Geld & Recht alle pijlers

Gierige acties deel X

13-08-2019 16:45 3017 berichten
Alle reacties Link kopieren
De vorige 9 delen waren een groot succes. In deel 10 gaan we weer verder met het delen van gierige acties.

Links naar vorige delen:
* Deel 1
* Deel 2
* Deel 3
* Deel 4
* Deel 5
* Deel 6
* Deel 7
* Deel 8
* Deel 9
In this mad house we must all survive
tulpje21 schreef:
05-11-2019 21:29
Ik vraag me dan wel af hoe dat gaat. Ze drinken samen een kop thee. Buurvrouw rekent af. Meestal overleg je wel even hoe je het doet met betalen, toch?
-Ik betaal het wel
-Ik schiet het wel even voor
-heb jij het contant? Dan pin ik, betaal jij contant aan mij. Of hebben we het samen contant?

Ok het gaat om een kop thee, maar dan nog. Als ik met mn moeder ergens koffie drink zegt zij meestal: ik betaal het wel. En soms kijken we allebei even of we het contant hebben. Of ik pin en zij geeft me contant haar gedeelte. Vind ik niet raar.

Als buurvrouw het dan betaalt en (ben haar naam kwijt) gaat er vanuit dat buurvrouw trakteert, dan zou ze wel even kunnen zeggen bij het weggaan: bedankt voor de thee! Wel zo netjes als iemand je drankje betaalt. En dan laat je gelijk weten dat je ervan uit gaat dat buurvrouw betaalt.

Gezeur over een kop thee. Ik zou er nooit een tikkie voor sturen en zeker niet wanneer iemand steeds iets voor mij doet. Maar vroeg me wel even af hoe dat dan gegaan is.
Ik weet niet wat er letterlijk is gezegd, maar volgens mij iets als "ik pin hem wel even". Waarop ik waarschijnlijk iets zei als "Oh oké, thanks!". Ofzoiets. Ik heb niet uitgebreid bedankt in ieder geval.
apppie schreef:
05-11-2019 21:44
Ik weet niet wat er letterlijk is gezegd, maar volgens mij iets als "ik pin hem wel even". Waarop ik waarschijnlijk iets zei als "Oh oké, thanks!". Ofzoiets. Ik heb niet uitgebreid bedankt in ieder geval.
Nou, wat er ook gezegd is, ik vind dit één van de ergste voorbeelden van dit topic. Echt schandalig om iemand die 2 x per week je honden uitlaat, een tikkie te sturen voor een kop thee.

Wat ik me afvraag, vind je het nu ook lastiger om haar honden uit te laten?
Poeszie schreef:
05-11-2019 22:45
Nou, wat er ook gezegd is, ik vind dit één van de ergste voorbeelden van dit topic. Echt schandalig om iemand die 2 x per week je honden uitlaat, een tikkie te sturen voor een kop thee.

Nou, inderdaad! Het komt toch niet in je hoofd op om iemand die dit twee keer in de week voor je doet, een tikkie te sturen voor een kop thee :facepalm:

Wat een mensen die gewoon ondankbaar zijn als iemand iets liefs voor je doet. Gierig en egoïstisch vind ik veel acties die hier voorbij komen.
Ik heb regelmatig dingen belangeloos voor anderen gedaan en zal dat blijven doen, maar soms zijn mensen dan plotseling zo egoïstisch dat ik er meteen mee stop bij dit soort figuren. Die gaan er misbruik van maken.

Zo werd ik gevraagd door een moeder om een klasgenoot van mijn dochter twee keer per week mee naar school te nemen in de auto. Geen probleem, ik reed er wel een klein stukje voor om en soms was het gewoon niet handig maar ik hielp haar er enorm mee.
Totdat ze van alles mijn probleem ging maken, ik kreeg soms wel 5 appjes op een avond van haar met ellenlang gezeur en uiteindelijk dan weer met een verzoek om iets te doen voor haar.

Ik ben er meteen mee gestopt toen en nooit heeft ze me ook maar een keer bedankt voor een heel jaar haar kind naar school brengen.
Marnamai schreef:
05-11-2019 15:58
Fijn dat haar echtgenoot toch nog hersenen in zijn kop heeft, appie :-D.
Dit, maar toch begrijp je niet dat zo’n vrouw zélf niet kan bedenken dat het logisch is dat je nu en dan iets terugdoet voor iemand die 2x pw je hond uitlaat.
Taralina schreef:
06-11-2019 02:11
Dit, maar toch begrijp je niet dat zo’n vrouw zélf niet kan bedenken dat het logisch is dat je nu en dan iets terugdoet voor iemand die 2x pw je hond uitlaat.
Niet iedereen ziet dat. Mijn vader is niett attent, maar als je hem duidelijk iets vraagt dan doet hij het met liefde voor een ander. Dan zegt hij zelfs letterlijk: "Nou, als ik met zo weinig moeite een ander vooruit kan helpen doe ik het graag". Maar attent, nee dat is hij totaal niet (combinatie van niet aangeleerd gekregen omdat het een man is en hij zit ook op het spectrum). Het voordeel is dat hij ook het zelf niet verwacht en nooit teleurgesteld is als iemand hem geen bloemetje meebrent of een kaart vergeet te sturen. Kan ook een voordeel zijn hoor. Om maar te zeggen dat het niet gierighed per se is.

Wat betreft dat aangeleerd krijgen, heb ook altijd de indruk dat de beleefdheids lat veel hoger ligt voor vrouwen dan mannen. Van vrouwen wordt enom veel sociaal manaement verwacht, méér dan van mannen.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
boebezoebe schreef:
06-11-2019 08:51

Wat betreft dat aangeleerd krijgen, heb ook altijd de indruk dat de beleefdheids lat veel hoger ligt voor vrouwen dan mannen. Van vrouwen wordt enom veel sociaal manaement verwacht, méér dan van mannen.
En vrouwen worden er vaak ook nog eens dubbel op aangekeken - namelijk voor hun partner. Daar moeten ze dus blijkbaar ook nog voor compenseren en denken of zo.
Poeszie schreef:

Zie de update van Appie.
Dus op zich prima opgelost. Ok, blijft apart dat je sowieso een tikkie stuurt voor die 2,40 euro en blijft idd ook erg vreemd dat die buurvrouw het zelf niet kon bedenken. Maar verder zou ik het zelf maar laten rusten nu het zo opgelost is.
tulpje21 schreef:
06-11-2019 09:04
Zie de update van Appie.
Dus op zich prima opgelost. Ok, blijft apart dat je sowieso een tikkie stuurt voor die 2,40 euro.
Ik heb geen tikkie (woon niet in NL), maar heb de indruk dat alles tegenwoordig om de haverklap met een tikkie gaat. Kan me voorstellen dat het zonder tikkie niet was teruggevraagd, die 2.40 (al weet ik dat dus niet)
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Nou een van mij;
Een vriendin van me gaat verhuizen en ik zei dat ik een cadeautje voor haar zou kopen. Ze wilde graag geurstokjes van de R. Ok zei ik, en weet je wat, je mag een grote uitkiezen. Dus ik kreeg een foto van degene die ze wilde. Had ze gelijk de duurste van bijna 50 euro uitgezocht o_o
van de Private Collection. Ik vond dat nogal schaamteloos. Ik had het over de gewone geurlijn, niet de Private... Ben ik nu gierig of is zij vrijpostig?
beetjegek schreef:
06-11-2019 09:16
Nou een van mij;
Een vriendin van me gaat verhuizen en ik zei dat ik een cadeautje voor haar zou kopen. Ze wilde graag geurstokjes van de R. Ok zei ik, en weet je wat, je mag een grote uitkiezen. Dus ik kreeg een foto van degene die ze wilde. Had ze gelijk de duurste van bijna 50 euro uitgezocht o_o
van de Private Collection. Ik vond dat nogal schaamteloos. Ik had het over de gewone geurlijn, niet de Private... Ben ik nu gierig of is zij vrijpostig?
Kan van alles zijn. Als zij altijd geurstokjes uit deze lijn heeft/koopt, heeft ze wellicht helemaal niet beseft dat jij iets anders bedoelde. Als ze altijd het goedkoopste van het goedkoopste neemt, en nu ineens zo duur mogelijk kan dat vrijpostig zijn. Tenzij jij altijd met cadeaus van die grootte komt, dan is het niet per se raar.
Dit soort dingen hangt echt te veel van de context af om zo te kunnen zeggen dat het raar is van wie van jullie dan ook.
beetjegek schreef:
Nou een van mij;
Nou, ik vind die vriendin niet erg bescheiden.
Veel te duur.
Poeszie schreef:

Nee, helemaal niet eigenlijk. Ze schaamde zich rot, dus ik vind het eerder vervelend voor haar dat ze "attent zijn" niet echt in zich heeft. Nu het is uitgesproken, is het helemaal uit de lucht wat mij betreft.
Brownietaart schreef:
05-11-2019 13:40
Een collega die weg gaat na 15 jaar werkzaam te zijn geweest nu een andere baan heeft en niks van het bedrijf krijgt. Het bedrijf heeft ook niks geregeld en dus hadden we besloten om met ons kleine team dan maar gezamenlijk ergens te gaan lunchen en betreffende collega vrij te houden van de kosten. Misschien ligt het aan mij, maar ik vind het gierig dat het bedrijf (internationaal heel veel vestigingen) niks regelt of betaalt.
Oo dat is ook erg, ik heb ook ooit bij een van de grootste banken van nl gewerkt. Daar was een collega er na meer dan 30 jaar dienstverband eruit gegaan met een reorganisatie. Prima, drie maanden later bleek hij ernstig ziek te zijn en een collega vroeg aan de afdelingsmanager goh zullen we een bloemetje sturen? Kreeg ze als reactie nee hij werkt hier niet meer. Een paar maanden later overleed hij aan de gevolgen van zijn ziekte. Ik blijf de reactie weerzinwekkend vinden. En ben blij dat ik daar niet meer werk.
nausicaa schreef:
06-11-2019 09:25
Kan van alles zijn. Als zij altijd geurstokjes uit deze lijn heeft/koopt, heeft ze wellicht helemaal niet beseft dat jij iets anders bedoelde. Als ze altijd het goedkoopste van het goedkoopste neemt, en nu ineens zo duur mogelijk kan dat vrijpostig zijn. Tenzij jij altijd met cadeaus van die grootte komt, dan is het niet per se raar.
Dit soort dingen hangt echt te veel van de context af om zo te kunnen zeggen dat het raar is van wie van jullie dan ook.
Ze heeft zelf bijna niets te besteden. En geurstokjes van de Action. En ze staat er om bekend dat ze nogal ehm schaamteloos is. Ze zegt het bv gewoon als ze een ( geld) cadeau karig vindt. En nee ik geef nooit zulke dure cadeaus.
beetjegek schreef:
Nou een van mij;

Het is een profiteur. Het duurste uitkiezen alleen maar omdat zij het zelf niet hoeft te betalen want anders had ze ze bij de Action gekocht. Leuke vriendin is dat. Heb je ze al gekocht? Of kan je nog zeggen dat die van de Private Collection te gortig zijn? Kom op zeg! € 50 voor geurstokjes??!.
beetjegek schreef:
06-11-2019 09:46
Ze heeft zelf bijna niets te besteden. En geurstokjes van de Action. En ze staat er om bekend dat ze nogal ehm schaamteloos is. Ze zegt het bv gewoon als ze een ( geld) cadeau karig vindt. En nee ik geef nooit zulke dure cadeaus.
'Hahaha', Jij bent lekker gek. ( lekker veel smileys gebruiken) Zo bedoelde ik het niet natuurlijk, ik kies wel voor je. Komt goed. :heart:

En alleen zo als grapje wegzetten en zelf wat kiezen, als het echt je vriendin is en je wilt dat dat zo blijft.

Anders zou ik die van de Action halen en haar een andere vriendin gunnen. :-D
beetjegek schreef:
06-11-2019 09:46

Heb je al gereageerd naar haar?

Ik zou terug appen "Haha, dikke doei. Ik heb geen geldboom in de tuin" En dan een afbeelding van de soorten die je bedoelde waar ze wel uit mag kiezen.

(al zou de lust van het geven me al wel vergaan zijn)
Lucifer2018 schreef:
06-11-2019 10:24
'Hahaha', Jij bent lekker gek. ( lekker veel smileys gebruiken) Zo bedoelde ik het niet natuurlijk, ik kies wel voor je. Komt goed. :heart:

En alleen zo als grapje wegzetten en zelf wat kiezen, als het echt je vriendin is en je wilt dat dat zo blijft.

Anders zou ik die van de Action halen en haar een andere vriendin gunnen. :-D

Of deze inderdaad :proud:
beetjegek schreef:
Nou een van mij;
Misschien begreep ze dit wel verkeerd. Je hebt namelijk kleine, 'normale' (waar niks bij staat), en grote. En alle grote zijn 45 of 50 euro. Ik zou ook denken dat je de laatste bedoelt als je het over de grote hebt.
butterfly- schreef:
06-11-2019 11:17
Misschien begreep ze dit wel verkeerd. Je hebt namelijk kleine, 'normale' (waar niks bij staat), en grote. En alle grote zijn 45 of 50 euro. Ik zou ook denken dat je de laatste bedoelt als je het over de grote hebt.

Sinds wanneer?
Ik vind dat een rare aanname.

Je hebt deze lijn:
Die is er al héél lang.
Afbeelding

Waarvan de mini €13,50 kost en de large € 24,90

En de Private Collection. Die is er nog maar net.

Afbeelding

Waar de kleine al €19,50 kost en de grotere €44,50
PoesinBoots schreef:
06-11-2019 11:37
Sinds wanneer?
Ik vind dat een rare aanname.

Je hebt deze lijn:
Die is er al héél lang.
Afbeelding

Waarvan de mini €13,50 kost en de large € 24,90

En de Private Collection. Die is er nog maar net.

Afbeelding

Waar de kleine al €19,50 kost en de grotere €44,50
Sinds je naar de website gaat, op geurstokjes klikt en er door heen scrollt.
Dollycat schreef:
06-11-2019 00:08
Totdat ze van alles mijn probleem ging maken, ik kreeg soms wel 5 appjes op een avond van haar met ellenlang gezeur en uiteindelijk dan weer met een verzoek om iets te doen voor haar.
Dit had ik met een moeder van school die ik regelmatig kleding gaf voor haar kind die mijn oudste niet meer paste, gewoon omdat dat kind er zo armoedig bij liep en ik heb zielig vond. Wilde ik ook geen geld voor ofzo. Ging ze me na verloop van tijd op onmogelijke tijden bellen/appen dat er deurwaarders/politie voor de deur stond om haar(politie) of haar spullen(deurwaarder) mee te nemen als ze niet meteen dit en dat betaalde (opgelopen bekeuringen waren omgezet in celstraf/grote achterstand bij weet ik veel wat, die hadden deurwaarders ingeschakeld)

Blijkbaar dacht ze omdat ik die kleren gaf dat ik best wel geld had om haar daarmee te helpen, heb het toen afgehouden. Einde van het verhaal is ze half jaar later haar huis uit gezet door huurachterstand en alle 3 de kinderen uit huis geplaatst. Triest was het wel, maar niet mijn probleem om op te lossen natuurlijk. Heb daarna ook nooit meer wat gehoord van haar.
butterfly- schreef:
06-11-2019 11:40
Sinds je naar de website gaat, op geurstokjes klikt en er door heen scrollt.

Dan staat er nog steeds bij de gewone lijn dat die 'mini' en 'large' heten.
Als iemand dan zegt "Je mag de grote geurstokjes uitzoeken" lijkt het mij geen hogere wiskunde welke er bedoeld worden.
Anders had ze vast gezegd "kies maar wat je wilt, de Private Collection mag ook".
Ik zou een kadobon van de Rituals geven t.w.v. 25 euro met de mededeling dat ze zelf de geurstokjes mag uitzoeken.
Cum non tum age

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven