Gierige acties deel X
dinsdag 13 augustus 2019 om 16:45
donderdag 3 oktober 2019 om 20:01
Ik heb het al een paar keer gevraagd bij eenzelfde reactie. Maar hoe dóé je dat dan. Tegen heug en meug eten tot het op is of als je een keer wat meer trek hebt met honger naar bed. Ik ben echt nieuwsgierig hoe je dat dan doet. Koop je een halve bloemkool of halve krop sla?hemke schreef: ↑25-09-2019 10:04Onverwacht bezoek tijdens of vlak voor het eten,helaas, daar heb ik geen warme maaltijd voor.
Hier wordt gekookt voor twee personen, zodat er ook niets wordt weg gegooid .
Het bezoek kan een boterham krijgen en een bakkie koffie, meer niet.
Aangekondigd bezoek, geen probleem ,dan wordt er rekening mee gehouden en voor meerdere personen gekookt.
donderdag 3 oktober 2019 om 20:02
Ik vind eten in huis hebben maar het niet weg willen geven toch echt wel gierig hoor.Lucifer2018 schreef: ↑25-09-2019 17:42Jezus, echt al 200x geweest deze discussie. En het heeft niks met gierigheid te maken. En er is ook nog een apart topic over aangemaakt...is het nu klaar zeg.
Iemand nog een echt gierigs iets meegemaakt?
donderdag 3 oktober 2019 om 20:03
Ga alsjeblieft hier (thuis/hoe-gastvrij-ben-jij/list_messages/449908) je gal spuwen, daar hoort het thuis!
In this mad house we must all survive

donderdag 3 oktober 2019 om 20:03
Een vent hebben die dient als vuilbakaloha66 schreef: ↑03-10-2019 20:01Ik heb het al een paar keer gevraagd bij eenzelfde reactie. Maar hoe dóé je dat dan. Tegen heug en meug eten tot het op is of als je een keer wat meer trek hebt met honger naar bed. Ik ben echt nieuwsgierig hoe je dat dan doet. Koop je een halve bloemkool of halve krop sla?

En die altijd honger heeft.
Die 1 keer per jaar à 2 jaar dat ie dat niet heeft weet ik dat hij écht doodziek is

donderdag 3 oktober 2019 om 20:04
No way. Zo wil ik niet werken. We hebben echt een leuke organisatie dus hij gedraagt zich maar of hij gaat er uit. Dit is trouwens niet zijn enige 'vervelende' collega trek. Hij ruimt zijn troep niet op, deponeert zijn kopje op het aanrecht, ruimt nooit de vaatwasser in of uit. Ik had hem vorig jaar tijdens zijn evaluatiegesprek bijna een bh cadeau gedaan: Blijkbaar kan je die huishoudelijke dingen alleen als je een BH aan hebt. Echt zo'n lul is het. Ik ben zijn LG en we zijn een horizontale organisatie waar naar ieders kwaliteiten gekeken wordt. Ik voel me zeker niet 'te goed' om koffie voor mijn gasten te halen als verder iedereen druk is. Maar als ik dan zijn troep in de keuken tegenkom spring ik uit mijn vel.
*Ok ik ben extreem geïrriteerd na de laatste voorvallen maar ben hem dus echt liever kwijt en ik zal hem niet gaan 'zoeken' maar dus ook niet meer pardonneren voor dat soort gedrag*
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
donderdag 3 oktober 2019 om 20:05
Nou vrienden met wisseldliensten bv. Die plots wat vroeger vrij zijn of ineens een file tegenkomen en dan ff aanwaaien.
Ouders die ergens op visite zijn geweest naar huis rijden en dan toch nog ff een borrel komen halen. Mensen die iemand naar schiphol rijden en denken ach laten we eens kijken of xx thuis is. En ja die stuur ik niet weg met de mededeling ik ga eten

Als het echt niet uitkomt door ziekte of migraine kan ik dat dan ook rustig aangeven. Vorige week nog. Iemand komt langs en het kwam me niet zo uit. Komt toch, stofzuigt even voor me, zet thee en was met 15 minuten weer weg.
donderdag 3 oktober 2019 om 20:08
Sohee! Die is grof!!!lemoos2 schreef: ↑28-09-2019 17:38Met zus vandaag gaan winkelen in M’tricht. We rijden de parkeergarage uit (ondergrondse Vrijthof) als zus ineens van achteren wordt aangetikt door de auto achter ons die echt zowat letterlijk bumper aan bumper aanreed. Dus auto’s aan de kant, gegevens werden netjes uitgewisseld. Mijn zus vraagt op een gegeven ogenblik: “Maar schoot u dan van het rempedaal?” Nee zegt de man. “Parkeren hier kost een fortuin en als je maar dicht genoeg kunt aanrijden blijft die slagboom open staan”.
Hij reed in een dikke Lexus van hooguit een maand oud. Dat vond ik toch best een gierige actie.

donderdag 3 oktober 2019 om 20:10
Ja, ik heb rijst en couscous en olijfolie wat uien en volgens mij ook nog schapenkaas dat al een jaar in de koelkast ligt.aloha66 schreef: ↑03-10-2019 19:51Niemand hoeft zich daarvoor te verantwoorden, daar wordt ook niet om gevraagd.
Maar er wordt wel in twijfel getrokken waarom dat is. En geen voorraad is gewoon ongeloofwaardig. Rijst, pasta, aardappels, bloemkool, vlees. Of je moet echt per gram bij de slager, groenteboer etc bestellen óf je hebt gewoon wat over. Er is echt niemand die iedere dag 2 aardappels koopt of 1 gr rijst.
Ik ben niet degene die je quote maar ik trek het geen voorraad verhaal wel in twijfel. Dan heb je gewoon geen zin in visite, bent gierig of kan gewoon echt niet koken.
Iig niet gastvrij, en daar ging het om, of je gastvrij bent of niet.
Nog los of ik er zin in zou hebben (nee), kan ik daar echt niks fatsoenlijks van in elkaar vlanzen.
Ik woon alleen en kook voorraad, dua wat ik koop gaat op. Dat gaat per portie de vriezer is, let wel die porties zijn op mij gebaseerd. Ik wil daarvan best wat uit halen hoor, maar de gemiddelde volwassen man vult daar geen maag mee. Nog los van de vraag of hij blij wordt van mijn vegetarische koolhydraten arme maaltijden.
Ohw en ook heel vaak is de vriezer vrijwel leeg en dan haal ik een 1 persoonsstoommaaltijd tijdens mijn lunchpauze. Jep ook ontzettend goed deelbaar door twee personen.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
donderdag 3 oktober 2019 om 20:10
Extreem verwende fils a papa die het 'oude geld' erdoor gedraaid heeft. En geflopte 'ondernemer' die zich binnen de organisatie onmisbaar vindt alleen al vanwege zijn achternaam. En groen werd toen hij hoorde dat iemand mij vroeg of ik mijn naam of die van mijn man gebruik. Want oude adelijke tak die bekend staat om het mecenas gehalte in o.a. de kunsten en vrouwenrechten.
En nee, ik ben niet rijk.

oudblond wijzigde dit bericht op 03-10-2019 20:14
2.84% gewijzigd
donderdag 3 oktober 2019 om 20:14
Je hebt gelijk , weg met die vent.Oudblond schreef: ↑03-10-2019 20:04No way. Zo wil ik niet werken. We hebben echt een leuke organisatie dus hij gedraagt zich maar of hij gaat er uit. Dit is trouwens niet zijn enige 'vervelende' collega trek. Hij ruimt zijn troep niet op, deponeert zijn kopje op het aanrecht, ruimt nooit de vaatwasser in of uit. Ik had hem vorig jaar tijdens zijn evaluatiegesprek bijna een bh cadeau gedaan: Blijkbaar kan je die huishoudelijke dingen alleen als je een BH aan hebt. Echt zo'n lul is het. Ik ben zijn LG en we zijn een horizontale organisatie waar naar ieders kwaliteiten gekeken wordt. Ik voel me zeker niet 'te goed' om koffie voor mijn gasten te halen als verder iedereen druk is. Maar als ik dan zijn troep in de keuken tegenkom spring ik uit mijn vel.
*Ok ik ben extreem geïrriteerd na de laatste voorvallen maar ben hem dus echt liever kwijt en ik zal hem niet gaan 'zoeken' maar dus ook niet meer pardonneren voor dat soort gedrag*
donderdag 3 oktober 2019 om 20:17
Cake bakken met heeeel veel laxeermiddel er in. Ipv suiker bakken met lactulose bv.Oudblond schreef: ↑03-10-2019 17:33Ik werk op kantoor en daar is geen kantine en er zijn weinig lunchmogelijkheden in de buurt. Dus heb altijd brood (vaak in de vriezer), beleg, fruit e.d. in het keukentje liggen. Vaak neem ik een foodcontainer met iets mee en ik ben gul met delen: voor 5 man soep meenemen of zo.
Maar er is 1 collega die 'niet luncht' en nooit iets meeneemt maar wel rustig mijn/anderen hun eten (stiekem) opeet. Hij gaat daar zo ver in dat hij rustig het laatste blokje smeerkaas neemt en de lege doos weer in de koelkast zet. Vraag me of je een boterham mag, dan zeg ik ja. Maar ik word razend als ik lunch denk te hebben en dat blijkt dus niet meer zo te zijn.
Ik heb hem er al vaak op aangesproken en dan ontkent hij eerst en gaat het daarna even goed, maar al heel snel pak ik toch weer mis. Geen idee of het gierigheid of luiheid is. Het is in elk geval stelen en onbeschoft. Ik heb hem afgelopen week een officiële waarschuwing gegeven en dat vond hij 'er ver over'. Nou ik niet dus want het verziekt de sfeer in het team.

Doet ie het vast nooit meer.
donderdag 3 oktober 2019 om 20:20
Bewegingsmelder met hard geluid neerzetten. Weet je meteen dat ie in de keuken is geweest.Oudblond schreef: ↑03-10-2019 19:32Marnami: Ik had al even niet in de vriezer gekeken maar wist dat ik er de week ervoren 6 krentenbollen in gelegd had. Kan goed zijn dat hij de hij elke dag een krentenbol gepakt heeft. Het lege zakje lag nog in de vriezerEn het keukentje zit beetje verstopt om de hoek naast het sanitairblok. Daar heeft niemand 'zicht' op en je hoort mensen goed aankomen lopen als je in de keuken staat.
donderdag 3 oktober 2019 om 20:23
Jij bent in ieder geval niet gierig met commentaar op een anderZijdehoentje schreef: ↑03-10-2019 20:10@ aloha, graag even de volgende keer het hele topic lezen voordat je gaat reageren op een enorm uitgekauwd en inmiddels uitgekotst onderwerp

donderdag 3 oktober 2019 om 20:37
En kunnen mijn andere collega's ook geen koffie meer halen zonder dat de 'politie' er staat. Neuh ik hou het graag professioneel en aimabel op kantoor.
donderdag 3 oktober 2019 om 21:21
Hoewel ik je meteen geloof als je zegt dat eikel dat gedaan heeft, wordt een ontslagprocedure wel lastig als je het niet kunt bewijzen. Ontslaan wordt door rechters als heel extreem middel beschouwd, met een enorme impact op iemands persoonlijke leven. Ik vrees dat je met ‘hij heeft mijn krentenbollen gejat, want niemand anders zou dat doen’ niet ver gaat komen.Oudblond schreef: ↑03-10-2019 19:32Marnami: Ik had al even niet in de vriezer gekeken maar wist dat ik er de week ervoren 6 krentenbollen in gelegd had. Kan goed zijn dat hij de hij elke dag een krentenbol gepakt heeft. Het lege zakje lag nog in de vriezerEn het keukentje zit beetje verstopt om de hoek naast het sanitairblok. Daar heeft niemand 'zicht' op en je hoort mensen goed aankomen lopen als je in de keuken staat.
Misschien toch proberen iets van bewijs te verzamelen?

donderdag 3 oktober 2019 om 21:53
Ik weet dat ook niet. De ene keer heb je toch meer trek dan de andere keer?aloha66 schreef: ↑03-10-2019 20:01Ik heb het al een paar keer gevraagd bij eenzelfde reactie. Maar hoe dóé je dat dan. Tegen heug en meug eten tot het op is of als je een keer wat meer trek hebt met honger naar bed. Ik ben echt nieuwsgierig hoe je dat dan doet. Koop je een halve bloemkool of halve krop sla?
Plus man neemt graag een tweede bord, kinderen vinden ineens iets lekker en willen er veel van eten etc
Hier wisselt het sterk hoeveel er wordt gegeten.
Dus soms ook nog voor 1 of twee maaltijden over in de koelkast.
Rijst en pasta is al helemaal niet te plannen, of heel veel over of iedereen zit naar elkaars bord te kijken want te weinig.
donderdag 3 oktober 2019 om 21:55
Dus hij heeft nooit genoeg? Haal je dan nooit eens meer dan dat hij lust?
Of bepaal jij waar hij genoeg mee moet nemen.
Ik kan me dat echt niet voorstellen hé. Als alles op is heb ik gewoon te weinig vind ik

donderdag 3 oktober 2019 om 21:56
Ja toen ik single was at ik ook veel minder en kleinere porties.lollypopje schreef: ↑03-10-2019 20:10Ja, ik heb rijst en couscous en olijfolie wat uien en volgens mij ook nog schapenkaas dat al een jaar in de koelkast ligt.
Nog los of ik er zin in zou hebben (nee), kan ik daar echt niks fatsoenlijks van in elkaar vlanzen.
Ik woon alleen en kook voorraad, dua wat ik koop gaat op. Dat gaat per portie de vriezer is, let wel die porties zijn op mij gebaseerd. Ik wil daarvan best wat uit halen hoor, maar de gemiddelde volwassen man vult daar geen maag mee. Nog los van de vraag of hij blij wordt van mijn vegetarische koolhydraten arme maaltijden.
Ohw en ook heel vaak is de vriezer vrijwel leeg en dan haal ik een 1 persoonsstoommaaltijd tijdens mijn lunchpauze. Jep ook ontzettend goed deelbaar door twee personen.
donderdag 3 oktober 2019 om 21:57
Is dat verboden dan? Ik heb misschien minder tijd om op een forum te zitten dan jij. En dus omdat ik nog wel eens wat anders doe mag ik niet reageren.. eh ok.PoesinBoots schreef: ↑03-10-2019 20:27Kunnen we ook van jou zeggen met reageren op posten van meer dan een week oud.
donderdag 3 oktober 2019 om 21:58
Ik ben gelukkig niet de enige die zich afvraagt hoe dat dan in zijn werk gaatHet-groepje schreef: ↑03-10-2019 21:53Ik weet dat ook niet. De ene keer heb je toch meer trek dan de andere keer?
Plus man neemt graag een tweede bord, kinderen vinden ineens iets lekker en willen er veel van eten etc
Hier wisselt het sterk hoeveel er wordt gegeten.
Dus soms ook nog voor 1 of twee maaltijden over in de koelkast.
Rijst en pasta is al helemaal niet te plannen, of heel veel over of iedereen zit naar elkaars bord te kijken want te weinig.