijk was en het ook niet van hem was.. :bonk:
BaronTrump schreef:
10-12-2018 09:00
Is dit gierig?

Pas ging ik savonds met de taxi naar huis en toen ik betaald had en uit wilde stappen, zag ik €50 onder mijn voeten liggen.
Ik vraag of de taxichauffeur geld mist en hij checkt en zegt van niet, waarop ik in alle eerlijkheid toe geef dat het ook niet van mij is.
Waarop hij zegt; 'nou, geef maar aan mij dan!'

Later werd ik erop gewezen dat het én TE eerlijk was van mij, en gierig van hem.
Ik had (volgens vrienden) gewoon moeten zeggen dat het inderdaad van mij was, of hij had het moeten splitten, omdat ik zo eerlijk was en het ook niet van hem was.. :bonk:
Dit vind ik eerder hebberig.
Baron......niet gierig. Taxichauffeur was gewoon goed snel in zijn reactie en jij hebt je de kaas van je broodje laten eten door met zijn verzoek in te stemmen.
Overigens.....zie het als gevarentoeslag voor hem en zijn functie. Iedereen is wel gebaat bij een financiële meevaller. De volgende keer jij.
Cheshire-cat schreef:
10-12-2018 07:47
Oh ja in heel ver verleden heb ik er ook een meegemaakt. De situatie was dat ik rond moest komen van zo’n 200 euro per maand.
Ik had altijd oudere vrienden en vriendinnen, waardoor het kwam dat zij al een rijbewijs hadden. Op een dag gingen we met z’n allen naar het strand. Zij kwamen van buitenaf en ik woonde vlakbij.
Ik was dus met het ov naar dat strand gekomen. Eenmaal daar wilden ze ineens naar een strand een paar km verder op, want dat was leuker. Dus hup ik mee in de auto, want ze stonden erop en anders duurde het lang voordat ik er was. Eenmaal daar auto geparkeerd en we gaan.

Komen we aan het einde van de dag terug, is de auto weggesleept. Dus die vrienden gaan de auto halen en ik ga naar huis met het ov.

Een paar dagen later oppert een van de 3 vrienden dat ik ook mee moet betalen aan de wegsleepboete van 300 euro. Toen voelde ik me wel flink genaaid. Uiteindelijk zagen ze alle drie in dat het onredelijk was om een aandeel van mij te vragen, maar daar zijn wel wat discussies over geweest.
Maar waarom zouden de anderen dan wel aan de boete moeten meebetalen?
Alle reacties Link kopieren
Cheshire-cat schreef:
10-12-2018 07:47
Oh ja in heel ver verleden heb ik er ook een meegemaakt. De situatie was dat ik rond moest komen van zo’n 200 euro per maand.
Ik had altijd oudere vrienden en vriendinnen, waardoor het kwam dat zij al een rijbewijs hadden. Op een dag gingen we met z’n allen naar het strand. Zij kwamen van buitenaf en ik woonde vlakbij.
Ik was dus met het ov naar dat strand gekomen. Eenmaal daar wilden ze ineens naar een strand een paar km verder op, want dat was leuker. Dus hup ik mee in de auto, want ze stonden erop en anders duurde het lang voordat ik er was. Eenmaal daar auto geparkeerd en we gaan.

Komen we aan het einde van de dag terug, is de auto weggesleept. Dus die vrienden gaan de auto halen en ik ga naar huis met het ov.

Een paar dagen later oppert een van de 3 vrienden dat ik ook mee moet betalen aan de wegsleepboete van 300 euro. Toen voelde ik me wel flink genaaid. Uiteindelijk zagen ze alle drie in dat het onredelijk was om een aandeel van mij te vragen, maar daar zijn wel wat discussies over geweest.
Die boete is de verantwoordelijkheid van degene die de auto heeft geparkeerd, en die waarschijnlijk ook besloten heeft waar ze hem neer ging zetten. Als ze alleen in de auto had gezeten, waren ook alle kosten voor haar geweest. Als ik met iemand meerij en diegene krijgt een bekeuring voor te hard rijden, is dat ook niet mijn pakkie-an.
Dus niet gierig.
anoniem_210652 wijzigde dit bericht op 10-12-2018 09:30
0.59% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
-Darkside- schreef:
10-12-2018 09:12
Maar waarom zouden de anderen dan wel aan de boete moeten meebetalen?
Precies. Waarom de andere 2, buiten de chauffeur, wel?

Het is de verantwoordelijkheid van de chauffeur om er op te letten dat de auto daar mag staan. Niet van de bijrijders vind ik.
Als de chauffeur door rood rijdt of te hard moet de rest dan ook mee betalen?
Is dit gierig?

Ik poetste vroeger bij iemand en kreeg contant betaald. Ze had me een aantal keer gevraagd of ik een boodschap voor haar wilde doen (in mijn vrije tijd dus niet als ik toch al daar aan het werk was). Dat deed ik dan want op zich was het een kleine moeite.

Dus op een dag had ik daar weer gepoetst en ik had boodschappen voor haar gedaan en meegenomen. Omdat ze me die boodschappen ook terug moest betalen, kwamen we op een onhandig totaalbedrag uit dat ze niet gepast had.

Maar daar had ze wel een oplossing voor. Ze had nog een hoop appels over (appelboom in de tuin) die ze normaal verkocht voor x cent per stuk. Ik mocht ze hebben voor y cent per stuk (goedkoper dan wat ze er normaal voor vroeg) en als ik er dan vijf zou nemen, ging dat bedrag af van mijn loon en bleef een mooi rond bedrag over.

Dus in plaats van het hele bedrag dat ik tegoed had uit te betalen, kreeg ik iets minder, aangevuld met een paar appels waar ze toch vanaf moest.

Ik wist niet zo goed wat ik moest zeggen en heb het maar geaccepteerd maar ik vond het toch erg apart.
AbsolutelyFabulous schreef:
10-12-2018 09:32
Is dit gierig?

Ik poetste vroeger bij iemand en kreeg contant betaald. Ze had me een aantal keer gevraagd of ik een boodschap voor haar wilde doen (in mijn vrije tijd dus niet als ik toch al daar aan het werk was). Dat deed ik dan want op zich was het een kleine moeite.

Dus op een dag had ik daar weer gepoetst en ik had boodschappen voor haar gedaan en meegenomen. Omdat ze me die boodschappen ook terug moest betalen, kwamen we op een onhandig totaalbedrag uit dat ze niet gepast had.

Maar daar had ze wel een oplossing voor. Ze had nog een hoop appels over (appelboom in de tuin) die ze normaal verkocht voor x cent per stuk. Ik mocht ze hebben voor y cent per stuk (goedkoper dan wat ze er normaal voor vroeg) en als ik er dan vijf zou nemen, ging dat bedrag af van mijn loon en bleef een mooi rond bedrag over.

Dus in plaats van het hele bedrag dat ik tegoed had uit te betalen, kreeg ik iets minder, aangevuld met een paar appels waar ze toch vanaf moest.

Ik wist niet zo goed wat ik moest zeggen en heb het maar geaccepteerd maar ik vond het toch erg apart.
Jeejtje, ze had het naar boven kunnen afronden voor de moeite om die boodschappen te halen. Snap het wel hoor dat je soms voor het blok wordt gezet en het maar accepteert. Zie het maar als leerappels ;)

En ja, ik vind het hartstikke gierig van haar.
Maloochem schreef:
10-12-2018 09:38
Jeejtje, ze had het naar boven kunnen afronden voor de moeite om die boodschappen te halen.
Ja, dat vond ik dus ook, maar misschien is dat weer gierig van mezelf ;)
Het waren inderdaad leerappels, ik heb daarna nog bij haar gewerkt maar ben nooit meer boodschappen voor haar gaan doen. Gewoon strikt aan mijn werktijden gehouden en verder niks.
Ik herinner me dat ze een week na het appel incident nog een keer vroeg of ik boodschappen kon gaan doen.
Ik antwoordde dat dat niet meer ging lukken.
Toen antwoordde ze dat ze dan morgen zelf wel even ging.

Blijkbaar had ze wel tijd maar was het gewoon makkelijker als ik het even deed..
Alle reacties Link kopieren
tvp
Alle reacties Link kopieren
Absolutely Fabulous: dat vind ik echt erg gierig. Mijn oppas krijgt £8 per uur en ik rond het altijd af naar boven. Geldt ook voor de werkster. Die betaal ik £45 per week maar geef vaak £50 en laat het dan zitten want ook zij koopt poetsproducten voor ons in eigen tijd. Geen haar op mijn hoofd die dan met eten oid iets gaat verrekenen.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
AbsolutelyFabulous schreef:
10-12-2018 09:44
Ja, dat vond ik dus ook, maar misschien is dat weer gierig van mezelf ;)
Het waren inderdaad leerappels, ik heb daarna nog bij haar gewerkt maar ben nooit meer boodschappen voor haar gaan doen. Gewoon strikt aan mijn werktijden gehouden en verder niks.
Echt heel gierig van die dame. Jij doet nog wel extra moeite. Eigenlijk had ze je boodschappen tijd ook moeten vergoeden.
ach.. ik doe ook maar wat..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven