Geld & Recht alle pijlers

Gierige acties deel XII

19-02-2021 17:41 2987 berichten
Alle reacties Link kopieren
De vorige 11 delen waren een groot succes. In deel 12 gaan we weer verder met het delen van gierige acties.

Links naar vorige delen:
* Deel 1
* Deel 2
* Deel 3
* Deel 4
* Deel 5
* Deel 6
* Deel 7
* Deel 8
* Deel 9
* Deel 10
* Deel 11
In this mad house we must all survive
lotus77 schreef:
08-06-2021 16:45
Wat sneu...

Familie van me baat een fastfoodrestaurant uit met de bekende grote M uit en in de zomervakantie kinderen de hele dag gestuurd door werkende ouders met een paar euro voor eten. Heel goedkope kinderopvang zo. Kinderen terroriseren de hele speelplaats, onder invloed van suiker en kleurstoffen, geen ouder te zien, personeel zit ermee als er eentje valt of niet meer te handhaven is.

Familielid heeft dus de meest onmogelijke discussies keer op keer met ouders. "Mijn punt is een betalende klant!" "Uw zoon is een kind van zeven. Als er iets gebeurt zijn wij verantwoordelijk." "Dat heeft u helemaal goed, doei!"

Meen je dit serieus? Wat zijn dat voor types joh.... echt vreselijk!!
Alle reacties Link kopieren
lotus77 schreef:
08-06-2021 16:45
Wat sneu...

Familie van me baat een fastfoodrestaurant uit met de bekende grote M uit en in de zomervakantie kinderen de hele dag gestuurd door werkende ouders met een paar euro voor eten. Heel goedkope kinderopvang zo. Kinderen terroriseren de hele speelplaats, onder invloed van suiker en kleurstoffen, geen ouder te zien, personeel zit ermee als er eentje valt of niet meer te handhaven is.

Familielid heeft dus de meest onmogelijke discussies keer op keer met ouders. "Mijn punt is een betalende klant!" "Uw zoon is een kind van zeven. Als er iets gebeurt zijn wij verantwoordelijk." "Dat heeft u helemaal goed, doei!"
Echt... die zou ik wijzen op de camera’s die overal en nergens hangen bij de McD en ze vragen of ik na een half uur of een uur de politie moet bellen met de mededeling dat er een kind is achtergelaten! Dat is gewoon zware verwaarlozing. En mishandeling. Vind ik dan.

Die kinderen moeten toch al heel wat ellende gewend zijn om daar dan ook te blijven. Mijn zoon had binnen een half uur zijn geld opgemaakt aan chocolade koeken en zou vervolgens zijn oma hebben gebeld. Of de politie, dat zou hij ook nog doen ook. En terecht. Wie doet nu zoiets?!
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
lotus77 schreef:
08-06-2021 16:45
Wat sneu...

Familie van me baat een fastfoodrestaurant uit met de bekende grote M uit en in de zomervakantie kinderen de hele dag gestuurd door werkende ouders met een paar euro voor eten. Heel goedkope kinderopvang zo. Kinderen terroriseren de hele speelplaats, onder invloed van suiker en kleurstoffen, geen ouder te zien, personeel zit ermee als er eentje valt of niet meer te handhaven is.

Familielid heeft dus de meest onmogelijke discussies keer op keer met ouders. "Mijn punt is een betalende klant!" "Uw zoon is een kind van zeven. Als er iets gebeurt zijn wij verantwoordelijk." "Dat heeft u helemaal goed, doei!"
Na 2 uur zou ik rustig politie opbellen.

En als ze er nadien weer staan na een half uur of nadat hun hamburger op is.

Hopelijk doen die vanzelf ooit eens een melding bij Veilig Thuis.


Het is niet de ballebak van de Ikea, hé.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
Wissewis schreef:
08-06-2021 18:01

Het is niet de ballebak van de Ikea, hé.
Ken iemand die daar werkte en daar werden vroeger ook kinderen voor een hele dag gedropt, soms ook elke vakantiedzg opnieuw. Als ze de ouders opriepen, kwamen ze niet opdagen. Nu zijn ze daar wel strenger op.
lemoos2 schreef:
08-06-2021 17:56
Echt... die zou ik wijzen op de camera’s die overal en nergens hangen bij de McD en ze vragen of ik na een half uur of een uur de politie moet bellen met de mededeling dat er een kind is achtergelaten! Dat is gewoon zware verwaarlozing. En mishandeling. Vind ik dan.

Die kinderen moeten toch al heel wat ellende gewend zijn om daar dan ook te blijven. Mijn zoon had binnen een half uur zijn geld opgemaakt aan chocolade koeken en zou vervolgens zijn oma hebben gebeld. Of de politie, dat zou hij ook nog doen ook. En terecht. Wie doet nu zoiets?!

Ja ik zou ook de politie bellen als ik daar werkte. Dit kan toch echt niet.
Alle reacties Link kopieren
lotus77 schreef:
08-06-2021 16:45
Wat sneu...

Familie van me baat een fastfoodrestaurant uit met de bekende grote M uit en in de zomervakantie kinderen de hele dag gestuurd door werkende ouders met een paar euro voor eten. Heel goedkope kinderopvang zo. Kinderen terroriseren de hele speelplaats, onder invloed van suiker en kleurstoffen, geen ouder te zien, personeel zit ermee als er eentje valt of niet meer te handhaven is.

Familielid heeft dus de meest onmogelijke discussies keer op keer met ouders. "Mijn punt is een betalende klant!" "Uw zoon is een kind van zeven. Als er iets gebeurt zijn wij verantwoordelijk." "Dat heeft u helemaal goed, doei!"

Politie bellen dat er kinderen in de steek zijn gelaten? Ik vind dit onder kindermishandeling vallen, als ik eerlijk ben, en zou echt geen medelijden hebben met de ouders en de problemen die ze door zo'n melding zouden krijgen.

Edit: Iemand een bitterbal bij de mosterd? Om het gierig te houden, maximaal 1 per persoon :P
Alle reacties Link kopieren
bia-pia schreef:
07-06-2021 15:38
Hier kwam moeder met kind gewoon koffie drinken met de au pair als ik er niet was. Paar keer per week. Dan liet ze haar kind met onze spelcomputer spelen, mijn kinderen gingen maar gewoon naar boven wat voor zichzelf doen en de au pair en die moeder gingen dan lekker aan de koffie zitten roddelen over mij en wat ik allemaal verkeerd deed. Hoorde ik van de huishoudelijke hulp, die het een keer of twee op de achtergrond meekreeg voor ze zelf ook werd uitgenodigd aan de koffietafel, wat ze maar niet heeft gedaan. En andere keren ging die moeder dan zelf weg en liet ze haar kind achter.
Kort daarna heb ik een andere au pair in dienst genomen en daar meteen goede afspraken over gemaakt.
Jemig hé, hier zou ik echt pislink van zijn..
Mijn mond valt open van dit gedrag…

Nu word ik sowieso al getriggerd door mensen die zelf geen oppas regelen of BSO afnemen en dan wel elke week leuren met hun kind, onder het mom van pietje wil zo graag met jouw Jantje spelen? Laatst ook, werd gewoon letterlijk geappt “ja ik ben even de agenda voor deze week aan het doornemen en vrijdag moet ik werken, dus kan Pietje met jou mee enz..”
Op vrijdag werk ik zelf ook, schoonmoeder past dan op, dus die kan elke week een hele rits kinderen meenemen. Voor een keer niet zo erg, maar niet standaard op andermans kinderen oppassen, kom zeg.

Als je dan terugvraagt of het een keer uitkomt dat ze onze zoon meeneemt, dan kan het toevallig nooit, zo irritant.
Alle reacties Link kopieren
Moondream schreef:
08-06-2021 22:21
Politie bellen dat er kinderen in de steek zijn gelaten? Ik vind dit onder kindermishandeling vallen, als ik eerlijk ben, en zou echt geen medelijden hebben met de ouders en de problemen die ze door zo'n melding zouden krijgen.

Edit: Iemand een bitterbal bij de mosterd? Om het gierig te houden, maximaal 1 per persoon :P
Ik zou de mensen hun eigen bitterballen mee laten nemen en ze allemaal zelf opeten. :hyper:
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
haaspaas schreef:
08-06-2021 21:57
Ja ik zou ook de politie bellen als ik daar werkte. Dit kan toch echt niet.
Dat gebeurt ook weleens. Maar ze proberen natuurlijk eerst te kijken of ze ouders kunnen aanspreken. Sommige kinderen kennen ze van gezicht na een aantal dagen dus die kunnen ze wegsturen. Dan komen de ouders soms nog verhaal halen ook ("Dat is niet klantvriendelijk! Ik zet dit op Facebook!") en dan worden ze inderdaad gewezen op de camera's, wordt er uitgelegd dat ze de politie gaan benaderen om een zorgmelding op te maken.

Maar dat mensen dat in beginsel al verzinnen en nog een grote muil hebben ook is al ziek genoeg. Er wordt letterlijk geroepen dat ze moeten werken en kinderopvang in de vakantie te duur is en dus dat het hun probleem niet is. Sommige mensen denken echt zo blijkbaar: au mijn portemonnee en het zijn mijn kinderen maar...
Alle reacties Link kopieren
ditjedatje schreef:
08-06-2021 22:32
Jemig hé, hier zou ik echt pislink van zijn..
Mijn mond valt open van dit gedrag…

Nu word ik sowieso al getriggerd door mensen die zelf geen oppas regelen of BSO afnemen en dan wel elke week leuren met hun kind, onder het mom van pietje wil zo graag met jouw Jantje spelen? Laatst ook, werd gewoon letterlijk geappt “ja ik ben even de agenda voor deze week aan het doornemen en vrijdag moet ik werken, dus kan Pietje met jou mee enz..”
Op vrijdag werk ik zelf ook, schoonmoeder past dan op, dus die kan elke week een hele rits kinderen meenemen. Voor een keer niet zo erg, maar niet standaard op andermans kinderen oppassen, kom zeg.

Als je dan terugvraagt of het een keer uitkomt dat ze onze zoon meeneemt, dan kan het toevallig nooit, zo irritant.
Oh daar heb ik ook een keer iets mee gehad. Meisje dat altijd meekwam naar het zwembad, de bios, pretpark en dan standaard te weinig geld meekreeg als ze al iets meekreeg. Nooit een punt van gemaakt want het was (is) een lief kind en die ouders zijn ook aardig en je weet niet wat er speelt. Totdat ze een keer heel graag naar de bios wilden. Ik kaartjes regelen voor beide dames en mijzelf, kwam er iets dringends tussendoor waardoor ik het allemaal net niet zou halen. Vroeg ik dus of één van hen een keertje mee wilde gaan, kaartjes waren er al.

Nee, dat gingen ze niet doen. Niet omdat ze niet thuis waren of druk waren, maar omdat "de bioscoop niet echt iets voor hen was". Ik geloof dat ik toen mijn vader gecharterd heb en in het vervolg kon dat meisje een stuk minder mee, heel sneu.
Alle reacties Link kopieren
dianaf schreef:
09-06-2021 08:46
Ik zou de mensen hun eigen bitterballen mee laten nemen en ze allemaal zelf opeten. :hyper:

Of in je vriezer gooien zodat je het weekend wat te snacken hebt. Zakjes mosterd graai je bij de snackbar weg.
Alle reacties Link kopieren
VGM1980 schreef:
09-06-2021 09:21
Of in je vriezer gooien zodat je het weekend wat te snacken hebt. Zakjes mosterd graai je bij de snackbar weg.
:rofl:
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Moondream schreef:
08-06-2021 22:21
Edit: Iemand een bitterbal bij de mosterd? Om het gierig te houden, maximaal 1 per persoon :P
Als iemand er 2 neemt, gewoon even een Tikkie sturen
Alle reacties Link kopieren
Wilgentak schreef:
09-06-2021 09:27
Als iemand er 2 neemt, gewoon even een Tikkie sturen
Ja en dan bij voorkeur de benzinekosten van het afhalen bij de snackbar erbij in verrekenen.
Alle reacties Link kopieren
lotus77 schreef:
09-06-2021 09:34
Ja en dan bij voorkeur de benzinekosten van het afhalen bij de snackbar erbij in verrekenen.
En als je zelf bakt, elektriciteitskosten, afschrijving, arbeidskosten doorberekenen...
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Ik was een paar jaar geleden in de zomer bij IKEA en toen ging er net een zwerm kinderdagverblijf T-shirts met de begeleiding naar de ballenbak. Ik heb niet gewacht om te zien of de leidsters daar bleven. Maar raar vond ik het wel.
Alle reacties Link kopieren
Madderijn schreef:
09-06-2021 12:19
Ik was een paar jaar geleden in de zomer bij IKEA en toen ging er net een zwerm kinderdagverblijf T-shirts met de begeleiding naar de ballenbak. Ik heb niet gewacht om te zien of de leidsters daar bleven. Maar raar vond ik het wel.
Dat is nogal opvallend natuurlijk, dus misschien hadden die wel gewoon een afspraak met de lokale IKEA gemaakt dat ze de ballenbak een keer mochten gebruiken? Als je onopvallend kinderen wilt dumpen, doe je ze geen ‘bedrijfskleding’ aan lijkt me.
Alle reacties Link kopieren
Oh, kinderen dumpen.

Ik heb enkele jaren geleden sportlessen verricht voor een vereniging.
Lessen aan kinderen van 6 tot 12 jaar.
Die kinderen kregen 2x per week 1 uurtje les voor €15,00 per maand.
Dan werd zo'n kind al een kwartier voor aanvang afget. Geen ouder te bekennen, vaak stond er een jonger broertje of zusje naast, want die wilde komen kijken. Na de sportles bleef ik altijd wachten met de kinderen totdat ze waren opgehaald. Elje week stond ik na de les minimaal 15 minuten en soms ook wel 30 minuten!!!! Te wachten met kinderen.
Ik dacht: goedkope oppas hoor. Voor nog een €2,00 per les ben je, je kind (liefst alle 2) 1,5 uur kwijt!
Heb 1x vertrouwenspersoon ingeschakeld. De vriend van mama kwam dat kind telkens minimaal 30 minuten later halen. Gaf geen gehoor aan de telefoon. Uiteindelijk dat kind naar huis gebracht. Moeder dacht dat hij het kind ophalen was. Geen idee waar hij wel was. Kind was heel angstig voor vriend. Heel wat "enge" verhalen vertelde ze. Naar mijn idee deed hij het om kind te pesten.

*hier staan veel stalletjes met b.v. jam/honing/ fruitsap enz. Alles in goed vertrouwen.

*in de supermarkt is er een bak waar mensen hun grien-afval kwijt kunnen van groeten die ze kopen (bladeren van koolrabi, groen van wortels enz.). Mensen kunnen dat gratis meenemen voor hun knaagdieren.
de wereld wacht om ontdekt te worden
.
anoniem_400865 wijzigde dit bericht op 28-06-2021 18:33
99.52% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dat dumpen van kinderen en dan zelf weggaan... ik vond dat gewoon mishandeling en verwaarlozing. Ik heb ook wel eens dat ik tijdens sport van zoon op een vierjarig broertje/zusje van let maar dat vragen mensen gewoon om er zeker van te zijn dat er iemand even oppast terwijl ze snel een boodschap doen. En bij een ‘nee’ nemen ze die kleinste gewoon mee. Wat een idee om je jongste er gewoon bij te schuiven.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Nou dat te laat ophalen doen ze ook bij de BSO of KDV hoor.

Ik heb daar een paar jaar gewerkt en er waren altijd wel ouders die standaard 15-30 min te laat kwamen.

Wij hadden zo'n slappe manager die daar gewoon niets van zei.
Alle reacties Link kopieren
lotus77 schreef:
09-06-2021 09:18
Oh daar heb ik ook een keer iets mee gehad. Meisje dat altijd meekwam naar het zwembad, de bios, pretpark en dan standaard te weinig geld meekreeg als ze al iets meekreeg. Nooit een punt van gemaakt want het was (is) een lief kind en die ouders zijn ook aardig en je weet niet wat er speelt. Totdat ze een keer heel graag naar de bios wilden. Ik kaartjes regelen voor beide dames en mijzelf, kwam er iets dringends tussendoor waardoor ik het allemaal net niet zou halen. Vroeg ik dus of één van hen een keertje mee wilde gaan, kaartjes waren er al.

Nee, dat gingen ze niet doen. Niet omdat ze niet thuis waren of druk waren, maar omdat "de bioscoop niet echt iets voor hen was". Ik geloof dat ik toen mijn vader gecharterd heb en in het vervolg kon dat meisje een stuk minder mee, heel sneu.

Allemachtig... tot een paar jaar geleden was de opvoeding van mijn kinderen een aaneenschakeling van dingen die 'niet echt iets voor mij waren'. Konijntjes aaien bij de kinderboerderij, urenlang torentje spelen, ieder stoepje op en afspringen op weg naar de supermarkt. Wat in- en intriest dat er zo veel van zulke mensen zijn.
Alle reacties Link kopieren
Oooo en nu wil ik ook een stekjesbibliotheek! Ik gooi de pannenkoekplantstekjes nu soms weg, omdat er maar zo veel mensen zijn waar je ze aan weg kunt geven... en ik was immens trots dat het me was gelukt om mijn sanseveria te stekken, maar om nu NOG MEER sanseveria's in huis te zetten... :proud:

Ben alleen bang dat het niet echt past in onze straat, dat te veel buren er niet zo blij mee gaan zijn.
Alle reacties Link kopieren
Maduixa schreef:
09-06-2021 17:33
Oooo en nu wil ik ook een stekjesbibliotheek! Ik gooi de pannenkoekplantstekjes nu soms weg, omdat er maar zo veel mensen zijn waar je ze aan weg kunt geven... en ik was immens trots dat het me was gelukt om mijn sanseveria te stekken, maar om nu NOG MEER sanseveria's in huis te zetten... :proud:

Ben alleen bang dat het niet echt past in onze straat, dat te veel buren er niet zo blij mee gaan zijn.
Toevallig stond vandaag een artikel over de stekjesbibliotheek in de krant. Er is ook een facebookpagina van Stekjesroute.
Rn ze hebben al een hele map waarin de plekken van de kastjes te vinden zijn
https://www.google.com/maps/d/viewer?mi ... qi-dcEHgJc
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
nlies schreef:
09-06-2021 18:00
Toevallig stond vandaag een artikel over de stekjesbibliotheek in de krant. Er is ook een facebookpagina van Stekjesroute.
Rn ze hebben al een hele map waarin de plekken van de kastjes te vinden zijn
https://www.google.com/maps/d/viewer?mi ... qi-dcEHgJc

Bedankt voor de link! Rondom mijn woonplaats is het een stekjesbibliotheekwoestijn... :cry:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven