Geld & Recht alle pijlers

Gierige acties deel XII

19-02-2021 17:41 2987 berichten
Alle reacties Link kopieren
De vorige 11 delen waren een groot succes. In deel 12 gaan we weer verder met het delen van gierige acties.

Links naar vorige delen:
* Deel 1
* Deel 2
* Deel 3
* Deel 4
* Deel 5
* Deel 6
* Deel 7
* Deel 8
* Deel 9
* Deel 10
* Deel 11
In this mad house we must all survive
Alle reacties Link kopieren
lotus77 schreef:
07-06-2021 23:38
Die afmaker op het laatst ook :rofl:
Ja als hij bloed ruikt gaat hij ook voor de kill. Man had vanavond een ‘woordenwisseling’ met een stel kansenpareltjes op de parkeerplaats van de Appie over normaal rijgedrag op een parkeerplaats ( :facepalm:). Dan is zoon (nadat pa in de winkel weigerde een iTunes kaartje te kopen voor hem) er wel als de kippen bij om te gillen: ‘Is dat nou een pimpmobiel papa? Kijk het is een oude BMW en die kerels hebben allemaal...eh..PLAKPLAATJES noem jij dat HÈ PAPA?! Jij hebt GEEN privacyglas HÈ PAPA?! Mama noemt dat STUMPERS papa! Waarom MOET IK STIL ZIJN PAPA?! *dramatische stilte* ‘Ik weet echt wel dat jij je raam hebt open staan, haha’
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
BuzzieBee schreef:
07-06-2021 20:09
Niet gierig, maar mag ‘hebberig’ ook? Ik heb een plantjes en stekjes ruilkast. Ik heb hem altijd helemaal vol staan met eigen kweek en stekjes. Veel uit zaden, maar ook gestekt van de bloemenplanten voor bijen en vlinders uit ons eigen natuurgebied. Vind dat leuk om te doen en mensen komen graag, ook met hun eigen stekjes. Ik zoek alle info over het plantje, maak er een leaflet van (zon of juist niet etc etc).

Vorige week was ik een dagje weg. Eenmaal thuis, hele kast leeg! Komt mijn medenatuurgebiedbuurman langs. Er was dus een stel geweest had hij weer van zijn 11 jarige dochter gehoord. Die hadden van beide fietsen de fietstassen volgeladen met plantjes. En zijn dus drie keer geweest tot de hele kast leeg was.... Dochter had er een foto van gemaakt. Stel van gepensioneerde leeftijd. echt, gelukkig had ik nog genoeg staan maar man man man wat een triestheid.

Wat aso gedrag, zeg. Ik zou voortaan er een briefje bij hangen van max. 4 per persoon.
Alle reacties Link kopieren
Over de ruilbieb en ruilplantjes: ik struikel wel eens over een bieb, maar de ene keer staat er niks in, de andere keer wel. De ene keer is er geen plek meer voor een nieuw boek, de andere keer wel.
Ik denk dat ik netto ongeveer evenveel haal als breng. Maar niet per bieb.
Ik had laatst opruiming en toen heb ik tijdens een rondje boodschappen wat rondgebracht. Er was net een kinderbieb gestart en die was lekker leeg, dus daar kon ik veel kwijt, ook net kinderboeken.
Alle reacties Link kopieren
Over de gratis oppas.

Mijn moeder werkte vroeger in het buitenzwembad hier in het dorp. In de zomervakantie werden daar dan standaard wat kinderen gedropt om 13:00 (toen het zwembad open ging) en mochten van hun ouders niet eerder naar huis komen dan 17:00 (als het zwembad sloot).
Als het slecht weer was en er toch geen hond was, sloot het zwembad eerder. Zaten ze dus met een paar kinderen opgescheept die niet naar huis mochten, maar ook niet in het zwembad konden blijven.
Alle reacties Link kopieren
Wat een leuk idee, een stekjes-/plantjesruilkast zeg!
Alle reacties Link kopieren
Alcedo schreef:
08-06-2021 08:48
Wat een leuk idee, een stekjes-/plantjesruilkast zeg!
Wij hebben hier in de stad (Almere) het ' groene buur' netwerk. Ik ben daar lid van. Dus elke wijk heeft inmiddels wel een groene buur. Die hebben allemaal een stekjes/plantjes ruilkast. Sterker nog, Als je er mee begint krijg je van de gemeente een zak zaden en plantjes als ' start' van de plantjes en stekjes bieb. Je kunt veel van Almere zeggen, maar dat doen ze dan wel weer goed. Ook geven we tegelwip plantjes weg. Als in 'tegel eruit, plantje erin' voor de bekende luchtplaatstuinen ehm... tuintegeltuinen. Dat slaat ook enorm aan. Inmiddels zijn er al meer dan 5000 tegels gewipt. We hebben hier eigenlijk meer plantenbiebs dan miniboekenbiebs. Die laatste heb ik zelfs nog nooit gezien hier helaas. Zou die graag eens tegenkomen. Oh en als je een hoekwoning hebt met aan de zijkant meteen een stoep, en je wilt dat, dan meldt je dat bij de gemeente en dan komen ze de eerste rij tegels (dus de rij pal tegen je huis) wegwippen en maken ze er een geveltuintje met bloemen van. Ook erg leuk.
buzziebee wijzigde dit bericht op 08-06-2021 09:52
12.97% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Creatieveling schreef:
08-06-2021 07:26
Wat aso gedrag, zeg. Ik zou voortaan er een briefje bij hangen van max. 4 per persoon.
Ik had de foto van die mensen uitgeprint en er op geplakt met de mededeling dat deze mensen al genoeg plantjes hebben meegenomen en niet meer welkom zijn.
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk die plantenbiebs.

Het is dat de enige zorg die ik aan planten geef, palliatief is :P Anders zou ik dat ook willen.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Alcedo schreef:
08-06-2021 08:48
Over de gratis oppas.

Mijn moeder werkte vroeger in het buitenzwembad hier in het dorp. In de zomervakantie werden daar dan standaard wat kinderen gedropt om 13:00 (toen het zwembad open ging) en mochten van hun ouders niet eerder naar huis komen dan 17:00 (als het zwembad sloot).
Als het slecht weer was en er toch geen hond was, sloot het zwembad eerder. Zaten ze dus met een paar kinderen opgescheept die niet naar huis mochten, maar ook niet in het zwembad konden blijven.
Wauw O_O
Alle reacties Link kopieren
lollypopje schreef:
08-06-2021 09:52
Wat leuk die plantenbiebs.

Het is dat de enige zorg die ik aan planten geef, palliatief is :P Anders zou ik dat ook willen.
Hier het zelfde, bij mij sterven alle plantjes een vroege dood
Alle reacties Link kopieren
lemoos2 schreef:
07-06-2021 23:51
Ja als hij bloed ruikt gaat hij ook voor de kill. Man had vanavond een ‘woordenwisseling’ met een stel kansenpareltjes op de parkeerplaats van de Appie over normaal rijgedrag op een parkeerplaats ( :facepalm:). Dan is zoon (nadat pa in de winkel weigerde een iTunes kaartje te kopen voor hem) er wel als de kippen bij om te gillen: ‘Is dat nou een pimpmobiel papa? Kijk het is een oude BMW en die kerels hebben allemaal...eh..PLAKPLAATJES noem jij dat HÈ PAPA?! Jij hebt GEEN privacyglas HÈ PAPA?! Mama noemt dat STUMPERS papa! Waarom MOET IK STIL ZIJN PAPA?! *dramatische stilte* ‘Ik weet echt wel dat jij je raam hebt open staan, haha’
En dit klinkt als iets wat mijn jongste zoon had kunnen zeggen rond de 9/10 jaar :rofl:
Alle reacties Link kopieren
Pluma schreef:
08-06-2021 09:50
Ik had de foto van die mensen uitgeprint en er op geplakt met de mededeling dat deze mensen al genoeg plantjes hebben meegenomen en niet meer welkom zijn.
:rofl:
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Hier veel stalletjes met van alles en nog wat, veel boeren. Bakje erbij voor je geld in te doen. Ik zie geregeld op fb voorbij komen dat mensen wel pakken maar niet betalen. Snap niks van zulke mensen, ik zou me doodschamen.
Alle reacties Link kopieren
VGM1980 schreef:
08-06-2021 12:04
Hier veel stalletjes met van alles en nog wat, veel boeren. Bakje erbij voor je geld in te doen. Ik zie geregeld op fb voorbij komen dat mensen wel pakken maar niet betalen. Snap niks van zulke mensen, ik zou me doodschamen.
Staan er ook duidelijke prijzen bij of moet je geven wat je het waard vind? Met prijzen zou ik wel betalen, maar met de mini bieb ed hier ben ik niet gewend om aan de deur te betalen. Wat hier in de buurt staat is gratis omdat je het overhoud na een zolder opruiming oid, staat wel een bordje mee met 'neem mee' of 'gratis' oid.
Alle reacties Link kopieren
MonaLisa31 schreef:
08-06-2021 12:16
Staan er ook duidelijke prijzen bij of moet je geven wat je het waard vind? Met prijzen zou ik wel betalen, maar met de mini bieb ed hier ben ik niet gewend om aan de deur te betalen. Wat hier in de buurt staat is gratis omdat je het overhoud na een zolder opruiming oid, staat wel een bordje mee met 'neem mee' of 'gratis' oid.
Een minibieb is ook bedoeld om gratis een boek mee te nemen. Zo'n stalletje bij de boer is iets heel anders; eieren, bloemen, appels ... het is de bedoeling dat je daarvoor betaalt.
Lijkt me ook logisch en het is vaak op basis van vertrouwen. Je ziet helaas vaak op social media voorbij komen dat er mensen zijn die het gewoon jatten.
lotus77 schreef:
07-06-2021 18:08
Gouden joch, die zoon! :proud:
Mijn zusje zette ooit tot grote opluchting van mijn moeder een keel op: "Neeejjjj niet met Rutger! Rutger is echt heel stom!!"

Dat bleek ook zo'n constructie met een moeder die zoontje wilde dumpen om zelf te gaan werken waar mijn vader in was getuind. Tegen de ene ouder zeggen dat het met de andere af was gesproken.

Moest je mijn moeder hebben. Die wist niet eens hoe je decorum spelde. "Weet je wat het is, Truus? Die larf van mij blieft de jouwe niet. Dat gaan we dus niet doen. En dat hoef je niet nog eens te proberen want mijn bloed wordt karnemelk!" zo over dat schoolplein.

:rofl: :rofl: :rofl:
Alle reacties Link kopieren
MonaLisa31 schreef:
08-06-2021 12:16
Staan er ook duidelijke prijzen bij of moet je geven wat je het waard vind? Met prijzen zou ik wel betalen, maar met de mini bieb ed hier ben ik niet gewend om aan de deur te betalen. Wat hier in de buurt staat is gratis omdat je het overhoud na een zolder opruiming oid, staat wel een bordje mee met 'neem mee' of 'gratis' oid.

Ja staan duidelijk grote borden bij zoals pioenrozen 5 euro per bos. Het is ook echt goed spul, wat je ook in de winkels koopt maar dan rechtstreeks bij de boer. Ook bijv eieren, aardbeien, aardappels enz
Alle reacties Link kopieren
VGM1980 schreef:
08-06-2021 12:04
Hier veel stalletjes met van alles en nog wat, veel boeren. Bakje erbij voor je geld in te doen. Ik zie geregeld op fb voorbij komen dat mensen wel pakken maar niet betalen. Snap niks van zulke mensen, ik zou me doodschamen.
Hier in de omgeving ook, en de kinderen vinden dat leuk, dus wij stappen wekelijks op de fiets om dan eitjes te gaan kopen enzo. Heb 1 keer meegemaakt dat ik de kinderen op de fiets aan het laden was en er al iemand na mij kwam, en terwijl zij terug in de auto stapte riep mijn oudste, gezegend met een hard en schel stemmetje: Mamaaaaaa die mevrouw heeft geen centjes in het bakje gedaan!!!
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk, wij hebben geen onbemande stalletjes. Wel heel veel stalletjes met asperges en aardbeien :-) maar daar staan altijd wel mensen bij.

Alleen vaste klanten van imkers en groentetelers mogen ‘achterom’ en het geld dan ‘duw maar onder de deurmat joh’. Maar dan sta je wel al met je bakkes twee a drie keer op camera.
Maar het is wel gebruikelijk om na een bepaald tijdstip eieren te rapen bij elkaar, die heb ik altijd vers van de scharrelkippen. Bepaalde etensresten verzamelen buurtbewoners dan in speciale bakken voor de hobby pluimveehouders.

Maar zo’n plantjes- en stekjesbieb vind ik echt een top idee. Ken wel wat mensen die daar heel geschikt voor zouden zijn.
Nee heb je, ja kun je krijgen
.
anoniem_400865 wijzigde dit bericht op 28-06-2021 18:46
99.40% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook al van die automaten gezien. Zo eentje zoals bij een snackbar. Heb je het beste van beiden. Producten zijn gekoeld. Geld zit in de automaat.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
VGM1980 schreef:
08-06-2021 12:04
Hier veel stalletjes met van alles en nog wat, veel boeren. Bakje erbij voor je geld in te doen. Ik zie geregeld op fb voorbij komen dat mensen wel pakken maar niet betalen. Snap niks van zulke mensen, ik zou me doodschamen.
Asociaal is dat inderdaad. Wij waren in december op Texel en daar kun je bij de Reuzenaardbei aardbeienjam kopen (en in de zomer aardbeien). Daar hangen camera's en als je betaald hebt, moet je de bevestiging daarvan richting de camera houden. Zo sneu dat dat nodig is, maar ik snap hun wel.
(Lekkere jam trouwens!)
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Alle reacties Link kopieren
Alcedo schreef:
08-06-2021 08:48
Over de gratis oppas.

Mijn moeder werkte vroeger in het buitenzwembad hier in het dorp. In de zomervakantie werden daar dan standaard wat kinderen gedropt om 13:00 (toen het zwembad open ging) en mochten van hun ouders niet eerder naar huis komen dan 17:00 (als het zwembad sloot).
Als het slecht weer was en er toch geen hond was, sloot het zwembad eerder. Zaten ze dus met een paar kinderen opgescheept die niet naar huis mochten, maar ook niet in het zwembad konden blijven.
Wat sneu...

Familie van me baat een fastfoodrestaurant uit met de bekende grote M uit en in de zomervakantie kinderen de hele dag gestuurd door werkende ouders met een paar euro voor eten. Heel goedkope kinderopvang zo. Kinderen terroriseren de hele speelplaats, onder invloed van suiker en kleurstoffen, geen ouder te zien, personeel zit ermee als er eentje valt of niet meer te handhaven is.

Familielid heeft dus de meest onmogelijke discussies keer op keer met ouders. "Mijn punt is een betalende klant!" "Uw zoon is een kind van zeven. Als er iets gebeurt zijn wij verantwoordelijk." "Dat heeft u helemaal goed, doei!"
Alle reacties Link kopieren
BuzzieBee schreef:
07-06-2021 20:09
Niet gierig, maar mag ‘hebberig’ ook? Ik heb een plantjes en stekjes ruilkast. Ik heb hem altijd helemaal vol staan met eigen kweek en stekjes. Veel uit zaden, maar ook gestekt van de bloemenplanten voor bijen en vlinders uit ons eigen natuurgebied. Vind dat leuk om te doen en mensen komen graag, ook met hun eigen stekjes. Ik zoek alle info over het plantje, maak er een leaflet van (zon of juist niet etc etc).

Vorige week was ik een dagje weg. Eenmaal thuis, hele kast leeg! Komt mijn medenatuurgebiedbuurman langs. Er was dus een stel geweest had hij weer van zijn 11 jarige dochter gehoord. Die hadden van beide fietsen de fietstassen volgeladen met plantjes. En zijn dus drie keer geweest tot de hele kast leeg was.... Dochter had er een foto van gemaakt. Stel van gepensioneerde leeftijd. echt, gelukkig had ik nog genoeg staan maar man man man wat een triestheid.
Ik vind 't asociaal jatwerk zelfs....
Ik snap werkelijk waar niet waar sommige mensen het lef vandaan halen >:-(
Alle reacties Link kopieren
lotus77 schreef:
08-06-2021 16:45
Wat sneu...

Familie van me baat een fastfoodrestaurant uit met de bekende grote M uit en in de zomervakantie kinderen de hele dag gestuurd door werkende ouders met een paar euro voor eten. Heel goedkope kinderopvang zo. Kinderen terroriseren de hele speelplaats, onder invloed van suiker en kleurstoffen, geen ouder te zien, personeel zit ermee als er eentje valt of niet meer te handhaven is.

Familielid heeft dus de meest onmogelijke discussies keer op keer met ouders. "Mijn punt is een betalende klant!" "Uw zoon is een kind van zeven. Als er iets gebeurt zijn wij verantwoordelijk." "Dat heeft u helemaal goed, doei!"
Bordje ophangen dat kinderen onder de 12 alleen met begeleiding welkom zijn?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven