Geld & Recht alle pijlers

Gierige acties deel X

13-08-2019 16:45 3017 berichten
Alle reacties Link kopieren
De vorige 9 delen waren een groot succes. In deel 10 gaan we weer verder met het delen van gierige acties.

Links naar vorige delen:
* Deel 1
* Deel 2
* Deel 3
* Deel 4
* Deel 5
* Deel 6
* Deel 7
* Deel 8
* Deel 9
In this mad house we must all survive
dianaf schreef:
02-04-2020 10:15
Boekingskosten? Aangezien zij toch in eerste instantie de kaartjes had geregeld.
Ik bedoelde bezorgkosten voor de envelop met cash.
Liebeskind² schreef:
01-04-2020 22:12
We hebben het over chips en appelsap.

Diefstal is diefstal. Ook voor diefstal van chips en appelsap (of alleen chips of appelsap) kan een werkgever je ontslaan.
Of vind je dat dat pas vanaf een bepaald bedrag zou mogen? En vanaf hoeveel dan: 100 euro? Duizend? Drie ton? Zes miljoen?
AnAppleADay schreef:
02-04-2020 10:20
Ik bedoelde bezorgkosten voor de envelop met cash.
Ja, dat snap ik. Maar ik dacht even met je mee voor nog andere verklaringen. :biggrin:
Ze had eigenlijk gewoon 2 euro minder moeten doen alles zo meegenomen.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Broodje aap verhaal of niet...is laatst nog een medewerker van de action ontslagen voor het meenemen van een tasje van 3! Cent!
die ik wilde bestaat al...
attribuutje schreef:
02-04-2020 10:32
Broodje aap verhaal of niet...is laatst nog een medewerker van de action ontslagen voor het meenemen van een tasje van 3! Cent!
Stond volgens mij ook op teletekst...
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
datvind ik wel heel erg overtrokken van action als dat waar is :-?
lizenlotte schreef:
02-04-2020 11:03
datvind ik wel heel erg overtrokken van action als dat waar is :-?
Stond gewoon in de krant. Ik vind het ook onzin, maar aan de andere kant: het blijft diefstal. Bovendien bleek ie al drie geweigerd te hebben om te betalen. Op een gegeven moment houdt het op.

https://www.ad.nl/ad-werkt/dennis-op-st ... ~a196234f/
¡Apagando las luces!
PoesinBoots schreef:
01-04-2020 12:54
Up voor tomatensoep
Dank dank! :lips:
Natte tosti..
apppie schreef:
01-04-2020 18:59
Ik heb er één!

Mijn broer en ik zouden naar een concert gaan. De kaarten waren €30,50, dat had hij naar me overgemaakt. Het concert is geannuleerd, dus ik had een envelopje met €30 in zijn brievenbus gedaan. Appt hij 'savonds:

- Had ik je niet meer dan €30 betaald?
* Stuurt screenshot van de €30,50 toentertijd
- Ja zie je wel, dacht al dat het meer was...

Ik heb die 50 cent nog naar hem overgemaakt. Zal hem als we elkaar zien eens vragen of hij alles wel op de rails heeft, mijn hemel zeg :')
Ja en nee vind ik. Aan de ene kant vind ik het gezeur, aan de andere kant snap ik niet zo goed waarom je niet gewoon het goede bedrag teruggeeft.
Natte tosti..
MevrouwTomatensoep schreef:
02-04-2020 14:52
Ja en nee vind ik. Aan de ene kant vind ik het gezeur, aan de andere kant snap ik niet zo goed waarom je niet gewoon het goede bedrag teruggeeft.
Dat legt ze even later gewoon uit, hoor. ;-D
¡Apagando las luces!
MinkeDeWit schreef:
01-04-2020 22:57
Ik had een tikkie gestuurd naar mijn dochter voor iets wat ik had voorgeschoten, €72,84. Even later kwam ik erachter dat het € 72,94 had moeten zijn, dus nog een tikkie voor € 0,10 gestuurd. Wij kunnen daar erg om lachen :proud:
Echt? Bijzondere mensen zijn jullie.
Natte tosti..
SombraOnline schreef:
02-04-2020 14:53
Dat legt ze even later gewoon uit, hoor. ;-D
Maar dan nóg zou ik dat geloof ik even gezegd hebben. Van goh hee, die 50 cent had ik niet contant. Zo voorkom je ook misverstanden.
Natte tosti..
02-04-2020 14:58
Maar dan nóg zou ik dat geloof ik even gezegd hebben. Van goh hee, die 50 cent had ik niet contant. Zo voorkom je ook misverstanden.
Oh ja, ik ook hoor. Nou ja, ik zou het gewoon overgemaakt hebben, hij had zelf kunnen pinnen.
¡Apagando las luces!
attribuutje schreef:
02-04-2020 10:32

Stond gewoon in de diverse media, dus geen broodje aap. Logisch ook anders zit je weer met andere keuzes. De rechter kijkt ook naar de omstandigheden. Het schijnt dat deze medewerker niet betaald heeft, ook niet na meerdere verzoeken van de Action.
Vraag me dan toch af hoe ik dat voor me moet zien. Misschien meer zoiets als: medewerker koopt wat spulletjes en doet er een zakje omheen en als die erop gewezen word dat het zakje ook betaald moet worden dat diegene misschien het als een grap zag? Haha ja doei, zo iets?

Kan me niet voorstellen dat je zegt: ik heb een zakje nodig en die ga ik niet betalen!

Gaat wel erg ver voor 3 cent trouwens
Lidl’s-Annie-Aardbei schreef:
03-04-2020 14:46
Vraag me dan toch af hoe ik dat voor me moet zien. Misschien meer zoiets als: medewerker koopt wat spulletjes en doet er een zakje omheen en als die erop gewezen word dat het zakje ook betaald moet worden dat diegene misschien het als een grap zag? Haha ja doei, zo iets?

Kan me niet voorstellen dat je zegt: ik heb een zakje nodig en die ga ik niet betalen!

Gaat wel erg ver voor 3 cent trouwens
Volgens het artikel dat ik erover las, bedacht ie na sluitingstijd en kassa dicht en opgeruimd dat t handiger was om de eerder gekochte spullen in een zakje te doen. Ja dat zakje betaal ik dan morgen wel. En toen vergeten en een week op vakantie en toen ie terugkwam werd ie ontslagen. Maar hoe ze dan 3x gevraagd hebben of ie wilde betalen en hij daar nee op gezegd zou hebben, snap ik dan ook niet...
happyapple schreef:
03-04-2020 14:54
Volgens het artikel dat ik erover las, bedacht ie na sluitingstijd en kassa dicht en opgeruimd dat t handiger was om de eerder gekochte spullen in een zakje te doen. Ja dat zakje betaal ik dan morgen wel. En toen vergeten en een week op vakantie en toen ie terugkwam werd ie ontslagen. Maar hoe ze dan 3x gevraagd hebben of ie wilde betalen en hij daar nee op gezegd zou hebben, snap ik dan ook niet...
Ja zo’n soort situatie bedoel ik idd, kan me niet voorstellen dat diegene expres niet wilde betalen voor zakje van 3 cent.

Ik heb zoiets zelf namelijk ook een keer gedaan in een drogist waar ik een bijbaantje had en ook vergeten tasje te betalen, toen ik dat netjes zei hoefde ik hem niet meer los af te rekenen. Ik zou er niet mijn baan voor riskeren
Lidl’s-Annie-Aardbei schreef:
03-04-2020 15:05
Ja zo’n soort situatie bedoel ik idd, kan me niet voorstellen dat diegene expres niet wilde betalen voor zakje van 3 cent

Heb je deze topic (en die andere 9) niet gelezen?
Abundance-of-Freedom schreef:
03-04-2020 15:10
Heb je deze topic (en die andere 9) niet gelezen?

Of eerdere post hier?
RocketScienceFiction schreef:
01-04-2020 14:48
Dat zijn asociale acties. Jammer dat je niet betrapt bent en nu zonder werk zou zitten. Bah!
doeslief :lol:
02-04-2020 14:58
Ik ook. Ik zou er een getekende 50ct munt bij gedaan hebben oid, met daarop: geen echte aanwezig, komt nog!

Natuurlijk probeer je iemand niet op te lichten voor 50 cent, maar zomaar aannemen dat je die 50 cent van iemand anders wel kunt houden vind ik ook heel raar.
nausicaa schreef:
03-04-2020 17:30

Natuurlijk probeer je iemand niet op te lichten voor 50 cent, maar zomaar aannemen dat je die 50 cent van iemand anders wel kunt houden vind ik ook heel raar.
Inderdaad. Ik vind het dus ook niet heel gek dat broer daar naar vraagt.
happyapple schreef:
03-04-2020 14:54
Toen hij terug was van vakantie en weer op zijn werk kwam stonden daar opeens meerdere mensen van het hoofdkantoor. Die hebben hem toen gevraagd of hij dat plastic zakje betaald had, hij heeft toen van schrik/schaamte ja gezegd.
Vervolgens is er gezegd dat ze op camerabeelden hadden dat hij dat niet gedaan had. Hij heeft toen nog aangeboden het alsnog te betalen, maar er werd toen aangegeven dat het te laat daarvoor was en dat hij ontslagen was.
Koffiepot schreef:
03-04-2020 20:45
Toen hij terug was van vakantie en weer op zijn werk kwam stonden daar opeens meerdere mensen van het hoofdkantoor. Die hebben hem toen gevraagd of hij dat plastic zakje betaald had, hij heeft toen van schrik/schaamte ja gezegd.
Vervolgens is er gezegd dat ze op camerabeelden hadden dat hij dat niet gedaan had. Hij heeft toen nog aangeboden het alsnog te betalen, maar er werd toen aangegeven dat het te laat daarvoor was en dat hij ontslagen was.
Ah oké, op die manier... ;-D
Trotter schreef:
02-04-2020 10:24
Diefstal is diefstal. Ook voor diefstal van chips en appelsap (of alleen chips of appelsap) kan een werkgever je ontslaan.
Of vind je dat dat pas vanaf een bepaald bedrag zou mogen? En vanaf hoeveel dan: 100 euro? Duizend? Drie ton? Zes miljoen?
Ik snap je punt hoor, maar om iemand nu ontslag te wensen gaat wel ver.
Grant me the serenity to accept the things I cannot change, courage to change the things I can and wisdom to know the difference.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven