Geld & Recht alle pijlers

Gierige acties deel VIII

04-05-2018 08:30 2999 berichten
Alle reacties Link kopieren
De vorige 7 delen waren een groot succes. In deel 8 gaan we weer verder met het delen van gierige acties.

Links naar vorige delen:
* Deel 1
* Deel 2
* Deel 3
* Deel 4
* Deel 5
* Deel 6
* Deel 7
zijdehoentje wijzigde dit bericht op 04-05-2018 11:47
8.87% gewijzigd
In this mad house we must all survive
Alle reacties Link kopieren
LizBakker schreef:
18-07-2018 20:24
Ik koop best vaak dure dingen waarvan ik weet dat mijn omgeving het onzin zal vinden. Een duur simpel wit t-shirt ofzo, of een paar laarzen van honderden euro's. Maar goed, dat is mijn zaak, hoeft niemand te weten.

Maar mensen (collega's bijvoorbeeld) vragen verbazingwekkend vaak hoeveel iets gekost heeft. Ik zou dat zelf echt nooit vragen. Ik lieg dan altijd naar beneden, afhankelijk van het publiek dat ik voor me heb. Ik heb ook vriendinnen die in de mode werken en die weten sowieso wat dingen kosten, maar voor de rest komt alles bij mij uit de sale en uit de grabbelbak. Of ik lieg dat ik het cadeau heb gekregen. Ik schaam me soms voor wat ik voor iets heb betaald.

Dat iets geruild kan worden roep ik ook altijd bij een cadeau, haha!

Jaah, dat vragen hoeveel iets gekost heeft, onbeschoft vind ik het.

Ik antwoord dan altijd iets als 'zoveel als ik ervoor wil betalen', zeg het met een lach maar meestal komt de boodschap wel aan.

Ik kan wel heel enthousiast zijn als ik iets echt mooi/goed vind voor een lage prijs.
Als iemand mij dan zegt mijn jurk mooi te vinden dan roep ik ook weleens 'jaah, ik was er ook meteen verliefd op en hij kostte ook maar 50€', die lage prijs is dan voor mij soort van kers op de taart.

Mijn ex-schoonmoeder vond dat ik een gat in mijn hand had - was niet zo - en zij bemoeide zich met werkelijk alles, ze woonde ook vlakbij.
Tegen haar loog ik de sterren van de hemel: ik had dingen altijd gekregen of tweedehands/in de sale gekocht...
Alles liever dan de zoveelste ruzie met haar aan te gaan over de aankoop van 2 rompertjes voor mijn baby :|

En om on topic te blijven: ex-schoonmoeder gooide in een chique restaurant het schaaltje (niet voorverpakte) suiker en koekjes leeg in een papieren zakdoek die ze dichtknoopte en in haar handtas stopte 'want dat is wel betaald hoor' en vond het daarbij ook onnodig dat een beetje discreet te doen :facepalm:
@ Monica: suiker en melk in servet in haar Chanel of Gucci tas? :-)

@ de rest: ik vind het eerlijk gezegd wel leuk om ieders mening te lezen over bepaalde acties. Ik stoor me vrijwel niet snel aan off-topic berichten. Tenzij ze echt nergens op slaan. Een topic over gierige acties en 100 berichten over het weer en de weersvoorspellingen bijvoorbeeld.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet mijn dat mijn moeder vroeger ook altijd de suikerzakjes ed meenamen voor de vakantie. Maar de enige die de koffie met melk en suiker dronk was mijn opa. En daarbij ging er altijd een gewone suikerpot mee op vakantie. Ik vond het dus altijd erg raar, want volgens mij werd er niets mee gedaan.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Ttroeteltje schreef:
19-07-2018 08:28
@ Monica: suiker en melk in servet in haar Chanel of Gucci tas? :-)
Helaas geen Chanel tas, wel een afgeragde bontmantel van tig jaar oud :@@:
Alle reacties Link kopieren
dianaf schreef:
19-07-2018 08:41
Ik weet mijn dat mijn moeder vroeger ook altijd de suikerzakjes ed meenamen voor de vakantie. Maar de enige die de koffie met melk en suiker dronk was mijn opa. En daarbij ging er altijd een gewone suikerpot mee op vakantie. Ik vond het dus altijd erg raar, want volgens mij werd er niets mee gedaan.
Oh ja, heb eens ontbeten bij een vriendin die ook veel in hotels komt. Tafel vol met allerlei broodbeleg in cupjes. Bij nadere inspectie bleek de helft vér over de datum.
Zelf raus ik altijd de toiletartikelen mee. Vooral de showercaps maken me erg blij, want die krijg je niet altijd. Ik hergebruik ze wel, tot de gaten erin vallen.
Erg jammer dat de shampoo en douchegel steeds vaker in dispensers zitten.
.
Alle reacties Link kopieren
Zelf neem ik ook vaak de boter, suiker en melk nog mee als dat er nog ligt. ik ben maar alleen, dus dan hoef ik geen groot pak suiker of melk te kopen
Zomer28 Maar denkt de rest nu dat jíj het restant pot dat over was na kosten fotoboek hebt gehouden?
impala schreef:
19-07-2018 08:46
Oh ja, heb eens ontbeten bij een vriendin die ook veel in hotels komt. Tafel vol met allerlei broodbeleg in cupjes. Bij nadere inspectie bleek de helft vér over de datum.
Zelf raus ik altijd de toiletartikelen mee. Vooral de showercaps maken me erg blij, want die krijg je niet altijd. Ik hergebruik ze wel, tot de gaten erin vallen.
Erg jammer dat de shampoo en douchegel steeds vaker in dispensers zitten.
Het is in de horeca ook echt niet de bedoeling dat je al het beleg en randzaken mee gaat nemen.

De toiletartikelen worden meestal wel afgepast neergelegd op de kamer, dus die neem ik nog weleens mij. Handig voor op korte vliegtripjes :P
Alle reacties Link kopieren
impala schreef:
19-07-2018 08:46
Oh ja, heb eens ontbeten bij een vriendin die ook veel in hotels komt. Tafel vol met allerlei broodbeleg in cupjes. Bij nadere inspectie bleek de helft vér over de datum.
Zelf raus ik altijd de toiletartikelen mee. Vooral de showercaps maken me erg blij, want die krijg je niet altijd. Ik hergebruik ze wel, tot de gaten erin vallen.
Erg jammer dat de shampoo en douchegel steeds vaker in dispensers zitten.

Wel beter voor het milieu. ;-D
Als ik bijvoorbeeld een week ergens blijf, dan gebruik ik de shampoo ed uit het hotel. Bij een rondreis neem ik wel een klein flesje zelf mee, maar meestal gebruik ik de shampoo uit het eerste hotel tot het op is.
Scheelt weer flessen meenemen en zo.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
lise1985 schreef:
19-07-2018 09:09
Het is in de horeca ook echt niet de bedoeling dat je al het beleg en randzaken mee gaat nemen.

De toiletartikelen worden meestal wel afgepast neergelegd op de kamer, dus die neem ik nog weleens mij. Handig voor op korte vliegtripjes :P
Heb mij wel laten vertellen dat de producten worden weggegooid. Dus zakje suiker en verpakking melk, voorverpakt koekje....weg in de afvalemmer. Vanwege hygiëneregels. In dat geval is meenemen wel veel leuker en verantwoorder denk ik zo.
Ttroeteltje schreef:
19-07-2018 11:19
Heb mij wel laten vertellen dat de producten worden weggegooid. Dus zakje suiker en verpakking melk, voorverpakt koekje....weg in de afvalemmer. Vanwege hygiëneregels. In dat geval is meenemen wel veel leuker en verantwoorder denk ik zo.
Ik heb in de horeca gewerkt, maar alle voorverpakte zakjes en cupjes blijven gewoon op tafel staan of worden opnieuw geserveerd. Juist om die reden is het voorverpakt, zodat onnodige verspilling tegen gegaan wordt.
Alle reacties Link kopieren
Suiker neem ik ook altijd mee op vakantie.
Vriend drinkt veel suiker in zijn thee en niet alle vakantie-huisjes hebben suiker.
Daarnaast neem ik dus ook zakjes mee als ik koffie ga drinken. Om dezelfde reden: dan hebben we sowieso suiker als we ergens maar 1 of 2 nachtjes zitten.
Alle reacties Link kopieren
Cheshire-cat schreef:
17-07-2018 17:40
[quote=broadway post_id=28765474 time=1531826415

broer: "hebben jullie weekend x wat te doen?"
ik: "zover ik weet niet"
broer: "ah mooi. oppas is kei duur dus dan kunnen de kids mooi bij jullie logeren"

hij is mijn alles, maar sóms wil ik hem wurgen... :lol:
Sorry maar dan zou mijn reactie toch echt nee zijn.
[/quote]

dat was de reactie ook. :-)
En doooooor!
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
19-07-2018 15:33
Suiker neem ik ook altijd mee op vakantie.
Vriend drinkt veel suiker in zijn thee en niet alle vakantie-huisjes hebben suiker.
Daarnaast neem ik dus ook zakjes mee als ik koffie ga drinken. Om dezelfde reden: dan hebben we sowieso suiker als we ergens maar 1 of 2 nachtjes zitten.
Ik neem ook de suikerzakjes mee als er 1 overblijft. Maar die suikerzakjes worden ook in de supermarkt verkocht in doosjes met 50 zakjes. Dus die koop ik altijd als we op vakantie gaan, dan vind ik gewone, losse suiker ook niet handig. Als je maar een paar nachtjes gaat dan hoef je niet eens het hele doosje mee te nemen.
Alle reacties Link kopieren
Ttroeteltje schreef:
19-07-2018 11:19
Heb mij wel laten vertellen dat de producten worden weggegooid. Dus zakje suiker en verpakking melk, voorverpakt koekje....weg in de afvalemmer. Vanwege hygiëneregels. In dat geval is meenemen wel veel leuker en verantwoorder denk ik zo.
ze zijn juist voorverpakt zodat je ze niet weg hoeft te gooien als je ongebruikt zijn
weggooien gebeurt echt niet hoor.
Ttroeteltje schreef:
19-07-2018 11:19
Heb mij wel laten vertellen dat de producten worden weggegooid. Dus zakje suiker en verpakking melk, voorverpakt koekje....weg in de afvalemmer. Vanwege hygiëneregels. In dat geval is meenemen wel veel leuker en verantwoorder denk ik zo.
Alleen dat is dus helemaal niet zo.
Pinda-Kaas schreef:
19-07-2018 18:57
ze zijn juist voorverpakt zodat je ze niet weg hoeft te gooien als je ongebruikt zijn
weggooien gebeurt echt niet hoor.
Waar ik werkte moest dit wel vanuit hygiënisch oogpunt
nou dat dacht ik dus ook. lekker hygienisch. Wie weet heeft een ander even lekker zijn nagels er schoon mee zitten maken bijvoorbeeld.
Alle reacties Link kopieren
Vergeetmenietje1980 schreef:
19-07-2018 21:43
nou dat dacht ik dus ook. lekker hygienisch. Wie weet heeft een ander even lekker zijn nagels er schoon mee zitten maken bijvoorbeeld.
jij maakt je nagels schoon met een melkkuipje?

ik heb in meerdere zaken gewerkt en devies was altijd: als het niet nat/gevlekt/gekreukt is kan het nog een ronde mee
als het vies of nat was geworden of er had duidelijk iemand mee zitten friemelen, ja dan gooide je het wel weg
Ik heb het echt al vaak gehoord. Dat het weg moet. Vond dat altijd zo zonde. Begrijp het wel vanuit hygienisch oogpunt.
Ik vind het fijn dat zeep tegenwoordig in een dispenser zit in hotels. Ik slaap meestal met zijn drieën in een hotelkamer (2 kids) en vaak wordt het derde setje zeep dan weer vergeten. Bovendien waren die kleine flesjes meestal niet genoeg (bij 2 keer douchen).

Ik neem bijna niets mee naar huis van het hotel, thuis heb ik mijn eigen voorkeursmerken (en we gebruiken geen suiker in de koffie).

Het enige dat ik dan wel eens meeneem is de complimentary sewing kit. Dat vind ik handig om in mijn handtas te hebben. Ik heb er wel eens een collega mee gered van een scheur in zijn broek;)
Alle reacties Link kopieren
lise1985 schreef:
19-07-2018 09:09
Het is in de horeca ook echt niet de bedoeling dat je al het beleg en randzaken mee gaat nemen.

De toiletartikelen worden meestal wel afgepast neergelegd op de kamer, dus die neem ik nog weleens mij. Handig voor op korte vliegtripjes :P
Snap ik, daarom vind ik haar actie wel gierig, en die van mij niet ;-)
Ze is trouwens verder niet gierig. Wel zo iemand die superzuinig is en daarom al jong een dikke spaarrekening had.

De sewingkits zijn ook het enige naaigerei dat ik in huis heb. Heel fijn dat er in elk setje weer andere kleurtjes garen en knoopjes zitten!

Badslippers (van die wegwerpdingen) neem ik ook mee. Ze zijn mij altijd te groot, maar voor mijn vriend niet. Als je die krijgt is de kamer meestal zo duur, dat ik vind dat ik ze gerust mee mag nemen.
.
Alle reacties Link kopieren
Zomer28 schreef:
19-07-2018 05:59

Nu gaat t natuurlijk maar om €10 pp, een bedrag dat mij niet rijker maakt en haar niet armer, maar het gaat mij om t principe. Je krijgt van anderen geld om iets te organiseren waar je vervolgens een deel van in eigen zak steekt.
Ik vind dat gierig.
Nou, anders ik wel. En ik zou het toch ook een beetje vervelend vinden dat de rest misschien denkt dat ik zélf de pot heb gehouden. Hoeft je je niets van aan te trekken, je weet zelf beter, maar toch.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het niet prettig om geld te vangen voor grote cadeaus die ik van mijn (schoon)ouders krijg. Maar ja, wat moet je er dan mee? Fietskar was een paar honderd euro, ik wist echt niet of ik die terug moest geven (maar ja, schoonmoeder heeft er dan ook niets aan) of verkopen. Doorgeven had ze vast niet erg gevonden maar ik had geen mensen in de buurt die er eentje nodig hadden. Gelukkig werd schoonzus zwanger dus hup, daarheen die kar, mag zij bedenken wat ze er mee moet, ik hoef hem niet terug :)

Verder heb ik zelf een rare actie uitgehaald. Voor de kledingbeurs verzamelen mijn zussen en ik ieder met een eigen lijst kinderkleding en speelgoed om te verkopen. Mijn oudste zus brengt alles naar de beurs, omdat ze in de organisatie zit. Ik geef altijd aan dat ze maar in mijn krat moet kijken of er nog iets in zit wat zij voor haar kinderen kan gebruiken, dat kan ze er zo uithalen, dat hoef ik niet te verkopen (en hoef ik geen geld voor). En ik ging er vanuit dat als ik onverhoopt spullen probeer te verkopen die eigenlijk van haar zijn (ik onthou dat allemaal niet meer, er gaat zoveel heen en weer) dat ze dat er wel uit zou halen. Niet dus, en achteraf krijg ik de opmerking 'haha, dat jasje was van mij en die heb jij nu verkocht'. Beetje akward.

Ik heb er verder niks mee gedaan, er gaan wel vaker zaken heen en weer zonder geld (ik vraag geen geld voor de kaartjes van dansuitvoering van mijn kinderen, zij doet dat ook niet als ik een kaartje krijg voor een voorstelling van haar kinderen) maar vraag me af of dat wel zo netjes is. Ik durf de komende keer eigenlijk geen krat meer in te leveren, stel je voor dat er weer spullen van haar bij zitten die ze er niet uitplukt.

Mijn andere zus koopt vaak dure kleding voor haar kinderen, en dat verkoopt ze dan liever door dan dat ze het aan neefjes / nichtjes geeft. Begrijp ik. Soms krijg ik wel kleding doorgeschoven, maar dat is dan altijd kleding die ze niet verkoopbaar acht, vanwege een klein vlekje of een scheurtje of zo. Ben er toch altijd blij mee. En ziet het er echt niet uit (gebeurd zelden), dan is dat mooi kleding voor de zwemles :)
Alle reacties Link kopieren
Hoezo raar? Ze had toch de kans om ze uit te halen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven