Geld & Recht alle pijlers

Gierige acties deel IX

09-12-2018 21:19 3007 berichten
Alle reacties Link kopieren
De vorige 8 delen waren een groot succes. In deel 9 gaan we weer verder met het delen van gierige acties.

Links naar vorige delen:
* Deel 1
* Deel 2
* Deel 3
* Deel 4
* Deel 5
* Deel 6
* Deel 7
* Deel 8
In this mad house we must all survive
Het-groepje schreef:
05-04-2019 17:53
Ik snap dat ook niet. Dat je zo snel gaat zitten schransen. Je kan toch tellen, als je een bittergarnituur besteld met 15 stuks weet je toch dat je alleen je deel opeet en laat je de rest toch gewoon liggen.
De meeste mensen die ik ken gaan ook rustig onderhandelen 'ik lust die met kaas niet mag ik een loempiaatje extra'.
Ook wel weer gierig maar zo snel zoveel mogelijk eten is echt raar

Ik heb trouwens van Oprah geleerd dat je niet zomaar met mensen mag mee eten en dippen met iets wat je al in je mond hebt gehad.
Ik heb dat the hard way geleerd van mijn oma op vierjarige leeftijd. ‘PETS’ met een houten lepel op mijn tengeltjes :hihi:. Mijn moeder kreeg een figuurlijke veeg uit de pan: “Ze is oud genoeg om dat al geleerd te hebben!”

Mijn schoonfamilie kent dat concept totaal niet. Wel goed voor de lijn, ik raak niets aan. Bij familietoestanden bij ons, smeer ik de toastjes en stokbroden vooraf. Anders eet mijn familie niets en zitten ze allemaal raar te kijken naar schoonfamilie :hyper:
Ik deel mijn eten gerust met iedereen, maar dan krijgt diegene gewoon wat op zijn bord gemikt.
Mijn moeder schonk toen ik klein was altijd eerst haar bakje vla in om vervolgens de opening (ging toen met alle pakken zuivel nog met zo’n hoek die opengevouwen moest worden) af te likken. Dan hoefde ik dus al niet meer, zelfs als kind vond ik dat al goor. :pukey: Snapte zij niks van (en soms nog steeds niet, dat ik bijv geen eten wil delen of hapjes/slokjes door wie dan ook laat nemen)
Wat een getut over het bittergarnituur of over de tapas. Als alle bitterballen/kaassouffles/gehaktballetjes op zijn voordat jij genoeg hebt gegeten, dan kun je toch gewoon nog iets bestellen?

En mensen die gruwelen van iemand die van hun bordje eet, hun saus proeft, een frietje pikt - hoe denk je dat de kok jullie saus heeft geproefd? Als het goed is met een lepel die hij leegschept op een andere lepel die in zijn mond gaat, maar... ik heb bij genoeg restaurants gewerkt om te weten dat het meestal gewoon een pink is die even door de saus wordt gedipt.
Wat eten we vanavond?
Denk ook dat het van de situatie afhangt. Als sommigen zich niet in kunnen houden en de ene na de andere bitterbal naar binnen werken, dan heb ik niet de behoefte om nog een extra portie te bestellen. Grote kans dat ook die bij iemand anders achter de kiezen verdwijnen. Tja, dan voel ik al een discussie aankomen wie wat gaat betalen...

Ik vind het logisch dat een kok (soms) voorproeft; en het gebruik van een schone lepel lijkt mij niet meer dan normaal. Het verschil zit 't 'm wat mij betreft in dat anderen (dus buiten de kok en mijzelf) zomaar ongevraagd met een deel van mijn eten aan de haal gaan, vooral als ze dit met hun handen doen of als het bestek al gebruikt is. Als iemand het gewoon netjes vraagt en bestek gebruikt wil ik er nog over nadenken, maar anders is het wat mij betreft een no go. Ik bestel geen eten om het vervolgens door een ander op te laten eten.
In this mad house we must all survive
Ik heb er zelf een hekel aan als mensen van mijn bord willen proeven. Ik vraag er dan ook nooit om, en als anderen het aanbieden zeg ik meestal nee tenzij ik echt graag wil proberen. Als ik iets aparts bestel en mensen vragen wat het is, biedt ik dan ook wel aan of ze het willen proberen.
Hello, can you hear me?
Afbeelding
Gierig of niet. Maar dit dus ^

Ontopic; vorige week samen met schoonzus naar de kinderboerderij met onze peuters. Ik 'betaalde' de entree, ik heb een knipkaart, dus schoonzus hoefde niks te betalen.

De avond ervoor vroeg ze nog of eigen consumpties toegestaan was. Ik zei dat het niet mocht. En dat koffie 80 cent kost en een bekertje ranja 50 cent.

Eenmaal op de kinderboerderij aangekomen zag ik dat ze haar tas vol had met koekjes, snoep, pakjes drinken en een thermoskan koffie. 'Ja, anders wordt het zo duur'... Ze hoefde niet eens de entree te betalen, ze was er voor nop.

Uiteindelijk best gezellig gezeten en de kinderen hebben fijn gespeeld. Toen we naar huis gingen zei ze 'als jij toch een knipkaart hebt, dan hoef ik er ook niet eentje te kopen. Dan kan ik de jouwe ook gebruiken toch?'

Voor €20,- heb je een kaart met 25 knipjes. Dus als je er alleen met kind heen gaat kan je er 12 keer heen en houd je 1 knipje over. Waar hebben we het over...
Het-groepje schreef:
05-04-2019 17:53

Ik heb trouwens van Oprah geleerd dat je niet zomaar met mensen mag mee eten en dippen met iets wat je al in je mond hebt gehad.
The double dip.
https://www.youtube.com/watch?v=RfprRZQxWps
Altijd van je afsnijden
makreel schreef:
05-04-2019 23:08
Wat een getut over het bittergarnituur of over de tapas. Als alle bitterballen/kaassouffles/gehaktballetjes op zijn voordat jij genoeg hebt gegeten, dan kun je toch gewoon nog iets bestellen?

En mensen die gruwelen van iemand die van hun bordje eet, hun saus proeft, een frietje pikt - hoe denk je dat de kok jullie saus heeft geproefd? Als het goed is met een lepel die hij leegschept op een andere lepel die in zijn mond gaat, maar... ik heb bij genoeg restaurants gewerkt om te weten dat het meestal gewoon een pink is die even door de saus wordt gedipt.
Wat niet weet, wat niet deert ;-)
@Littlebell, dat vind ik nou echt een ouderwets gierige actie :biggrin:
Zie een beetje Toren C voor je.
Ik opende mijn bakje kwark en zat te eten, collega (met wie ik het best goed kan vinden) kwam al kwekkend aangelopen en zegt 'oh wat heb jij?' . kwark (zoals je ziet)
oh even proeven. Pakt lepel uit de bestekla (we hebben een algemene keuken) en begint te lepelen in mn kwark 'lekker zeg'. Ik sta verbaasd te kijken en zeg dat ze de rest van de kwark dan ook maar opeet, want ik hoef dat dus niet meer (als ik haar zie lachen zie je soms van die kwijldraden aan dr hoektanden hangen... horror)
Ze neemt het nog dankbaar aan ook, oh lekker! Daag kwark.
Littlebell schreef:
06-04-2019 00:15
Afbeelding
Gierig of niet. Maar dit dus ^

Ontopic; vorige week samen met schoonzus naar de kinderboerderij met onze peuters. Ik 'betaalde' de entree, ik heb een knipkaart, dus schoonzus hoefde niks te betalen.

De avond ervoor vroeg ze nog of eigen consumpties toegestaan was. Ik zei dat het niet mocht. En dat koffie 80 cent kost en een bekertje ranja 50 cent.

Eenmaal op de kinderboerderij aangekomen zag ik dat ze haar tas vol had met koekjes, snoep, pakjes drinken en een thermoskan koffie. 'Ja, anders wordt het zo duur'... Ze hoefde niet eens de entree te betalen, ze was er voor nop.

Uiteindelijk best gezellig gezeten en de kinderen hebben fijn gespeeld. Toen we naar huis gingen zei ze 'als jij toch een knipkaart hebt, dan hoef ik er ook niet eentje te kopen. Dan kan ik de jouwe ook gebruiken toch?'

Voor €20,- heb je een kaart met 25 knipjes. Dus als je er alleen met kind heen gaat kan je er 12 keer heen en houd je 1 knipje over. Waar hebben we het over...
Toen zei je dat je je knipjeskaart niet deelt toch? :-D

Hoe komen die mensen toch zo?
Haha dat iedereen zo vies is van elkaar :D
Ik heb dat zelf wat minder.
Wat ik wel echt super super vies vind, ik heb bij een bedrijf gewerkt met flexplekken. Verschillende mensen die dus gebruik maakten van hetzelfde toetsenbord, en dan ook aten enz, dat vind ik pas vies, dan neem je meer bacterien van anderen aan bij eten dan dat iemand van je bord eet ofzo.
Ik heb dat wat selectiever. Toen ik bij mij thuis iemand met hele vieze handen een suikerklontje uit de suikerpot zag vissen, heb ik wel meteen een suikerklontjestang aangeschaft. Ik gun andere mensen ook een schoon suikerklontje.
Robinson schreef:
06-04-2019 10:39
Haha dat iedereen zo vies is van elkaar :D
Ik heb dat zelf wat minder.
Wat ik wel echt super super vies vind, ik heb bij een bedrijf gewerkt met flexplekken. Verschillende mensen die dus gebruik maakten van hetzelfde toetsenbord, en dan ook aten enz, dat vind ik pas vies, dan neem je meer bacterien van anderen aan bij eten dan dat iemand van je bord eet ofzo.

Ik vind het niet vies. Je moet gewoon van mijn eten afblijven, ik wil in mijn tempo eten. En ik heb al helemaal geen behoefte aan extra borrelhapjes of ander eten te gaan bestellen omdat zij gaan proppen.

Dus dat voorkom ik gewoon. ;-)

Als je dat niet erg vind, doe jij dat wel, niets ergs aan toch.

En er zit nooit een ander aan mijn toetsenbord. Ik heb mijn eigen laptop ;-)
Maar blijkbaar vallen die mensen dan in de categorie dat het ze niet boeit. Wat heeft dat de forummers hierboven te maken?

Iemand nog wat gierig te melden? Zoals die knipjeskaart ofzo?
Of gaan we nog 8 pagina's door over wat je wel of niet vies of vervelend mag vinden? :-D
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 06-04-2019 10:47
21.30% gewijzigd
lise1985 schreef:
06-04-2019 10:42
Ik heb dat wat selectiever. Toen ik bij mij thuis iemand met hele vieze handen een suikerklontje uit de suikerpot zag vissen, heb ik wel meteen een suikerklontjestang aangeschaft. Ik gun andere mensen ook een schoon suikerklontje.

Ik denk dan, diegene pakt alleen dát klontje vast en niet de anderen. Anderen pakken dan wel weer dezelfde tang.
Lucifer2018 schreef:
06-04-2019 10:38
Toen zei je dat je je knipjeskaart niet deelt toch? :-D

Hoe komen die mensen toch zo?
Ik heb het een beetje afgewimpeld. We hadden net zo'n leuke middag gehad en ik had geen zin om dat te verpesten.

Ze vraagt ook wel eens of ze met mijn 25 badenkaart van het zwembad mag zwemmen want dat is goedkoper, maar daar begin ik ook niet aan. Want dat geld krijg ik toch niet terug.
Vergeetmenietje1980 schreef:
06-04-2019 10:47
Ik denk dan, diegene pakt alleen dát klontje vast en niet de anderen. Anderen pakken dan wel weer dezelfde tang.
Ja, ik snap zelf ook wel dat mijn gedachte daarover niet helemaal reëel is, het gaat echter om het idee.

En diegene pakte dan weer niet alleen dat ene klontje vast, wat ook in zijn drankje verdween.
Lucifer2018 schreef:
06-04-2019 10:43
Of gaan we nog 8 pagina's door over wat je wel of niet vies of vervelend mag vinden? :-D

Ja, ik hád nog gezegd... :rofl:
(open een apart topic haha)
Een theorie stelt dat, als iemand ooit ontdekt waar het Universum precies voor dient en waarom het er is, het meteen zal verdwijnen en vervangen zal worden door iets dat nog bizarder en onbegrijpelijker is. Een andere theorie stelt dat dit al gebeurd is.
Zijdehoentje schreef:
05-04-2019 23:39
Denk ook dat het van de situatie afhangt. Als sommigen zich niet in kunnen houden en de ene na de andere bitterbal naar binnen werken, dan heb ik niet de behoefte om nog een extra portie te bestellen. Grote kans dat ook die bij iemand anders achter de kiezen verdwijnen. Tja, dan voel ik al een discussie aankomen wie wat gaat betalen...

Ik vind het logisch dat een kok (soms) voorproeft; en het gebruik van een schone lepel lijkt mij niet meer dan normaal. Het verschil zit 't 'm wat mij betreft in dat anderen (dus buiten de kok en mijzelf) zomaar ongevraagd met een deel van mijn eten aan de haal gaan, vooral als ze dit met hun handen doen of als het bestek al gebruikt is. Als iemand het gewoon netjes vraagt en bestek gebruikt wil ik er nog over nadenken, maar anders is het wat mij betreft een no go. Ik bestel geen eten om het vervolgens door een ander op te laten eten.
Ik ga nog even vrolijk door over vies/niet vies.

Zolang die kok zijn/haar handen vaak wast (wat ik in mijn horecatijdperk zelfs de meest onverzorgde koks zeer regelmatig zag doen) en niet eerst zijn pink in zijn waffel steekt, vind ik dat vele malen minder vies dan een bespeekselde vinger of nacho.
Maar goed, ik bestel ook bijna nooit wat bij kraampjes waar ik zie dat iemand met dezelfde handen/handschoenen aan geld aanneemt en voedsel klaarmaakt. Of er staat met van die vieze acrylklauwen.
lemoos2 schreef:
06-04-2019 13:32
Of er staat met van die vieze acrylklauwen.
:proud:

Afbeelding
Een theorie stelt dat, als iemand ooit ontdekt waar het Universum precies voor dient en waarom het er is, het meteen zal verdwijnen en vervangen zal worden door iets dat nog bizarder en onbegrijpelijker is. Een andere theorie stelt dat dit al gebeurd is.
Littlebell schreef:
06-04-2019 10:51
Ik heb het een beetje afgewimpeld. We hadden net zo'n leuke middag gehad en ik had geen zin om dat te verpesten.

Ze vraagt ook wel eens of ze met mijn 25 badenkaart van het zwembad mag zwemmen want dat is goedkoper, maar daar begin ik ook niet aan. Want dat geld krijg ik toch niet terug.

Ze is een echte kniepert dus.
Ik kan er gewoon niet bij dat die mensen niet beseffen dat een ander het betaald heeft. Zo wil je toch niet zijn?
Je hebt vast meer verhalen over deze schoonzus, dat kan bijna niet anders. ;-)
Oh, het kan erger. Vorig jaar, bij mijn oude werk, trakteerde een meisje op haar verjaardag op een gigantische schaal brokken TonY Chocolony, mjam, mjam!

De WC's waren vlakbij deze koffieruimte, alwaar ik een mannelijke collega betrapte op het niet wassen van zijn handen, nadat hij geplast had. Toen hij de koffieruimte inliep wilde hij met één van vieze handen een stuk chocolade pakken en ik wist net op het juiste moment "STOP!' te roepen en hem vriendelijk te verzoeken eerst z'n handen te wassen.

Hij was echter woest dat ik hem daar publiekelijk op aansprak. Ja, want ik ben de Bad Guy hier ;-)
webey wijzigde dit bericht op 06-04-2019 16:34
Reden: Al mijn tekst was verdwenen
92.04% gewijzigd
Met al die horrorverhalen over mensen die niet delen kunnen ben ik altijd weer blij met mijn vriendinnen :)
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Ik ken iemand die als vrijwilliger in een kantine werkt. Als ze daar een grote lunch moeten verzorgen dan neemt ze tuperware bakjes mee voor de restjes. Dat is an sich niet gierig, want goed eten weggooien is zonde, maar ze zet de restjes van te voren opzij.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven