Gierige acties deel VIII
vrijdag 4 mei 2018 om 08:30
De vorige 7 delen waren een groot succes. In deel 8 gaan we weer verder met het delen van gierige acties.
Links naar vorige delen:
* Deel 1
* Deel 2
* Deel 3
* Deel 4
* Deel 5
* Deel 6
* Deel 7
Links naar vorige delen:
* Deel 1
* Deel 2
* Deel 3
* Deel 4
* Deel 5
* Deel 6
* Deel 7
zijdehoentje wijzigde dit bericht op 04-05-2018 11:47
8.87% gewijzigd
In this mad house we must all survive

maandag 21 mei 2018 om 11:15
Ik dacht precies wat jij schrijft. Alleen zou ik wel badlakens hebben meegenomen als het echt strandweer was. Dus 25 graden op z'n minst. Bij een schamele 20 graden zou ik direct voorstellen het terras op te duiken.Naomir schreef: ↑21-05-2018 08:00Ik moet zeggen dat als iemand tegen mij zegt, ga je mee naar het strand, dat ik er dan ook vanuit ga dat ik in een strandtent ga zitten (niet dat diegene dan betaald). Tenzij je er nog expliet zegt, wat neem jij mee en wat neem ik mee.
Maar dan zou ik er net zo bij zitten als die vriendin. Behalve tot je ex die broodjes zou uitdelen, dan zou ik zeggen, kunnen we niet gewoon in die tent gaan zitten.
In de post van Lidl’s-Annie-Aardbei vind ik eigenlijk vooral Lidl’s-Annie-Aardbei zelf gierig.

maandag 21 mei 2018 om 11:19
Best wel off-topic bedenk ik dat ik met mijn kinderen heel vaak naar het strand ben geweest maar in Nederland nog nooit naar het strand als in 'strandlaken, bikini etc.'. We gaan er meestal wat drinken, even voetjes in de zee, stukje wandelen e.d. De laatste keer dat ik in Nederland echt een stranddag heb gehad was in 2003, met een vriendin. Dat terwijl ik er minder dan een half uur rijden vandaan woon.

maandag 21 mei 2018 om 11:49
L-A-A had het via sms wel afgestemd.
Die vrienden, vooral de vrouw, wilden getrakteerd worden onder het mom van ´het is jouw verjaardag, dus jij moet ons van eten en drinken voorzien´.
En dan getrakteerd worden, zonder zelf ook maar een verjaardagscadeau mee te nemen.
Het is maar net hoe het hen uitkwam.
Die vrienden, vooral de vrouw, wilden getrakteerd worden onder het mom van ´het is jouw verjaardag, dus jij moet ons van eten en drinken voorzien´.
En dan getrakteerd worden, zonder zelf ook maar een verjaardagscadeau mee te nemen.
Het is maar net hoe het hen uitkwam.

maandag 21 mei 2018 om 11:54
Sowieso herkenbaar ja. Als 'familie van' gingen we echt nooit zo op het strand zitten. Dat was voor de toeristen. Wij gingen na een verjaardag wel eens even over het strand wandelen (even uitwaaien voor we een eind terug moesten rijden), liefst met weer waarbij juist de dagjesmensen van het strand wegbleven. Of als het warmer was even met de voeten in het water. Maar een hele dag bakken op het strand, daar kwam het nooit echt van. En het trok me ook niet.

maandag 21 mei 2018 om 11:55
Dat hebben wij weer met het bos. We wonen er vlak bij maar we komen er nooit.schattigmeisje schreef: ↑21-05-2018 11:54Sowieso herkenbaar ja. Als 'familie van' gingen we echt nooit zo op het strand zitten. Dat was voor de toeristen. Wij gingen na een verjaardag wel eens even over het strand wandelen (even uitwaaien voor we een eind terug moesten rijden), liefst met weer waarbij juist de dagjesmensen van het strand wegbleven. Of als het warmer was even met de voeten in het water. Maar een hele dag bakken op het strand, daar kwam het nooit echt van. En het trok me ook niet.

maandag 21 mei 2018 om 12:02
Vroegah woonde ik in Amsterdam en fietste ik over de PrinsengrachtBlondie456 schreef: ↑21-05-2018 11:55Dat hebben wij weer met het bos. We wonen er vlak bij maar we komen er nooit.
waar elke dag vanaf 9 uur 's morgens een rij voor het Anne Frankhuis stond.
Was ik zelf nooit geweest.

maandag 21 mei 2018 om 12:02
Wat een liefdevol gevulde trommel! Zou ook echt reuze jammer zijn als die niet gewaardeerd zou worden!Madre schreef: ↑20-05-2018 16:45Nu eet mijn puber nog lekker uit zijn Bentobox.
Ik maak er ook wat van: 2 bruine boterhammen, stukje kaas, stukje fruit, soms een koekje, een handvol nootjes, snackfruit, stukje worst. etc etc.
Mijn kind houd van vette happen, maar mijn box laat hij echt niet aan zijn neus voorbij gaan.
Wellicht dat het ooit gaat veranderen, vast wel, maar tot die tijd is hij blij met zijn trommeltje.
maandag 21 mei 2018 om 12:03
Is dat de lunch voor een puber? Twee boterhammen en een stukje kaas/worst/fruit? Die vette hap komt er vast nog achteraanMadre schreef: ↑20-05-2018 16:45Nu eet mijn puber nog lekker uit zijn Bentobox.
Ik maak er ook wat van: 2 bruine boterhammen, stukje kaas, stukje fruit, soms een koekje, een handvol nootjes, snackfruit, stukje worst. etc etc.
Mijn kind houd van vette happen, maar mijn box laat hij echt niet aan zijn neus voorbij gaan.
Wellicht dat het ooit gaat veranderen, vast wel, maar tot die tijd is hij blij met zijn trommeltje.

Het verbaast me trouwens dat er überhaupt nog broodtrommels worden gevuld voor pubers. Dat kunnen ze toch wel zelf?
impala wijzigde dit bericht op 21-05-2018 12:05
9.12% gewijzigd
.

maandag 21 mei 2018 om 12:04
Even uit interesse. Wat koop je dan zoal? Is er zo veel keuze in jullie kantine? En afwisseling?gregie schreef: ↑20-05-2018 21:18Bij mij lag het brood soms onder in mijn tas te rotten
Dan vond ik het zonde om weg te gooien, maar kocht soms (zeker niet elke dag) broodjes bij bakker bert (ik vind bert beter klinken).
1 keer per week ofzo voerde ik mijn oud brood aan de eenden in het park:)
Nu neem ik nooit brood mee naar mijn werk. Ik ben een verwende aap wat dat betreft. Ik koop elke dag eten. In het verleden soms twee keer per dag.

maandag 21 mei 2018 om 12:15
Hoe is dan gebleken dat ze verwachten dat jullie alles zouden betalen? Is dat letterlijk zo uitgesproken? Wat een bom zeg.Lidl’s-Annie-Aardbei schreef: ↑20-05-2018 22:08Het gaat over lunches, dan moet ik ineens aan, iets ander verhaal denken, over brood denken:
Jaren geleden, toen mijn 2 kids nog klein waren, gingen we met een ander stel die ook een kindje hadden een dagje naar het strand. Ik ben in de zomer jarig, vier mijn verjaardag nooit, maar die viel dit keer op een zondag en zo kwam het plan om een dagje naar het strand te gaan. Zo was het ook echt afgesproken, lekker op het strand en aan de zee zitten.
Na een best lange warme rit kwamen we dan eindelijk aan bij het strand. Het viel mij al op dat vriendin van het stel maar een heel klein tasje bij zich had en verder niets, terwijl wij met een grote standtas met standlakens liepen, een koelbox, een parasol, schepjes met emmertjes, je kent dat wel. Afijn.
Ex en ik begonnen de handdoekken uit te spreiden, parasolletje in het zand met koelbox eronder, kinderen insmeren ect. Wat bleek, ze hadden niéts maar dan ook echt niéts anders bij zich dan een klein flesje water, zo’n half litertje, die warm was geworden in de auto. Dus ze namen plaats op de helft van onze handdoeken en bleven zo zitten met kleren aan. Vreemd.
Na 3 kwartier ofzo ging ik richting een strandtent naar de wc, toen ik terugkwam zat iedereen ineens aan de boterhammen en blikjes/pakjes drinken. Toen ik de koelbox indook kwam de verklaring: mijn ex had het brood van mij en de kinderen onder iedereen verdeeld, zo ook de koude blikjes en pakjes drinken. Er was alleen nog 1 pakje appelsap en wat brood van mijn ex, die altijd als enige een soort van roggebrood at dat niemand anders lustte. “Ja, maar het zijn toch vrienden? Anders hadden zij niks?” Ja, nu heb ik dus niks...![]()
Daarop was ik zo sjagerijnig dat we toen alles op was de spullen gepakt hebben en op het terras zijn gaan zitten en ik daar maar een broodje besteld heb. Wat bleek? Het bevriende stel was ervan uitgegaan dat we zoiezo de hele middag op een terras zouden gaan zitten aan het strand ipv op het strand zelf en wij dit óók zouden betalen ivm mijn verjaardag. En we hadden het écht goed gecommuniceerd.
(De man van het stel bood later nog zijn exuses aan toen hij eenmaal het sms gesprek van zijn vrouw gezien had, die had alles verkeerd aan hem doorgegeven. Ze gebruikte als excuus dat een dagje strand voor haar een dagje strandtent was, anders was zoiezo niet meegegaan)
Kijk, op je verjaardag wat extra’s doen zoals een drankje of gebakpuntje...ok.......echter niet verplicht.

maandag 21 mei 2018 om 12:16
Sorry, maar hier was jouw ex toch echt de uitdelende partij. Dat kun je dat de anderen weer niet kwalijk nemen.Lidl’s-Annie-Aardbei schreef: ↑20-05-2018 22:18Dat is nog erger zeg! Ja ik voelde me echt knap lullig, zij hadden niets meegenomen maar vonden het geen probleem om mijn spullen op te eten en drinken. En toen ik dus met lege handen stond zei ook geen van de twee wat, terwijl ze doorkauwden.

maandag 21 mei 2018 om 12:17
Nadeel van delen van sjaals is de geur die er in hangt. Ik kan helemaal opgaan in mijn eigen geur. Combi van douche, bodylotion en parfum. Een andere geur voelt dan als volledig vreemd on onwennig!Abigail__ schreef: ↑20-05-2018 22:33Op ons werk is er een temperatuurverschil tussen de kamers.
Als je op kamer 1 zit, is het bloedjeheet.
Als je in vergaderkamer 2 zit, is het een ijskast.
Wat doen medewerkers (vooral de vrouwen)? Die zorgen dat ze een vestje of een sjaal of omslagdoek op kantoor hebben liggen.
Collega A had geen zin om zelf een sjaal te kopen, dus leende ze mijn sjaal achter mijn rug. Die zag ik ergens hangen. Zo kwam ik er achter.
Ik heb gezegd dat ik dat niet wilde.
Vervolgens heeft die trut mijn sjaal aan een andere collega B (een vriendinnetje van haar op kantoor) uitgeleend.
Toen zat er lippenstift op.
A vond dat het een probleem tussen mij en B was.
Ik: "Nee, jij hebt mijn spullen achter mijn rug uit mijn kamer gepakt."
A: "Ik heb er niets mee te maken. Je moet het maar met B gaan bespreken."
Soms vraag ik me af: hebben mensen een bord voor hun kop?
Om te graaien in andermans spullen of andermans eten.
Al het uwe is het mijne. Of zo.

maandag 21 mei 2018 om 12:24
Niets mis mee! Ik koop zelf toch zeker ook eerder met korting dan zonder? Als dat kan is dat mooi!Abigail__ schreef: ↑20-05-2018 22:56Een grappige gierige actie.
Ik had schoonzus getipt over de uitverkoop bij bepaalde winkel.
Daarna was ik jarig.
Kreeg ik een artikel uit die uitverkoop.
Ik herkende het gelijk, want het was de oude lijn van de winkel.
Wel iets wat ik graag gebruik hoor.
Maar het was een beetje weird.
.....
Edit: het was afgeprijsd van € 22 naar € 12.
Het was een cadeautje van 4 personen aan mij.
Ik geef per persoon echt meer dan € 12 aan hen.

maandag 21 mei 2018 om 12:35
Vraagje van mij..
Terras, twee volwassenen en een kind van 6. Vinden jullie het vanzelfsprekend dat het kind in alles evenredig meedingt wanneer he om bestelling drankjes en hapjes gaat?
Dus volwassenen een gebakje, kind ook gebakje. Volwassenen koffie, kind drankje. Volwassenen bier of frisdrank of spa, kind ook drankje.
Vaak gaat het niet op. Gebakje half eten, zoveelste drankje half opdrinken.
Hoe doen jullie dat? Cq hoe gaan jullie daarmee om?
Terras, twee volwassenen en een kind van 6. Vinden jullie het vanzelfsprekend dat het kind in alles evenredig meedingt wanneer he om bestelling drankjes en hapjes gaat?
Dus volwassenen een gebakje, kind ook gebakje. Volwassenen koffie, kind drankje. Volwassenen bier of frisdrank of spa, kind ook drankje.

maandag 21 mei 2018 om 12:41
Dat is aan de ouder(s) , of ze voor kind een eigen gebakje bestellen (en betalen) of het laten mee-eten met hun eigen gebak.Troeteltje schreef: ↑21-05-2018 12:35Vraagje van mij..
.
maandag 21 mei 2018 om 12:43
De ouder betaald voor zichzelf en kind en de andere volwassene voor zichzelf.Troeteltje schreef: ↑21-05-2018 12:35Vraagje van mij..
maandag 21 mei 2018 om 13:09
Iedereen bedoelt ouder van het kind betaalt zichzelf en voor kind, andere volwassene betaald voor zichzelf.Troeteltje schreef: ↑21-05-2018 12:46Kind kan niet voor zichzelf betalen. Niet op 6 jarige leeftijd.
Als het mijn eigen kind was, zou ik af en toe een ronde voor kind overslaan. Maar bv een flesje fristi met nog een bodempje er in wat een uur in de zon staat is niet echt lekker, dus dan zou ik evt wel wat nieuws bestellen.
Bij kind van een ander zou ik het aan de ouder overlaten.

maandag 21 mei 2018 om 13:30
Ik heb op mijn vijftiende een keer meegemaakt dat ik tussen de middag met een vriendin mee naar huis ging en haar moeder vroeg of ik zelf mijn brood kon smeren. Mijn mond viel echt open van verbazing.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
maandag 21 mei 2018 om 13:31
Korting is inderdaad mooi meegenomen, maar ik zou dan meer gegeven hebben en het voordeel aan de jarige schenken in plaats van het 'in mijn eigen zak' steken.Troeteltje schreef: ↑21-05-2018 12:24Niets mis mee! Ik koop zelf toch zeker ook eerder met korting dan zonder? Als dat kan is dat mooi!
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
maandag 21 mei 2018 om 13:40
Ik heb ooit eens 2 gratis filmtickets gekregen voor mijn verjaardag. Had geen relatie dus had een vriendin meegevraagd.
Ik had maar 1 ticket bij en heb die vriendin haar ticket zelf laten betalen. Met het gedacht van: 'ik heb die tickets gratis gekregen dus ik kan 2x gratis naar de film'.
Achteraf besefte ik pas wat ik gedaan had. En ik schaam me er nu, jaren later, nog steeds om! Ik had op die moment echt niet door wat ik aan het doen was.
Ik had maar 1 ticket bij en heb die vriendin haar ticket zelf laten betalen. Met het gedacht van: 'ik heb die tickets gratis gekregen dus ik kan 2x gratis naar de film'.
Achteraf besefte ik pas wat ik gedaan had. En ik schaam me er nu, jaren later, nog steeds om! Ik had op die moment echt niet door wat ik aan het doen was.