Gierige acties deel IX
zondag 9 december 2018 om 21:19

zaterdag 6 april 2019 om 19:39
Mijn moeder raakt altijd het eten aan met haar handen, als ze opschept. Of bijvoorbeeld met taart snijden. Tussendoor likt ze dan haar vingers af. Ik heb daar lang niets van gevonden maar mijn ex (met smetvrees) gruwelde ervan. Mijn dochter heeft moet er ook niets van hebben dus die eet daar nooit iets.
Dubbel dippen heb ik me volgens mij ik wel eens schuldig aan gemaakt. Mag het wel als je eerst een kant dipt, en dan de andere waar je nog niet van gehapt hebt?
Dubbel dippen heb ik me volgens mij ik wel eens schuldig aan gemaakt. Mag het wel als je eerst een kant dipt, en dan de andere waar je nog niet van gehapt hebt?
zaterdag 6 april 2019 om 19:48
-Darkside- schreef: ↑06-04-2019 19:22Ik ken iemand die als vrijwilliger in een kantine werkt. Als ze daar een grote lunch moeten verzorgen dan neemt ze tuperware bakjes mee voor de restjes. Dat is an sich niet gierig, want goed eten weggooien is zonde, maar ze zet de restjes van te voren opzij.

zaterdag 6 april 2019 om 21:03
Hebben wij dezelfde moederMinkeDeWit schreef: ↑06-04-2019 19:39Mijn moeder raakt altijd het eten aan met haar handen, als ze opschept. Of bijvoorbeeld met taart snijden. Tussendoor likt ze dan haar vingers af.

zaterdag 6 april 2019 om 21:36
MinkeDeWit schreef: ↑06-04-2019 19:39Dubbel dippen heb ik me volgens mij ik wel eens schuldig aan gemaakt. Mag het wel als je eerst een kant dipt, en dan de andere waar je nog niet van gehapt hebt?
Van mij wel.
Maarja, ik eet in Marokko ook met de familie samen van één grote schotel.

Een theorie stelt dat, als iemand ooit ontdekt waar het Universum precies voor dient en waarom het er is, het meteen zal verdwijnen en vervangen zal worden door iets dat nog bizarder en onbegrijpelijker is. Een andere theorie stelt dat dit al gebeurd is.

zaterdag 6 april 2019 om 21:41
WeBey schreef: ↑06-04-2019 16:29Oh, het kan erger. Vorig jaar, bij mijn oude werk, trakteerde een meisje op haar verjaardag op een gigantische schaal brokken TonY Chocolony, mjam, mjam!
De WC's waren vlakbij deze koffieruimte, alwaar ik een mannelijke collega betrapte op het niet wassen van zijn handen, nadat hij geplast had. Toen hij de koffieruimte inliep wilde hij met één van vieze handen een stuk chocolade pakken en ik wist net op het juiste moment "STOP!' te roepen en hem vriendelijk te verzoeken eerst z'n handen te wassen.
Hij was echter woest dat ik hem daar publiekelijk op aansprak. Ja, want ik ben de Bad Guy hier![]()
Ik kan me zijn reactie goed voorstellen en vind dat je flink aan het doorschieten bent. Behandel een ander zoals je zelf behandelt wil worden.

zaterdag 6 april 2019 om 21:42
-Darkside- schreef: ↑06-04-2019 19:22Ik ken iemand die als vrijwilliger in een kantine werkt. Als ze daar een grote lunch moeten verzorgen dan neemt ze tuperware bakjes mee voor de restjes. Dat is an sich niet gierig, want goed eten weggooien is zonde, maar ze zet de restjes van te voren opzij.
Deze moest ik gewoon even met mijn man delen. Hij heeft nu de slappe lach

zaterdag 6 april 2019 om 22:43
snorriemorrie schreef: ↑06-04-2019 21:42Deze moest ik gewoon even met mijn man delen. Hij heeft nu de slappe lach

zaterdag 6 april 2019 om 23:03
Leuk cadeautje voor haar verjaardag?Littlebell schreef: ↑06-04-2019 00:15Voor €20,- heb je een kaart met 25 knipjes. Dus als je er alleen met kind heen gaat kan je er 12 keer heen en houd je 1 knipje over. Waar hebben we het over...
Wat eten we vanavond?
zaterdag 6 april 2019 om 23:05
Ik ben in sommige dingen best erg. Maar eh... ik kan me echt niet druk maken over vrienden (die ik dus graag zie, van hou) hun chipje twee keer in een dipsaus dopen. Je komt toch niet meer toe aan seks als je daar al over nadenkt

Gierige /gemakzuchtige actie: Buuf vraagt me om een pakketje aan te nemen. Geen probleem. Pakketje komt. Ik app buuf. En zij appt terug dat het wel heel vervelend is dat pakketje in onze flat is want ze heeft het nodig en is bij haar vriend aan de andere kant van het land. Of ik het even naar adres xxx wil versturen. Eh. Het staat voor jouw deur nu. Buuf: ja maar dat is niet handig dus breng het even weg met nieuw adres. Is toch geen moeite? Is wel moeite en moet ik voor betalen. Buuf: we zijn toch goede buren? Ja dat klopt(e).
Is dezelfde buuf van ooit mijn tuinaarde verhaal. Dus klaar nu.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras

zondag 7 april 2019 om 10:24

zondag 7 april 2019 om 10:40
Geweldig haha-Darkside- schreef: ↑06-04-2019 19:22Ik ken iemand die als vrijwilliger in een kantine werkt. Als ze daar een grote lunch moeten verzorgen dan neemt ze tuperware bakjes mee voor de restjes. Dat is an sich niet gierig, want goed eten weggooien is zonde, maar ze zet de restjes van te voren opzij.
zondag 7 april 2019 om 11:06
Doet mij denken aan het volgende verhaal.-Darkside- schreef: ↑06-04-2019 19:22Ik ken iemand die als vrijwilliger in een kantine werkt. Als ze daar een grote lunch moeten verzorgen dan neemt ze tuperware bakjes mee voor de restjes. Dat is an sich niet gierig, want goed eten weggooien is zonde, maar ze zet de restjes van te voren opzij.
Mijn ex werkt op het hoofdkantoor van een supermarkt keten. Groente en fruit die niet goed genoeg werd bevonden voor de winkels, werd daar in de personeelskantine voor een zeer lage prijs verkocht. In die kantine werkte toen een echtpaar, dat privé ook een "Polen hotel" runde. Op een gegeven moment begon het personeel te klagen dat ze steeds mis grepen als ze wat goedkope groente of fruit in de kantine wilde kopen, en zo kwam men er snel achter dat dat echtpaar het wel heel prettig vond om dagelijks groente en fruit voor een prikkie mee te nemen voor hun gasten.
zondag 7 april 2019 om 12:02
Zij pakten vrijwel alles mee zodat niemand anders van het voordeel kon profiteren. Het is aan het licht gekomen toen een leidinggevende ook eens wat wilde kopen en het al direct weg was, dat samen met de klachten van het andere personeel dat ze steeds niets konden krijgen. Zodra er kratten met groentje en fruit werd neergezet voor de verkoop, reserveerden zij dat direct voor zichzelf. Daar is toen een halt aan toe geroepen.renske1975 schreef: ↑07-04-2019 11:48Maar dat is niet gierig toch? Het lag daar om verkocht te worden. En de winkel is er nu wel vanaf.

zondag 7 april 2019 om 12:19
Nou idd, maar sowieso wat een smetvrezerig gezeur. Hij laat toch niet eerst al die chocola door zijn handen gaan? Hij pakt gewoon zijn stuk, klaar. Wat denk je waar die handen van de andere collega's hebben gezeten? Deurklinken etc.Blijenvrij schreef: ↑06-04-2019 21:41Ik kan me zijn reactie goed voorstellen en vind dat je flink aan het doorschieten bent. Behandel een ander zoals je zelf behandelt wil worden.
Bij ons was je echt het zeikerdje van de afdeling geweest met dit soort acties.
zondag 7 april 2019 om 12:20
Ik vind het oncollegiaal om meer te consumeren dan voor jezelf (en dus dingen mee naar huis te nemen) en zo collega's een kans door de neus te boren.renske1975 schreef: ↑07-04-2019 11:48Maar dat is niet gierig toch? Het lag daar om verkocht te worden. En de winkel is er nu wel vanaf.
Als je het dan toch voor je zaak gebruikt, maak dan een deal met je baas.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
zondag 7 april 2019 om 12:24
Ik en prijzen in de supermarkt.
Noem het gierig, kan zijn, maar meneer AH, Aldi, Jumbo, Plus of Lidl hebben er meer dan ik heb.
Ik kijk altijd naar de prijzen op het vak.
Elke keer boodschappen doen, kom ik wel afwijkende prijzen tegen. Natuurlijk meestal in mijn nadeel, heel, heel af en toe in mijn voordeel. En dan heb ik over 2 cent tot soms 45 cent verschil.
Ik klaag altijd en wil ook gewoon mijn geld terug. Ja, zelfs bij de 2 cent als de afronding daardoor ongunstig uitkomt en ik contant betaal. Ik heb het eens een periode bijgehouden en kwam zo uit op een 2 euro per week die ik teveel betaald zou hebben. Is toch een brood per week.
Maar het mes snijdt ook de andere kant op vind ik, dus ja, ik meld het ook als mijn kattensnoepjes of koekjes lager scannen als wat het vak aangeeft. Als de winkel dan zegt: dan heeft u geluk, prima. Dat is dan hun keuze. Maar ik wil mijn centen wel terug. Principe.
Noem het gierig, kan zijn, maar meneer AH, Aldi, Jumbo, Plus of Lidl hebben er meer dan ik heb.

Ik kijk altijd naar de prijzen op het vak.
Elke keer boodschappen doen, kom ik wel afwijkende prijzen tegen. Natuurlijk meestal in mijn nadeel, heel, heel af en toe in mijn voordeel. En dan heb ik over 2 cent tot soms 45 cent verschil.
Ik klaag altijd en wil ook gewoon mijn geld terug. Ja, zelfs bij de 2 cent als de afronding daardoor ongunstig uitkomt en ik contant betaal. Ik heb het eens een periode bijgehouden en kwam zo uit op een 2 euro per week die ik teveel betaald zou hebben. Is toch een brood per week.
Maar het mes snijdt ook de andere kant op vind ik, dus ja, ik meld het ook als mijn kattensnoepjes of koekjes lager scannen als wat het vak aangeeft. Als de winkel dan zegt: dan heeft u geluk, prima. Dat is dan hun keuze. Maar ik wil mijn centen wel terug. Principe.

machutookunbietjemeerzijn wijzigde dit bericht op 07-04-2019 12:26
Reden: Typo
Reden: Typo
0.49% gewijzigd
Nope

zondag 7 april 2019 om 12:25
boebezoebe schreef: ↑07-04-2019 12:20Ik vind het oncollegiaal om meer te consumeren dan voor jezelf (en dus dingen mee naar huis te nemen) en zo collega's een kans door de neus te boren.
Als je het dan toch voor je zaak gebruikt, maak dan een deal met je baas.
Eens met oncollegiaal.
Maar gierig? Nee. Als er nog geen duidelijke afspraken waren over wat iemand mag kopen (en of dat alleen voor eigen gebruik mag zijn) snap ik die mensen wel.
zondag 7 april 2019 om 12:30
Gierig is als je er een ander mee benadeelt. Als dit betekent dat je collega niet van goedkoop fruit gebruik kan maken vind ik het wel degelijk gierig. Als je dan zo nodig een pension moet runnen, zorg dan dat je je zaken voor elkaar hebt ipv dat je je collega's van je andere werk benadeelt.Pipistrello schreef: ↑07-04-2019 12:25Eens met oncollegiaal.
Maar gierig? Nee. Als er nog geen duidelijke afspraken waren over wat iemand mag kopen (en of dat alleen voor eigen gebruik mag zijn) snap ik die mensen wel.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
zondag 7 april 2019 om 12:31

zondag 7 april 2019 om 12:33
boebezoebe schreef: ↑07-04-2019 12:30Gierig is als je er een ander mee benadeelt. Als dit betekent dat je collega niet van goedkoop fruit gebruik kan maken vind ik het wel degelijk gierig. Als je dan zo nodig een pension moet runnen, zorg dan dat je je zaken voor elkaar hebt ipv dat je je collega's van je andere werk benadeelt.
Maar misschien wisten ze wel niet dat een ander nu te kort kwam. We vullen allemaal maar wat in hé
De oorzaak ligt m.i. bij de winkel. Duidelijke regels voorkomen zulk gedoe.

zondag 7 april 2019 om 12:34
attribuutje schreef: ↑07-04-2019 12:29Oh Zo weet ik bijna zeker dat er mensen zijn die contactloos 1.98 afrekenen, maar bij 2.02 contant...
Nou. Zullen die even rijk worden.
zondag 7 april 2019 om 12:36
Schuldigattribuutje schreef: ↑07-04-2019 12:29Oh Zo weet ik bijna zeker dat er mensen zijn die contactloos 1.98 afrekenen, maar bij 2.02 contant...

Maar ik en man doen/ deden het ook voor de sport.
Maar het kost moeite. Je moet altijd contant geld bij je hebben.
Nope