Geld & Recht alle pijlers

Gierige acties deel X

13-08-2019 16:45 3017 berichten
Alle reacties Link kopieren
De vorige 9 delen waren een groot succes. In deel 10 gaan we weer verder met het delen van gierige acties.

Links naar vorige delen:
* Deel 1
* Deel 2
* Deel 3
* Deel 4
* Deel 5
* Deel 6
* Deel 7
* Deel 8
* Deel 9
In this mad house we must all survive
Ehm ik heb niet getrakteerd op mijn werk voor mijn verjaardag...omdat ik op vakantie was. Misschien best gierig ook🤭

Een vriendin leent wel eens mijn auto en wil daar perse een vergoeding voor betalen, dit heb ik dan toch maar schoorvoetend geaccepteerd maar vind het wel gierig

En als laatste ...Mijn schoonzus wordt gevolgd in de jumbo door het personeel omdat ze "zoekt" naar producten op datum. Die mag je geloof ik gratis meenemen. Maar het is niet geoorloofd er echt naar te zoeken blijkbaar. Lijkt me zo genant...dat het personeel je gewoon herkend als die persoon die alles gratis wil meenemen.
anoniem_6481e4be23f54 wijzigde dit bericht op 22-09-2019 17:37
Reden: Te lang
13.09% gewijzigd
nou dat vind ik dan wel weer gierig als je expres gaat lopen zoeken naar 'gratis' producten, of je moet echt geen nagel hebben om aan je kont te krabben.
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..
Altijdgefeest schreef:
22-09-2019 17:29
[...]

En als laatste ...Mijn schoonzus wordt gevolgd in de jumbo door het personeel omdat ze "zoekt" naar producten op datum. Die mag je geloof ik gratis meenemen. Maar het is niet geoorloofd er echt naar te zoeken blijkbaar. Lijkt me zo genant...dat het personeel je gewoon herkend als die persoon die alles gratis wil meenemen.
Waarom zoekt je schoonzus naar de producten die (kennelijk) over de datum zijn? Het kan natuurlijk gebeuren dat je een product treft wat over de datum is. Maar als je bewust op zoek gaat naar zulke producten, dan snap ik wel dat dat bij het personeel opvalt, ja. Ik vind dat eigenlijk wel gierig ja.
boebezoebe schreef:
22-09-2019 17:17
Ik snap het wel, een retourtje voor bijvoorbeeld Meppel-Zwolle (is een reis van 1.5 uur zoals wed genoemd) is zonder korting meer dan 40 euro.
Met 40% nog meer dan 25 euro. Ik vind dat niet niks.
Zijn altijd aanbiedingen met dagretour, nu bijv ook eentje voor 18.50, maar zijn ook weleens van rond de 15 eur.
Zijdehoentje schreef:
22-09-2019 17:45
Waarom zoekt je schoonzus naar de producten die (kennelijk) over de datum zijn? Het kan natuurlijk gebeuren dat je een product treft wat over de datum is. Maar als je bewust op zoek gaat naar zulke producten, dan snap ik wel dat dat bij het personeel opvalt, ja. Ik vind dat eigenlijk wel gierig ja.

Dan krijg je het betreffende product 2 x. Die ene die over de datum is en een nieuwe.
nerdopviva schreef:
22-09-2019 17:55
Dan krijg je het betreffende product 2 x. Die ene die over de datum is en een nieuwe.
Nee, het product wat over de datum is nemen ze in, je krijgt alleen een nieuwe mee (of als hetzelfde product niet verkrijgbaar meer is doordat bijvoorbeeld alle exemplaren over de datum zijn, een vergelijkbaar product)
Chocoladeaardbei schreef:
22-09-2019 18:10
Nee, het product wat over de datum is nemen ze in, je krijgt alleen een nieuwe mee (of als hetzelfde product niet verkrijgbaar meer is doordat bijvoorbeeld alle exemplaren over de datum zijn, een vergelijkbaar product)

Oh, ik heb er een andere ervaring mee ;-D
anoniem_199331 wijzigde dit bericht op 22-09-2019 18:14
0.88% gewijzigd
Robinson schreef:
22-09-2019 17:48
Zijn altijd aanbiedingen met dagretour, nu bijv ook eentje voor 18.50, maar zijn ook weleens van rond de 15 eur.
Altijd? Kun je elke dag ongelimiteerd zo'n dagretour kopen?
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
nerdopviva schreef:
22-09-2019 17:55
Op de site staat: 'een product met een verstreken houdbaarheidsdatum, dan ontvang je als dank voor de melding één exemplaar van het betreffende product met een goede datum gratis.'

Ik vind het nogal gierig overkomen om de winkel door te struinen (geen idee of de betreffende schoonzus dat ook doet) op zoek naar dergelijke gratis producten. Ik snap best dat het handig is als je het betreffende product nodig hebt. Maar er echt de supermarkt voor afstruinen? Ook bij producten die je niet nodig hebt of misschien zelfs nooit gebruikt? Dat klinkt dan eerder gierig zijn om het gierig zijn.

En het lijkt me niet dat de Jumbo daarom de regel heeft ingevoerd (meer als in: als je toevallig eens een product tegenkomt, niet dat je er zelf actief achterheen moet gaan)?
boebezoebe schreef:
22-09-2019 18:13
Altijd? Kun je elke dag ongelimiteerd zo'n dagretour kopen?
ja. je moet enkel wel even de kleine lettertjes lezen, want in de spits geldt het vaak niet
Ja ze doet dat toch echt bewust hele vriezer ligt er vol mee...overgenomen van een vriendin van haar die deed dat ook. Die vriendin was nog erger want die wist precies op welke tijden de schappen werden nagekeken en kwam dan exact voor die tijd.. die heeft een jumbo verbod opgelegd gekregen 😂 heb ik erg om moeten lachen, is toch ook wat...
Lidl’s-Annie-Aardbei schreef:
22-09-2019 10:12
Zal vast verschil in zitten, maar het maakt mij niet uit wat ik krijg als ik ergens op visite ben. Drink en eet gewoon wat er aangeboden word. Dan drink ik thuis wel weer mijn eigen favoriete merken, lekker belangrijk. Ik heb liever een tafel vol met lekkere hapjes en drankjes van een huismerk en een hoop gezelligheid, dan een afgepast glaasje coca cola met een minuscuul kaasblokje van de duurste kaasboer.
Ja dit!
Never stop making wishes♡
Altijdgefeest schreef:
22-09-2019 18:31
Ja ze doet dat toch echt bewust hele vriezer ligt er vol mee...overgenomen van een vriendin van haar die deed dat ook. Die vriendin was nog erger want die wist precies op welke tijden de schappen werden nagekeken en kwam dan exact voor die tijd.. die heeft een jumbo verbod opgelegd gekregen 😂 heb ik erg om moeten lachen, is toch ook wat...
Dat vind ik eigenlijk gierig van de Jumbo. Dan moeten ze zo'n belofte niet doen, of je nou zoekt of niet over datum spullen zijn gewoon irritant.
Ze hadden hier ook dat je als je jde zoveelste in de rij was gratis je boodschappen kreeg.
Twee keer gezien dat mensen helemaal blij dat wilden claimen en het niet kregen.
De Jumbo zou zulke klanten moeten koesteren!
Zenzeo schreef:
22-09-2019 19:29
De Jumbo zou zulke klanten moeten koesteren!
Ik vind dat er een verschil zit tussen 'een keer een product treffen wat over de datum is' of 'er structureel naar op zoek gaan en zelfs rekening houden wanneer de supermarkt zelf de houdbaarheidsdatum in de gaten houdt'. Ik vind de betreffende schoonzus en de vriendin ervan behoorlijk ver gaan hierin.

In het eerste geval - dus wanneer het vanuit de klant gezien gaat om een keer zo'n product treffen - vind ik het gierig als de Jumbo het nalaat om gratis een vervangend product of alternatief aan de klant mee te geven. In het tweede geval - het bewust zoeken naar die producten - vind ik het behoorlijk gierig van de klant om een gratis product (met juiste houdbaarheidsdatum) van de Jumbo te verwachten.
nou andere supermarkten geven je niets mee als je iets treft over de datum dus ik vind het best gul
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..
Zijdehoentje schreef:
22-09-2019 19:42
Ik vind dat er een verschil zit tussen 'een keer een product treffen wat over de datum is' of 'er structureel naar op zoek gaan en zelfs rekening houden wanneer de supermarkt zelf de houdbaarheidsdatum in de gaten houdt'. Ik vind de betreffende schoonzus en de vriendin ervan behoorlijk ver gaan hierin.

In het eerste geval - dus wanneer het vanuit de klant gezien gaat om een keer zo'n product treffen - vind ik het gierig als de Jumbo het nalaat om gratis een vervangend product of alternatief aan de klant mee te geven. In het tweede geval - het bewust zoeken naar die producten - vind ik het behoorlijk gierig van de klant om een gratis product (met juiste houdbaarheidsdatum) van de Jumbo te verwachten.
Ik vind het wel aandoenlijk..
Altijdgefeest schreef:

Zulke verhalen bevestigen weer dat ik echt niet naar Jumbo wil.
Net als met 4e in de rij, boodschappen gratis.
Ze noemen dat de 7 zekerheden oid.
Maar als puntje bij paaltje komt doen ze er alles aan om niets daarvan na te komen.
Kutwinkel.
VGM1980 schreef:
22-09-2019 19:52
nou andere supermarkten geven je niets mee als je iets treft over de datum dus ik vind het best gul

Supermarkten moeten gewoon zelf hun oude prut op tijd uit de winkel halen en niet klanten hun werk moeten laten doen. Vind ik.
PoesinBoots schreef:
22-09-2019 20:55
Zulke verhalen bevestigen weer dat ik echt niet naar Jumbo wil.
Net als met 4e in de rij, boodschappen gratis.
Ze noemen dat de 7 zekerheden oid.
Maar als puntje bij paaltje komt doen ze er alles aan om niets daarvan na te komen.
Kutwinkel.
Die ervaring heb ik niet met de Jumbo. Vind het personeel daar ook echt goed.

Ik had een keer een kruidenplant die beetje beschimmeld was. Die gaf ik aan de medewerker zo van, die willen jullie vast niet in het schap hebben. Het was helaas de laatste maar goed. Voor mij was het klaar.

Medewerker liep weg en werd toen teruggestuurd door manager (denk dat de medewerker nieuw was oid) en ging toen een zak met versproducten aan me geven, want dat was het beleid. Dat was toch wel heel leuk.
PoesinBoots schreef:
22-09-2019 20:56
Supermarkten moeten gewoon zelf hun oude prut op tijd uit de winkel halen en niet klanten hun werk moeten laten doen. Vind ik.
Bij de Jumbo waar ik kom, is het over het algemeen goed geregeld, net als in de meeste andere supermarkten waar ik kom. Soms, in een heel enkel geval, tref ik iets wat over de datum is, maar dat kan overal gebeuren.
In het voorbeeld waar Altijdgefeest het over had, ging de vriendin van schoonzus (toch?) nog voordat de medewerkers hun 'opruimronde' deden alle schappen langs. En dat vind ik een ander verhaal.
Zijdehoentje schreef:
22-09-2019 21:08

In het voorbeeld waar Altijdgefeest het over had, ging de vriendin van schoonzus (toch?) nog voordat de medewerkers hun 'opruimronde' deden alle schappen langs. En dat vind ik een ander verhaal.

Vind ik niet. Dat betekent dat ze die opruimrondes niet frequent genoeg doen en dat er dus oud spul ligt en dat als je niet oplet gewoon oude meuk voor de volle prijs koopt.
Altijdgefeest schreef:
Ik ken iemand die bewust producten verstopte in de Jumbo om dan een paar dagen later met het product in de hand te roepen dat het over de datum was :facepalm:
Hahahaha echt? Dat is wel heel treurig
Dat klinkt vooral als dames die niks beters te doen hebben. De Jumbo afschuimen naar dat soort producten klinkt wel een beetje sneu.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven