Geld & Recht alle pijlers

Gierige acties deel XVII

15-09-2024 18:22 2999 berichten
Alle reacties Link kopieren
De vorige 16 delen waren een groot succes. In deel 17 gaan we weer verder met het delen van gierige acties.

Links naar vorige delen:
* Deel 1
* Deel 2
* Deel 3
* Deel 4
* Deel 5
* Deel 6
* Deel 7
* Deel 8
* Deel 9
* Deel 10
* Deel 11
* Deel 12
* Deel 13
* Deel 14
* Deel 15
* Deel 16
In this mad house we must all survive
Saelle1 schreef:
17-12-2025 17:57
Of als je steeds nieuwe advertenties en afspraken moet maken omdat de stapel steeds kleiner wordt. Dan is het wel heel veel moeite voor spullen die je gratis weggeeft. Moet je steeds thuis zijn en dan komen ze alsnog niet of willen ze niet alles hebben.
Dat dus. De reden dat ik spullen gratis weggeef is dat ik in één keer ervan af wil zijn. Dan mogen zij vervolgens het verkopen of wegdoen of verdelen, maakt me niet uit, maar ik wil het gedoe dus niet met steeds mensen aan de deur.
Harba lorifa
Zo jammer dat er steeds gesprekken/discussies/meningen worden gepost over de gierige verhalen! Kan dat niet ergens anders, en dat we hier weer ons kunnen verbazen en lachen om de verhalen?(!)
80isprachtig schreef:
17-12-2025 22:30
Zo jammer dat er steeds gesprekken/discussies/meningen worden gepost over de gierige verhalen! Kan dat niet ergens anders, en dat we hier weer ons kunnen verbazen en lachen om de verhalen?(!)
Dit is een forum, waar mensen berichten plaatsen en anderen op reageren.
Kikkertje schreef:
18-12-2025 07:11
Dit is een forum, waar mensen berichten plaatsen en anderen op reageren.
Volgens mij is het doel van deze topic het delen van gierige acties.
80isprachtig schreef:
18-12-2025 07:45
Waarop mensen vervolgens kunnen reageren.
"Oh wat een gieraard!"
"Nou ik snap haar wel hoor."
"Nou, ik had het anders aangepakt hoor."
"Ja dag, daar stuur je toch geen Tikkie voor?"
"Kon hij zelf geen wc rollen kopen?"

Als dit niet meer mag, kan je 90% van de posts opdoeken.
80isprachtig schreef:
Volgens mij snap jij het idee van een forum niet. Koop een dagboek.
80isprachtig schreef:
Huh?
Koop een dagboek, lees een boek.
Op een forum is er interaktie, dat is juist het leuke!

Maar hey, jij geeft net wel een voorbeeld van een soort gierige gedachten!
Je wilt alleen het vermaak en de rest niet!
de wereld wacht om ontdekt te worden
Ik zag op Facebook een gierige post.

Iemand had het volgende schoolbericht gedeeld. Ik citeer:

'Bijna iedereen heeft iets lekkers ingevuld voor het kerstdiner! Er moeten nog 4 kinderen intekenen. Er heeft ook iemand 'water' opgeschreven. Zou die persoon ook iets anders kunnen meenemen? Dit is gelukkig gewoon aanwezig in de klas.'

Eerst vond ik het gierig. Totdat ik een reactie las van een leerkracht die schreef dat dit het verschil maakt voor gezinnen die in armoede leven en vaak niks kunnen meenemen/maken. En dat water dan toch een optie is.

Toen vond ik het gierig van school en heeel sneu voor de persoon die water op heeft geschreven.
CocaCola schreef:
18-12-2025 12:22
Ik zag op Facebook een gierige post.

Iemand had het volgende schoolbericht gedeeld. Ik citeer:

'Bijna iedereen heeft iets lekkers ingevuld voor het kerstdiner! Er moeten nog 4 kinderen intekenen. Er heeft ook iemand 'water' opgeschreven. Zou die persoon ook iets anders kunnen meenemen? Dit is gelukkig gewoon aanwezig in de klas.'

Eerst vond ik het gierig. Totdat ik een reactie las van een leerkracht die schreef dat dit het verschil maakt voor gezinnen die in armoede leven en vaak niks kunnen meenemen/maken. En dat water dan toch een optie is.

Toen vond ik het gierig van school en heeel sneu voor de persoon die water op heeft geschreven.
Wat maakt het gierig van de school? De school neemt het op voor een ouder of ouders die amper rondkomen.
School heeft een pedagogische rol, geen financiele. Ook leer je anderen ermee dat situaties verschillen.
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..
Kikkertje schreef:
18-12-2025 13:42
Wat maakt het gierig van de school? De school neemt het op voor een ouder of ouders die amper rondkomen.
Ik denk dat het oorspronkelijke bericht afkomstig was van de school.

En dat de leerkracht daarop reageerde.
Er zijn tegenwoordig heel veel mensen die geen kraanwater meer drinken. Misschien bedoelen ze een pak barleduc ofzo?
thanx schreef:
18-12-2025 14:47
Er zijn tegenwoordig heel veel mensen die geen kraanwater meer drinken. Misschien bedoelen ze een pak barleduc ofzo?
echt? in Nederland? wat zit daar achter dan?
Lila-Linda schreef:
18-12-2025 14:50
complottheorie van wappies dat het giftig zou zijn
Lila-Linda schreef:
18-12-2025 14:50
complottheorie.
Iets met gif, microplastic, restjes medicijnen enz. En oude loden leidingen.
Geen idee.
We hebben hier heerlijk kraanwater.
Maar als je de influencers moet geloven.....
En dat doen een boel mensen.
Maar dat zullen toch niet heel veel mensen zijn? handje vol?
Wordt nog duur ook, elke kopje thee met bronwater

Halve wereld heeft amper kraanwater en hier trekken mensen hun neus ervoor op, bizar
Lila-Linda schreef:
18-12-2025 15:08
Maar dat zullen toch niet heel veel mensen zijn? handje vol?
Wordt nog duur ook, elke kopje thee met bronwater

Halve wereld heeft amper kraanwater en hier trekken mensen hun neus ervoor op, bizar
Geen idee of het er veel zijn. In ieder geval genoeg om er de afgelopen weken verschillende tv-items van zien langs te komen.
CocaCola schreef:
18-12-2025 12:22

Ik vraag me altijd af wat voor mensen dit zijn, die in armoede leven dus. Ken best wat mensen persoonlijk die pakketten van de voedselbank krijgen, en die zou ik zeker niet bestempelen als arm. Had ook een vriendin en een buurvrouw die een financiële bewindvoerder hadden door schulden die ze hadden gemaakt, maar die zou ik ook niet arm willen noemen, ze krijgen een financiële toelage en daar moeten ze het mee doen, en dat is geen vetpot, maar ik zou ze zeker niet arm willen noemen. Die vriendin en buurvrouw gaan gewoon elk jaar met vakantie en vriendin heeft een leuke hobby die ze ook moet bekostigen. Ik weet nog dat ze een Kitchenaid wilde kopen, daar moest ze dan wel toestemming voor vragen en die kreeg ze. Ik ken er ruim 15 in deze situatie, die dus een uitkering hebben en een pakket van de voedselbank krijgen. Maar wie is er hier nou zo arm dat er alleen water kan worden gedoneerd?!
Dus je otkent onzichtbare armoede
Gisselle schreef:
18-12-2025 17:07
Ik vraag me altijd af wat voor mensen dit zijn, die in armoede leven dus. Ken best wat mensen persoonlijk die pakketten van de voedselbank krijgen, en die zou ik zeker niet bestempelen als arm. Had ook een vriendin en een buurvrouw die een financiële bewindvoerder hadden door schulden die ze hadden gemaakt, maar die zou ik ook niet arm willen noemen, ze krijgen een financiële toelage en daar moeten ze het mee doen, en dat is geen vetpot, maar ik zou ze zeker niet arm willen noemen. Die vriendin en buurvrouw gaan gewoon elk jaar met vakantie en vriendin heeft een leuke hobby die ze ook moet bekostigen. Ik weet nog dat ze een Kitchenaid wilde kopen, daar moest ze dan wel toestemming voor vragen en die kreeg ze. Ik ken er ruim 15 in deze situatie, die dus een uitkering hebben en een pakket van de voedselbank krijgen. Maar wie is er hier nou zo arm dat er alleen water kan worden gedoneerd?!
Beetje wereldvreemd?
Afkoelen heeft gewerkt
Gisselle schreef:
Dat iemand schulden heeft gemaakt is wellicht dom (afhankelijk van de omstandigheden) maar ten gevolg daarvan kun je wel degelijk arm (geworden) zijn.
Dat iemand een keer per jaar op vakantie kan, kan ook betekenen dat iemand de rest van het jaar de broekriem moet aantrekken. En dat iemand toestemming moet vragen voor een kitchenaid geeft ook aan dat iemand onder bewind staat en dat doe je niet omdat je het leuk vindt, integendeel. Dat ik zelf in de gelukkige omstandigheid verkeer het goed te hebben (en heel goed met geld om kan gaan), wil niet zeggen dat je armoede maar moet ontkennen. Armoede is er wel degelijk.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Redhead70 schreef:
18-12-2025 18:17
Beetje wereldvreemd?

Nou leg het dan uit aub.

Ik heb zelf een uitkering en kom elke maand te kort. Ga regelmatig lunchen in een kerk waar mensen komen die weinig geld te besteden hebben of die eenzaam of alleenstaand zijn, ken deze groep inmiddels goed, en ze nodigen mij steeds uit, endan ga ik voor de gezelligheid en help vaak wat mee. Laatst werd er een waardebon uitgedeeld aan alle aanwezigen, behalve aan mij terwijl ik in precies exact situatie zit als de anderen, alleen kun je het aan mij niet zien. Daarom vraag ik me dus af wie die mensen zijn die echt arm zijn. Leg het me dan uit.
Gisselle schreef:
Degene die overal tussenin vallen.
Man met ruim dubbel modaal inkomen, vrouw raakt in de ww, twee kleine kinderen, en dan gaat de man er vandoor.
Zo lang de scheiding niet is afgerond heb je als vrouw geen recht op zorgtoeslag, kan kind niet naar de opvang - want dat is zonder kinderopvangtoeslag niet te betalen, geen recht op kindgebonden budget, helemaal niks. De belastingdienst kan en wil niet helpen, en ex zegt simpelweg dat hij geen geld over houdt want veel vaste lasten.
En dan?
Gisselle schreef:
18-12-2025 18:26
Nou leg het dan uit aub.

Ik heb zelf een uitkering en kom elke maand te kort. Ga regelmatig lunchen in een kerk waar mensen komen die weinig geld te besteden hebben of die eenzaam of alleenstaand zijn, ken deze groep inmiddels goed, en ze nodigen mij steeds uit, endan ga ik voor de gezelligheid en help vaak wat mee. Laatst werd er een waardebon uitgedeeld aan alle aanwezigen, behalve aan mij terwijl ik in precies exact situatie zit als de anderen, alleen kun je het aan mij niet zien. Daarom vraag ik me dus af wie die mensen zijn die echt arm zijn. Leg het me dan uit.
Er zijn echt mensen die rond moeten komen van alleen de bijstand of ww. Of families, zoals die van mijn eigen man, waar er vroeger geen fatsoenlijke avond maaltijd op tafel stond en er maar een boterham met suiker gegeten werd om de honger te stillen en ergens in Small Heath in B’ham opgroeide in een council house met zijn broers en half zussen.
Mijn man had vroeger 0 ruimte en werkte zichzelf 3 slagen in de rondte. Hij had geluk slim te zijn en uiteindelijk een goed betaalde baan te kunnen bemachtigen, maar hij is zeker arm geweest en is dat zeker niet vergeten.

Er is hier ook een forummer wiens gas en licht thuis werd afgesloten, omdat de ouders de rekening niet konden betalen. Dat is echte armoede…
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Lemon_Pledge schreef:
18-12-2025 18:28
Degene die overal tussenin vallen.
Man met ruim dubbel modaal inkomen, vrouw raakt in de ww, twee kleine kinderen, en dan gaat de man er vandoor.
Zo lang de scheiding niet is afgerond heb je als vrouw geen recht op zorgtoeslag, kan kind niet naar de opvang - want dat is zonder kinderopvangtoeslag niet te betalen, geen recht op kindgebonden budget, helemaal niks. De belastingdienst kan en wil niet helpen, en ex zegt simpelweg dat hij geen geld over houdt want veel vaste lasten.
En dan?

Ik voel me aangesproken. Heb een aantal van deze dingen meegemaakt, maar zou mijzelf niet arm noemen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven