Gierige acties deel VIII
vrijdag 4 mei 2018 om 08:30
De vorige 7 delen waren een groot succes. In deel 8 gaan we weer verder met het delen van gierige acties.
Links naar vorige delen:
* Deel 1
* Deel 2
* Deel 3
* Deel 4
* Deel 5
* Deel 6
* Deel 7
Links naar vorige delen:
* Deel 1
* Deel 2
* Deel 3
* Deel 4
* Deel 5
* Deel 6
* Deel 7
zijdehoentje wijzigde dit bericht op 04-05-2018 11:47
8.87% gewijzigd
In this mad house we must all survive
zondag 20 mei 2018 om 21:18
Bij mij lag het brood soms onder in mijn tas te rotten 
Dan vond ik het zonde om weg te gooien, maar kocht soms (zeker niet elke dag) broodjes bij bakker bert (ik vind bert beter klinken).
1 keer per week ofzo voerde ik mijn oud brood aan de eenden in het park:)
Nu neem ik nooit brood mee naar mijn werk. Ik ben een verwende aap wat dat betreft. Ik koop elke dag eten. In het verleden soms twee keer per dag.

Dan vond ik het zonde om weg te gooien, maar kocht soms (zeker niet elke dag) broodjes bij bakker bert (ik vind bert beter klinken).
1 keer per week ofzo voerde ik mijn oud brood aan de eenden in het park:)
Nu neem ik nooit brood mee naar mijn werk. Ik ben een verwende aap wat dat betreft. Ik koop elke dag eten. In het verleden soms twee keer per dag.

zondag 20 mei 2018 om 21:24
Bij de bedrijfskantine moet je zo lang wachten. De helft van je lunchpauze is al voorbij als je je lunch hebt afgerekend.
En de hoeveelheid plastic die van een lunch afkomt! Plastic om je broodjes. Plastic kuipje voor de boter. Plastic om de kaas. Plastic bestek. Plastic bekertje voor je melk.
Lunch meenemen is goedkoper en milieuvriendelijker.

zondag 20 mei 2018 om 22:05
Nou nee..Kwartel123 schreef: ↑20-05-2018 18:04Wel lief dat hij in ieder geval naar jou toe doet alsof hij er blij mee is, voordat hij het op school weggooit en een vette hap bij de kantine haalt.

zondag 20 mei 2018 om 22:08
Het gaat over lunches, dan moet ik ineens aan, iets ander verhaal denken, over brood denken:
Jaren geleden, toen mijn 2 kids nog klein waren, gingen we met een ander stel die ook een kindje hadden een dagje naar het strand. Ik ben in de zomer jarig, vier mijn verjaardag nooit, maar die viel dit keer op een zondag en zo kwam het plan om een dagje naar het strand te gaan. Zo was het ook echt afgesproken, lekker op het strand en aan de zee zitten.
Na een best lange warme rit kwamen we dan eindelijk aan bij het strand. Het viel mij al op dat vriendin van het stel maar een heel klein tasje bij zich had en verder niets, terwijl wij met een grote standtas met standlakens liepen, een koelbox, een parasol, schepjes met emmertjes, je kent dat wel. Afijn.
Ex en ik begonnen de handdoekken uit te spreiden, parasolletje in het zand met koelbox eronder, kinderen insmeren ect. Wat bleek, ze hadden niéts maar dan ook echt niéts anders bij zich dan een klein flesje water, zo’n half litertje, die warm was geworden in de auto. Dus ze namen plaats op de helft van onze handdoeken en bleven zo zitten met kleren aan. Vreemd.
Na 3 kwartier ofzo ging ik richting een strandtent naar de wc, toen ik terugkwam zat iedereen ineens aan de boterhammen en blikjes/pakjes drinken. Toen ik de koelbox indook kwam de verklaring: mijn ex had het brood van mij en de kinderen onder iedereen verdeeld, zo ook de koude blikjes en pakjes drinken. Er was alleen nog 1 pakje appelsap en wat brood van mijn ex, die altijd als enige een soort van roggebrood at dat niemand anders lustte. “Ja, maar het zijn toch vrienden? Anders hadden zij niks?” Ja, nu heb ik dus niks...
Daarop was ik zo sjagerijnig dat we toen alles op was de spullen gepakt hebben en op het terras zijn gaan zitten en ik daar maar een broodje besteld heb. Wat bleek? Het bevriende stel was ervan uitgegaan dat we zoiezo de hele middag op een terras zouden gaan zitten aan het strand ipv op het strand zelf en wij dit óók zouden betalen ivm mijn verjaardag. En we hadden het écht goed gecommuniceerd.
(De man van het stel bood later nog zijn exuses aan toen hij eenmaal het sms gesprek van zijn vrouw gezien had, die had alles verkeerd aan hem doorgegeven. Ze gebruikte als excuus dat een dagje strand voor haar een dagje strandtent was, anders was zoiezo niet meegegaan
)
Jaren geleden, toen mijn 2 kids nog klein waren, gingen we met een ander stel die ook een kindje hadden een dagje naar het strand. Ik ben in de zomer jarig, vier mijn verjaardag nooit, maar die viel dit keer op een zondag en zo kwam het plan om een dagje naar het strand te gaan. Zo was het ook echt afgesproken, lekker op het strand en aan de zee zitten.
Na een best lange warme rit kwamen we dan eindelijk aan bij het strand. Het viel mij al op dat vriendin van het stel maar een heel klein tasje bij zich had en verder niets, terwijl wij met een grote standtas met standlakens liepen, een koelbox, een parasol, schepjes met emmertjes, je kent dat wel. Afijn.
Ex en ik begonnen de handdoekken uit te spreiden, parasolletje in het zand met koelbox eronder, kinderen insmeren ect. Wat bleek, ze hadden niéts maar dan ook echt niéts anders bij zich dan een klein flesje water, zo’n half litertje, die warm was geworden in de auto. Dus ze namen plaats op de helft van onze handdoeken en bleven zo zitten met kleren aan. Vreemd.
Na 3 kwartier ofzo ging ik richting een strandtent naar de wc, toen ik terugkwam zat iedereen ineens aan de boterhammen en blikjes/pakjes drinken. Toen ik de koelbox indook kwam de verklaring: mijn ex had het brood van mij en de kinderen onder iedereen verdeeld, zo ook de koude blikjes en pakjes drinken. Er was alleen nog 1 pakje appelsap en wat brood van mijn ex, die altijd als enige een soort van roggebrood at dat niemand anders lustte. “Ja, maar het zijn toch vrienden? Anders hadden zij niks?” Ja, nu heb ik dus niks...

Daarop was ik zo sjagerijnig dat we toen alles op was de spullen gepakt hebben en op het terras zijn gaan zitten en ik daar maar een broodje besteld heb. Wat bleek? Het bevriende stel was ervan uitgegaan dat we zoiezo de hele middag op een terras zouden gaan zitten aan het strand ipv op het strand zelf en wij dit óók zouden betalen ivm mijn verjaardag. En we hadden het écht goed gecommuniceerd.
(De man van het stel bood later nog zijn exuses aan toen hij eenmaal het sms gesprek van zijn vrouw gezien had, die had alles verkeerd aan hem doorgegeven. Ze gebruikte als excuus dat een dagje strand voor haar een dagje strandtent was, anders was zoiezo niet meegegaan

zondag 20 mei 2018 om 22:18
Dat is nog erger zeg! Ja ik voelde me echt knap lullig, zij hadden niets meegenomen maar vonden het geen probleem om mijn spullen op te eten en drinken. En toen ik dus met lege handen stond zei ook geen van de twee wat, terwijl ze doorkauwden.

zondag 20 mei 2018 om 22:27
Sommige mensen hebben echt geen compassie.Lidl’s-Annie-Aardbei schreef: ↑20-05-2018 22:18Dat is nog erger zeg! Ja ik voelde me echt knap lullig, zij hadden niets meegenomen maar vonden het geen probleem om mijn spullen op te eten en drinken. En toen ik dus met lege handen stond zei ook geen van de twee wat, terwijl ze doorkauwden.
Wat een hork van een vriend trouwens, om te beginnen met eten
zonder jou.
Kan me voorstellen dat het je ex is.

zondag 20 mei 2018 om 22:33
Op ons werk is er een temperatuurverschil tussen de kamers.
Als je op kamer 1 zit, is het bloedjeheet.
Als je in vergaderkamer 2 zit, is het een ijskast.
Wat doen medewerkers (vooral de vrouwen)? Die zorgen dat ze een vestje of een sjaal of omslagdoek op kantoor hebben liggen.
Collega A had geen zin om zelf een sjaal te kopen, dus leende ze mijn sjaal achter mijn rug. Die zag ik ergens hangen. Zo kwam ik er achter.
Ik heb gezegd dat ik dat niet wilde.
Vervolgens heeft die trut mijn sjaal aan een andere collega B (een vriendinnetje van haar op kantoor) uitgeleend.
Toen zat er lippenstift op.
A vond dat het een probleem tussen mij en B was.
Ik: "Nee, jij hebt mijn spullen achter mijn rug uit mijn kamer gepakt."
A: "Ik heb er niets mee te maken. Je moet het maar met B gaan bespreken."
Soms vraag ik me af: hebben mensen een bord voor hun kop?
Om te graaien in andermans spullen of andermans eten.
Al het uwe is het mijne. Of zo.
Wat doen medewerkers (vooral de vrouwen)? Die zorgen dat ze een vestje of een sjaal of omslagdoek op kantoor hebben liggen.
Collega A had geen zin om zelf een sjaal te kopen, dus leende ze mijn sjaal achter mijn rug. Die zag ik ergens hangen. Zo kwam ik er achter.
Vervolgens heeft die trut mijn sjaal aan een andere collega B (een vriendinnetje van haar op kantoor) uitgeleend.

zondag 20 mei 2018 om 22:38
Nou idd, dat soort dingen deed hij ook met een speciaal likeurtje dat ik maar heel af en toe kon kopen, op een kinderverjaardag bij de koffie helemaal uitschenken aan visite met een stralend gezicht. Je gaat simpelweg geen stamppij staan maken met een kamer vol visite en dat wist hij heel goed.

zondag 20 mei 2018 om 22:43
En dit is echt ronduit asoAbigail__ schreef: ↑20-05-2018 22:33Op ons werk is er een temperatuurverschil tussen de kamers.

Dat A het zomaar pakt, B het daarna overneemt en jij het vies terugkrijgt en het is niemands schuld. Wist collega B dat het jouw sjaal was eigenlijk?

zondag 20 mei 2018 om 22:51
De stelling van B is sowieso: "Ik heb nergens iets mee te maken."Lidl’s-Annie-Aardbei schreef: ↑20-05-2018 22:43En dit is echt ronduit aso![]()
Dat A het zomaar pakt, B het daarna overneemt en jij het vies terugkrijgt en het is niemands schuld. Wist collega B dat het jouw sjaal was eigenlijk?
Daar ga ik niet eens mee in discussie. Heeft 2 borden voor de kop.

zondag 20 mei 2018 om 22:56
Een grappige gierige actie.
Ik had schoonzus getipt over de uitverkoop bij bepaalde winkel.
Daarna was ik jarig.
Kreeg ik een artikel uit die uitverkoop.
Ik herkende het gelijk, want het was de oude lijn van de winkel.
Wel iets wat ik graag gebruik hoor.
Maar het was een beetje weird.
.....
Edit: het was afgeprijsd van € 22 naar € 12.
Het was een cadeautje van 4 personen aan mij.
Ik geef per persoon echt meer dan € 12 aan hen.
Daarna was ik jarig.
Maar het was een beetje weird.

.....
Edit: het was afgeprijsd van € 22 naar € 12.
Het was een cadeautje van 4 personen aan mij.
Ik geef per persoon echt meer dan € 12 aan hen.
anoniem_369727 wijzigde dit bericht op 20-05-2018 23:04
20.71% gewijzigd
zondag 20 mei 2018 om 22:59
Ligt er natuurlijk aan wat dit voor iets is. Wanneer het normaal veel te duur voor een verjaardagscadeau is zou ik het kunnen waarderen. Wanneer het normaal ook als verjaardagscadeau gegeven kan worden zou ik het wel een beetje gierig vinden.Abigail__ schreef: ↑20-05-2018 22:56Een grappige gierige actie.
Daarna was ik jarig.
Maar het was een beetje weird.![]()
maandag 21 mei 2018 om 08:00
Ik moet zeggen dat als iemand tegen mij zegt, ga je mee naar het strand, dat ik er dan ook vanuit ga dat ik in een strandtent ga zitten (niet dat diegene dan betaald). Tenzij je er nog expliet zegt, wat neem jij mee en wat neem ik mee.
Maar dan zou ik er net zo bij zitten als die vriendin. Behalve tot je ex die broodjes zou uitdelen, dan zou ik zeggen, kunnen we niet gewoon in die tent gaan zitten.
Maar dan zou ik er net zo bij zitten als die vriendin. Behalve tot je ex die broodjes zou uitdelen, dan zou ik zeggen, kunnen we niet gewoon in die tent gaan zitten.

maandag 21 mei 2018 om 08:38
In de post staat dat het duidelijk gecommuniceerd was dat het geen middagje terras zou worden.Naomir schreef: ↑21-05-2018 08:00Ik moet zeggen dat als iemand tegen mij zegt, ga je mee naar het strand, dat ik er dan ook vanuit ga dat ik in een strandtent ga zitten (niet dat diegene dan betaald). Tenzij je er nog expliet zegt, wat neem jij mee en wat neem ik mee.
maandag 21 mei 2018 om 09:24
Maar dan nog vind ik het vreemd dat de poster geen eten voor haar vrienden had meegenomen. Het was toch een uitje ter ere van haar verjaardag? Dan zou ik als jarige dus voor iedereen lekkers hebben meegebracht.
Wel aso van het gezelschap om met zijn allen te gaan eten waardoor er voor de jarige niets meer is.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"

maandag 21 mei 2018 om 09:51
Precies. Vind een raar verhaal van beiden kanten eerlijk gezegd. Wie er dan precies het gierigst was..DG2015 schreef: ↑21-05-2018 09:24Maar dan nog vind ik het vreemd dat de poster geen eten voor haar vrienden had meegenomen. Het was toch een uitje ter ere van haar verjaardag? Dan zou ik als jarige dus voor iedereen lekkers hebben meegebracht.
Wel aso van het gezelschap om met zijn allen te gaan eten waardoor er voor de jarige niets meer is.
maandag 21 mei 2018 om 10:16
Ik vind het ook raar trouwens dat als je gezamenlijk naar het strand gaat dat je niet dingen afstemt, ik neem dit mee, neem jij dan dat mee. Maar dat je alleen voor je eigen gezin eten meeneemt. Dan neem je toch ook iets te snacken voor iedereen?Lucifermiauww schreef: ↑21-05-2018 09:51Precies. Vind een raar verhaal van beiden kanten eerlijk gezegd. Wie er dan precies het gierigst was..
maandag 21 mei 2018 om 10:28
'Naar het strand gaan' zou ik wel opvatten als op het strand zitten, zwemmen, whatever.
Maar er is van beide kanten niet goed gecommuniceerd denk ik. Ik zou er zelf niet van uitgaan dat iemand alles betaalt, ook al zou het ter ere van een verjaardag zijn. Van de andere kant kan ik me wel weer voorstellen dat iemand anders het wel zo oppakt, dus TO had dat duidelijker moeten communiceren. Want zoals ik het nu lees was het uitje niet speciaal ter gelegenheid van de verjaardag, maar toevallig gingen ze op haar verjaardag naar het strand.
Maar er is van beide kanten niet goed gecommuniceerd denk ik. Ik zou er zelf niet van uitgaan dat iemand alles betaalt, ook al zou het ter ere van een verjaardag zijn. Van de andere kant kan ik me wel weer voorstellen dat iemand anders het wel zo oppakt, dus TO had dat duidelijker moeten communiceren. Want zoals ik het nu lees was het uitje niet speciaal ter gelegenheid van de verjaardag, maar toevallig gingen ze op haar verjaardag naar het strand.

maandag 21 mei 2018 om 10:54
En nodigt daar anderen bij uit en neemt dan niks mee voor ze. Blijft een bijzonder verhaal toch?minnimouse schreef: ↑21-05-2018 10:28'Naar het strand gaan' zou ik wel opvatten als op het strand zitten, zwemmen, whatever.