Geld & Recht alle pijlers

Gierige acties deel XI

02-07-2020 20:25 2997 berichten
Alle reacties Link kopieren
De vorige 10 delen waren een groot succes. In deel 11 gaan we weer verder met het delen van gierige acties.

Links naar vorige delen:
* Deel 1
* Deel 2
* Deel 3
* Deel 4
* Deel 5
* Deel 6
* Deel 7
* Deel 8
* Deel 9
* Deel 10
In this mad house we must all survive
Alle reacties Link kopieren
Mevrouw_SpuitElf schreef:
20-01-2021 22:07
Dat verhaal ging er toch over dat een persoon een ander meenam naar de snackbar, mee 'uit eten'. Vervolgens mocht die persoon maar één snack kiezen en één saus. Dus geen patatje oorlog.
Ow echt, geweldig verhaal haha! Je zal er maar zitten met je frietje en je knieperige date.
Ik denk niet dat het wat is geworden :-D
Alle reacties Link kopieren
Jufjoke schreef:
14-01-2021 09:18
Ik weet niet zeker of het onder gierige acties valt. Misschien is het zelfs wel heel normaal, maar ik keek er toch van op:
Een vriendin vertelde me dat ze rekeningen altijd pas betaald op de laatste dag van de gestelde termijn. Ik vroeg waarom ze dat deed, en toen zei ze dat ze het niet nodig vond dat een bedrijf extra rente ontvangt omdat haar geld eerder overgemaakt is.
Is dat normaal? Of gierig? Ik vond het heel raar, beetje kleinzielig zelfs. Voor haar maakt het financieel niet uit, zij wint er niets mee. Bedrijf waarschijnlijk ook niet, want wat valt er nou te verdienen qua rente op een betaalrekening? Ik weet het niet, ik ben geen ondernemer, misschien zie ik iets over het hoofd. Zij is zelf ook geen ondernemer, ze geeft aan dat het een kwestie is van niet gunnen..... :@@:
Zo'n bedrijf heeft vast veel geld op zo'n rekening staan. Ze zullen dus negatieve rente hebben en juist moeten betalen (dat het ooit zó ver is gekomen...), ze zullen waarschijnlijk blij zijn dat die vrouw pas op het laatste moment betaald.
de wereld wacht om ontdekt te worden
thanx schreef:
21-01-2021 08:49
Zo'n bedrijf heeft vast veel geld op zo'n rekening staan. Ze zullen dus negatieve rente hebben en juist moeten betalen (dat het ooit zó ver is gekomen...), ze zullen waarschijnlijk blij zijn dat die vrouw pas op het laatste moment betaald.

Het interesseert dat bedrijf waarschijnlijk helemaal niets, als die rekening maar binnen de betaaltermijn wordt betaald. Ze zijn echt niet bezig met Truus die de rekening op de laatste dag betaalt.
Alle reacties Link kopieren
nerdopviva schreef:
21-01-2021 08:57
Het interesseert dat bedrijf waarschijnlijk helemaal niets, als die rekening maar binnen de betaaltermijn wordt betaald. Ze zijn echt niet bezig met Truus die de rekening op de laatste dag betaalt.

Nee, maar wel als 1000 annie's dat doen.
de wereld wacht om ontdekt te worden
thanx schreef:
21-01-2021 09:53
Nee, maar wel als 1000 annie's dat doen.
Nee, ook niet. Daar houden ze gewoon rekening mee.
Want heel veel mensen doen dat bij betalingen die ze zelf overmaken. Kan tegenwoordig nog makkelijker met de app, gewoon laatste betaaldatum invullen als je het invoert.
Alle reacties Link kopieren
Meyana schreef:
20-01-2021 19:39
Ik verzend hier in Duitsland eigenlijk altijd met Hermes tenzij expliciet gevraagd wordt om DHL. Zij bieden namelijk standaard track and trace aan en de pakketjes zijn ook standaard verzekerd.
Het ging dus zo:
Zij: hoeveel was de broek ook alweer en hoeveel zijn de verzendkosten?
Ik: de broek is €5 en de verzendkosten zijn bij Hermes €4,30 om het naar huis te leveren en €3,70 om het bij de dichtstbijzijnde pakketshop te laten leveren. Indien gewenst is verzending met DHL ook mogelijk maar Hermes heeft mijn voorkeur.
Zij: Ik bied €8 inclusief verzenden.
Ik: Prima.
*Gegevens worden uitgewisseld, verzendlabel gemaakt en pakket naar het afgiftepunt gebracht*
Na het scannen van het pakket bij het afgiftepunt krijgt zij dus automatisch een mail met de track and trace.
Zij: Waarom gaat het pakket direct naar het tankstation een kilometer verderop?
Ik: Omdat dat het dichtstbijzijnde pakketpunt bij u in de buurt is.
Zij: Nu moet ik daar helemaal naar toe om het op te halen, dit was niet afgesproken.
Ik: Sorry? Er was helemaal niets afgesproken. U probeert af te dingen op de verzendkosten, dan wordt het pakket op de goedkoopste manier verzonden.
Zij: Ik koop nooit meer wat bij jou!
Ik (in gedachten): Oké boomer.
Tja, het is idd ter sprake gekomen. Dan had ze zelf aan moeten geven, dat het incl bezorging aan huis moet zijn. Nou ja, snap je helemaal.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
thanx schreef:
21-01-2021 09:53
Nee, maar wel als 1000 annie's dat doen.

Nee hoor, het wordt pas vervelend als ze allemaal na de uiterste betaaldatum betalen, want dan pas moet je er achteraan om aan te manen
Als je het ook bij kleine bedrijfjes doet, die best wel wat moeten voorschieten aan materiaal- en loonkosten, dan is het best vervelend.
Ik betaal rekeningen zodra ze binnenkomen. Dan kan ik het ook niet vergeten en ook belangrijk : ik kan het geld niet meer uitgeven.
Alle reacties Link kopieren
Tijd terug bleef ik een x bij mij. Moeder eten met mijn kinderen

Had ze carpaccio wraps gemaakt ( 4 porties carpaccio verdeeld over 6 wraps zonder sla dus niet heel erg gevuld)
Voor 5 personen en dus met honger van tafel

Ik zet zoiets als hapje op tafel
Als ik iemand te eten vraag heb ik meer dan genoeg
Alle reacties Link kopieren
Kan gierig zijn, maar ook een misrekening van hoeveel honger mensen hebben. Mijn moeder is echt alles behalve gierig, maar die vergist zich ook nog wel eens in
‘ik heb na een bruin bolletje wel genoeg gegeten’. Die eet gewoon weinig. Wij weten inmiddels dat je dan gewoon moet zeggen dat je meer honger hebt.
Alle reacties Link kopieren
Dat kun je toch gewoon aangeven bij je eigen moeder lijkt me? Dan kan ze er de volgende keer voor zorgen dat ze wat meer klaar maakt en op dat moment nog iets erbij regelen. Als jij niks zegt kan ze ook niet weten dat jullie meer eten. Er zal vast geen kwaad achter zitten..
Alle reacties Link kopieren
Er was niet meer

En mijn moeder weet echt wel dat we normaal meer eten
pennetje80 schreef:
21-01-2021 13:18
Er was niet meer

En mijn moeder weet echt wel dat we normaal meer eten
Wij hebben mensen in ons leven, als we daar gaan eten, ga ik onderweg eerst met de kinderen langs de McDonalds. Die blijven geen rekening houden met wat de kinderen wel en niet eten.
Alle reacties Link kopieren
pennetje80 schreef:
21-01-2021 13:18
Er was niet meer

En mijn moeder weet echt wel dat we normaal meer eten
Dan zou ik me zorgen maken over haar financiën, iedereen heeft toch wel iets in huis, al was het maar een boterham of een blik soep, of zou wat patat oid bestellen als ze in je moeders schoenen stond. Tenzij het financieel niet kan? Of zie ik dat verkeerd?
Alle reacties Link kopieren
Dat dus ook gedaan

Maar op dat gebied is er toch veel verschil tussen als ik of mijn zus komt eten

Nu kan mijn moeder ook echt niet koken
Maar ook x geweest dat we daar kwamen eten en dan maakt ze spruitjes stamppot wat bij ons 3 van de vier niet lussen

Als mijn zus komt is het pizza

En voor Corona als iedereen daar was altijd friet bakken
Alle reacties Link kopieren
lizenlotte schreef:
21-01-2021 13:54
Dan zou ik me zorgen maken over haar financiën, iedereen heeft toch wel iets in huis, al was het maar een boterham of een blik soep, of zou wat patat oid bestellen als ze in je moeders schoenen stond. Tenzij het financieel niet kan? Of zie ik dat verkeerd?
Boterham zal er misschien wel geweest zijn

Mijn moeder heeft het financieel niet slecht (al vind ze zelf van wel)
pennetje80 schreef:
21-01-2021 13:59
Dat dus ook gedaan

Maar op dat gebied is er toch veel verschil tussen als ik of mijn zus komt eten

Nu kan mijn moeder ook echt niet koken
Maar ook x geweest dat we daar kwamen eten en dan maakt ze spruitjes stamppot wat bij ons 3 van de vier niet lussen

Als mijn zus komt is het pizza

En voor Corona als iedereen daar was altijd friet bakken

Het lijkt er meer op dat er andere dingen spelen hier dan gierigheid van je moeder. Maar je bent niet superduidelijk met je verhaal in delen.
Schoonouders hebben 12 kleinkinderen waarvan de jongste 1 is en de oudste 15. Ze heeft altijd te weinig. Ze zit zo in de kleine kinderen dat ze vergeet dat tieners meer eten dan kleuters. Ook met kerst met honger naar huis. Het komt gewoon niet aan....ach we weten het nu. Maar ze heeft ook jaren en jaren met minder geld gemoeten dus het zit in het systeem. Krijg je er ook niet uit.
Alle reacties Link kopieren
Mijn moeder houdt ook lekkere dingen achter terwijl ze heel veel koopt en dus ook heel veel over de datum is
Wij eten daar dus ook bijna nooit want ze geeft je vlot iets wat al ruim over de. Datum is
Alle reacties Link kopieren
lizenlotte schreef:
21-01-2021 13:54
Dan zou ik me zorgen maken over haar financiën, iedereen heeft toch wel iets in huis, al was het maar een boterham of een blik soep, of zou wat patat oid bestellen als ze in je moeders schoenen stond. Tenzij het financieel niet kan? Of zie ik dat verkeerd?
Als het financieel moeilijk is dan zet ze denk ik geen carpaccio op tafel.
Alle reacties Link kopieren
Jij hebt duidelijk een issue met je moeder en voelt je achtergesteld door haar, lijkt me niet dat dat met gierig te maken heeft en is dus offtopic hier,hoe vervelend ik het ook voor je vind.
Alle reacties Link kopieren
Jij mag het off-topic vinden

Ik vond /vind het gierig
pennetje80 schreef:
22-01-2021 10:19
Jij mag het off-topic vinden

Ik vond /vind het gierig

Maar inmiddels wel uitgemolken :)
Alle reacties Link kopieren
PoezzinBoots schreef:
22-01-2021 12:11
Maar inmiddels wel uitgemolken :)
Nou precies, dan krijgen we weer de mededeling: Bij mij is er altijd meer dan voldoende... :-?
Alle reacties Link kopieren
Gierige actie van mezelf :)

Man wil huisje boeken voor Paasweekend in de buurt van zijn ouders.

Ik vind huisje en schoonouders prima, maar Paasweekend is meer dan 2x zo duur dan een "gewoon" weekend.

Laten we met Pasen gewoon op bezoek gaan als dat tegen die tijd weer mag, (Het is makkelijk heen en weer te doen) en weekendje weg later in april doen. Vast ook lekkerder weer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven