Gierige acties deel XVII
zondag 15 september 2024 om 18:22
De vorige 16 delen waren een groot succes. In deel 17 gaan we weer verder met het delen van gierige acties.
Links naar vorige delen:
* Deel 1
* Deel 2
* Deel 3
* Deel 4
* Deel 5
* Deel 6
* Deel 7
* Deel 8
* Deel 9
* Deel 10
* Deel 11
* Deel 12
* Deel 13
* Deel 14
* Deel 15
* Deel 16
Links naar vorige delen:
* Deel 1
* Deel 2
* Deel 3
* Deel 4
* Deel 5
* Deel 6
* Deel 7
* Deel 8
* Deel 9
* Deel 10
* Deel 11
* Deel 12
* Deel 13
* Deel 14
* Deel 15
* Deel 16
In this mad house we must all survive
zaterdag 20 december 2025 om 18:12
zaterdag 20 december 2025 om 18:15
hoezo kan een ober er iets aan doen dat jij het gerecht dat je zelf besteld hebt, niet lekker vindt?Vanielje schreef: ↑20-12-2025 17:01De hoogte van een extraatje of fooi hangt bij mij af van de geleverde prestatie en niet of iemand wel of niet druk is of met dat geld gaten moet dichten.
Een krantenbezorger die vaak te laat is en een ober die een gerecht brengt dat ik niet lekker vind krijgen daarom minder.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
zaterdag 20 december 2025 om 18:21
Behalve je laatste opmerking, ben ik het verder wel met je eens. Maar een ober maakt je gerecht niet, dat is de kok.Vanielje schreef: ↑20-12-2025 17:01De hoogte van een extraatje of fooi hangt bij mij af van de geleverde prestatie en niet of iemand wel of niet druk is of met dat geld gaten moet dichten.
Een krantenbezorger die vaak te laat is en een ober die een gerecht brengt dat ik niet lekker vind krijgen daarom minder.
zaterdag 20 december 2025 om 21:22
Mijn moeder had de allerliefste bezorger die ze steevast €50 of €75 gaf. Wetende dat mijn vader ziek was, bracht hij de ochtendkrant altijd in de binnen brievenbus bij de voordeur en niet in de buitenbus bij de oprit, want dan kon ze de krant meteen bij mijn vader brengen als ze zelf beneden kwam. Die man was/is goud waard. Ze heeft zelfs de werkgever een keer gebeld om te zeggen hoe fantastisch ze hem vond. Wat een klantvriendelijke bezorger. Hij haalde ook bij andere huizen veel op trouwens. En terecht.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
zondag 21 december 2025 om 08:44
Maar de krantenbezorger kiest er niet altijd voor om 5 wijken weg te brengen. Soms is er niemand anders, moet hij dan zeggen "ach, dan krijgt Carola vandaag gewoon geen krant" ?Carola_456 schreef: ↑20-12-2025 18:21Behalve je laatste opmerking, ben ik het verder wel met je eens. Maar een ober maakt je gerecht niet, dat is de kok.
zondag 21 december 2025 om 08:45
Doet jouw baas dat ook als je moet overwerken? "Vanielje is gewoon lui en moet niet zo veel koffie drinken tijdens werktijd dus overuren betaal ik niet uit hoor" .Vanielje schreef: ↑20-12-2025 17:01De hoogte van een extraatje of fooi hangt bij mij af van de geleverde prestatie en niet of iemand wel of niet druk is of met dat geld gaten moet dichten.
zondag 21 december 2025 om 08:53
Tja, maar ik betaal voor een ochtendkrant. Niet voor een tis-al-bijna-middagkrantLady*Voldemort schreef: ↑20-12-2025 16:38Vraag voor de gein eens aan die man hoe veel wijken hij heeft. Dikke kans dat ie vanwege een tekort aan bezorgers voor vijf man kranten moet rondbrengen, en tja dat redt ie natuurlijk niet voor zevenen. Dat stomme geoordeel altijd.
zondag 21 december 2025 om 08:54
Nee, maar als je niet doet, waar je voor wordt betaald.... krijg je geen extraatjeLemon_Pledge schreef: ↑21-12-2025 08:45Doet jouw baas dat ook als je moet overwerken? "Vanielje is gewoon lui en moet niet zo veel koffie drinken tijdens werktijd dus overuren betaal ik niet uit hoor" .
zondag 21 december 2025 om 10:59
Ik heb enkel nog digitale abo’s. Dan heb je de lat out van de papieren krant, maar dan op je telefoon. Voor 2 tientjes per maand heb ik het AD digitaal, en alle andere kranten van het concern (trouw, Volkskrant) krijg je er dan bij als click-krant, dat je een aantal artikelen mee kunt lezen.Saelle1 schreef: ↑20-12-2025 16:13Het Nederlands Dagblad is 51 per maand dus 612 euro per jaar (zonder kortingen dan.) De NRC is 76 euro per maand (zonder kortingen.) papieren edities.
Ik neem dus inderdaad meestal een abonnement met korting en dan weer wat anders met korting . Alleen het ND hebben we eigenlijk altijd. Heb nu de NRC voor 3 jaar met korting en dan is alsnog iets van 48 per maand (!)
Het drukken en bezorgen is dus echt duur.
zondag 21 december 2025 om 11:30
2 Tientjes?ladadieladieda schreef: ↑21-12-2025 10:59Ik heb enkel nog digitale abo’s. Dan heb je de lat out van de papieren krant, maar dan op je telefoon. Voor 2 tientjes per maand heb ik het AD digitaal, en alle andere kranten van het concern (trouw, Volkskrant) krijg je er dan bij als click-krant, dat je een aantal artikelen mee kunt lezen.
Het drukken en bezorgen is dus echt duur.
Ik betaal €4,99 per maand.
Hier komt de bezorger, dvhn, nooit aan de deur om fooi.
Dan zou ik €20,- geven en nog eens €20,- van ‘vorig jaar’.
Pieremachochel
zondag 21 december 2025 om 11:38
Lemon_Pledge schreef: ↑21-12-2025 08:44Maar de krantenbezorger kiest er niet altijd voor om 5 wijken weg te brengen. Soms is er niemand anders, moet hij dan zeggen "ach, dan krijgt Carola vandaag gewoon geen krant" ?
Is dat het probleem van de krantenbezorger?
There's nothing fair in this world,there's nothing sure in this world,there is nothing pure,so you better look for something left in this world.
zondag 21 december 2025 om 11:53
zondag 21 december 2025 om 11:54
zondag 21 december 2025 om 12:23
zondag 21 december 2025 om 12:37
En hij staat droog en krijgt korting op z'n boodschappenLady*Voldemort schreef: ↑21-12-2025 11:53Die vakkenvuller krijgt vakantiegeld, die krantenbezorger niet.
zondag 21 december 2025 om 14:01
zondag 21 december 2025 om 14:54
Eigenlijk is dat hele fooigebeuren een raar iets. En ik gun het zeker iedereen, hoor. Maar alleen een krantenbezorger en de bediening in een restaurant of maaltijdbezorger krijgt iets. Voor andere beroepsgroepen geldt dat ze vrijwel nooit iets krijgen, uitzonderingen daargelaten.
Creativiteit is de adem van de ziel – dus adem elke dag!
zondag 21 december 2025 om 16:57
Er is een verschil tussen de kranten-app en de papieren krant digitaal ontvangen. Jij hebt het eerste, ik het tweede.noglangnietjarig schreef: ↑21-12-2025 11:302 Tientjes?
Ik betaal €4,99 per maand.
Hier komt de bezorger, dvhn, nooit aan de deur om fooi.
Dan zou ik €20,- geven en nog eens €20,- van ‘vorig jaar’.
zondag 21 december 2025 om 18:45
zondag 21 december 2025 om 19:08
Ik geef wel iets aan de krantenbezorger en als de folderbezorger aanbelt ook aan hem. Ik vind dat niet stom, ook al heb ik zelf een baan waar je geen fooi mee hebt. Ik heb als tiener folders bezorgd en als invaller een poos een ochtendkrant en ik ben daar niet mee gestopt omdat ik niet wist waar ik met al dat verdiende geld naartoe moest. Ik mocht van mijn ouder helaas niet aanbellen met oud en nieuw, maar ik had het ook niet gedurfd.
Si abra la puerta hay lobos.
zondag 21 december 2025 om 19:11
Mijn zoon durfde het ook niet, hij vond het een verschrikkelijk idee om langs de deuren te moeten lopen bedelen met kaartjes. Daarom liep ik ook altijd met hem mee, want ik ben intussen een stuk minder scrupuleus geworden. En aangezien ik zijn vaste invaller was keek niemand er raar van op dat we samen kwamenRabarbara schreef: ↑21-12-2025 19:08Ik geef wel iets aan de krantenbezorger en als de folderbezorger aanbelt ook aan hem. Ik vind dat niet stom, ook al heb ik zelf een baan waar je geen fooi mee hebt. Ik heb als tiener folders bezorgd en als invaller een poos een ochtendkrant en ik ben daar niet mee gestopt omdat ik niet wist waar ik met al dat verdiende geld naartoe moest. Ik mocht van mijn ouder helaas niet aanbellen met oud en nieuw, maar ik had het ook niet gedurfd.
ik voel mij als een kerstboom zonder piek
zondag 21 december 2025 om 19:16
Dat geldt voor mijzelf ook. Ik krijg ook geen fooi als ik mijn werk goed gedaan heb.Sierlijk schreef: ↑21-12-2025 14:54Eigenlijk is dat hele fooigebeuren een raar iets. En ik gun het zeker iedereen, hoor. Maar alleen een krantenbezorger en de bediening in een restaurant of maaltijdbezorger krijgt iets. Voor andere beroepsgroepen geldt dat ze vrijwel nooit iets krijgen, uitzonderingen daargelaten.
Maar
- dat anderen het niet krijgen die het misschien ook wel verdienen, los je niet op door het dan de bezorger niet meer te geven
- er is een groot tekort aan krantenbezorgers, dus zo aantrekkelijk is het baantje niet. Als die fooi zo royaal was ten opzichte van de moeite zouden wel meer mensen bezorger willen worden
- ze moeten ook bij ijzel, hagel en plensregen bezorgen, maar het is maar een klein baantje waar je niet van kunt leven. Veel andere banen kun je tenminste nog fulltime doen.
En ja er zijn vast wel meer banen te vinden waarbij dat allemaal geldt. Maar als ik warm en droog achter een bureau zit gun ik degene die mijn krant in storm en regen bezorgt best die fooi.
Harba lorifa