Geld & Recht alle pijlers

Gierige acties deel X

13-08-2019 16:45 3017 berichten
Alle reacties Link kopieren
De vorige 9 delen waren een groot succes. In deel 10 gaan we weer verder met het delen van gierige acties.

Links naar vorige delen:
* Deel 1
* Deel 2
* Deel 3
* Deel 4
* Deel 5
* Deel 6
* Deel 7
* Deel 8
* Deel 9
In this mad house we must all survive
MinkeDeWit schreef:
19-09-2019 09:05
Ik heb ze bekeken en ze zijn handig als je even iets wilt opzoeken. Mijn eigen samenvattingen zijn een A4’tje met puntenlijstjes, alleen van dingen die ik niet als parate kennis heb en niet snel kan opzoeken. Dit waren hele visuele overzichten met kleurtjes en pijlen. Wel echt heel knap en volledig gemaakt. Onder werktijd trouwens (het is een volledig betaalde studie).
Als je diegene toch wilt bedanken, kun je ook zelf een kaartje met bedankt of zo doen. Maar als iemand ongevraagd dingen gaat doorsturen, voel ik mij niet verplicht om bij te dragen.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Marnamai schreef:
19-09-2019 00:27
Is die fles wijn van goud?

Ik vind een cadeau van 45 euro (zelfs te delen door 15 mensen) behoorlijk duur voor wat samenvattingen waar nagenoeg niemand specifiek naar vroeg.

Dan zou ik eventueel nog een flesje wijn van 7 à 10 euro mee willen sponsoren (elk een halve euro of wat), maar daar stopt het toch wel.
Ja dit!
Never stop making wishes♡
Ik was laatst met vrienden ergens, en zij hadden ook andere vrienden uitgenodigd, die ik niet kende. An sich best aardige gasten, we waren in totaal met 7 man. Ik denk dat we een rondje of 8 hebben besteld, je moest daar betalen met muntjes. 1 van die gasten (die ik dus niet eerder gezien had) heeft elk rondje geaccepteerd. Zelf niet 1 rondje gehaald en op het eind van de avond moest hij naar het toilet, daar moest je een half muntje voor betalen. Grist die kerel gewoon zonder te vragen een half muntje van van iemand anders, dat op tafel lag weg. Echt absurd. Hele avond zuipen op iemands anders kosten en dan ook nog zonder te vragen een muntje van iemand anders meenemen.

Daar ga ik dus nooit meer iets mee doen. Ik had eigenlijk iets moeten zeggen, maar ik was in de veronderstelling dat hij nog een rondje zou doen, tot bleek dat ze er vandoor gingen.
Poeszie schreef:
19-09-2019 11:23
Ik was laatst met vrienden ergens, en zij hadden ook andere vrienden uitgenodigd, die ik niet kende. An sich best aardige gasten, we waren in totaal met 7 man. Ik denk dat we een rondje of 8 hebben besteld, je moest daar betalen met muntjes. 1 van die gasten (die ik dus niet eerder gezien had) heeft elk rondje geaccepteerd. Zelf niet 1 rondje gehaald en op het eind van de avond moest hij naar het toilet, daar moest je een half muntje voor betalen. Grist die kerel gewoon zonder te vragen een half muntje van van iemand anders, dat op tafel lag weg. Echt absurd. Hele avond zuipen op iemands anders kosten en dan ook nog zonder te vragen een muntje van iemand anders meenemen.

Daar ga ik dus nooit meer iets mee doen. Ik had eigenlijk iets moeten zeggen, maar ik was in de veronderstelling dat hij nog een rondje zou doen, tot bleek dat ze er vandoor gingen.
Dan sta je idd wel met je mond vol tanden. Je hebt niet nog voorzichtig geinformeerd bij die vrienden die heb uitgenodigd hadden? Of dit normaal was?
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Marnamai schreef:
19-09-2019 00:27
Is die fles wijn van goud?

Ik vind een cadeau van 45 euro (zelfs te delen door 15 mensen) behoorlijk duur voor wat samenvattingen waar nagenoeg niemand specifiek naar vroeg.

Dan zou ik eventueel nog een flesje wijn van 7 à 10 euro mee willen sponsoren (elk een halve euro of wat), maar daar stopt het toch wel.

Ik had pas ook zoiets. Ik volg wat cursussen, losse modulen. Bij een van de cursussen had ik een docent die mij volgens mij niet zo leuk vond. Iedere keer als ik hem om hulp vroeg, dan negeerde hij mij. Ik zei dat tegen een klasgenootje en die ging er op letten en bevestigde i.d.d. dat deze man mij steeds negeerde, niet kwam als ik hem om hulp vroeg, of beloofde te zullen komen en dan niet kwam. Tegen de andere studenten deed hij wel heel vriendelijk. De laatste les had iemand een fles Champagne en nog iets (weet even niet meer wat) voor hem gekocht en kwam bij ons een vrijwillige bijdrage vragen van € 7,50 p.p., (hij had die dingen zonder overleg gekocht) daarna is de groep nog uit eten gegaan. Ik heb dat bedrag niet betaald en ben ook niet mee uit eten gegaan.

Voor een andere docent wel een cadeautje gekocht, eigenlijk vond ik dat ook niet nodig, de man doet gewoon zijn werk, zei hij ook bij het in ontvangst nemen van de cadeautjes, maar ik vond het wel leuk dat een groepje mij vroeg om dat samen als verrassing voor hem te doen, en het is natuurlijk altijd leuk om iemand blij te maken.
dianaf schreef:
19-09-2019 11:36
Dan sta je idd wel met je mond vol tanden. Je hebt niet nog voorzichtig geinformeerd bij die vrienden die heb uitgenodigd hadden? Of dit normaal was?

Nee, als ik die de volgende keer zie, dan ga ik er inderdaad wel naar vragen. Het erge was ook nog dat degene van wie hij dat halve muntje weggriste, niet een van zijn eigen vrienden was, maar weer een vriend van mij. Als je elkaar nou al jaren kent, dan zit er misschien nog wat wederkerigheid, maar bij iemand die je voor het eerst ontmoet... Schaamteloos
Wat erg, Poeszie!
Eigenlijk zouden jullie hem gewoon een tikkie moeten sturen.
MinkeDeWit schreef:
Ik heb ze bekeken en ze zijn handig als je even iets wilt opzoeken. Mijn eigen samenvattingen zijn een A4’tje met puntenlijstjes, alleen van dingen die ik niet als parate kennis heb en niet snel kan opzoeken. Dit waren hele visuele overzichten met kleurtjes en pijlen. Wel echt heel knap en volledig gemaakt. Onder werktijd trouwens (het is een volledig betaalde studie).
Ik zou in dit geval niet knierterig doen en gewoon drie euro (!!!) lappen.
apppie schreef:
19-09-2019 14:11
Ik zou in dit geval niet knierterig doen en gewoon drie euro (!!!) lappen.
Eens.

Vooral doen wat je zelf wil natuurlijk, maar aangezien dit het gierige actie topic is: ja, moeilijk doen om 3 euro vind ik gierig.
Positivevibes schreef:
19-09-2019 20:21
Eens.

Vooral doen wat je zelf wil natuurlijk, maar aangezien dit het gierige actie topic is: ja, moeilijk doen om 3 euro vind ik gierig.

Eens.
En het een dilemma noemen ook rare drama.
Positivevibes schreef:
19-09-2019 20:21
Eens.

Mwah, dat impliceert dat het dus een verplichting is. En dat is het niet.
De hoogte van het bedrag vind ik dan geen rol spelen.

Niet reageren vind ik overigens ook niet zo netjes. Je kunt gewoon beleefd weigeren of vragen of het goedkoper kan oid. Maar dan moet je dus bereid zijn sch**t te hebben aan wat de rest daar van vindt.
Poeszie schreef:
19-09-2019 12:11
Nee, als ik die de volgende keer zie, dan ga ik er inderdaad wel naar vragen. Het erge was ook nog dat degene van wie hij dat halve muntje weggriste, niet een van zijn eigen vrienden was, maar weer een vriend van mij. Als je elkaar nou al jaren kent, dan zit er misschien nog wat wederkerigheid, maar bij iemand die je voor het eerst ontmoet... Schaamteloos
Echte asokniert.
Dubbel gepost.
anoniem_63b6a03408332 wijzigde dit bericht op 20-09-2019 16:14
77.78% gewijzigd
coravanmora schreef:
20-09-2019 00:24
Mwah, dat impliceert dat het dus een verplichting is. En dat is het niet.
De hoogte van het bedrag vind ik dan geen rol spelen.
Nee joh, verplichting komt er helemaal niet bij kijken.

Ik vind 'dat het geen verplichting is' nou juist typisch iets wat knierterige mensen zeggen om moeilijk te doen om een euro. Iemand die echt gul is denkt helemaal niet zo en zeker niet als het om 3 euro gaat.
Tvp, moet eerst gesloten topic nog verder lezen.
MinkeDeWit schreef:
Ja lastig. Ik zou zelf niet mee betalen puur omdat ik het onzin vind om zo'n iemand te bedanken met een cadeau.
Letsgetlosttonight schreef:
20-09-2019 18:29
Ja lastig. Ik zou zelf niet mee betalen puur omdat ik het onzin vind om zo'n iemand te bedanken met een cadeau.
Precies dit!
Positivevibes schreef:
20-09-2019 12:15
Nee joh, verplichting komt er helemaal niet bij kijken.

Ik vind 'dat het geen verplichting is' nou juist typisch iets wat knierterige mensen zeggen om moeilijk te doen om een euro. Iemand die echt gul is denkt helemaal niet zo en zeker niet als het om 3 euro gaat.
Het is niet zo dat er maar twee typen mensen zijn he, gierig of gul. Ik vind dat mensen zelf mogen weten hoe ze hun geld besteden.
Gierigheid heeft in dit topic vaak Iets belachelijks of dat mensen over de rug van een ander geld besparen. Daar vind ik in het geval van die ongevraagde samenvatting en die fles wijn geen sprake van.
coravanmora schreef:
21-09-2019 00:37
Het is niet zo dat er maar twee typen mensen zijn he, gierig of gul. Ik vind dat mensen zelf mogen weten hoe ze hun geld besteden.
Gierigheid heeft in dit topic vaak Iets belachelijks of dat mensen over de rug van een ander geld besparen. Daar vind ik in het geval van die ongevraagde samenvatting en die fles wijn geen sprake van.
Dat vul jij allemaal erbij aan maar zijn niet mijn woorden. Ik zeg zelfs letterlijk dat je het vooral zelf moet weten natuurlijk. Verder staat gierig ook niet gelijk aan onfatsoenlijk (dat voorbeeld met dat muntje is bv zowel gierig als onfatsoenlijk).

Dit vind ik alleen maar een beetje gierig. Schouders ophalen en even goede vrienden verder.

Ik vind het overigens altijd opvallend dat mensen met hele uitleggen komen in dit topic waarom ze zelf toch echt niet gierig zijn. Tja, als het niet evident is en je er een excuus voor nodig hebt, is het in 99% van de gevallen gewoon knierterig. Maakt ook verder niet uit, maar grappig is het wel, juist in een topic met deze titel.
Ik heb er nog eens over nagedacht en vind het niet gierig als je niet wilt betalen voor iets waar je niet om gevraagd hebt en waar je ook helemaal niet op zit te wachten. Zelfs niet als het maar 3 euro of 1,50 is.
Desondanks heb ik betaald, dat tikkie kwam binnen en dan vind ik het ook lullig als iemand met die kosten blijft zitten.
Wat voor wijn hadden ze wel niet gekocht dan dat dat 15x€3 kost? Ik vind ook niet echt gierig hoor, als je niet mee wil betalen aan een cadeau voor iemand die ongevraagd uitgewerkte aantekeningen aan iedereen geeft. En dat cadeau had ook overlegd kunnen worden ipv eerst te kopen en dan maar iedereen een tikkie te sturen.
Als iemand meer dan 40 euro cashed voor een cadeautje voor een studiegenoot, dan ben ik wel benieuwd wat daar voor gekocht is...:)
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
ik ook.. ik krijg nu het idee dat degeen die het tikkie gestuurd heeft ff een paar tientjes zakgeld ophaalt bij zijn of haar studiegenoten :-? heb je gezien wat er gekocht is en dat dat aan degeen die de samenvattingen had gemaakt is gegeven Minke?
Ik zou niet betaald hebben. Heb er ook een enorme hekel aan als er eventjes voor de groep besloten wordt dat iedereen een bedragje moet dokken.
MinkeDeWit schreef:
21-09-2019 13:00
Ik heb er nog eens over nagedacht en vind het niet gierig als je niet wilt betalen voor iets waar je niet om gevraagd hebt en waar je ook helemaal niet op zit te wachten. Zelfs niet als het maar 3 euro of 1,50 is.
Desondanks heb ik betaald, dat tikkie kwam binnen en dan vind ik het ook lullig als iemand met die kosten blijft zitten.
Ik vind het ook niet gierig. Hij/Zij heeft zelf het initiatief genomen om uittreksels te maken en te delen.
We’re all mad here

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven