Geld & Recht alle pijlers

Gierige acties deel XI

02-07-2020 20:25 2997 berichten
Alle reacties Link kopieren
De vorige 10 delen waren een groot succes. In deel 11 gaan we weer verder met het delen van gierige acties.

Links naar vorige delen:
* Deel 1
* Deel 2
* Deel 3
* Deel 4
* Deel 5
* Deel 6
* Deel 7
* Deel 8
* Deel 9
* Deel 10
In this mad house we must all survive
Alle reacties Link kopieren
Ik ben vooral verbaasd dat zoveel mensen hun rekeningen nog handmatig betalen.
Hier gaat eigenlijk alles via automatische incasso en facturen van een garage enzo betaal ik ter plekke met pin.
Man checkt elke dag de rekening en ik 1/2 keer per week. Gaat nooit fout. Staan ook nooit in de min, dat scheelt misschien.
Alle reacties Link kopieren
dianaf schreef:
20-01-2021 11:46
Het enige dat ik kan bedenken; heb je aangegeven dat je het dan naar een pakketpunt stuurt? Dus iets als, gezien de prijs kan ik hem incl verzending alleen naar een pakketpunt sturen. Thuisbezorging kost meer. of zo?
Ze vroeg wat de verzendkosten zouden zijn. Ik gaf dus de verschillende prijzen door en toen wilde ze maximaal €8 inclusief verzending betalen.
Ik ging er van uit dat ze zelf wel zou snappen dat het dan niet naar huis geleverd wordt.
"Nee" is ook een antwoord.
Alle reacties Link kopieren
Meyana schreef:
20-01-2021 13:24
Ze vroeg wat de verzendkosten zouden zijn. Ik gaf dus de verschillende prijzen door en toen wilde ze maximaal €8 inclusief verzending betalen.
Ik ging er van uit dat ze zelf wel zou snappen dat het dan niet naar huis geleverd wordt.
Ik moet eerlijk zeggen, als ik iets koop inclusief verzendkosten, dan ga ik er wel vanuit dat het gewoon thuis bezorgd wordt, tenzij anders afgesproken. Met wie je het verzendt, lijkt mij dan wel vrij.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
dianaf schreef:
20-01-2021 13:49
Ik moet eerlijk zeggen, als ik iets koop inclusief verzendkosten, dan ga ik er wel vanuit dat het gewoon thuis bezorgd wordt, tenzij anders afgesproken. Met wie je het verzendt, lijkt mij dan wel vrij.
Ook als de verschillende opties incl. prijzen erbij gezet zijn van het verzenden en je zelf niet meer wil betalen?
Meyana schreef:
20-01-2021 13:24
Ze vroeg wat de verzendkosten zouden zijn. Ik gaf dus de verschillende prijzen door en toen wilde ze maximaal €8 inclusief verzending betalen.
Ik ging er van uit dat ze zelf wel zou snappen dat het dan niet naar huis geleverd wordt.

Ik zou er ook vanuit zijn gegaan dat het thuis wordt bezorgd.
Maar daarnaast: 1 kilometer lopen om een pakje op te halen is geen ramp. Maak ik gelijk wat stappen. Zo zou ik denken. Maar snap wel dat ze verbaasd is. Ik wist niet eens dat daar verschil in zit, dus ik die verbazing is niet zo gek.

Nou ja, volgende keer duidelijk vermelden dus, heb je dat gezeur niet. :-)
Alle reacties Link kopieren
minnimouse schreef:
20-01-2021 12:39

Man checkt elke dag de rekening en ik 1/2 keer per week. Gaat nooit fout. Staan ook nooit in de min, dat scheelt misschien.
Echt elke dag? Waarom? Man kijkt volgens mij nooit en ik gemiddeld 1 keer per week denk ik , soms dus minder.
Alle reacties Link kopieren
Luci_Mster2 schreef:
20-01-2021 13:50
Ook als de verschillende opties incl. prijzen erbij gezet zijn van het verzenden en je zelf niet meer wil betalen?
Ik zou denken dat de conversatie ongeveer zo gaat (zo zou het bij mij gaan):

Ik: interesse in jouw broek
Zij: de vraagprijs is bedrag X en verzenden met DHL/DPD/Postnl kost X
Ik: ik bied 8 euro incl verzenden.
Zij: oké.
Ik: betaald!
Zij: verzonden! Je kunt het ophalen bij pakketpunt X.

Dus tot dat laatste regel zou ik verwachten dat het gewoon thuis bezorgd wordt. Maar dat is ook omdat ik zelf het expliciet vraag of het naar een pakketpunt mag en zo ja, welk?
Die 1 km is te overbruggen, tenzij het een heel groot pakket is.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
minnimouse schreef:
20-01-2021 12:39
Ik ben vooral verbaasd dat zoveel mensen hun rekeningen nog handmatig betalen.
Hier gaat eigenlijk alles via automatische incasso en facturen van een garage enzo betaal ik ter plekke met pin.
Man checkt elke dag de rekening en ik 1/2 keer per week. Gaat nooit fout. Staan ook nooit in de min, dat scheelt misschien.
Enige keren dat ik handmatig betaal, is als het echt iets bijzonders is. Bijvoorbeeld nieuwe meubels, waarbij je de factuur achteraf betaalt. Verder is alles via ideal, creditcard, pin, incasso.

Check de rekening eens in de week, want het aantal mutaties is verwaarloosbaar.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
dolfje schreef:
20-01-2021 16:41
Echt elke dag? Waarom? Man kijkt volgens mij nooit en ik gemiddeld 1 keer per week denk ik , soms dus minder.
Wat een verschillen hè? Ik kijk meerdere keren per dag, tijdens het vaste rondje apps. Pas na jaren kwam ik er achter dat mijn vader hetzelfde blijkt te doen.
Alle reacties Link kopieren
minnimouse schreef:
20-01-2021 12:39
Ik ben vooral verbaasd dat zoveel mensen hun rekeningen nog handmatig betalen.
Hier gaat eigenlijk alles via automatische incasso en facturen van een garage enzo betaal ik ter plekke met pin.
Man checkt elke dag de rekening en ik 1/2 keer per week. Gaat nooit fout. Staan ook nooit in de min, dat scheelt misschien.
De enige domiciliëring die ik heb is de ziekte-verzekering.

Aangezien ik mijn bankrekening ongeveer 2 keer per maand bekijk wil ik zicht blijven houden op mijn rekeningen dat ze effectief betaald zijn.
En ik heb geen zin dat zo'n bedrijf zijn zin doet en alles maar in 't 100 laat lopen.
Foute bedragen, te hoge bedragen, bedragen nog afschrijven terwijl je geen klant meer bent, ...
(Teveel meegemaakt in mijn omgeving.)


Ik kan denk ik niet eens in de min.
Nooit geprobeerd.
Ik laat altijd genoeg buffer achter.
Alleen bij écht grote aankopen (nieuw bed, reis, ...) check ik een keer extra of er overgezet moet worden vanaf de spaar.


(Voor extreme noodgevallen aan de kassa heb ik ook altijd een 2de kaart van de gemeenschappelijke rekening mee :-).
En de aan die rekening gekoppelde Visa.)
wissewis wijzigde dit bericht op 20-01-2021 19:17
7.19% gewijzigd
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
dolfje schreef:
20-01-2021 16:41
Echt elke dag? Waarom? Man kijkt volgens mij nooit en ik gemiddeld 1 keer per week denk ik , soms dus minder.
Ik check de rekening eigenlijk zelden. Een onterechte afschrijving zou ik ook niet meteen zien. Eigenlijk heel slordig. Ik controleer wel of mijn facturen betaald worden door de klanten op mijn zakelijke rekening. Maar verder...
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Ik verzend hier in Duitsland eigenlijk altijd met Hermes tenzij expliciet gevraagd wordt om DHL. Zij bieden namelijk standaard track and trace aan en de pakketjes zijn ook standaard verzekerd.
Het ging dus zo:
Zij: hoeveel was de broek ook alweer en hoeveel zijn de verzendkosten?
Ik: de broek is €5 en de verzendkosten zijn bij Hermes €4,30 om het naar huis te leveren en €3,70 om het bij de dichtstbijzijnde pakketshop te laten leveren. Indien gewenst is verzending met DHL ook mogelijk maar Hermes heeft mijn voorkeur.
Zij: Ik bied €8 inclusief verzenden.
Ik: Prima.
*Gegevens worden uitgewisseld, verzendlabel gemaakt en pakket naar het afgiftepunt gebracht*
Na het scannen van het pakket bij het afgiftepunt krijgt zij dus automatisch een mail met de track and trace.
Zij: Waarom gaat het pakket direct naar het tankstation een kilometer verderop?
Ik: Omdat dat het dichtstbijzijnde pakketpunt bij u in de buurt is.
Zij: Nu moet ik daar helemaal naar toe om het op te halen, dit was niet afgesproken.
Ik: Sorry? Er was helemaal niets afgesproken. U probeert af te dingen op de verzendkosten, dan wordt het pakket op de goedkoopste manier verzonden.
Zij: Ik koop nooit meer wat bij jou!
Ik (in gedachten): Oké boomer.
"Nee" is ook een antwoord.
Alle reacties Link kopieren
Baggal schreef:
20-01-2021 19:16
Ik check de rekening eigenlijk zelden. Een onterechte afschrijving zou ik ook niet meteen zien. Eigenlijk heel slordig. Ik controleer wel of mijn facturen betaald worden door de klanten op mijn zakelijke rekening. Maar verder...
Sinds ik ineens afschrijvingen ontdekte voor een energiebedrijf ben ik er iets scherper op. Hadden die klojo's mijn rekening gekoppeld aan een klant in een andere stad. Die had dus gratis stroom en ik betaalde dubbel.

Het viel niet zo op omdat ik ook terechte afschrijvingen had van de het bedrijf. Tikt best aan na een paar maanden...

Geen idee of die andere klant het ook gemerkt had. Moet toch bijna wel. Maar ja, misschien was ie gierig :proud:
Alle reacties Link kopieren
lotus77 schreef:
20-01-2021 19:43
Sinds ik ineens afschrijvingen ontdekte voor een energiebedrijf ben ik er iets scherper op. Hadden die klojo's mijn rekening gekoppeld aan een klant in een andere stad. Die had dus gratis stroom en ik betaalde dubbel.

Het viel niet zo op omdat ik ook terechte afschrijvingen had van de het bedrijf. Tikt best aan na een paar maanden...

Geen idee of die andere klant het ook gemerkt had. Moet toch bijna wel. Maar ja, misschien was ie gierig :proud:
Ach ... Ik heb hier ook 2 jaar niet gemerkt dat we geen water betaalden :-).
Blijkbaar iets misgegaan met de overname van 't contract.

En de vorige huiseigenaar bleef blijkbaar betalen zonder zich vragen te stellen.


Toen het uitkwam wou ik trouwens alles volledig terugbetalen maar dan wou ik wel weten hoeveel ik haar moest terugbetalen.
Nooit iets van gehoord.
(En ik ga het trouwens ook geen 10 keer aanbieden en er 27 telefoons aan verspillen.
Het had ons al moeite genoeg gekost om haar op te sporen zodat we alle contracterij en papperasserij alsnog konden recht trekken.)



De watermaatschappij was na 2 jaar overigens wel zo vriendelijk om een papier op te sturen over de meter-stand.
Waar ik het klantennummer voor moest hebben.
Dat ik dus al 2 jaar niet gezien had.

Daar wilden ze mij dus maar niet geloven toen ik 3 keer aan telefoon vertelde dat ik toch écht nooit een klantennummer van hen had gezien.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
dolfje schreef:
20-01-2021 16:41
Echt elke dag? Waarom? Man kijkt volgens mij nooit en ik gemiddeld 1 keer per week denk ik , soms dus minder.
Geen idee, gewoonte denk ik en het gevoel dat je de controle houdt.
Is, net zoals iemand hier al zei, ook gewoon een app die in het rijtje 'dagelijks scrollen' thuishoort: even Facebook openen, de NOS app, even de bank checken ... dat soort dingen.
minnimouse wijzigde dit bericht op 20-01-2021 20:21
26.74% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Meyana schreef:
20-01-2021 19:39
Ik verzend hier in Duitsland eigenlijk altijd met Hermes tenzij expliciet gevraagd wordt om DHL. Zij bieden namelijk standaard track and trace aan en de pakketjes zijn ook standaard verzekerd.
Het ging dus zo:
Zij: hoeveel was de broek ook alweer en hoeveel zijn de verzendkosten?
Ik: de broek is €5 en de verzendkosten zijn bij Hermes €4,30 om het naar huis te leveren en €3,70 om het bij de dichtstbijzijnde pakketshop te laten leveren. Indien gewenst is verzending met DHL ook mogelijk maar Hermes heeft mijn voorkeur.
Zij: Ik bied €8 inclusief verzenden.
Ik: Prima.
*Gegevens worden uitgewisseld, verzendlabel gemaakt en pakket naar het afgiftepunt gebracht*
Na het scannen van het pakket bij het afgiftepunt krijgt zij dus automatisch een mail met de track and trace.
Zij: Waarom gaat het pakket direct naar het tankstation een kilometer verderop?
Ik: Omdat dat het dichtstbijzijnde pakketpunt bij u in de buurt is.
Zij: Nu moet ik daar helemaal naar toe om het op te halen, dit was niet afgesproken.
Ik: Sorry? Er was helemaal niets afgesproken. U probeert af te dingen op de verzendkosten, dan wordt het pakket op de goedkoopste manier verzonden.
Zij: Ik koop nooit meer wat bij jou!
Ik (in gedachten): Oké boomer.
Goed gehandeld, zou ik ook doen.
Waarom zou jij voor de duurste verzendmethode moeten kiezen terwijl zij zit af te dingen én te lam is om een kilometer te lopen.
Alle reacties Link kopieren
Wissewis schreef:
20-01-2021 19:15
De enige domiciliëring die ik heb is de ziekte-verzekering.

Aangezien ik mijn bankrekening ongeveer 2 keer per maand bekijk wil ik zicht blijven houden op mijn rekeningen dat ze effectief betaald zijn.
En ik heb geen zin dat zo'n bedrijf zijn zin doet en alles maar in 't 100 laat lopen.
Foute bedragen, te hoge bedragen, bedragen nog afschrijven terwijl je geen klant meer bent, ...
(Teveel meegemaakt in mijn omgeving.)


Ik kan denk ik niet eens in de min.
Nooit geprobeerd.
Ik laat altijd genoeg buffer achter.
Alleen bij écht grote aankopen (nieuw bed, reis, ...) check ik een keer extra of er overgezet moet worden vanaf de spaar.


(Voor extreme noodgevallen aan de kassa heb ik ook altijd een 2de kaart van de gemeenschappelijke rekening mee :-).
En de aan die rekening gekoppelde Visa.)
Wat een wereld van verschil.
Hier gaat alles per automatische incasso. Als je regelmatig je rekeningen checkt zie je snel genoeg of er iets fout gaat. Als iemand onterecht afschrijft kun je het gewoon storneren (terugboeken) wanneer je per automatische incasso betaalt.
Maar heb eigenlijk nog nooit meegemaakt dat er iets fout ging als we overstappen van bedrijf A naar B. Soms wordt een laatste factuur nog afgeschreven omdat die al opgemaakt was maar dan komt er altijd een creditfactuur. Even in de gaten houden of dat goed gaat en het is weer opgelost.

Ik betaal overigens weleens met Afterpay als ik online iets koop en mijn telefoon of internetbankierenkastje niet bij de hand heb. Betaal daar eigenlijk ook direct als ik de factuur krijg of de mail dat ik kan betalen.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook alles automatisch. Het is wel een keer fout gegaan waar ik na een aantal maanden achter kwam. Toen betaalde ik ook een abonnement voor iemand anders. Maar dat is toen heel snel rechtgetrokken.

Check m’n rekening eigenlijk nooit, maximaal 1x in de maand denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Ik had vanavond een patatje gehaald bij de snackbar en moest aan een discussie van laatst denken.
Iemand mocht maar 1 soort saus of 1 snack oid, weet het niet meer precies.
Ik koop dus patat zonder saus, en pak thuis zelf uit de koelkast mayo of curry of wat dan ook. :biggrin:
Ik eet maar heel weinig saus, dus dan vind ik 50 cent voor wat saus best duur....
Zeker als een grote fles waar ik super lang mee doe maar €1 à €2 kost....

Ben ik dan heel gierig? :popcorn:
Alle reacties Link kopieren
Niet gierig, wel zuinig!
lotjeb95 schreef:
20-01-2021 21:31
Ik had vanavond een patatje gehaald bij de snackbar en moest aan een discussie van laatst denken.
Iemand mocht maar 1 soort saus of 1 snack oid, weet het niet meer precies.
Ik koop dus patat zonder saus, en pak thuis zelf uit de koelkast mayo of curry of wat dan ook. :biggrin:
Ik eet maar heel weinig saus, dus dan vind ik 50 cent voor wat saus best duur....
Zeker als een grote fles waar ik super lang mee doe maar €1 à €2 kost....

Ben ik dan heel gierig? :popcorn:
Nee, heel normaal. Ik snap deze vraag niet denk ik.
Alle reacties Link kopieren
lotjeb95 schreef:
20-01-2021 21:31
Ik had vanavond een patatje gehaald bij de snackbar en moest aan een discussie van laatst denken.
Iemand mocht maar 1 soort saus of 1 snack oid, weet het niet meer precies.
Ik koop dus patat zonder saus, en pak thuis zelf uit de koelkast mayo of curry of wat dan ook. :biggrin:
Ik eet maar heel weinig saus, dus dan vind ik 50 cent voor wat saus best duur....
Zeker als een grote fles waar ik super lang mee doe maar €1 à €2 kost....

Ben ik dan heel gierig? :popcorn:
Doodnormaal toch?

Je koopt er toch ook geen blikje Coca-Cola bij als je het thuis opeet en je thuis een hele fles Cola hebt staan?
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Als je je patat thuis opeet is het toch heel normaal dat je dat met saus uit je eigen koelkast doet? Wij hebben thuis yogonaise, wat we lekkerder vinden en het is nog minder ongezond ook. Bovendien worden de patatjes slapper als ze onderweg van de snackbar naar huis in de saus liggen.
Dat verhaal ging er toch over dat een persoon een ander meenam naar de snackbar, mee 'uit eten'. Vervolgens mocht die persoon maar één snack kiezen en één saus. Dus geen patatje oorlog. Zoiets staat me bij. Vind ik wel wat anders dan gewoon gebruiken wat je thuis nog hebt, hoor. Dat doen wij ook :-)
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij was het dat inderdaad. Weet alleen niet meer of ze het thuis op gingen eten of in de snackbar.
In de snackbar zou ik niet zo moeilijk doen, maar anders zou ik ook zeggen joh heb thuis saus.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven