Geld & Recht alle pijlers

Gierige acties deel XI

02-07-2020 20:25 2997 berichten
Alle reacties Link kopieren
De vorige 10 delen waren een groot succes. In deel 11 gaan we weer verder met het delen van gierige acties.

Links naar vorige delen:
* Deel 1
* Deel 2
* Deel 3
* Deel 4
* Deel 5
* Deel 6
* Deel 7
* Deel 8
* Deel 9
* Deel 10
In this mad house we must all survive
nlies schreef:
26-01-2021 17:30
Dat vond ik heel vreemd bij IKEA. Paar jaar geleden 2 kasten besteld, als ik ze via de winkel kocht betaalde ik ook iets van 50 euro. Via het centraal depot(dus online bestellen) zou dat ook zo iets zijn, maar als ik die kasten afzonderlijk bestelde kwam ik uit op 7,50 per kast, want dan werden ze met een andere vervoerder bezorg . Dus ik kreeg die 2 kasten keurig tegelijk thuisbezorgd voor 15 euro. met postnl volgens mij
helaas, dat trucje werkt bij mijn bestelling niet :"-(
Luci_Mster2 schreef:
26-01-2021 17:43
Over een paar weken mag je misschien weer afhalen of iets dergelijks.
ik hooooooooop het.... :fortune:
Alle reacties Link kopieren
Kittenxx schreef:
26-01-2021 17:47
helaas, dat trucje werkt bij mijn bestelling niet :"-(
jammer, het had zo leuk kunnen zijn ;)
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Oplader schreef:
26-01-2021 17:47
Dat zou ik best willen doen, maar dat kan niet, afhalen is geen optie, niet bij dit product tenminste.

Met het aankoopbedrag heeft het niks te maken, als ik voor meer dan 800 euro bestel zijn betaal ik nog steeds bezorgkosten. Gratis bezorgen doen ze blijkbaar niet.
Maar het is toch normaal dat ze niet gratis bezorgen? Hun prijzen zijn scherp en transport van grote dingen is gewoon duur: er past minder in een busje, de bezorger is langer bezig, er kunnen minder stops per rit gepland worden dan met kleine ' gooi achter de voordeur' dingen...
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
Oudblond schreef:
26-01-2021 18:30
Maar het is toch normaal dat ze niet gratis bezorgen? Hun prijzen zijn scherp en transport van grote dingen is gewoon duur: er past minder in een busje, de bezorger is langer bezig, er kunnen minder stops per rit gepland worden dan met kleine ' gooi achter de voordeur' dingen...
Ze moeten volgens mij met z'n tweeën bezorgen; Ikea heeft veel dingen die je niet in je eentje kunt tillen. Dus het kost hun ook gewoon meer.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Luci_Mster2 schreef:
26-01-2021 17:43
Over een paar weken mag je misschien weer afhalen of iets dergelijks.
Ik hoop het van harte.
Oudblond schreef:
26-01-2021 18:30
Maar het is toch normaal dat ze niet gratis bezorgen? Hun prijzen zijn scherp en transport van grote dingen is gewoon duur: er past minder in een busje, de bezorger is langer bezig, er kunnen minder stops per rit gepland worden dan met kleine ' gooi achter de voordeur' dingen...

Misschien is het dan deze keer ook gewoon wel gierig, en past het heel goed in dit topic.
Alle reacties Link kopieren
Oudblond schreef:
26-01-2021 18:30
Maar het is toch normaal dat ze niet gratis bezorgen? Hun prijzen zijn scherp en transport van grote dingen is gewoon duur: er past minder in een busje, de bezorger is langer bezig, er kunnen minder stops per rit gepland worden dan met kleine ' gooi achter de voordeur' dingen...
Nou ja, je zegt eerder zelf dat het aankoopbedrag te laag is, maar daar heeft het dus niet mee te maken, want ook bij een hoog aankoopbedrag betaal je bezorgkosten.

Maakt ook niet uit, ik snap best dat je er voor moet betalen, maar een derde van het aankoopbedrag aan bezorgkosten gaat me te ver.
Alle reacties Link kopieren
Wij hadden bij ikea een bank besteld voor bijna 1000 euro. Bezorgen was 50 euro en dat hield in dat ze het bij de voordeur zetten. De oude bank konden ze ook meenemen, dat kostte dan nog eens 75 euro.

Ik vind dat belachelijk. We hebben een tijdje terug bij coolblue een koelkast en een wasmachine besteld, die werden op de juiste plek neergezet en het oude apparaat werd meegenomen. Helemaal gratis.
Natte tosti..
Alle reacties Link kopieren
MevrouwTomatensoep schreef:
27-01-2021 13:04
Wij hadden bij ikea een bank besteld voor bijna 1000 euro. Bezorgen was 50 euro en dat hield in dat ze het bij de voordeur zetten. De oude bank konden ze ook meenemen, dat kostte dan nog eens 75 euro.

Ik vind dat belachelijk. We hebben een tijdje terug bij coolblue een koelkast en een wasmachine besteld, die werden op de juiste plek neergezet en het oude apparaat werd meegenomen. Helemaal gratis.
Dat kan Ikea ook doen, maar dan kost je bank 1125 euro. En dan is bezorgen en je oude bank ophalen helemaal gratis!


Kortom, bij coolblue zit dit vooraf al in de prijs.
Alle reacties Link kopieren
MevrouwTomatensoep schreef:
27-01-2021 13:04
Wij hadden bij ikea een bank besteld voor bijna 1000 euro. Bezorgen was 50 euro en dat hield in dat ze het bij de voordeur zetten. De oude bank konden ze ook meenemen, dat kostte dan nog eens 75 euro.

Ik vind dat belachelijk. We hebben een tijdje terug bij coolblue een koelkast en een wasmachine besteld, die werden op de juiste plek neergezet en het oude apparaat werd meegenomen. Helemaal gratis.
Voor oude apparaten betaal je een verwijderingsbijdrage en moeten ze die meenemen. Ik wou dat ze bij onze bank de oude meenamen voor 75,- wij moesten zelf maar kijken hoe we er vanaf kwamen.
Een vriendin vroeg of ik zin had om keer mee te gaan naar de amazing oriëntal winkel gezien ze keer wilde rondneuzen en gelijk volop wilde inslaan.
Vind het wel leuk om daar ook keer rond te neuzen. Alleen is dichtbijzijnde winkel 30km verderop.

Ik heb haar opgehaald gezien ze geen rijbewijs heeft en we anders met de trein moesten (is met boodschappen niet handig).

Maar goed, ik vind het niet erg om te rijden.
Op plaats van bestemming aangekomen moesten we betaald parkeren. Vond het toen wel beetje jammer dat ze niet aanbood om parkeerkosten op dr te nemen. (Als ik alleen had gereden had ik dit gekoppeld aan werkdag gezien ik in die stad werk en dus niet speciaal op en neer hoef te rijden wat ik nu eigenlijk wel heb gedaan) .
Alle reacties Link kopieren
Ikbengek schreef:
27-01-2021 16:28
Een vriendin vroeg of ik zin had om keer mee te gaan naar de amazing oriëntal winkel gezien ze keer wilde rondneuzen en gelijk volop wilde inslaan.
Vind het wel leuk om daar ook keer rond te neuzen. Alleen is dichtbijzijnde winkel 30km verderop.

Ik heb haar opgehaald gezien ze geen rijbewijs heeft en we anders met de trein moesten (is met boodschappen niet handig).

Maar goed, ik vind het niet erg om te rijden.
Op plaats van bestemming aangekomen moesten we betaald parkeren. Vond het toen wel beetje jammer dat ze niet aanbood om parkeerkosten op dr te nemen. (Als ik alleen had gereden had ik dit gekoppeld aan werkdag gezien ik in die stad werk en dus niet speciaal op en neer hoef te rijden wat ik nu eigenlijk wel heb gedaan) .
Misschien weet zij niet hoe veel benzine kost, aangezien ze ook geen rijbewijs heeft. Ik snap wel dat je het jammer vindt, maar misschien is het gewoon onwetendheid? De volgende keer gewoon afspreken dat als de ene rijdt, de andere de parkeerkosten betaald. Zo doe ik het ook altijd met mijn vrienden. :)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een oude gierige actie van mezelf :)
Toen ik 18/19 was vond ik het wel leuk om zo nu en dan naar een festival/feest te gaan. De kaartjes voor die feestjes kostten zo 50 a 60 euro en dan was je daar natuurlijk ook nog aardig wat geld kwijt voor overpriced eten en drinken. Toen ging ik wel eens zwart met ov erheen, omdat ik het anders in totaal te veel geld vond voor 1 avond. Ik was toen wel nog een ''arme'' student, maar het was ook zeker niet zo dat ik het niet kon betalen :hihi:
Het was overigens niet zo dat ik dat altijd deed hoor, in totaal denk ik iets van 3 keer. Ik vond het ook wel eng haha!
Alle reacties Link kopieren
theeleuten schreef:
27-01-2021 16:45
Misschien weet zij niet hoe veel benzine kost, aangezien ze ook geen rijbewijs heeft. Ik snap wel dat je het jammer vindt, maar misschien is het gewoon onwetendheid? De volgende keer gewoon afspreken dat als de ene rijdt, de andere de parkeerkosten betaald. Zo doe ik het ook altijd met mijn vrienden. :)
Ik moet bekennen dat ik er waarschijnlijk ook niet aan zou denken. Niet omdat ik niet weet dat het geld kost, maar omdat het altijd wordt afgeslagen door mijn vrienden :P

Laatst een vriendin uur heen en terug gereden om met mij te wandelen. Ik moest bij het lokale koffietentje me echt voor haar positioneren anders had ik niet eens de kans gehad de koffie te betalen :P

Nu scheelt het ook dat wij allemaal zo zijn. We willen voorak trakteren, maar als de ander dat wil doen "foei" :P
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Soldanella schreef:
27-01-2021 15:20
Dat kan Ikea ook doen, maar dan kost je bank 1125 euro. En dan is bezorgen en je oude bank ophalen helemaal gratis!


Kortom, bij coolblue zit dit vooraf al in de prijs.
Precies, niks is natuurlijk helemaal gratis, het wordt altijd doorberekend.

En nog even over die bloembollen: het kan natuurlijk ook nog best dat die man niet wist dat die bij de Jumbo te koop zijn. Mijn AH heeft bijvoorbeeld ook maar een beperkt assortiment bloemen enzo, meestal zelfs helemaal geen bollen of plantjes, en bovendien kan ik me ook nog wel voorstellen dat je niet direct bedenkt dat je dit ook bij een supermarkt zou kunnen kopen. En daarnaast is het nu qua opening van bloemenwinkels e.d. ook net allemaal anders, dus ik zou die man gewoon wat meer respijt geven eerlijk gezegd.
lollypopje schreef:
27-01-2021 17:29
Ik moet bekennen dat ik er waarschijnlijk ook niet aan zou denken. Niet omdat ik niet weet dat het geld kost, maar omdat het altijd wordt afgeslagen door mijn vrienden :P

Laatst een vriendin uur heen en terug gereden om met mij te wandelen. Ik moest bij het lokale koffietentje me echt voor haar positioneren anders had ik niet eens de kans gehad de koffie te betalen :P

Nu scheelt het ook dat wij allemaal zo zijn. We willen voorak trakteren, maar als de ander dat wil doen "foei" :P

Wat ik in zo'n geval doe is een tientje achterlaten in de auto. Ook al zeggen ze dat ze het niet willen. Tenminste, als de vrienden steeds kosten hebben en ik niet. Gaat het om en om dan maakt het natuurlijk niet uit.
Alle reacties Link kopieren
Blijenvrij schreef:
28-01-2021 08:29
Wat ik in zo'n geval doe is een tientje achterlaten in de auto. Ook al zeggen ze dat ze het niet willen. Tenminste, als de vrienden steeds kosten hebben en ik niet. Gaat het om en om dan maakt het natuurlijk niet uit.
Misschien ben ik daar te autistisch voor, maar voor mij is nee, nee.
Denk dat mijn vrienden dat ook echt heel raar zouden vinden, als ik dat zou doen. Maar mochten ze stiekem meelezen en dat niet vinden,ik hoor het graag :P

En ja, het wisselt elkaar af. Maar tegelijkertijd daar moet je bij ons wel echt je best voor doen, zoals met die koffie. We willen allemaal te graag em de ander trakteren. Gunnen elkaar op dat gebied een hoop.

Ik zou mij dan dus ook ongemakkelijk voelen dan een tientje achter te laten, want daarmee ontneem ik hen het plezier van het geven. Zou dat zelf ook ongemakkelijk vinden als iemand dat bij mij zou doen. Maar nadeel is dus dat ik er in andere situaties niet snel aan zal denken, want vrijwel al mijn vrienden en dierbaren zijn zo :P Dus ik zou zomaar per ongeluk in dit topic als gierig kunnen opduiken.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
meelezertjuh schreef:
26-01-2021 14:06
Vreselijk passief-agressief. En dan boos zijn als die persoon niks bij zich heeft.
Vraag dan gewoon 2 euro

Zoek de betekenis van passief-agressief nog even op :idee:
Alle reacties Link kopieren
PoezzinBoots schreef:
28-01-2021 15:39
Zoek de betekenis van passief-agressief nog even op :idee:
Haha ik weet zeker wel wat dat betekend.

Ik vind zeggen "ik hoef er niks voor, maar ..... Zou wel fijn/ leuk zijn" erg passief-agressief gedrag. Je doet alsof het fijn is, maar eigenlijk vind je het een harde eis.

Maar goed, lees het anders even na, als je het niet in 1x begrepen hebt.
Alle reacties Link kopieren
meelezertjuh schreef:
28-01-2021 19:32
Haha ik weet zeker wel wat dat betekend.

Ik vind zeggen "ik hoef er niks voor, maar ..... Zou wel fijn/ leuk zijn" erg passief-agressief gedrag. Je doet alsof het fijn is, maar eigenlijk vind je het een harde eis.

Maar goed, lees het anders even na, als je het niet in 1x begrepen hebt.
Anders lees jij het zelf even na: het was helemaal geen harde eis, ik heb hem hartstikke vriendelijk te woord gestaan en hem er veel plezier mee gewenst. Ik vind het alleen gierig.
Alle reacties Link kopieren
apppie schreef:
28-01-2021 20:52
Anders lees jij het zelf even na: het was helemaal geen harde eis, ik heb hem hartstikke vriendelijk te woord gestaan en hem er veel plezier mee gewenst. Ik vind het alleen gierig.
Als je altijd zo vriendelijk communiceert, snap ik wel waar het mis gaat. Maar als je terugkikkt, zie je dat er meer reacties zijn gekomen dat je actie nogal vreemd en onhandig was. Doe met die feedback wat je wilt. Het is niet nodig om aanvallend te reageren.
Ik weet niet goed of ik het echt 'gierig' moet noemen, maar in elk geval heel vreemd allemaal. Een man die ik ken is 30, vrijgezel en woont bij zijn ouders. Werkt gewoon en heeft een hbo opleiding afgerond. Hij gaat volgende week voor het eerst op zichzelf wonen in een sociale huurwoning. Van alle kanten vraagt hij gratis spullen, zoals een gratis vloer, wasmachine, meubels, etc etc. Dan denk ik, hoe is het mogelijk dat je niet gewoon heel veel geld hebt als je op je 30e nog bij je ouders woont? Waarom moet je overal gratis spullen vragen?

Thuis hoefde hij ook nooit iets te betalen, mijn ouders kennen zijn ouders heel erg goed en al heel lang. Ik vraag me dan werkelijk af waar zo iemand al zijn geld heeft gelaten. Nee, het gaat me niks aan natuurlijk. Maar verwonderlijk vind ik het wel.
Alle reacties Link kopieren
meelezertjuh schreef:
29-01-2021 14:10
Als je altijd zo vriendelijk communiceert, snap ik wel waar het mis gaat. Maar als je terugkikkt, zie je dat er meer reacties zijn gekomen dat je actie nogal vreemd en onhandig was. Doe met die feedback wat je wilt. Het is niet nodig om aanvallend te reageren.
Uhh... Jij reageert op mij met "vreselijk passief agressief gedrag" en dan reageer ik aanvallend? Daag. :facepalm:
Zijn jullie nu uitgekibbeld? Pfff....



Muurbloempje, ik geloof dat ik het wel gierig vind. Hoezo alles gratis willen nu, hij bedenkt zich vast niet ineens dat hij op zichzelf gaat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven