Geld & Recht alle pijlers

Gierige acties deel X

13-08-2019 16:45 3017 berichten
Alle reacties Link kopieren
De vorige 9 delen waren een groot succes. In deel 10 gaan we weer verder met het delen van gierige acties.

Links naar vorige delen:
* Deel 1
* Deel 2
* Deel 3
* Deel 4
* Deel 5
* Deel 6
* Deel 7
* Deel 8
* Deel 9
In this mad house we must all survive
RavenclawLady schreef:
19-01-2020 09:20
Misgunnen? :rofl:
Ja joh dat is het. Omdat ik vind dat het nogal hebberig is om meerdere, dezelfde dozen op te halen misgun ik iemand dat. :rofl:
Lekker gelukkig worden met 2 van mijn part 6 dozen oud papier. Ik gun het iedereen van harte. Maar ik blijf het inhalig en hebberig vinden.

Ik had een collega die altijd als er koek of iets lag er 2 pakte "voor elke hand een" en soms 3, stopte hij er ook vast een in zijn mond.
Net zo inhalig vind ik dat. Er werd wel genoeg gehaald maar het was gewoon als iets extra's bij de koffie bedoeld, niet om je mee vol te proppen.
Wij noemden hem onderling vaak Koekiemonster.
Eens. Ik vind twee van die Blije Dozen willen ook erg inhalig.
Ook al krijg je een tweeling, het zou niet eens in me opkomen.
Daarnaast zou ik me erg schamen om nog een tweede doos te vragen.
Ik denk dat inderdaad ook wel eens bij dat programma. Is het echt nu wel zoveel goedkoper om de hele week met couponnen bezig te zijn dan te werken? Nu is het loon in de VS waarschijnlijk niet zo hoog als je geen hoge opleiding hebt, maar toch...
Kortingen zijn toch vaak op dingen waarvan ik denk, mwa, is volgens mij niet de gezondste optie. Of inderdaad 100 flessen shampoo. Wel zag ik er op een gegeven moment eentje die de besparingen gebruikte om verse groenten te kopen, dus echt de dagelijkse boodschappen.

VGM1980, dat zie je volgens mij best vaak met mensen die de oorlog/hongerwinter hebben meegemaakt, niet waar?
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
nausicaa schreef:
19-01-2020 09:16
Ik vind het vooral een zinloze besparing. Lang niet iedereen doneert, en dan hebben ze een kelder met 400 flessen shampoo en 1000 blikken tomatensaus. En daarop hebben ze 900 doller bespaard.
Waar ze dan 40 uur per week mee bezig zijn geweest om het te plannen etc. Ik denk altijd: als je die 40 uur gewoon was gaan werken, had je salaris gekregen, en kon je inkopen wat je wilt en nodig hebt, in plaats van alleen tomatensaus.
Dat laatste inderdaad.

En ook, wáár wordt dit dan van betaald? Als het bij de winkel niet uit de lengte kan, dan moet het uit de breedte. Worden hierdoor andere producten duurder, of arbeid (of dat nou in de winkel is of in de productie) minder beloond? Het moet toch ergens van bekostigd worden.

Ik vind het daarom iets naars hebben.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
strings-attached schreef:
18-01-2020 21:33
Dat werkt helaas echt heel vaak niet. Ivm dieetregels zelf eten /hapjes meenemen, wat van toepassing is op wat de gastvrouw voor de rest doet, en dat dan op een bordje/schaaltje met folie afgedekt in een hoekje zetten. Er is toch altijd weer iemand die de verpakking lostrekt, wat in de holle kies schuift en schalks roept daar staat het toch voor.
Eh, nee dus als het voor algemeen gebruik was had het wel op tafel gestaan vreetzak.

Post-it erop met een naam of 'vega' 'glutenvrij' 'afblijven' en klaar.
Nog nooit gedoe over gehad.

Soms is het hier ook zeiken om het zeiken.
PoesinBoots schreef:
19-01-2020 11:59
Post-it erop met een naam of 'vega' 'glutenvrij' 'afblijven' en klaar.
Nog nooit gedoe over gehad.

Soms is het hier ook zeiken om het zeiken.
Dan werk jij wél met sociale mensen. Genoeg voorbeelden waar dat dus niet werkt, dingen apart zetten of labelen. Kun je zeiken om het zeiken noemen, maar maakt het niet minder vervelend als je er wel mee te maken hebt.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Naatje2000 schreef:
19-01-2020 08:57
Sommige mensen hebben ook geen fatsoensnormen gewoon :facepalm:

Wij ook vaak genoeg medewerkers officiële waarschuwingen/uiteindelijk ontslag moeten geven vanwege herhaaldelijk hun tankpas uitlenen aan Jan en Alleman uit de familie. Tja dat komt gewoon uit doordat er ineens vier keer per week getankt wordt op die pas terwijl de kilometerstand van je lease auto wat anders aangeeft.
En dan na waarschuwing gewoon blijven doen terwijl je weet dat je al onder toezicht staat.
Waren ook niet de helderste lichten...
Bizar dat ze denken dat dat niet uitkomt. En bizar dat ze ermee door blijven gaan na herhaaldelijk waarschuwen.
boebezoebe schreef:
19-01-2020 09:54
Dat laatste inderdaad.

En ook, wáár wordt dit dan van betaald? Als het bij de winkel niet uit de lengte kan, dan moet het uit de breedte. Worden hierdoor andere producten duurder, of arbeid (of dat nou in de winkel is of in de productie) minder beloond? Het moet toch ergens van bekostigd worden.

Mee eens.

Ik koop niet graag bij winkels met spaaracties en allerlei zegels.Uiteindelijk betaal je dat met de prijzen van alle boodschappen. Maar ja, zelfs de Lidl doet aan spaaracties tegenwoordig :(
minnimouse schreef:
19-01-2020 12:27
Bizar dat ze denken dat dat niet uitkomt. En bizar dat ze ermee door blijven gaan na herhaaldelijk waarschuwen.
Op de een of andere manier denken mensen dat dat niet uitkomt of zo.
Maar ook als je van vier keer per week tanken naar twee keer tanken per week gaat (want dat deden ze dan wel weer) klopt het niet, want zoveel reden ze niet.
En ook dikke discussies gehad met die mensen want niet inzien dat het diefstal van je baas is.
Misschien dat ze daarom ook ermee door gingen, gewoon dat besef missen wat het verschil is tussen iets wat onwenselijk gedrag is of gewoon echt diefstal.
CHL schreef:
19-01-2020 08:57
Ik vind het niet gierig, hoor. Zowat alle deelnemers aan dat programma doneren hun voorraad.

Stiekem vind ik het wel jammer dat we dat in Nederland niet hebben, ik zou dat best leuk vinden om te doen denk ik :proud:
Ze doneren wel, maar hun eigen huis puilt ook sowieso uit van de enorme aantallen onzin artikelen die ze in hun leven nooit op krijgen.

En ik vind het ook wel jammer, zou wel willen weten hoe goed ik in couponingen zou zijn... :-D
Marana schreef:
19-01-2020 13:32
Mee eens.

Ik koop niet graag bij winkels met spaaracties en allerlei zegels.Uiteindelijk betaal je dat met de prijzen van alle boodschappen. Maar ja, zelfs de Lidl doet aan spaaracties tegenwoordig :(
Veel mensen hebben niet eens in de gaten dat de lidl net zo duur is als appie en dat zijn ze al een poos.
Een tijd geleden weer eens uitgeprobeerd met een kar boodschappen bij allebei de winkels exact dezelfde producten gehaald ik was bij de lidl niks goedkoper uut terwijl ik bij de appie nog kan kiezen welk merk ik pak wat wel prijsverschil kan opleveren.
Tessaa schreef:
18-01-2020 23:16
Wat bizar dat dit de reden is dat eten weggegooid wordt! Dan zou ik verwachten dat het bedrijf duidelijkere richtlijnen invoert waardoor bovenstaand gedrag niet meer plaatsvindt, en mensen wel overgebleven voedsel (wat dus écht overgebleven is) mee kunnen nemen. Bijvoorbeeld de regel dat er het laatste uur voor sluit alleen op bestelling wordt afgebakken o.i.d. Of dat er wordt bijgehouden wie wat mee naar huis neemt en als het bij een bepaalde persoon opvallend veel of vaak is, dat er dan een gesprek over wordt gevoerd en naar een oplossing wordt gezocht. Je hebt als bedrijf je processen niet goed op orde als er zo makkelijk misbruik te maken is door medewerkers.
Dat werkt echt niet, de enige oplossing is weggooien. Net als producten die over de datum zijn meegeven aan je personeel, wordt gewoon misbruik van gemaakt.
Over Extreme Couponing; Ik heb een tijdje in Amerika gewoond bij familie en mijn tante is ook wel van de couponing, maar dan niet zo extreem hoor. Wat ze op TLC voor het gemak vergeten te vertellen is dat je die boekjes met coupons moet kopen en de coupons staan alleen in kranten waarvan je lid moet zijn.
Die krant kan je natuurlijk wel van de buren krijgen, dus in dat geval is zo'n krant gratis. Maar voor de rest moet je er gewoon voor betalen. En dat wordt voor het gemak niet meegenomen in de berekening.
Er zijn niet zoveel coupons die je helemaal gratis krijgt, maar alsnog wel meer dan hier in Nederland hoor, dat wel.
En je mag wel coupons combineren en acties stapelen enzo.
Mijn tante deed het gewoon naast haar werk en had ook geen kelder met 100 pakken maandverband. :biggrin:
strings-attached schreef:
18-01-2020 21:30
Ik vind stevig eten en honger geen termen die bij een borrel HAPJE horen. Het is een hapje, geen avondeten.
Ik had laatst een feestje met als avondeten allemaal lekkere borrelhapjes. Was een leuk feestje. Maar de organisator zelf zorgde dat er telkens nieuwe hapjes op tafel kwamen.
boebezoebe schreef:
19-01-2020 09:54
Dat laatste inderdaad.

Ik denk dat het Etos spaarprogramma hier een goed voorbeeld van is. Dat werd vorig jaar of net nog in 2018 (??) gelanceerd en toen kreeg je bij 100 punten nog €5 korting op eigen merk producten. Als je flesvoeding, luiers etc. bij de Etos haalt, dan tikt het hard aan en heb je dus al snel en vaak die €5 korting. Binnen no time was die €5 korting uit het programma gehaald, kon je er ineens niet meer voor sparen. Nu spaar je voor een fles douchegel van €2 of €3. Die wss toch bijna niemand ophaalt en na een maand verloopt je volle spaarkaart ook alweer.
Die €5 korting op eigen merk producten kon dus gewoon niet uit lijkt me dan.
Letsgetlosttonight schreef:
19-01-2020 14:07
Dat werkt echt niet, de enige oplossing is weggooien. Net als producten die over de datum zijn meegeven aan je personeel, wordt gewoon misbruik van gemaakt.
Heeft het niet ook te maken met dat een bedrijf niet zomaar (onbeperkt) eten mag faciliteren? Ik betaal bijvoorbeeld een bijdrage voor koffie/thee op mijn werk. Ik heb ooit ergens gehoord dat het anders als verkapt loon wordt gezien, en dat het daarom niet mag, omdat je er dus geen belasting over betaald.
Ik vind het ook belachelijk hoor, daar niet van.
Irish_Wasser_Woman schreef:
19-01-2020 14:27
Heeft het niet ook te maken met dat een bedrijf niet zomaar (onbeperkt) eten mag faciliteren? Ik betaal bijvoorbeeld een bijdrage voor koffie/thee op mijn werk. Ik heb ooit ergens gehoord dat het anders als verkapt loon wordt gezien, en dat het daarom niet mag, omdat je er dus geen belasting over betaald.
Ik vind het ook belachelijk hoor, daar niet van.
Nee, het heeft echt te maken met misbruik. Koffie en thee mag je gewoon schenken aan je personeel, als je daar een bijdrage voor moet betalen is dat vanuit je werkgever, niet de belastingdienst. Er is wel een Max, maar voordat je daar aan zit met gratis koffie en broodjes, moet je wel heel bizar veel meenemen.
op het werk mochten gewoon pakken wat we wilden hoor, alleen niet om mee naar huis te nemen. Onze teamleider heeft zelfs op een gegeven moment een brief op de voorraadkast geplakt dat de pakken koek er niet zijn om mee naar huis te nemen.
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..
Naatje2000 schreef:
19-01-2020 13:42
Op de een of andere manier denken mensen dat dat niet uitkomt of zo.
Maar ook als je van vier keer per week tanken naar twee keer tanken per week gaat (want dat deden ze dan wel weer) klopt het niet, want zoveel reden ze niet.
En ook dikke discussies gehad met die mensen want niet inzien dat het diefstal van je baas is.
Misschien dat ze daarom ook ermee door gingen, gewoon dat besef missen wat het verschil is tussen iets wat onwenselijk gedrag is of gewoon echt diefstal.
Tja, volgens sommigen is het geld van de werkgever van blik. Dus die euro die het je werkgever kost, is minder waard dan die euro van jezelf. Genoeg mensen die het helemaal oké vinden om een ondernemer een poot uit te draaien. Hoe vaak hoor je niet, ach daar zijn ze wel voor verzekerd (diefstal/schade) of ze verdienen daar meer dan genoeg! Natuurlijk is dat allemaal onzin, want ten eerste is het geen verzekeringswerk en je weet gewoon niet of iemand goed verdiend, daarnaast heb je gewoon niet het recht om dan maar te beslissen wat er met dat geld gedaan moet worden.

Ik ken iemand met een detailhandel met kleine luxeartikelen, bleek bij de inventarisatie dat er ineens véél weg was. Bleek een medewerker gedaan te hebben, die er ook al jaaaaaren werkte. Bleek in een jaar het hele salaris van de eigenaren achterover gedrukt te hebben. De medewerker had niet verder nagedacht dan lekker makkelijk iets bijverdienen...

Veel artikelen die ik bij de Aldi/Lidl haal zijn net zo duur als bij de AH. Bijvoorbeeld melk, yoghurt, brood ed. Voor veel andere artikelen is de AH goedkoper, door bonusaanbiedingen of door een c-merk te kunnen kiezen.
_melon schreef:
19-01-2020 14:12
Over Extreme Couponing; Ik heb een tijdje in Amerika gewoond bij familie en mijn tante is ook wel van de couponing, maar dan niet zo extreem hoor. Wat ze op TLC voor het gemak vergeten te vertellen is dat je die boekjes met coupons moet kopen en de coupons staan alleen in kranten waarvan je lid moet zijn.
Die krant kan je natuurlijk wel van de buren krijgen, dus in dat geval is zo'n krant gratis. Maar voor de rest moet je er gewoon voor betalen. En dat wordt voor het gemak niet meegenomen in de berekening.
Er zijn niet zoveel coupons die je helemaal gratis krijgt, maar alsnog wel meer dan hier in Nederland hoor, dat wel.
Mijn tante deed het gewoon naast haar werk en had ook geen kelder met 100 pakken maandverband. :biggrin:
O ja, je ziet ze inderdaad nog wel eens van die papierbakken induiken op zoek naar kranten of ze kopen er 10 per keer.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
nausicaa schreef:
19-01-2020 15:06
Nee, het heeft echt te maken met misbruik. Koffie en thee mag je gewoon schenken aan je personeel, als je daar een bijdrage voor moet betalen is dat vanuit je werkgever, niet de belastingdienst. Er is wel een Max, maar voordat je daar aan zit met gratis koffie en broodjes, moet je wel heel bizar veel meenemen.
Wij moeten wel maandelijks betalen voor onze lunch, vanwege de belasting.
Restanten van maaltijden niet mee mogen nemen, heeft vaak te maken met voedselveiligheid die dan niet gegarandeerd kan worden. Bedrijven en instellingen zitten niet te wachten op een aanklacht van Pietje die een overgebleven maaltijd meenam, in de zon in zijn auto liet staan en er 's avonds doodziek van werd om vervolgens met de vinger te wijzen naar de 'verstrekker' van het voedsel.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Over die coupons gesproken... Ik doe het zelf ook (natuurlijk niet zoals in de USA, dat is hier onmogelijk). Maar ik heb me aangemeld bij 2 apps en die houden dan je koopgedrag bij. Veel mensen hebben hier problemen mee ivm privacy maar mij maakt het niet zoveel uit want ik krijg nu doelgericht korting op de producten die ik ook daadwerkelijk gebruik. Ik doe (bijna) elke maand een online bestelling van rond de €100 - €150 met oa luiers, billendoekjes, wasmiddel, verzorgingsproducten en dat soort dingen en door de coupons bespaar ik per maand gemiddeld tussen de €35 - €50. Ook krijgen we regelmatig een pak luiers of bijvoorbeeld zonnebrandcreme of de parfum die ik gebruik gratis.
"Nee" is ook een antwoord.
Meyana schreef:
20-01-2020 13:29
Over die coupons gesproken... Ik doe het zelf ook (natuurlijk niet zoals in de USA, dat is hier onmogelijk). Maar ik heb me aangemeld bij 2 apps en die houden dan je koopgedrag bij. Veel mensen hebben hier problemen mee ivm privacy maar mij maakt het niet zoveel uit want ik krijg nu doelgericht korting op de producten die ik ook daadwerkelijk gebruik. Ik doe (bijna) elke maand een online bestelling van rond de €100 - €150 met oa luiers, billendoekjes, wasmiddel, verzorgingsproducten en dat soort dingen en door de coupons bespaar ik per maand gemiddeld tussen de €35 - €50. Ook krijgen we regelmatig een pak luiers of bijvoorbeeld zonnebrandcreme of de parfum die ik gebruik gratis.
Wat is dat voor app?
_melon schreef:
20-01-2020 13:54
Wat is dat voor app?
Ik woon in Duitsland. De ene heet Glückskind en is van de DM en de andere is van Rossmann.
"Nee" is ook een antwoord.
dianaf schreef:
20-01-2020 11:40
Ik ken iemand met een detailhandel met kleine luxeartikelen, bleek bij de inventarisatie dat er ineens véél weg was. Bleek een medewerker gedaan te hebben, die er ook al jaaaaaren werkte. Bleek in een jaar het hele salaris van de eigenaren achterover gedrukt te hebben. De medewerker had niet verder nagedacht dan lekker makkelijk iets bijverdienen...
Erg hè, iemand van wie je het niet verwacht.

Op mijn werk een medewerkster die twee jaar lang volledig betrouwbaar leek, en die vervolgens op een slimme èn smerige manier iets uithaalde, wat ze ook nog een ander in de schoenen probeerde te schuiven. Ze is er mee weggekomen, want leidinggevende geloofde eigenlijk niet dat zij tot zoiets in staat was. Duh, moet iemand er uitzien als de Zware Jongens uit Donald Duck, voordat je iets vermoedt?
_melon schreef:
19-01-2020 14:12
Grappig om te horen van een 'insider' ;-)
Over dat die coupons geld kosten hoor je ze inderdaad niet.
Wel apart dat je die kortingen mag stapelen, maar er zal wel een bepaalde strategie achterzitten.

Ik vind het ook altijd zo 'grappig' dat je soms mensen ziet klappen als dan de uitkomst heel laag is. Dan staat iemand triomfantelijk met zijn kassabonnetje van 3 dollar ofzo voor 4 boodschappenkarren vol en dan staat er mensen omheen te klappen voor de geweldige 'prestatie' :rofl:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven