Geld & Recht alle pijlers

Gierige acties deel XII

19-02-2021 17:41 2987 berichten
Alle reacties Link kopieren
De vorige 11 delen waren een groot succes. In deel 12 gaan we weer verder met het delen van gierige acties.

Links naar vorige delen:
* Deel 1
* Deel 2
* Deel 3
* Deel 4
* Deel 5
* Deel 6
* Deel 7
* Deel 8
* Deel 9
* Deel 10
* Deel 11
In this mad house we must all survive
Alle reacties Link kopieren
Maduixa schreef:
09-06-2021 17:33
Oooo en nu wil ik ook een stekjesbibliotheek! Ik gooi de pannenkoekplantstekjes nu soms weg, omdat er maar zo veel mensen zijn waar je ze aan weg kunt geven... en ik was immens trots dat het me was gelukt om mijn sanseveria te stekken, maar om nu NOG MEER sanseveria's in huis te zetten... :proud:

Ben alleen bang dat het niet echt past in onze straat, dat te veel buren er niet zo blij mee gaan zijn.
Je kan ook gewoon 1 malig ze op je raamkozijn zetten buiten met een briefje er bij dat ze gratis mee genomen mogen worden. Of misschien is er wel een planten fb voor je woonplaats? Hier hebben we een gratis stekjes pagina, daar heb ik er ook al 2 vandaan en via daar wat kweekpotten die bij een volkstuin over waren. Ideaal. Als ik meer stekjes heb ga ik ze ook daar op zetten, tot nu toe gaat alles nog binnen mijn netwerk weg
Alle reacties Link kopieren
Maduixa schreef:
09-06-2021 17:33
Oooo en nu wil ik ook een stekjesbibliotheek! Ik gooi de pannenkoekplantstekjes nu soms weg, omdat er maar zo veel mensen zijn waar je ze aan weg kunt geven... en ik was immens trots dat het me was gelukt om mijn sanseveria te stekken, maar om nu NOG MEER sanseveria's in huis te zetten... :proud:

Ben alleen bang dat het niet echt past in onze straat, dat te veel buren er niet zo blij mee gaan zijn.
Ik weet niet waar je woont, maar je kunt er op googlen. Stekjesroute

En mocht je op facebook zitten, google eens op stekjes + Jouw omgeving of plantenasiel + jouw omgeving.
Ik zit bij een paar lokale groepen voor planten en stekjes. Zonet een graslelie opgehaald. Tijdje terug stekjes van een bommenwerper wegegeven. :cheer2:
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
lotus77 schreef:
09-06-2021 09:18

Nee, dat gingen ze niet doen. Niet omdat ze niet thuis waren of druk waren, maar omdat "de bioscoop niet echt iets voor hen was". Ik geloof dat ik toen mijn vader gecharterd heb en in het vervolg kon dat meisje een stuk minder mee, heel sneu.
Holy macaroni, echt sommige mensen zijn echt te erg voor woorden. Eigenlijk wil je er dan wel wat uitflappen, maar voor je kind hou je je dan maar weer in.
Maar
Hoezo is bios niet iets voor je? Oke achtbanen of escaperoom, maar bios…. Zitten en verder niks. Keken ze ook geen tv dan? Sneu hazen
Alle reacties Link kopieren
lemoos2 schreef:
07-06-2021 23:51
Ja als hij bloed ruikt gaat hij ook voor de kill. Man had vanavond een ‘woordenwisseling’ met een stel kansenpareltjes op de parkeerplaats van de Appie over normaal rijgedrag op een parkeerplaats ( :facepalm:). Dan is zoon (nadat pa in de winkel weigerde een iTunes kaartje te kopen voor hem) er wel als de kippen bij om te gillen: ‘Is dat nou een pimpmobiel papa? Kijk het is een oude BMW en die kerels hebben allemaal...eh..PLAKPLAATJES noem jij dat HÈ PAPA?! Jij hebt GEEN privacyglas HÈ PAPA?! Mama noemt dat STUMPERS papa! Waarom MOET IK STIL ZIJN PAPA?! *dramatische stilte* ‘Ik weet echt wel dat jij je raam hebt open staan, haha’
hahahaha dit klinkt als onze 10 jarige neef. niet te doen als je er zelf bij bent, maar de verhalen zijn geweldig.
En doooooor!
Alle reacties Link kopieren
broadway schreef:
10-06-2021 09:12
hahahaha dit klinkt als onze 10 jarige neef. niet te doen als je er zelf bij bent, maar de verhalen zijn geweldig.
Van die verhalen die het leukste zijn als het niet je eigen kind (of kind onder jouw hoede) is. :hyper:
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Ooit op vakantie geweest (pre euro) met een groep vriendinnen. 1 vriendin had wel erg weinig zakgeld mee (650 gulden voor 14 dagen, appartement zonder ontbijt of avondeten). Dus werden er blikken knakwordten enz. Gehaald. Uiteten zat er nauwelijks in.
Wel onze hapjes opeten, maar als wij van haar wilden pakken was het "dat zijn MIJN hapjes, ik heb niet veel geld" (terwijl ze wel een goede bijbaan had, maar het geld liever uit gaf aan andere zaken.)

Ze heeft met een leuke knul aangelegd en deze heeft zowat de hele week voor haar drankjes betaald!
Terug in Nederland verkondigde ze doodleuk dat ze een bepaald merk nieuwe schoen ging kopen, want ze had nog geld over van vakantie!
de wereld wacht om ontdekt te worden
Alle reacties Link kopieren
thanx schreef:
10-06-2021 10:31
Ooit op vakantie geweest (pre euro) met een groep vriendinnen. 1 vriendin had wel erg weinig zakgeld mee (650 gulden voor 14 dagen, appartement zonder ontbijt of avondeten). Dus werden er blikken knakwordten enz. Gehaald. Uiteten zat er nauwelijks in.
Wel onze hapjes opeten, maar als wij van haar wilden pakken was het "dat zijn MIJN hapjes, ik heb niet veel geld" (terwijl ze wel een goede bijbaan had, maar het geld liever uit gaf aan andere zaken.)

Ze heeft met een leuke knul aangelegd en deze heeft zowat de hele week voor haar drankjes betaald!
Terug in Nederland verkondigde ze doodleuk dat ze een bepaald merk nieuwe schoen ging kopen, want ze had nog geld over van vakantie!
Hahaha dit verhaal doet mij denken aan een ander verhaal in één van de eerste delen en waar ik vreselijk om gegierd heb.
Degene die het beschreef deed dit ook op een manier dat de opmerking van desbetreffende in mijn top 3 stond qua opmerkingen (beetje zoals: "hoor ik nu de kraan"?)

Deze vriendin bakte dan zelf een omelet o.i.d. voordat de groep uit eten ging. Mevrouw ging dan wel mee maar "had al gegeten" en bestelde dan een glas water o.i.d.
Maar zodra iemand maar aanstalten maakte klaar te zijn met eten en er lag bv nog iets op de borden, friet of salade o.i.d. dan stoof ze met ogen op steeltjes over de tafel en vroeg gretig: "ga je dit nog opeten"? Waarna ze zonder eigenlijk op antwoord te wachten de restjes opvrat.
:applause:
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Alle reacties Link kopieren
dat zijn MIJN hapjes......
hahahahahaha..... :rofl:

Maarre..gingen jullie vanwege haar budgetkeuze dan ook helemaal niet uit eten of ook wel zonder haar?
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Alle reacties Link kopieren
Nou, we gingen wel. Ze bestelde dan het goedkoopste. Maar we zijn ook zonder haar geweest.
de wereld wacht om ontdekt te worden
sprokkelientje schreef:
10-06-2021 11:15
Hahaha dit verhaal doet mij denken aan een ander verhaal in één van de eerste delen en waar ik vreselijk om gegierd heb.
Degene die het beschreef deed dit ook op een manier dat de opmerking van desbetreffende in mijn top 3 stond qua opmerkingen (beetje zoals: "hoor ik nu de kraan"?)

Deze vriendin bakte dan zelf een omelet o.i.d. voordat de groep uit eten ging. Mevrouw ging dan wel mee maar "had al gegeten" en bestelde dan een glas water o.i.d.
Maar zodra iemand maar aanstalten maakte klaar te zijn met eten en er lag bv nog iets op de borden, friet of salade o.i.d. dan stoof ze met ogen op steeltjes over de tafel en vroeg gretig: "ga je dit nog opeten"? Waarna ze zonder eigenlijk op antwoord te wachten de restjes opvrat.
:applause:
Die herinner ik me ook. Dat de rest van de groep uiteindelijk hun hele bord naar binnen werkte, al zaten ze nog zo vol, zodat die gierigaard niks meer te pikken had :rofl:
Alle reacties Link kopieren
Het gedrag is zeker gierig, maar 650 gulden voor 14 dagen is toch niet zo weinig? Ik neem aan dat het appartement al betaald was, dus dan heb je 50 euro per dag voor eten en drinken. Ok, dan kun je niet iedere avond uit eten én enorm gaan stappen, maar het is toch ook niet echt heel weinig?
50 gulden per dag vind ik ook niet echt weinig, maar ik ga dan ook zeker niet elke dag uit eten op vakantie. Zelf koken vind ik lekkerder en leuker, ik wil helemaal niet elke dag naar een restaurant. Ik zou me kunnen voorstellen dat dat wrijving oproept als je met een groep bent en dat soort dingen zijn vooraf niet afgestemd.
.
anoniem_400865 wijzigde dit bericht op 28-06-2021 18:22
99.63% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Het zit vrij in het begin van deel 1, ik ben recent begonnen met herlezen van deel 1.
Alle reacties Link kopieren
En toch hè, misschien was die 650 gulden wel echt haar budget, had ze daar het hele jaar voor gespaard? Je weet het niet.

Ik heb ooit eens een all-inclusief vakantie geboekt met vrienden de zomer voor ik ging trouwen (met mijn ex en een bevriend stel) en had dus ook beperkt geld gereserveerd voor extra’s. We wilden namelijk nog een deel vakantiegeld gebruiken voor familiebezoek in het buitenland later die zomer. Nee, wilden die vrienden bijna elke dag alsnog uit eten omdat het hotel eten ze niet aanstond (en nee het was echt geen slecht eten)
En toen was ik de “zeikerd” om geld omdat ik dat gewoon niet nodig vond. Mijn ex ging er gewoon in mee namelijk, die wilde de lieve vrede bewaren. Ik zag zo ons gezamenlijke buffertje voor de rest van de zomer verdwijnen (en het was pas juni) Dus misschien was het ook zoiets met die vriendin, dit is het budget en meer kan/wil ik niet uitgeven. Het was ook weer niet zo dat ze niets bij zich had toch? Je kunt je ook aan elkaar aanpassen en nog beter: dit van te voren bespreken
Lidl’s-Annie-Aardbei schreef:
11-06-2021 06:47
En toch hè, misschien was die 650 gulden wel echt haar budget, had ze daar het hele jaar voor gespaard? Je weet het niet.
Ik las dat ze daarna aangaf dat ze geld over had gehouden van de vakantie, dus dat zal wel meevallen.
Alle reacties Link kopieren
thanx schreef:
10-06-2021 10:31
Ooit op vakantie geweest (pre euro) met een groep vriendinnen. 1 vriendin had wel erg weinig zakgeld mee (650 gulden voor 14 dagen, appartement zonder ontbijt of avondeten). Dus werden er blikken knakwordten enz. Gehaald. Uiteten zat er nauwelijks in.
Wel onze hapjes opeten, maar als wij van haar wilden pakken was het "dat zijn MIJN hapjes, ik heb niet veel geld" (terwijl ze wel een goede bijbaan had, maar het geld liever uit gaf aan andere zaken.)

Ze heeft met een leuke knul aangelegd en deze heeft zowat de hele week voor haar drankjes betaald!
Terug in Nederland verkondigde ze doodleuk dat ze een bepaald merk nieuwe schoen ging kopen, want ze had nog geld over van vakantie!
Ik heb een keer een excursie begeleid.
Een meisje van ons de 20 was mee, dikke tranen dag 5 want verkeerd gebudgetteerd.
Had leuke kleding gekocht dag 3 en nu amper geld. Die betaalde wat, die betaalde wat voor haar want ze wist er flink medelijden mee te krijgen.
Haar kamergenootje was er op een gegeven moment klaar mee, er werd geld geëist want kamergenootje had wel wat meer geld en anders was het weer gierig en tranen.
Gesprek waarin blutte meisje voornamelijk inzoomde op zogenaamd 'achterbaks' gedrag door de leiding er bij te halen.
Laatste dag zat blutte meisje stralend rond te bellen. Eindelijk naar huis, weg van alle 'backstabbers' en gierigaards. Om te vieren dat ze weer thuis was een feestje voor haar 'echte' vrienden in zo'n all you can eat met hotel.
En daarna een speech 'als je goed bent met mij ben ik ook goed voor jou, karma' inclusief vingerknippen en veel met het haar gooien.
het gezelschap, waarvan letterlijk iedereen wel een paar tientjes had betaald voor haar keek verbluft toe en toen ze weg ging met een 'laterrr' kon iedereen alleen maar giechelen.
Die heeft heel andere vrienden moeten maken op school.
Alle reacties Link kopieren
Lidl’s-Annie-Aardbei schreef:
11-06-2021 06:47
En toch hè, misschien was die 650 gulden wel echt haar budget, had ze daar het hele jaar voor gespaard? Je weet het niet.

Ik heb ooit eens een all-inclusief vakantie geboekt met vrienden de zomer voor ik ging trouwen (met mijn ex en een bevriend stel) en had dus ook beperkt geld gereserveerd voor extra’s. We wilden namelijk nog een deel vakantiegeld gebruiken voor familiebezoek in het buitenland later die zomer. Nee, wilden die vrienden bijna elke dag alsnog uit eten omdat het hotel eten ze niet aanstond (en nee het was echt geen slecht eten)
En toen was ik de “zeikerd” om geld omdat ik dat gewoon niet nodig vond. Mijn ex ging er gewoon in mee namelijk, die wilde de lieve vrede bewaren. Ik zag zo ons gezamenlijke buffertje voor de rest van de zomer verdwijnen (en het was pas juni) Dus misschien was het ook zoiets met die vriendin, dit is het budget en meer kan/wil ik niet uitgeven. Het was ook weer niet zo dat ze niets bij zich had toch? Je kunt je ook aan elkaar aanpassen en nog beter: dit van te voren bespreken

650.00 vind ik niet weinig, ontbijt kan je natuurlijk zelf halen. En dagelijks uit eten maakt het gauw duurder dan dat budget. Beter was het geweest om van te voren dit soort dingen af te stemmen.

In jouw verhaal snap ik dat je daar geen zin in hebt. Je hebt alles erin zitten, en om dan iedere dag uit eten te gaan, nou nee, zonde van je geld. Hoe is dit afgelopen? Ben je erin meegegaan of heb je voet bij stuk gehouden?
Alle reacties Link kopieren
Fiorah schreef:
10-06-2021 23:54
Het zit vrij in het begin van deel 1, ik ben recent begonnen met herlezen van deel 1.
Mocht je nog een pareltje tegenkomen laat het ons weten :popcorn:
Alle reacties Link kopieren
je kan niet in andermans portemonnee kijken. Ik heb toen ik nog alleen woonde, en dus de vaste lasten alleen moest dragen, het ook echt niet breed gehad. Daar praatte ik nooit over, want ik hou niet van zielig doen. Maar ik vond het wel eens lastig als ik met mensen op stap was en ze wilden spontaan uit eten of op een terras of wat dan ook.
Ook als stagiaire, meisje van 17. In de lunch kocht iedereen in de kantine elke dag zijn lunch. 'kost maar 5 gulden hoor, hoorde ik nog een collega zeggen'. Omdat ik mijn eigen brood mee had. (uh ja, ik krijg 7.50 gulden zakgeld per week, daarvan betaal ik oa mijn buskaartje om hierheen te kopen. Dat zei ik niet, veel te verlegen voor. Als ik 50 cent overhield kocht ik 1 x per week een kopje cup a soup)
Zo ook als ik met collega's iets moest ophalen en 1 van hen suggereerde op een terrasje te gaan zitten. Ik heb maar gezegd dat ik net mijn lunch op had en geen trek. In werkelijkheid kon ik dat niet betalen. Je bent al minstens 2.50 euro kwijt aan een colaatje of koffie. Plus nog het eten. Mijn avondeten zat bijv al rond de 2.50.
Weekendje weg met vrienden in een huisje, boodschappengeld werd op het eind gesplit. Maar daar zat wel oa een krat bier, fles wijn en allerlei bbq-vlees bij wat ik niet eet en drink, maar niks van durfde te zeggen omdat je niet voor gier uitgemaakt wil worden. 75 euro moest ik betalen voor 2 dagen. Waarvan we geen 1 x uiteten zijn geweest. Nu 10 jaar later zit ik er uitstekend bij en lap ik die 75 euro zo, (en ik ben nu ook mondiger) maar destijds moest ik echt even slikken. Dat was voor mij 1,5 week boodschappengeld.
Of dat er op het werk wordt verkondigt dat er een cadeau is geregeld voor de manager. En niet zomaar een cadeau, nee een Ipad was er gekocht. Want dat had ze wel verdient! Allemaal 25 euro de man. Als iedereen dan zijn portemonnee trok was ik te schijterig om te zeggen dat ik dat geld eigenlijk niet kon missen.
Alle reacties Link kopieren
@VGM80: ook wel een beetje wereldvreemde figuren die collega’s/begeleiders. Ik trakteer stagiaires als ik zonodig even op een terras wil uitpuffen. Doen al mijn collega’s. En 25,- inleggen zou bij ons nooit iemand vragen van starters (schaal LB trap 1/2). Iedereen heeft dat loon gehad en weet wat je over hebt na het betalen van vaste lasten en dat is vrij weinig. Bij ons wordt een klein bedragje voorgesteld en de ‘veteranen’ geven gewoon meer zonder daarover te praten. Ook eerlijker want die hebben èn een veel hoger loon en ook jaren samengewerkt met een vertrekkende collega. En ‘jonkies’ die op drie verschillende locaties werken worden niet gevraagd om een inleg, die naam zetten we er gewoon bij. Die lopen anders leeg op al die vertrekkende/gepensioneerde collega’s op al die locaties.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Helaas, zo waren ze bij mij niet @lemoos2. Ze leken er niet bij stil te staan dat een ander niet zoveel te besteden heeft. Vooral als ze zeiden 'joh kost maar 2 tientjes'.
Terwijl dat voor mij een hele hap was.

Er werd zelfs tegen stagiaires - zogenaamd lollig - gezegd 'je gaat wel op je laatste dag gebak trakteren he'. Maar niks lolligs want als een stagiaire dan op een vlaai van de supermarkt trakteerde werd er onderling geklept dat ze die supermarkttaart niet bliefden.

En ik werkte in de zorg, waar je dus echt niet rijkelijk betaald wordt. (de meesten hadden wel een partner die goed verdiende)

Maar dat is wel iets wat ik vaker merk, dat een ander zich niet kan indenken dat iemand net aan rond komt.

Nu heb ik het goed, ook oa omdat ik nu niet meer alleen de vaste lasten betaal maar samen met mijn man. En ook spreek ik het nu uit als iets niet kan of als ik het er niet mee een ben, wat ik heel lang niet heb gedurfd omdat ik bang was wat ze van mij zouden denken. Maar ik weet wel hoe het voelt om op te moeten letten. In de supermarkt rond te lopen met een rekenmachine in je hoofd.
Alle reacties Link kopieren
Creatieveling schreef:
11-06-2021 07:33
650.00 vind ik niet weinig, ontbijt kan je natuurlijk zelf halen. En dagelijks uit eten maakt het gauw duurder dan dat budget. Beter was het geweest om van te voren dit soort dingen af te stemmen.

In jouw verhaal snap ik dat je daar geen zin in hebt. Je hebt alles erin zitten, en om dan iedere dag uit eten te gaan, nou nee, zonde van je geld. Hoe is dit afgelopen? Ben je erin meegegaan of heb je voet bij stuk gehouden?
Dat bedoel ik ook hoor, om dat van te voren even met elkaar af te stemmen. En dat ze geld overhield heb ik overheen gelezen denk ik!

Hoe dat af is gelopen? Nou, we zijn honderden euro’s over ons budget heen gegaan die 10 dagen (terwijl we dus alles inclusief hadden) omdat ik erop aangekeken werd dat ik alles verpestte. “Samen uit samen thuis” dat soort werk. En je bent wel met z’n vieren op vakantie, dus om geen ruzie te krijgen hield ik op een bepaald moment maar mijn mond. Wie boekt er nou een all inclusieve vakantie om vervolgens uit eten te gaan? Dan hadden we beter logies met ontbijt kunnen boeken, afijn.

Tijdens het familiebezoek in het buitenland trok mijn ex elke keer zijn creditcard, die hij nu nog afbetaald denk ik ;-D dus die denkt ook vast nog wel eens aan die vakantie waar hij zo nodig geld moest laten rollen om leuk over te komen voor deze vrienden.
Alle reacties Link kopieren
Minto schreef:
10-06-2021 23:26
Dat verhaal, van Djoels, herinner ik me ook nog.
Gierige vriendin bestelde goedkope komkommersalade en ging daarna de overgebleven pizzapunten van anderen naar binnen schompen.

Via Google heb ik gezocht op forum.viva.nl gierige acties Djoels, maar ik vond het schrijfsel niet terug.
Oh ja Djoels...haha.
Die is niet meer actief op het forum toch ?
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
.
anoniem_400865 wijzigde dit bericht op 08-07-2021 22:54
99.55% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven