Gierige acties deel X
dinsdag 13 augustus 2019 om 16:45
dinsdag 5 november 2019 om 12:47
Dat had gekund, maar waarom? Waarschijnlijk voelen je vriendinnen zich prettiger dat ze niet op jouw kosten de avond doorgebracht hebben. Anders zouden ze het niet voorstellen. Er zijn mensen die zich niet prettig voelen bij altijd de ontvanger te zijn, ook al gaat het om ziet zulke grote bedragen. Het voelt minder afhankelijk,(is niet het juiste woord, maar weet even niet hoe ik het moet zeggen, misschien voelt het gelijker) . Dus gun je vriendinnen dat gevoel.MarvelousMrsMaisel schreef: ↑05-11-2019 12:38Ik had er natuurlijk ook voor kunnen kiezen om het tikkie weg te wuiven...
Je kunt altijd de volgende keer vragen als jullie weer aan de wijn en hapjes zitten, waarom ze ineens op dat meebetaal idee kwamen.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert

dinsdag 5 november 2019 om 12:47
Nee, niet als verjaardagscadeau.MarvelousMrsMaisel schreef: ↑05-11-2019 12:42Wilde ze het als (bijvoorbeeld) een verjaardagscadeau geven? Als in dat je eigenlijk anders iets anders zou krijgen? Dan vind ik het wel een tikje gierig. Ik geef gegeven dingen alleen gewoon tussendoor en zomaar weg.
Maar ja, oude oma's vertonen op den duur allemaal een tikje eigenaardig gedrag.....
En eigenaardig, ik denk dat ze er zelf niet zo over nagedacht heeft.

dinsdag 5 november 2019 om 12:52
Er is ook geen probleembutterfly- schreef: ↑05-11-2019 12:51Als het als extra is is het toch alleen maar lief? Ik snap het probleem niet

dinsdag 5 november 2019 om 12:53
Vriendin van mij had zwangerschapsdiabetes. Ze hoefde geen eigen bijdrage of risico te betalen voor de naalden en stripjes voor haar suikertest.
Ze gebruikte haar naaldjes meerdere keren omdat ze 1 keer gebruiken zonde vond en er zo meer overhield. Ze prikte gerust 5 keer met dezelfde naald.
Haar neef en onze vriend blijkt nu diabetes te hebben en probeerde ze haar naalden en stripjes aan hem te verkopen voor een 'vriendenprijsje'.
Maar als het om geld gaat, gaat ze over lijken.
Ze heeft zelfs een keer aan mij gevraagd of ik ze een gedeelte van mijn voorraad borstvoeding mocht hebben voor haar baby omdat ze de flesvoeding zo duur vond. Maar zelf borstvoeding een te grote opoffering vond.
Ze gebruikte haar naaldjes meerdere keren omdat ze 1 keer gebruiken zonde vond en er zo meer overhield. Ze prikte gerust 5 keer met dezelfde naald.
Haar neef en onze vriend blijkt nu diabetes te hebben en probeerde ze haar naalden en stripjes aan hem te verkopen voor een 'vriendenprijsje'.
Ze heeft zelfs een keer aan mij gevraagd of ik ze een gedeelte van mijn voorraad borstvoeding mocht hebben voor haar baby omdat ze de flesvoeding zo duur vond. Maar zelf borstvoeding een te grote opoffering vond.

dinsdag 5 november 2019 om 12:55
Na een keer prikken zijn die naaldjes al bot. Wat zal dat pijn gedaan hebben aan haar vingers zeg.leolux schreef: ↑05-11-2019 12:53Vriendin van mij had zwangerschapsdiabetes. Ze hoefde geen eigen bijdrage of risico te betalen voor de naalden en stripjes voor haar suikertest.
En borstvoeding van een ander vragen?

dinsdag 5 november 2019 om 13:00
Ik doneerde mijn melk aan een moeder die zelf vanwege een hele verdrietige reden geen borstvoeding kon geven via het moedermelknetwerk. 'Vriendin' vond dat ik haar dan ook wel iets kon geven.

dinsdag 5 november 2019 om 13:05
Rare vriendin inderdaad.
Wat bijzonder en mooi dat je je melk doneerde zeg. Ik wist niet dat zoiets bestond.

dinsdag 5 november 2019 om 13:40
Een collega die weg gaat na 15 jaar werkzaam te zijn geweest nu een andere baan heeft en niks van het bedrijf krijgt. Het bedrijf heeft ook niks geregeld en dus hadden we besloten om met ons kleine team dan maar gezamenlijk ergens te gaan lunchen en betreffende collega vrij te houden van de kosten. Misschien ligt het aan mij, maar ik vind het gierig dat het bedrijf (internationaal heel veel vestigingen) niks regelt of betaalt.

dinsdag 5 november 2019 om 13:42
Ik zou betere vrienden kiezen.leolux schreef: ↑05-11-2019 12:53Vriendin van mij had zwangerschapsdiabetes. Ze hoefde geen eigen bijdrage of risico te betalen voor de naalden en stripjes voor haar suikertest.

dinsdag 5 november 2019 om 13:42
ik weet niet welk jaar ze zwanger was, maar tot ongeveer 2013 kreeg je alles nog vergoed, maar iedereen daarna moet ieder zelf zijn naalden, stripjes, meter etc. betalen.
Ik heb nooit naalden 5 x gebruikt, maar ik heb wel de stripjes via marktplaats gekocht. van anderen overgenomen. (kan je maar 1 x gebruiken, daarna werken ze niet meer. dus geheel nieuw). Want die zijn echt enorm duur. (ik heb trouwens wel eens een naaldje een 2e x gebruikt als het de 1e keer niet helemaal goed ging. Niets aan het handje hoor, echt niet meteen al bot bij mij)
Ik heb nooit naalden 5 x gebruikt, maar ik heb wel de stripjes via marktplaats gekocht. van anderen overgenomen. (kan je maar 1 x gebruiken, daarna werken ze niet meer. dus geheel nieuw). Want die zijn echt enorm duur. (ik heb trouwens wel eens een naaldje een 2e x gebruikt als het de 1e keer niet helemaal goed ging. Niets aan het handje hoor, echt niet meteen al bot bij mij)
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..

dinsdag 5 november 2019 om 13:43
Ow, hie staat ze gelukkig al tussen aanhalingsteken. Ik hoop toch dat die 'vriendin' niet meer je vriendin is?
dinsdag 5 november 2019 om 13:50
Misschien is er een misverstand en wist collega niet dat hij er voor moest betalen.parbleumondieu schreef: ↑03-11-2019 22:29Man heeft een paar jaar hout gehakt als hobby. Dat kost geld: hij betaalde de beheerder van het bos. Het hout gebruikt hij voor de open haard en af en toe verkoopt hij een kuub.
Een collega vroeg of hij nog een lading kon krijgen en ja hoor, man brengt het wel. Aanhanger vol en uitladen bij collega thuis in de villawijk.
Nu, enkele weken later heeft collega met geen woord gerept over betaling, of een bedankje; man had eigenlijk wel gehoopt op een kratje bier. En het is niet dat ze armlastig zijn, ze zijn gewoon rijk. Man voelt zich te trots om dit aan te kaarten bij collega, maar hij zegt wel dat hij zich dood zou schamen als hij zo gierig zou zijn.
Je man had van te voren duidelijk moeten zijn.
Frankly my dear, I don"t give a damn
dinsdag 5 november 2019 om 14:08
dat dacht ik precies hetzelfde. Maar ik ben dan ook niet zo sociaal geloof ik. Het zou niet in mij opkomen mijn collega een kratje bier te geven,
of als ik bij vrienden blijf eten die ik al tig jaar ken, en zij ook regelmatig bij mij komen dat ik bijv een bloemetje moet meenemen.
Als ik weet dat iets veel kost zeg ik wel 'wat krijg je van me', maar ik ben niet zo van de kadootjes.
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..

dinsdag 5 november 2019 om 14:22
Nee, ik zie haar niet meer als een vriendin.Lucifer2018 schreef: ↑05-11-2019 13:43Ow, hie staat ze gelukkig al tussen aanhalingsteken. Ik hoop toch dat die 'vriendin' niet meer je vriendin is?
Ik heb hier vaker over haar geschreven, onder een andere nick. Het kan echt nog gieriger. Ben er wel klaar mee.
dinsdag 5 november 2019 om 15:57
Ik heb een leuke update op het "Buurvrouw-Hond-verhaal"!
Gisteravond stond ze namelijk voor de deur met een mooie bos bloemen. Ze vertelde dat ze niet zo attent is in dit soort situaties. Ze las mijn app daarom voor aan haar man en die zei "dat ze toch zeker af en toe wel eens iets lekkers of bloemen voor me neerlegde, als ik die hond kwam halen?!".
Nee dus... Toen besefte ze waarom dat thee-tikkie niet zo fijn overkwam.
Dus een dikke knuffel en we hebben afgesproken om over een tijdje die lunch nog eens over te doen, dit keer op haar kosten
Eind goed, al goed, dus!
Gisteravond stond ze namelijk voor de deur met een mooie bos bloemen. Ze vertelde dat ze niet zo attent is in dit soort situaties. Ze las mijn app daarom voor aan haar man en die zei "dat ze toch zeker af en toe wel eens iets lekkers of bloemen voor me neerlegde, als ik die hond kwam halen?!".
Dus een dikke knuffel en we hebben afgesproken om over een tijdje die lunch nog eens over te doen, dit keer op haar kosten

Eind goed, al goed, dus!

dinsdag 5 november 2019 om 15:58
Och jee. Je hebt van die mensen daar dit het echt helemaal in hun aard/dna he?
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 05-11-2019 15:58
1.25% gewijzigd

dinsdag 5 november 2019 om 16:00
apppie schreef: ↑05-11-2019 15:57Ik heb een leuke update op het "Buurvrouw-Hond-verhaal"!
Dus een dikke knuffel en we hebben afgesproken om over een tijdje die lunch nog eens over te doen, dit keer op haar kosten![]()
Eind goed, al goed, dus!

Fijn. Zie soms is het helemaal niet een verkeerd iets om er wat over of van te zeggen. Kan gewoon helpen.
En fijne man heeft die buurvrouw

dinsdag 5 november 2019 om 16:55
Wat fijn zeg dat dat zo is gelopen!apppie schreef: ↑05-11-2019 15:57Ik heb een leuke update op het "Buurvrouw-Hond-verhaal"!
Dus een dikke knuffel en we hebben afgesproken om over een tijdje die lunch nog eens over te doen, dit keer op haar kosten![]()
Eind goed, al goed, dus!
Sommige mensen hebben daar gewoon echt geen besef van blijkt maar weer

dinsdag 5 november 2019 om 17:44
Wat leuk! Zo zie je maar, wat voor de één voor de hand liggend is, heeft de ander niet eens door.apppie schreef: ↑05-11-2019 15:57Ik heb een leuke update op het "Buurvrouw-Hond-verhaal"!
Eind goed, al goed, dus!
Cum non tum age
dinsdag 5 november 2019 om 18:58
Voor vrienden waar ik vaak kom, en zij bij mij, neem ik ook geen bloemetje of aardigheidje mee. Misschien als ik toevallig vlak voordat ik ga iets tegenkom dat zij leuk vinden wel, maar dat is meer toeval dan iets anders. Eigenlijk hetzelfde als bij familie.VGM1980 schreef: ↑05-11-2019 14:08dat dacht ik precies hetzelfde. Maar ik ben dan ook niet zo sociaal geloof ik. Het zou niet in mij opkomen mijn collega een kratje bier te geven,
of als ik bij vrienden blijf eten die ik al tig jaar ken, en zij ook regelmatig bij mij komen dat ik bijv een bloemetje moet meenemen.
Als ik weet dat iets veel kost zeg ik wel 'wat krijg je van me', maar ik ben niet zo van de kadootjes.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
dinsdag 5 november 2019 om 21:29
dinsdag 5 november 2019 om 21:42
Ik zie het ook niet. Oma wil je gewoon iets geven, denkt dat ze jou er blij mee kan maken. Lief toch? Ze zegt toch niet dat ze het voor je gekocht heeft? Als ze het nu voor je verjaardag wil geven en verder niks, dan is het wel gierig, maar in dit geval snap ik niet waarom het gierig zou zijn.butterfly- schreef: ↑05-11-2019 12:51Als het als extra is is het toch alleen maar lief? Ik snap het probleem niet