Geld & Recht alle pijlers

Gierige acties deel X

13-08-2019 16:45 3017 berichten
Alle reacties Link kopieren
De vorige 9 delen waren een groot succes. In deel 10 gaan we weer verder met het delen van gierige acties.

Links naar vorige delen:
* Deel 1
* Deel 2
* Deel 3
* Deel 4
* Deel 5
* Deel 6
* Deel 7
* Deel 8
* Deel 9
In this mad house we must all survive
Felidaes schreef:
18-01-2020 17:47
Sorry, ik had inderdaad begrepen dat jij alleen maar een heel goed stukje vlees voor jezelf had meegenomen.

De rest van je verhaal en uitleg maakt het natuurlijk helemaal stom van die mensen.

Ik had deze uitleg niet eerder gelezen of ik heb er overheen gelezen.
Maakt niet uit!
Was ook niet door jou verdraaid maar al een paar pagina’s geleden. Er gingen verhalen door elkaar lopen en daar kwam een heel ander verhaal uit dan de oorspronkelijke post.
Felidaes schreef:
18-01-2020 17:50
Ik kijk het altijd op Youtube of uitzending gemist ofzo. Ik google altijd even.

Ik vind het vooral gierig omdat ze nooit eens normaal een paar flesjes meenemen maar de hele schappen leeghalen.

Het is verder wel knap hoor, dat ze van een totaal bedrag van 1000 euro maar een paar euro hoeven te betalen, maar procentueel is het natuurlijk hetzelfde als je gewoon normale aantallen pakt van de producten.
Ik vind het vooral bijzonder hoe het daar werkt, als je hier eens een bon krijgt voor zoveel procent korting staat er altijd in het klein onder dat het niet geldt in combinatie met andere kortingen of kortingsbonnen.
Daar kan dat wel waardoor ze zelfs soms geld toe krijgen op een product.
Zat vroeger met open mond te kijken vaak.
Ga t weer eens opsnorren. Fascinerend.
Inderdaad, zoveel korting dat je uiteindelijk alles gratis krijgt of dat je zelfs geld toe krijgt, dat kan hier helemaal niet door alle voorwaarden en kleine lettertjes.

Daar zijn ze er ook echt ziek van als ze toch niet alles gratis hebben, al moeten ze nog niet eens een dollar betalen op een kar boodschappen ter waarde van 400 dollar, ze zijn echt van slag. Dan moet echt alles opnieuw geteld worden tot het echt gratis is. Ik denk altijd: je zal er maar achter staan in de rij.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
ik denk dat het ze een soort geluksgevoel/euforie geeft.
wat anderen hebben met eten/drank/shoppen noem maar op

ik vind het vrij zonde als ik zie dat bijv iemand zat geld op de bank heeft om leuk te leven, dat diegene dan eten uit de vuilnisbakken gaat halen. want zonde.
maar verder vind ik dat iedereen moet doen wat je gelukkig maakt.
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..
Lady*Voldemort schreef:
18-01-2020 16:54
Volgens mij mag het niet eens. Bij mijn zoon in het revalidatiecentrum hadden ze wel eens eten over, luxe voorverpakte vleeswaren en zalmmoten en zo, en die kregen wij dan mee naar het Ronald McDonald huis maar we moesten dat dan wel een beetje stil houden, want eigenlijk behoorden die overschotten in de kliko te verdwijnen. Inmiddels is dat al een paar jaar geleden, vandaar dat ik nu wel opening van zaken durf te geven :proud:

Op zich vind ik het ook niet raar dat mensen overgebleven voedsel mee naar huis nemen om daar alsnog te consumeren (prima juist), maar als het altijd dezelfden zijn die dat doen wordt het wel een beetje raar. Zorg dan in ieder geval dat het 'illegale' sausje eraf gaat en doe dingen in overleg of zo.
Het mag inderdaad vaak niet, omdat personeel anders ‘ineens’ meer nodig heeft. Mijn moeder werkte in het restaurant van een tuincentrum, en eerst mochten ze restanten brood etc meenemen. Maar toen gingen er dus mensen om tien minuten voor sluiten nog even 10 broodjes en 4 saucijzenbroodjes afbakken. Officieel voor het geval er nog klanten kwamen, maar dat sloeg natuurlijk nergens op, ze wilden dat gewoon mee naar huis. Toen is inderdaad de regel ingevoerd dat je echt niks mee mocht nemen en het weggegooid moest worden. Best jammer dat dat zo moet, maar blijkbaar kunnen mensen hun inhaligheid niet genoeg bedwingen.
Zulke dingen gebeurde vroeger ook bij de La Place, daar moeten zeg maar na bepaalde tijd de verse broodjes die er te lang lagen weggegooid worden. Dat personeel dan veel te veel broodjes maakten die dan toevallig in hun pauze weggegooid moesten worden, zodat ze ze zelf gratis op konden eten. Weet niet of dat inmiddels veranderd is?
nausicaa schreef:
18-01-2020 19:17
Het mag inderdaad vaak niet, omdat personeel anders ‘ineens’ meer nodig heeft. Mijn moeder werkte in het restaurant van een tuincentrum, en eerst mochten ze restanten brood etc meenemen. Maar toen gingen er dus mensen om tien minuten voor sluiten nog even 10 broodjes en 4 saucijzenbroodjes afbakken. Officieel voor het geval er nog klanten kwamen, maar dat sloeg natuurlijk nergens op, ze wilden dat gewoon mee naar huis. Toen is inderdaad de regel ingevoerd dat je echt niks mee mocht nemen en het weggegooid moest worden. Best jammer dat dat zo moet, maar blijkbaar kunnen mensen hun inhaligheid niet genoeg bedwingen.
Wat erg!
Heb in soort van ziekenhuis keuken/catering gewerkt van een bedrijf waar mensen meedoen aan medicijn testen.
Daar bleef vaak brood en eten over aan het einde van de dag en hoewel we er met veel studenten werkten die het best konden gebruiken, wisten we dat één van de vaste medewerksters echt heel krap zat, dus alle restjes schoven we altijd automatisch naar haar.
Eigenlijk nooit rare dingen daar mee gemaakt met eten voor zichzelf houden of zo.

Verder mocht je gewoon de hele dag pakken en eten wat je wilde maar je mocht dingen die nog dicht zaten en niet over/op datum waren niet mee naar huis nemen.

Was ooit een meisje ontslagen omdat ze een voorverpakte glacé koek mee naar huis had genomen. Dat was dan weer diefstal.
Ik snap het wel, maar blijft ergens een beetje vreemd dat als ze hem een minuut voor ze naar huis ging had opgegeten het wel gewoon had gemogen.
aviv_13 schreef:
17-01-2020 15:43
Meestal zijn het de vleeseters die vrolijk de vegetarische bitterballen eerst opeten onder het mom van "even proeven" en dan verder gaan met de vleesbitterballen en de vegetariër hongerig achterlaten, deze vegetariër zal z'n kans geroken hebben om eens stevig te kunnen eten!
Of hadden de vleeseters niet genoeg vleesbitterballen dat die eens hongerig naar huis gingen? Dan is het inpikkerig van deze vegetariër. Of zuinig van het feestje, dat je hongerig naar huis moet.
Ik vind stevig eten en honger geen termen die bij een borrel HAPJE horen. Het is een hapje, geen avondeten.
RavenclawLady schreef:
17-01-2020 15:47
Nou ja als hij al OP de bbq ligt dan blijf je er natuurlijk wel af met je vingers. Die is dan al van iemand. Die zalm is er niet zelf op gesprongen.

Verder vind ik iid samen delen. Er zullen nl ook mensen salades of stokbrood mee nemen. Beetje lullig als je dan alleen dit kan eten.

Lust je geen vlees of eet je het gewoon niet zou ik de gastheer/vrouw vragen het apart te leggen zodat men ziet dat het niet voor algemeen gebruik is.
Dat werkt helaas echt heel vaak niet. Ivm dieetregels zelf eten /hapjes meenemen, wat van toepassing is op wat de gastvrouw voor de rest doet, en dat dan op een bordje/schaaltje met folie afgedekt in een hoekje zetten. Er is toch altijd weer iemand die de verpakking lostrekt, wat in de holle kies schuift en schalks roept daar staat het toch voor.
Eh, nee dus als het voor algemeen gebruik was had het wel op tafel gestaan vreetzak.
Susan schreef:
18-01-2020 16:06
O ja ik herinner me een verhaal van Djoels daarover, van een vriendin op vakantie die altijd zo krenterig was en zat te azen op andermans overblijfsels. Is me altijd bijgebleven. Ik krijg echt plaatsvervangende schaamte van mensen die dat zo doen.
Die post herinner ik me ook nog.

Djoels en anderen bestelden pizza's op vakantie. Knieperige Vriendin bestelde alleen goedkope komkommersalade, want "geen trek". Zodra iedereen uitgegeten was, ging Knieperige Vriendin alle overgebleven pizzapunten opeten. En dat elke dag.
Odense* schreef:
18-01-2020 22:30
Die post herinner ik me ook nog.

Djoels en anderen bestelden pizza's op vakantie. Knieperige Vriendin bestelde alleen goedkope komkommersalade, want "geen trek". Zodra iedereen uitgegeten was, ging Knieperige Vriendin alle overgebleven pizzapunten opeten. En dat elke dag.
Heb ik ook gelezen ja. Op een gegeven moment ging het zo ver dat mensen tot buikpijn aan toe hun bord leeg aten zodat zij geen restjes meer kon bietsen geloof ik.
Susan schreef:
18-01-2020 15:34
Ik ook, maar daarom zou ik er als ik stel 1 was ook niet zonder meer vanuit gaan dat stel 2 betaalt, tenzij ze dat echt heel expliciet hebben gezegd.

Er op de avond zelf helemaal niets over zeggen en dan achteraf een tikkie sturen vind ik wel heel raar, dat zegt voor mij wel een beetje dat stel 2 ook wel wist dat ze hier niet duidelijk over hadden gecommuniceerd.
Misschien was stel 2 juist teleurgesteld dat stel 1 niet uit zichzelf aanbood om mee te betalen. Dus dat ze min of meer voor de vorm hadden uitgenodigd, maar er stiekem vanuit waren gegaan dat bij zo'n hoge rekening de anderen uit zichzelf wel hadden gezegd 'oh jee, 600 euro? nee, ben je gek, dat kunnen we niet aannemen, wij betalen de helft hoor!"

En toen dat uitbleef en ze daar thuis inmiddels over hadden nagepraat hoe aso het was dat stel 1 dat niet uit zichzelf aanbood, besloten ze passief agressief een tikkie te sturen.
Am Yisrael Chai!
.
tessaa wijzigde dit bericht op 23-01-2020 21:36
Reden: privacy
99.85% gewijzigd
Wij hebben op t werk tankpassen en sommige mensen hadden een absurd hoog verbruik; die bleken hun boot er ook even mee te vullen.
Hello, can you hear me?
HelloFromTheOtherSide schreef:
19-01-2020 00:16
Wij hebben op t werk tankpassen en sommige mensen hadden een absurd hoog verbruik; die bleken hun boot er ook even mee te vullen.
Neeeeee!

Ik zou er echt serieus geld voor over hebben om bij zo’n gesprek een vlieg op de muur te mogen zijn. “Nou Sjon, we hebben gemerkt dat de verbruikte hoeveelheid brandstof nu niet bepaald in verhouding staat met jouw gemaakte kilometers. Tenzij wij jou als internationaal chauffeur hebben aangenomen maar volgens Janine van HRM ben je gewoon werkzaam op de juridische afdeling”.

“Nou Harry, ik moest nog even Little Lady II aftanken”. Echt wtf.
lemoos2 schreef:
19-01-2020 03:41
Neeeeee!

Ik zou er echt serieus geld voor over hebben om bij zo’n gesprek een vlieg op de muur te mogen zijn. “Nou Sjon, we hebben gemerkt dat de verbruikte hoeveelheid brandstof nu niet bepaald in verhouding staat met jouw gemaakte kilometers. Tenzij wij jou als internationaal chauffeur hebben aangenomen maar volgens Janine van HRM ben je gewoon werkzaam op de juridische afdeling”.

“Nou Harry, ik moest nog even Little Lady II aftanken”. Echt wtf.
Mss deed ie wel alle klantbezoeken met de boot. :biggrin:
Nope
nausicaa schreef:
16-01-2020 16:45
Ik niet hoor. Gewoon bon invullen en klaar.

Overigens zal het die producenten echt aan hun reet roesten of jij er twee wilt hoor. Je krijgt het inderdaad voor je gegevens (ik heb gewoon nooit mijn mobiele nr gegeven, en een apart e-mail adres aangemaakt, nergens last van gehad) en als reclame. Als het kleine Avent flesje bevalt, is de kans groot dat je de grotere koopt. Als het eerste pak luiers bevalt, is de kans groot dat je dat merk blijft gebruiken. Die fabrikanten zijn helemaal tevreden als jij twee gratis pakken krijgt, en vervolgens luiers voor een tweeling bij hen af neemt hoor.

Inhalig vind ik het eigenlijk ook niet. Als je 2x zwanger bent, mag je wel twee keer, maar als die kinderen toevallig tegelijk in je buik zitten niet? Lijkt me al zwaar genoeg, dan mag je best de normale hoeveelheid gratis luiers per kind krijgen dunkt me.

dat vind ik dus ook. Ik snap de reacties niet zo goed, inhalig, gierig en zo... Waarom misgun je een ander die tweede doos? Ik denk idd dat het die fabrikant een rotzorg zou zijn... (off topic, lijkt mij helemaal super een tweeling :love: )
whitewolves schreef:
17-01-2020 11:49
Ik vind dat als een dikke audi hebt, het wel gierig is. Wanneer je het nodig hebt, dan zou ik het niet gierig vinden.
dit vind ik een rare reactie. Het is de fabrikant die het vrijwillig weggeeft in de hoop dat jij straks deze produkten gaan afnemen. Het is geen gemeenschapsgeld.
Tessaa schreef:
18-01-2020 23:16
Wat bizar dat dit de reden is dat eten weggegooid wordt! Dan zou ik verwachten dat het bedrijf duidelijkere richtlijnen invoert waardoor bovenstaand gedrag niet meer plaatsvindt, en mensen wel overgebleven voedsel (wat dus écht overgebleven is) mee kunnen nemen. Bijvoorbeeld de regel dat er het laatste uur voor sluit alleen op bestelling wordt afgebakken o.i.d. Of dat er wordt bijgehouden wie wat mee naar huis neemt en als het bij een bepaalde persoon opvallend veel of vaak is, dat er dan een gesprek over wordt gevoerd en naar een oplossing wordt gezocht. Je hebt als bedrijf je processen niet goed op orde als er zo makkelijk misbruik te maken is door medewerkers.
Nou ja, voor het bedrijf was de regel ‘niks meenemen’ juist een goed proces. Dat voorkwam namelijk al het gedoe, zonder dat er extra geïnvesteerd hoeft te worden. Bijhouden wie wat meeneemt kost mankracht, en dus geld. Op het laatste moment maken kan niet, want klanten gaan geen kwartier staan wachten op een saucijzenbroodje.
Het nadeel is alleen dat er eten weggegooid wordt. Dat is wel zonde, maar heeft verder weinig met bedrijfsprocessen te maken.
HelloFromTheOtherSide schreef:
19-01-2020 00:16
Sommige mensen hebben ook geen fatsoensnormen gewoon :facepalm:

Wij ook vaak genoeg medewerkers officiële waarschuwingen/uiteindelijk ontslag moeten geven vanwege herhaaldelijk hun tankpas uitlenen aan Jan en Alleman uit de familie. Tja dat komt gewoon uit doordat er ineens vier keer per week getankt wordt op die pas terwijl de kilometerstand van je lease auto wat anders aangeeft.
En dan na waarschuwing gewoon blijven doen terwijl je weet dat je al onder toezicht staat.
Waren ook niet de helderste lichten...
Felidaes schreef:
18-01-2020 17:50
Ik kijk het altijd op Youtube of uitzending gemist ofzo. Ik google altijd even.

Ik vind het vooral gierig omdat ze nooit eens normaal een paar flesjes meenemen maar de hele schappen leeghalen.

Het is verder wel knap hoor, dat ze van een totaal bedrag van 1000 euro maar een paar euro hoeven te betalen, maar procentueel is het natuurlijk hetzelfde als je gewoon normale aantallen pakt van de producten.
Ik vind het niet gierig, hoor. Zowat alle deelnemers aan dat programma doneren hun voorraad.

Stiekem vind ik het wel jammer dat we dat in Nederland niet hebben, ik zou dat best leuk vinden om te doen denk ik :proud:
CHL schreef:
19-01-2020 08:57
Ik vind het niet gierig, hoor. Zowat alle deelnemers aan dat programma doneren hun voorraad.

Stiekem vind ik het wel jammer dat we dat in Nederland niet hebben, ik zou dat best leuk vinden om te doen denk ik :proud:
Ik vind het vooral een zinloze besparing. Lang niet iedereen doneert, en dan hebben ze een kelder met 400 flessen shampoo en 1000 blikken tomatensaus. En daarop hebben ze 900 doller bespaard.
Waar ze dan 40 uur per week mee bezig zijn geweest om het te plannen etc. Ik denk altijd: als je die 40 uur gewoon was gaan werken, had je salaris gekregen, en kon je inkopen wat je wilt en nodig hebt, in plaats van alleen tomatensaus.
pokkewijf schreef:
19-01-2020 08:20
dat vind ik dus ook. Ik snap de reacties niet zo goed, inhalig, gierig en zo... Waarom misgun je een ander die tweede doos? Ik denk idd dat het die fabrikant een rotzorg zou zijn... (off topic, lijkt mij helemaal super een tweeling :love: )
Misgunnen? :rofl:
Ja joh dat is het. Omdat ik vind dat het nogal hebberig is om meerdere, dezelfde dozen op te halen misgun ik iemand dat. :rofl:
Lekker gelukkig worden met 2 van mijn part 6 dozen oud papier. Ik gun het iedereen van harte. Maar ik blijf het inhalig en hebberig vinden.

Ik had een collega die altijd als er koek of iets lag er 2 pakte "voor elke hand een" en soms 3, stopte hij er ook vast een in zijn mond.
Net zo inhalig vind ik dat. Er werd wel genoeg gehaald maar het was gewoon als iets extra's bij de koffie bedoeld, niet om je mee vol te proppen.
Wij noemden hem onderling vaak Koekiemonster.
-Wit beyond measure is man's greatest treasure.-
Rowena Ravenclaw
nausicaa schreef:
19-01-2020 09:16
Ik vind het vooral een zinloze besparing. Lang niet iedereen doneert, en dan hebben ze een kelder met 400 flessen shampoo en 1000 blikken tomatensaus. En daarop hebben ze 900 doller bespaard.
Waar ze dan 40 uur per week mee bezig zijn geweest om het te plannen etc. Ik denk altijd: als je die 40 uur gewoon was gaan werken, had je salaris gekregen, en kon je inkopen wat je wilt en nodig hebt, in plaats van alleen tomatensaus.
Meestal laten ze dan vol trots hun voorraad zien en dan denk ik zelf ook, okee je hebt dus al 200 flessen shampoo, 150 flessen douchegel en 300 dozen cornflakes staan, op een gegeven moment zijn de coupons toch “dubbel”. Als je dan die week alleen kunt besparen op weeeer shampoo dan doe je dat toch niet en sta je soort van stil?
meestal heeft dat een psychische oorzaak. De tante van mijn man heeft het ook, zij heeft als kindzijnde en ook als moederzijnde heel wat voor haar kiezen gekregen.
Nu bewaard ze álles. Alles van toen de kinderen nog klein waren heeft ze nog. rapporten, schriften, agenda's, kleding zelfs (de oudste is 45). Ze heeft stápels kleding waarvan het meeste niet eens past of vlekken in zitten. Tijdschriften tot aan het plafond gestapeld, dózen met boeken en videobanden noem maar op. Alles wat in de supermarkt in de aanbieding is koopt ze waardoor haar voorraadkasten en koelkast/vriezer uitpuilen en het ijs er aan zit omdat de apparaten natuurlijk niet meer goed werken, en bij bijna alles op de weggeefhoek loot ze mee. En dan vraag je 'wat moet je er mee dan', weet ze het zelf eigenlijk ook niet. Bij haar opruimen mag niet, dan heb je oorlog. En dan zou het ook niks uitmaken want ze schaft gewoon opnieuw alles aan. Het is iets wat haar troost biedt, het vult een leegte op al die spullen.

En denk ook wel zoals bij vrouwen op vlogs die gillen bij het 600e jurkje dat ze hebben gescoord in de sale. Of als ik bijvoorbeeld die make up tutorials zie met vrouwen die 200 lipsticks hebben en net zoveel pallettes noem maar op, en maar bij blijven kopen. Wat moet je er mee! 1 kledingvlogger heeft 65 jassen. why!
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven