Gierige acties deel VIII
vrijdag 4 mei 2018 om 08:30
De vorige 7 delen waren een groot succes. In deel 8 gaan we weer verder met het delen van gierige acties.
Links naar vorige delen:
* Deel 1
* Deel 2
* Deel 3
* Deel 4
* Deel 5
* Deel 6
* Deel 7
Links naar vorige delen:
* Deel 1
* Deel 2
* Deel 3
* Deel 4
* Deel 5
* Deel 6
* Deel 7
zijdehoentje wijzigde dit bericht op 04-05-2018 11:47
8.87% gewijzigd
In this mad house we must all survive
maandag 21 mei 2018 om 13:46
Mandarijntje1 schreef: ↑21-05-2018 13:40Ik heb ooit eens 2 gratis filmtickets gekregen voor mijn verjaardag. Had geen relatie dus had een vriendin meegevraagd.
Ik had maar 1 ticket bij en heb die vriendin haar ticket zelf laten betalen. Met het gedacht van: 'ik heb die tickets gratis gekregen dus ik kan 2x gratis naar de film'.
Achteraf besefte ik pas wat ik gedaan had. En ik schaam me er nu, jaren later, nog steeds om! Ik had op die moment echt niet door wat ik aan het doen was.

maandag 21 mei 2018 om 13:49
Ik had idd duidelijk gezegd dat we echt op het strand zouden gaan zitten. Het dagje strand viel toevallig op mijn verjaardag, die ik normaal nooit vier.
Ik heb nog nooit meegemaakt dat als ik een dagje naar het strand ga met anderen ik dan ook voor hun drinken, brood ect mee hoor te nemen? Zij stelde ook niet voor wie wat meenam dus dan ga ervan uit, ieder voor zich, zoals met al mijn vrienden en kennissen met wie ik wel eens een dagje strand / dierentuin / pretpark heb gedaan.
Ik vind het een rare beredenering dat als er niet over gecommuniceerd word ik voor het hele gezelschap eten en drinken mee hoor te nemen. Maar dat zal dan wel aan mij liggen?
Ze hebben de drankjes op het terras later alsnog van mij gekregen trouwens, dus gierig ben ik niet.

maandag 21 mei 2018 om 13:53
Deze instelling idd en ik heb ook geen cadeau gekregen, klopt.Abigail__ schreef: ↑21-05-2018 11:49L-A-A had het via sms wel afgestemd.
Die vrienden, vooral de vrouw, wilden getrakteerd worden onder het mom van ´het is jouw verjaardag, dus jij moet ons van eten en drinken voorzien´.
En dan getrakteerd worden, zonder zelf ook maar een verjaardagscadeau mee te nemen.
Het is maar net hoe het hen uitkwam.
maandag 21 mei 2018 om 13:56
Haha, dit zie ik mijn vriend nog doen. Niet eens expres maar die denkt er niet bij na.Mandarijntje1 schreef: ↑21-05-2018 13:40Ik heb ooit eens 2 gratis filmtickets gekregen voor mijn verjaardag. Had geen relatie dus had een vriendin meegevraagd.
Ik had maar 1 ticket bij en heb die vriendin haar ticket zelf laten betalen. Met het gedacht van: 'ik heb die tickets gratis gekregen dus ik kan 2x gratis naar de film'.
Achteraf besefte ik pas wat ik gedaan had. En ik schaam me er nu, jaren later, nog steeds om! Ik had op die moment echt niet door wat ik aan het doen was.

Sowieso moet ik hem soms aanstoten dat het zijn rondje is. Geen probleem mee maar hij heeft het gewoon niet door. Geen gierigheid maar met z'n hoofd ergens anders.

maandag 21 mei 2018 om 13:58
Ja ze zei letterlijk zo van: “Wanneer gaan we nou eens op het terras zitten? De kids hebben nu het zand en de zee wel gezien en ik ga hier niet de hele middag zitten hoor. Ik dacht dat je ons een middagje zou trakteren bij de strandtent, je bent toch jarig? Als ik dit had geweten was ik niet meegegaan, pffff.”Troeteltje schreef: ↑21-05-2018 12:15Hoe is dan gebleken dat ze verwachten dat jullie alles zouden betalen? Is dat letterlijk zo uitgesproken? Wat een bom zeg.
Kijk, op je verjaardag wat extra’s doen zoals een drankje of gebakpuntje...ok.......echter niet verplicht.
maandag 21 mei 2018 om 14:00
Echt! Ik deed dat ook niet expres! Het was pas een week later ofzo dat het me binnen schoot dat dit eigenijk heel onbeleefd was.
Nu moet ik er echt om lachen, ik zie die vriendin nog steeds. Telkens als ik haar zie moet ik eraan denken. En dan moet ik echt mijn lach in houden

maandag 21 mei 2018 om 14:01
Omg.... Dat je dat dan nog durft te zeggenLidl’s-Annie-Aardbei schreef: ↑21-05-2018 13:58Ja ze zei letterlijk zo van: “Wanneer gaan we nou eens op het terras zitten? De kids hebben nu het zand en de zee wel gezien en ik ga hier niet de hele middag zitten hoor. Ik dacht dat je ons een middagje zou trakteren bij de strandtent, je bent toch jarig? Als ik dit had geweten was ik niet meegegaan, pffff.”

maandag 21 mei 2018 om 14:04
Ja als dat je word gezegd sta je gewoon zo met je mond vol tanden dat iemand het lef heeft dat überhaupt zo uit te spreken, dat ik maar gewoon zei: “Ja we gaan al naar het terras, dan kan ik zelf ook een broodje eten”
Vind het nog steeds schaamteloos dat ze dat zo durfde te zeggen...
maandag 21 mei 2018 om 14:15
Inderdaad heel schaamteloos! Dat je dat denkt kan ik nog ergens plaatsen maar dat je dat dan ook nog gewoon zegt? Net alsof het verplicht is om te trakteren met je verjaardag? Ik doe dit zelf ook nooit en zal bewust ook nooit wat gaan doen met andere mensen op die dag. Ik denk dat jij dit ook nooit meer zal doenLidl’s-Annie-Aardbei schreef: ↑21-05-2018 14:04Ja als dat je word gezegd sta je gewoon zo met je mond vol tanden dat iemand het lef heeft dat überhaupt zo uit te spreken, dat ik maar gewoon zei: “Ja we gaan al naar het terras, dan kan ik zelf ook een broodje eten”
Vind het nog steeds schaamteloos dat ze dat zo durfde te zeggen...

maandag 21 mei 2018 om 14:32
Nee dit was de laatste keer met dit stel naar het strand. Hoewel haar man zich dus achteraf excuseerde en schaamde.Mandarijntje1 schreef: ↑21-05-2018 14:15Inderdaad heel schaamteloos! Dat je dat denkt kan ik nog ergens plaatsen maar dat je dat dan ook nog gewoon zegt? Net alsof het verplicht is om te trakteren met je verjaardag? Ik doe dit zelf ook nooit en zal bewust ook nooit wat gaan doen met andere mensen op die dag. Ik denk dat jij dit ook nooit meer zal doen![]()
We zijn nog wel een keer met hun kindje naar het strand geweest, maar dan dus echt dagje strand. Vanuit de vorige ervaring had ik rekening gehouden met een extra kind in de koelbox en er was zelfs geen zonnebrand meegegeven. Enkel tasje met een klein handdoekje en had badkleding aan. Moeder heeft 2 weken lang moeten horen hoe geweldig leuk de dag op het strand met ons was

maandag 21 mei 2018 om 14:44
O ik zie ineens dat je bedoeld iemand meenemen (een dagje) weg op mijn verjaardag. Omdat het vaak wel mooi weer is geweest is dat wel voorgekomen, maar dat is aantal keer wel goed gegaan, met andere vrienden en mijn moeder bijvoorbeeld. Dan trakteerde ik gewoon uit mezelf meestal op een drankje. Maar het is nog nooit zo geweest dat de tegenpartij dat dan verwachtte ofzo. Dat is dan wel een verschil.Mandarijntje1 schreef: ↑21-05-2018 14:15Inderdaad heel schaamteloos! Dat je dat denkt kan ik nog ergens plaatsen maar dat je dat dan ook nog gewoon zegt? Net alsof het verplicht is om te trakteren met je verjaardag? Ik doe dit zelf ook nooit en zal bewust ook nooit wat gaan doen met andere mensen op die dag. Ik denk dat jij dit ook nooit meer zal doen![]()
maandag 21 mei 2018 om 14:47
Eh niet. Kinderen worden niet meegerekend als er gedeeld word. Of gewoon globaal (alleen volwassenen en één stel met 4 kinders bv) Dan doen zij iets meer maar niet precies. En ik ken geen overgebleven gebakjes. Die lust oma, pappa of mamma nog welTroeteltje schreef: ↑21-05-2018 12:35Vraagje van mij..
Terras, twee volwassenen en een kind van 6. Vinden jullie het vanzelfsprekend dat het kind in alles evenredig meedingt wanneer he om bestelling drankjes en hapjes gaat?
Dus volwassenen een gebakje, kind ook gebakje. Volwassenen koffie, kind drankje. Volwassenen bier of frisdrank of spa, kind ook drankje.
Vaak gaat het niet op. Gebakje half eten, zoveelste drankje half opdrinken.
Hoe doen jullie dat? Cq hoe gaan jullie daarmee om?

Als het je zo dwars zit, je had het al eerder over zoiets? , doe dan ieder voor zich.
maandag 21 mei 2018 om 14:48
Ja, dat loopt goed als je weet dat mensen niet om die reden met je meegaan maar gewoon om wie je bent.Lidl’s-Annie-Aardbei schreef: ↑21-05-2018 14:44O ik zie ineens dat je bedoeld iemand meenemen (een dagje) weg op mijn verjaardag. Omdat het vaak wel mooi weer is geweest is dat wel voorgekomen, maar dat is aantal keer wel goed gegaan, met andere vrienden en mijn moeder bijvoorbeeld. Dan trakteerde ik gewoon uit mezelf meestal op een drankje. Maar het is nog nooit zo geweest dat de tegenpartij dat dan verwachtte ofzo. Dat is dan wel een verschil.
Achteraf lach je erom.
maandag 21 mei 2018 om 14:49
Als ik ergens een uitgebreide lunch voor meeneem houd ik wel rekening met dat een ander wat mee snoept. En zeker als het toch op je verjaardag was had ik een paar broodjes extra gesmeerd ja. Kan me de verwarring wat dat betreft wel begrijpen. Geen handdoeken vind ik dan wel weer wat apart. Ik had dan even ergens een paar handdoeken gaan kopen ff snel.Lidl’s-Annie-Aardbei schreef: ↑21-05-2018 13:49Ik had idd duidelijk gezegd dat we echt op het strand zouden gaan zitten. Het dagje strand viel toevallig op mijn verjaardag, die ik normaal nooit vier.
Ik heb nog nooit meegemaakt dat als ik een dagje naar het strand ga met anderen ik dan ook voor hun drinken, brood ect mee hoor te nemen? Zij stelde ook niet voor wie wat meenam dus dan ga ervan uit, ieder voor zich, zoals met al mijn vrienden en kennissen met wie ik wel eens een dagje strand / dierentuin / pretpark heb gedaan.
Ik vind het een rare beredenering dat als er niet over gecommuniceerd word ik voor het hele gezelschap eten en drinken mee hoor te nemen. Maar dat zal dan wel aan mij liggen?
Ze hebben de drankjes op het terras later alsnog van mij gekregen trouwens, dus gierig ben ik niet.
maandag 21 mei 2018 om 14:55
Maar het is voor kinderen toch ook helemaal niet leuk om de hele tijd bij een strandtent te zitten? Juist omdat er kleine kinderen bij zijn lijkt het me zo logisch dat het echt om op het strand zelf zitten ging en dat er dus minstens strandlakens mee moesten. De lunch kan ik dan nog wel begrijpen dat ze dachten dat dat misschien op het terras zou zijn, maar dat zou ik dan zelf voor de zekerheid of afstemmen of toch wat broodjes smeren.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken

maandag 21 mei 2018 om 14:59
Dat zou toch echt de laatste keer geweest zijn dat ik met die mensen een daguitstap heb gemaakt.
Ik had nog gesnapt dat ze bedachten "Lidi trakteert ons aan 't eind van de dag wel een drankje".
Maar dat ze gewoon totaal niets mee hebben, zelfs geen handdoek of een grote fles water en geen kruimel eten ... Nee, dank je.
Ik had nog gesnapt dat ze bedachten "Lidi trakteert ons aan 't eind van de dag wel een drankje".
Maar dat ze gewoon totaal niets mee hebben, zelfs geen handdoek of een grote fles water en geen kruimel eten ... Nee, dank je.

maandag 21 mei 2018 om 15:00
Handdoeken gaan kopen? Wie? Ik? Of de vrouw van het stel die ze expres niet meegenomen had omdat ze op het terras getrakteerd wilde worden? Ze wilde eigenlijk helemaal niet op het strand liggen bleek ter plaatste...nina1966 schreef: ↑21-05-2018 14:49Als ik ergens een uitgebreide lunch voor meeneem houd ik wel rekening met dat een ander wat mee snoept. En zeker als het toch op je verjaardag was had ik een paar broodjes extra gesmeerd ja. Kan me de verwarring wat dat betreft wel begrijpen. Geen handdoeken vind ik dan wel weer wat apart. Ik had dan even ergens een paar handdoeken gaan kopen ff snel.

maandag 21 mei 2018 om 15:09
En hoe ver ga je dan met extra broodjes meenemen? Ze waren met 2 volwassenen en 1 kind. Neem je 3 extra broodjes mee? Dan hebben ze alle 3 nog steeds honger in dat geval. 6 broodjes? Dat hebben ze in dit geval gekregen, toen had ik niets meer. Dus dan 6 broodjes extra? En wat als ze zelf wel bij zich hadden? Dan kan ik ze alle 6 weg gooien aan het einde van een warme dag, dat vind ik zo zonde. Als ze 1 broodje tekort hadden was daar echt wel een mouw aan te passen, maar met een gezin helemaal níks meenemen met een dagje uit? Kom nou

maandag 21 mei 2018 om 15:30
Nouja, dat zal dan. Maar moge toch duidelijk zijn dat als we het daar niet over gehad hebben dat het voor mij ook niet duidelijk is dat zij helemaal niets meenemen, zelfs geen handdoeken en getrakteerd wil worden op een terras. Zoals ik al eerder aangaf weet ik echt niet beter dan dat als je een dagje weggaat en je zulke dingen niet bespreekt je gewoon ieder een tas spullen en koelbox eten en drinken meeneemt met genoeg voor je eigen gezin. Dat is dan maar raar.minnimouse schreef: ↑21-05-2018 15:20Je had zelf ook gewoon wat beter moeten communiceren.
Gewoon even overleggen wie wat meeneemt.

maandag 21 mei 2018 om 15:32
Ik vind het anders niet erg gek dat je gewoon iets hebt "ieder het zijne".minnimouse schreef: ↑21-05-2018 15:20Je had zelf ook gewoon wat beter moeten communiceren.
Gewoon even overleggen wie wat meeneemt.
Zeker als je met 2 auto's rijdt, 2 gezinnen bent, 's ochtends waarschijnlijk ook nog vertrekt vanop een andere locatie.
maandag 21 mei 2018 om 15:39
Zoals gezegd: in mijn ogen zijn jullie beiden onduidelijk geweest. Ik vind haar gedrag ook vreemd hoor, daar niet van. Maar ik kan me niet voorstellen dat als je dit afspreekt je niet even verder ‘fantaseert’ van ‘goh, leuk, lekker zwemmen!’. Bij een dergelijke opmerking zou al aan het licht komen dat jullie beide andere ideeën hebben over deze dag.Lidl’s-Annie-Aardbei schreef: ↑21-05-2018 15:30Nouja, dat zal dan. Maar moge toch duidelijk zijn dat als we het daar niet over gehad hebben dat het voor mij ook niet duidelijk is dat zij helemaal niets meenemen, zelfs geen handdoeken en getrakteerd wil worden op een terras. Zoals ik al eerder aangaf weet ik echt niet beter dan dat als je een dagje weggaat en je zulke dingen niet bespreekt je gewoon ieder een tas spullen en koelbox eten en drinken meeneemt met genoeg voor je eigen gezin. Dat is dan maar raar.

maandag 21 mei 2018 om 15:39
Ja zo ging dat idd, we spraken daar om bepaalde tijd af, ieder met eigen vervoer. Kwamen wij daar bepakt en bezakt aanlopen en zij stonden er al met z’n drieën met 1 klein tasje. Moet nog wel steeds lachen om mijn verbazing en hoe eruit zag achteraf. Alsof ik verwachtte dat er een huup huup barbatruuc uit dat kleine slappe tasje zou komenTornacense schreef: ↑21-05-2018 15:32Ik vind het anders niet erg gek dat je gewoon iets hebt "ieder het zijne".
Zeker als je met 2 auto's rijdt, 2 gezinnen bent, 's ochtends waarschijnlijk ook nog vertrekt vanop een andere locatie.

Bedankt voor ieders meningen, vind een leuk topic verder!

maandag 21 mei 2018 om 15:46
Meen dat dat zelfs ter sprake kwam “lekker zwemmen samen met de kids!” Haar kindje had niet eens zwemkleding aan en moest met de voeten in het water toekijken hoe mijn kinderen het naar hun zin hadden in de golven. De kleding mocht namelijk niet nat worden...minnimouse schreef: ↑21-05-2018 15:39Zoals gezegd: in mijn ogen zijn jullie beiden onduidelijk geweest. Ik vind haar gedrag ook vreemd hoor, daar niet van. Maar ik kan me niet voorstellen dat als je dit afspreekt je niet even verder ‘fantaseert’ van ‘goh, leuk, lekker zwemmen!’. Bij een dergelijke opmerking zou al aan het licht komen dat jullie beide andere ideeën hebben over deze dag.
Het was gewoon een rare dag, zo zonde want echt prachtig weer, rond 25 graden. Op het terras was het bloedheet en de kinderen verveelden zich. We zijn uiteindelijk na 2 uurtjes weer naar huis gegaan, uurtje strand en uurtje terras. Zonde van de mooie dag.