Gierige acties deel X
dinsdag 13 augustus 2019 om 16:45

zondag 22 september 2019 om 11:35
Ik heb dus precies hetzelfde maar dan andersom. Ik koop heel veel producten van het huismerk, maar ook heel veel producten van een A-merk, zoals chips, Lays en koffie Illy, mijn gasten krijgen hetzelfde voorgeschoteld. En...ik koop heel veel spullen in de aanbieding, let heel erg op de prijzen.

zondag 22 september 2019 om 12:30
Even geheel off topic, lees je aub even in in boventalligheidsregels en leef je in in werk/beroepen/mensen.aloha66 schreef: ↑13-08-2019 19:03In de super mag en kan het niet. Maar ja een aardige cashiere die iets meer doet zal meer klanten aan haar kassa hebben dan dat sjagerijnig mokkel bij die andere. Mocht er dus iemand boventallig zijn is sjagerijn eerder weg dan de aardige.
Idem voor je werk. Je zal eerder gepromoveerd worden of loonsverhoging krijgen als je je werk goed doet dan dat je het halfbakken doet.
Chauffeurs. Ja, die geef je fooi als ze bv de boel niet voor de deur neerploffen maar vragen hoe je het naar binnen krijgt en of ze dan nog even moeten helpen. Degene die zegt het niet even (2 meter) verder te zetten omdat het ná de deur is die krijgt geen fooi nee.
Verder hoef je niet in dat magazijn te werken en werken daar over het algemeen mensen die het heel tijdelijk doen of die de kwaliteiten niet hebben om in de horeca te werken.
Er zijn bepaalde verwachtingen bij het uitvoeren van werk. Je mag dus een minimum verwachten en in de horeca is dat een bord neerzetten. Doet iemand meer mag je dat best met fooi belonen.
Snap niet waarom men daar zo moeilijk over doet.
Boventalligheid heeft niets te maken met wel of niet werk goed uitvoeren.
En magazijnwerkzaamheden hoeft je keuze niet te zijn en is vaak tijdelijk? Whut?
Het is een algemeen erkend beroep, waarmee velen hun brood verdienen.

zondag 22 september 2019 om 12:37
Mijn ervaring ook bij vd Valk. Ook op andere dagen dan feestdagen.Daantje1970 schreef: ↑13-08-2019 20:11Nou ik wel hoor. 2e Kerstdag hebben wij bij Van der Valk gegeten en het personeel liep werkelijk hun benen onder hun lijf vandaan. Het was gigantisch druk en toch waren ze altijd aanwezig en hoefden we nooit lang te wachten. De dame die onze tafel bediende was ontzettend vriendelijk, lief en hartelijk en zelfs na 9 uur werken was ze hartstikke vrolijk. Ze nam ook alle tijd voor ons. Toen we klaar waren ben ik naar hun leidinggevende gegaan, zij hielp zelf net zo hard mee, en heb ik een fooi van 25 euro gegeven. Het was gewoon al het geld waard.
zondag 22 september 2019 om 13:17
Ik vind b-merken voorzetten niet gierig.
Wat ik wel gierig vind, is dat bepaalde mensen in mijn omgeving alleen langskomen als ze al in de buurt zijn (want scheelt benzine) en dan gelijk ook mee willen eten. Ik stuur er nu op aan vaker bij hen af te spreken, ik ben geen liefdadigheidsinstelling. Als het namelijk aan hen ligt, komen ze maandelijks langs.
Wat ik wel gierig vind, is dat bepaalde mensen in mijn omgeving alleen langskomen als ze al in de buurt zijn (want scheelt benzine) en dan gelijk ook mee willen eten. Ik stuur er nu op aan vaker bij hen af te spreken, ik ben geen liefdadigheidsinstelling. Als het namelijk aan hen ligt, komen ze maandelijks langs.
We’re all mad here

zondag 22 september 2019 om 13:50
Liever Lidlcola dan Pepsiboebezoebe schreef: ↑22-09-2019 09:57
Dat iemand een smaakt voorkeur heeft kan ik begrijpen, maar om Coca cola of Pepsi als 'beter' te zien snap ik niet zo, het is toch niet alsof je een stukje Euroshopper kaas met graskaas van de kaasboerderij uit de polder vergelijkt. Het is dan vooral neerkijken op de goedkopere keus van de koper.

zondag 22 september 2019 om 14:09
Ik vind iemand niet gierig als er huismerk cola geserveerd wordt op een feestje, tenzij ze voor zichzelf tijdens dat feestje A merk voor zichzelf inschenken. Maar ik zou dan zelf iets anders kiezen, ik heb dat alleen met cola trouwens en sommige chips. Ik gebruik heel veel huismerken die ik ook prima vind smaken.

zondag 22 september 2019 om 14:10
Ik heb altijd alleen Pepsi light in huis. Zelf drink ik alles, mits light.

zondag 22 september 2019 om 14:51
Dat doet me denken aan een verhaal dat ik hier voorbij zag komen van een gezin van 3(of4?) dat net aan tafel ging en toen stond er familie, gezin van 5, voor de deur. Wat uit vele reacties naar voren kwam, was het blijkbaar heel gierig dat ze die maaltijd niet deelde met het gezin dat onaangekondigd op de stoep stond of dat ze zelfs eten bij moest gaan maken. Eieren bakken, blikken soep opentrekken of aardappels erbij maken. Alsof je nog aardappels gaat schillen als je eigen eten al op tafel staat koud te worden. Dan ben ik maar gierig, maar daar zit ik ook echt niet op te wachten. Je mag allemaal mee eten, als je dat even van te voren aangeeft.Cheshire-cat schreef: ↑22-09-2019 13:17Wat ik wel gierig vind, is dat bepaalde mensen in mijn omgeving alleen langskomen als ze al in de buurt zijn (want scheelt benzine) en dan gelijk ook mee willen eten. Ik stuur er nu op aan vaker bij hen af te spreken, ik ben geen liefdadigheidsinstelling. Als het namelijk aan hen ligt, komen ze maandelijks langs.
zondag 22 september 2019 om 15:18
Is dit een gierige actie van mij? Ik ga volgende week met mijn moeder een middag naar het museum in Amsterdam. We moeten daarvoor ongeveer anderhalf uur met de trein. Zij wilde graag doordeweeks, want dan is het minder druk, maar ik heb gezegd dat ik alleen op zaterdag of zondag wil. De reden is dat ik een NS abonnement heb waarmee ik voor 33 euro in de maand in het weekend gratis kan reizen. Ik vind het behoorijk zonde van mijn geld om een duur kaartje te kopen terwijl ik in het weekend voor niks zou kunnen reizen. Dan besteed ik dat geld liever aan een gezellige lunch samen ergens.
zondag 22 september 2019 om 16:12
Ik snap jullie beiden.
Ik kan ook niet altijd even goed tegen druktes en mijd Amsterdam daarom het liefst in het weekend. Tegelijkertijd kan het afhankelijk van de prijs een hoop geld schelen en dat is ook erg fijn. Daarbij is Amsterdam altijd wel druk, zeker met al die toeristen. Dus dan hangt het van het museum af of het verschil qua drukte erg groot is.
Ik kan ook niet altijd even goed tegen druktes en mijd Amsterdam daarom het liefst in het weekend. Tegelijkertijd kan het afhankelijk van de prijs een hoop geld schelen en dat is ook erg fijn. Daarbij is Amsterdam altijd wel druk, zeker met al die toeristen. Dus dan hangt het van het museum af of het verschil qua drukte erg groot is.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
zondag 22 september 2019 om 16:13

zondag 22 september 2019 om 16:49
De definitie van gierig is niet dat je een ander kwaad doet.

zondag 22 september 2019 om 17:06
Volgens mij is de consensus op het 'gierige acties' topic dat men iets gierig vindt als er een partij benadeeld wordt, en zuinig als je gewoon, ..eh zuinig bent.Positivevibes schreef: ↑22-09-2019 16:49De definitie van gierig is niet dat je een ander kwaad doet.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
zondag 22 september 2019 om 17:17
zondag 22 september 2019 om 17:19
Haha bedankt voor de eerlijke feedback allemaal! We gaan toch in het weekend, maar dan op zondag en we zorgen dat we er zijn zodra het museum open gaat (10.00 uur) zodat het hopelijk nog niet druk is. En daarna gaan we gezellig samen ergens lunchen. Ik vond het gewoon zonde van mijn geld om 30 euro aan reiskosten te betalen terwijl ik op een andere dag gratis met de trein kan (ik heb niet zo'n groot budget, dus ik probeer wel bewust met mijn geld om te gaan). Gelukkig vind mijn moeder het zo ook geen probleem.
zondag 22 september 2019 om 17:21
Zo zou ik het ook gedaan hebben, gewoon zorgen dat je vroeg bent (en vantevoren al kaartjes kopen)AccioAvocado schreef: ↑22-09-2019 17:19Haha bedankt voor de eerlijke feedback allemaal! We gaan toch in het weekend, maar dan op zondag en we zorgen dat we er zijn zodra het museum open gaat (10.00 uur) zodat het hopelijk nog niet druk is. En daarna gaan we gezellig samen ergens lunchen. Ik vond het gewoon zonde van mijn geld om 30 euro aan reiskosten te betalen terwijl ik op een andere dag gratis met de trein kan (ik heb niet zo'n groot budget, dus ik probeer wel bewust met mijn geld om te gaan). Gelukkig vind mijn moeder het zo ook geen probleem.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
zondag 22 september 2019 om 17:22
Treinkosten splitten? Samen op één kaartje reizen kan niet hoor, zelfs niet met een hond.Madeliefjees schreef: ↑22-09-2019 16:06Ja gierig, ik geef je moeder gelijk, het is veel te druk in het weekend. En de reiskosten kan je toch splitten?

Ik vind het niet gierig dat je liever in het weekend reist en je 33 euro aan iets anders besteedt.
Neemt niet weg dat ik wel door de week zou gaan als dat voor mijn moeder heel belangrijk was.
Alleen kalmte kan ons redden.